Frey 1 augustus 2011 gestart Share 1 augustus 2011 gestart Het verhaal Heidi groeit op bij haar tante Dete, totdat zij een baan in Frankfurt krijgt. Omdat tante Dete niet langer voor Heidi kan zorgen verhuist ze naar haar grootvader, die met zijn sint-bernardshond Jozef hoog in de Zwitserse Alpen woont. In het begin moeten de vrolijke Heidi en haar stugge opa aan elkaar wennen, maar na een tijdje raken ze erg op elkaar gesteld. Ook wordt Heidi beste vrienden met de geitenhoeder Peter. Heidi vindt het heerlijk om in de bergen te wonen, en is dan ook teleurgesteld als haar tante haar komt ophalen. Zij neemt Heidi weer mee naar de stad om het gehandicapte meisje Klara gezelschap te houden. De twee meisjes kunnen het goed met elkaar vinden, maar toch verlangt Heidi terug naar de bergen. Uiteindelijk keert ze ook terug en ze is dolblij als Klara bij haar in de zomervakantie op bezoek komt. Peter en Heidi Info Aantal afleveringen: 52 Uitgezonden door: AVRO (7 september 1980 - 18 september 1981) Kindernet (2 februari 1991 - 28 september 1992) Nickelodeon Kindernet (vanaf 4 april 2011) Opa Alp Stemmen AVRO: Verteller - Kees Brusse Heidi - Monique de Vos Peter - Erik de Vos Opa Berg - Lo van Hensbergen Klara - Jody Pijper Thomas - Cees Brandsma Tante Dete - Jodfy Pijper Pastoor - Joop Doderer Juffrouw Rottenmayer - Trudy Libosan Dienstmeid Tinette - Lisa Schulte-Nordholt Butler Sebastiaan - Joop Doderer Meneer Sesemann - Paul van Gorcum Vrouwen - Meta de Vries, Trudy Libosan Man - Fred Weydeveld Stemmen Studio 100: Verteller - Luc Vandeput Heidi - Priske Dehandschutter Peter - Griet Dobbelaere Opa Alp - Roger Bolders Klara - Clara Cleymans Tante Dete - Veerle Verheyen Juffrouw Rottenmayer - Chadia Cambie Dienstmeid Tinette - Mieke Laureys Butler Sebastiaan - Olivier Schalbroeck Brigitte - Kristine Van Pellicom Grootmoeder - Camilia Blereau Meneer Sesemann - Sven De Ridder Intro http://www.youtube.com/watch?v=1qsEbuit_wQ Heidi op KinderTV Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 1 augustus 2011 gepost Share 1 augustus 2011 gepost Mooie OP. Mooie serie, maar Kindernet zendt op het moment (expres notabene) alleen maar dezelfde afleveringen opnieuw en opnieuw uit. Best wel jammer. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 1 augustus 2011 gepost Auteur Share 1 augustus 2011 gepost Vandaag was er reclame dat het volgende week verder gaat. Stiekem is deze serie mijn favoriete serie op Kindernet geworden. Had ik in het begin niet gedacht. Maar ik vind het gewoon echt een mooie serie. De Vlaamse stemmen waren in het begin even wennen, maar daar heb ik nu geen problemen meer mee. Ik heb begrepen dat het audiospoor beschadigd zou zijn ofzo en dat ze daarom de serie opnieuw hebben ingesproken. De serie heeft overigens een prachtige soundtrack. Ook mooi dat die Japanse liedjes onvertaald zijn gebleven. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 1 augustus 2011 gepost Share 1 augustus 2011 gepost Ik vind en vond dit verschrikkelijk. Ook de tekenstijl, lijkt erg op de familie Robinson, ook zoiets verschrikkelijks. Maak je mij niet blij mee Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 2 augustus 2011 gepost Share 2 augustus 2011 gepost (aangepast) Ik vind en vond dit verschrikkelijk. Ook de tekenstijl, lijkt erg op de familie Robinson, ook zoiets verschrikkelijks. Maak je mij niet blij mee Wat vond je ook weer wèl leuk? Nah, ik kan je punt redelijk begrijpen. Vind het zelf wel een redelijk mooie serie, maar het is niet mijn favoriet ofzo. 2 augustus 2011 aangepast door samba-boy Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 2 augustus 2011 gepost Share 2 augustus 2011 gepost Hangt af welk jaar we het over hebben. Heel vroeger bijvoorbeeld Barbapapa en later de VPRO series op zondagochtend. Maar da's meer stof voor een nieuw topic Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Spiny Norman 11 januari 2023 gepost Share 11 januari 2023 gepost Het interessante is trouwens, dat de originele Nederlandse dub niet meer schijnt te bestaan. Wel is deze in 1991 nog een keer uitgezonden door Kindernet. Verder deel ik de mening van DJK, het was niet zo mijn ding. Maar ook kinderseries hebben dus hun problemen met verloren materiaal... Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.