Keetie 2 oktober 2011 gestart Share 2 oktober 2011 gestart (aangepast) De hinkelbaan van vroeger. Mijn man en ik zijn het niet altijd met elkaar eens, maar over 1 ding zijn we dat wel: de hinkelbanen uit onze jeugd zagen er anders uit dan die van tegenwoordig. Tegels gelegd door de gemeente bij kinderspeelplaatsen. Hoe de onze precies getekend werden op het einde (de 10) dat weten wij niet meer, wel dat hij begon met 3 gelijke vakken. Na de 9 kwam je op beide voeten terecht (dus misschien waren het wel 2 hokjes, de 10 en de 11) en draaide je je om voor de terugweg... Als je ging hinkelen (lopen op 1 been ...) moest je eerst een mooi stukje plat glas of een plat steentje zoeken, een stukje bloempot kon ook. Dat gebruikte je om als je aan de beurt was in een hokje te gooien, te beginnen met 1 en eindigend met 10. De moeilijkheid hierbij was dat je niet mocht staan in het hokje waar je steen lag. Op de terugweg raapte je die op en dan mocht het weer wel. En zo op naar het volgende hokje! Op Internet staan veel verschillende soorten hinkelbanen; daar las ik ook een blog van JeeBee over hinkelen - 16 okt 2008, daardoor schoot het mij opeens te binnen dat wij dat ook zo tekenden - boven de 10 nog een veld met dood er in. En zoals JeeBee al vermeldt: als je met je hinkelsteentje daarop kwam, moest je helemaal opnieuw beginnen.... Hoe zag jullie hinkelbaan eruit? 2 oktober 2011 aangepast door Keetie Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 2 oktober 2011 gepost Share 2 oktober 2011 gepost Pfoe, dat is lang geleden. Als ik eerlijk moet zijn, heb ik geen flauw idee meer. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 6 oktober 2011 gepost Share 6 oktober 2011 gepost 10 8-9 7 5-6 4 2-3 1 Zo herinner ik me hem. En ook wel redelijk als de 1-2-3 hinkelbaan... Maar zelf deed ik het nooit echt Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 6 oktober 2011 gepost Share 6 oktober 2011 gepost Ik herinner me ook de dubbelsymmetrische hinkelbaan, maar als jochie weigerde ik er gebruik van te maken. Het was veel stoerder om oorlogje te spelen of te voetballen. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 6 oktober 2011 gepost Share 6 oktober 2011 gepost Het was veel stoerder om oorlogje te spelen... PANG! Ja heeeeeeey, je bent doo-hooood! Ik weet het nog Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 6 oktober 2011 gepost Share 6 oktober 2011 gepost Bij ons gingen de jongens altijd knikkeren en de meisjes hinkelen. Geen oorlogje bij ons op het plein Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 8 oktober 2011 gepost Auteur Share 8 oktober 2011 gepost Ik herinner me ook de dubbelsymmetrische hinkelbaan, maar als jochie weigerde ik er gebruik van te maken. Het was veel stoerder om oorlogje te spelen of te voetballen. Als klein meisje wilde ik altijd dolgraag meedoen met voetballen. Maar ja, ik durfde het niet aan de jongetjes te vragen. Stond altijd aan de kant te kijken. Hoewel ... ik kan me kapotte knieen herinneren en mijn oma die mopperde dat ik niet met die wilde jongens had moeten gaan spelen. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 8 oktober 2011 gepost Share 8 oktober 2011 gepost Bij ons gingen de jongens altijd knikkeren en de meisjes hinkelen. Geen oorlogje bij ons op het plein Bij ons wisselde het echt af De ene maand was knikkeren weer in, dan was het schieten met stokken, dan deden we met alle klassen in het speelkwartier overrennen van kant naar kant en moest iemand in het midden je aantikken, dan was het weer beyblades (Ja ik ben uit die tijd. :')) en toen gingen we via twintigstehands flippo's die een broer van een vriend op zolder had gevonden maar eigenlijk van die ongelofelijk gemene vijand van iemand waren geweest weer terug naar... Knikkeren. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 8 oktober 2011 gepost Share 8 oktober 2011 gepost Tijdens Flippo's zat ik al op de middelbare school Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 9 oktober 2011 gepost Share 9 oktober 2011 gepost (aangepast) Tijdens Flippo's zat ik al op de middelbare school Haha, daarom zeg ik ook 'twintigstehands' Toen ik in groep 8 zat, zat ik al in de generatie 'Pokémonkaarten de lucht in gooien en kijken wie hem als eerste te pakken heeft', die hype was echt zo dood als de pest. En het bleef gewoon leuk al die zesde groepertjes tegen elkaar aan te zien knallen met hun koppies, duikend op die kaarten :') 9 oktober 2011 aangepast door samba-boy Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 2 augustus 2015 gepost Auteur Share 2 augustus 2015 gepost Het hinkelseizoen is vorige week weer begonnen... Â Â Ook AH doet mee, tussen de schappen op de grond: Â Â Â Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 3 augustus 2015 gepost Share 3 augustus 2015 gepost Die bovenste baan is nog vrij lastig ivm de matig getekende vlakken. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 4 augustus 2015 gepost Auteur Share 4 augustus 2015 gepost Die lag er al een dag. Men liep en fietste er over heen, vandaar die vlekken. En mogelijk slecht stoepkrijt. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 1 mei 2017 gepost Auteur Share 1 mei 2017 gepost De nieuwste variant van een hinkelbaan: plakken! Â Â Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 1 mei 2017 gepost Share 1 mei 2017 gepost Hinkelen maar! Â Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 1 mei 2017 gepost Share 1 mei 2017 gepost Stoepkrijt mag zeker niet meer Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.