Hinse 2 mei 2011 gestart Share 2 mei 2011 gestart Dit topic is een centrale plaats voor (home)computers die wegens allerlei oorzaken heel erg geflopt en zeldzaam zijn geworden. DJ heeft in het verleden al wat voorbeelden aangehaald in het Apple topic en homecomputer topic, daarnaast is er nog het notebook topic, maar een centrale plek voor zulke systemen bestond nog niet. Om af te trappen, hier staan 15 geflopte computersystemen: 15 Zeldzame pc's uit de jaren '90 Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 2 mei 2011 gepost Share 2 mei 2011 gepost Met die top 15 ben ik het eigenlijk niet eens. De CDTV bijvoorbeeld is niet zeldzaam en ook niet geflopt. Geldt ook voor de Atari Falcon. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 2 mei 2011 gepost Auteur Share 2 mei 2011 gepost Ik vind hem ook niet helemaal kloppen. Welke systemen zou jij in de plaats willen zetten dan? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 2 mei 2011 gepost Share 2 mei 2011 gepost Hmmm Sowieso zou ik niet voor pc's gaan, want de CDTV is geen pc bijvoorbeeld. Gewoon een algemener beeld, geflopte computers. Ik zal er af en toe een zoeken en in dit topic posten met info, volgens mij is dat wel leuk. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 2 mei 2011 gepost Share 2 mei 2011 gepost Deze is natuurlijk Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Christophe 25 juli 2011 gepost Share 25 juli 2011 gepost (aangepast) Het is nu niet meteen een home computersysteem, maar toch... Ik kocht onlangs op een vlooienmarkt een Philips cdi, model 450 (budget) met een paar cdi 'tjes bij . Die console is toch vrij hard geflopt.. de games die erop uitgekomen zijn, zijn zowat van het slechtste ooit volgens vele gamefora.. en ook volgens wikipedia. Mijn vraag is nu of iemand misschien weet of er toch een paar cdi games zijn die toch nog de moeite waard zijn om te zoeken? En, is het mogelijk om op die console op de 1 of andere manier kopies te spelen/verkrijgen.. kan je die cdi modden? 25 juli 2011 aangepast door Christophe Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 25 juli 2011 gepost Share 25 juli 2011 gepost Het is nu niet meteen een home computersysteem, maar toch... Ik kocht onlangs op een vlooienmarkt een Philips cdi, model 450 (budget) met een paar cdi 'tjes bij . Die console is toch vrij hard geflopt.. de games die erop uitgekomen zijn, zijn zowat van het slechtste ooit volgens vele gamefora.. en ook volgens wikipedia. Mijn vraag is nu of iemand misschien weet of er toch een paar cdi games zijn die toch nog de moeite waard zijn om te zoeken? En, is het mogelijk om op die console op de 1 of andere manier kopies te spelen/verkrijgen.. kan je die cdi modden? De CD-i is wel een heel tof systeem, ik heb er een aantal van. Over het modden van consoles en het gebruiken van illegale kopieën spreken we hier niet. Ik kan je wel zeggen dat je een CD-i niet hoeft te modden. De moeite waard zijn spellen als: Who shot Johnny Rock? (als je de peacemaker gun hebt + je hebt een FMV cartridge nodig) Mad Dog McCree (als je de peacemaker gun hebt + je hebt een FMV cartridge nodig) Dragon's Lair (je hebt een FMV cartridge nodig) De rest moet ik even over nadeken want het is al weer een tijdje geleden dat ik de CD-i pakte. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 25 juli 2011 gepost Auteur Share 25 juli 2011 gepost (aangepast) Op mijn CD-i speelde ik wel eens Lucky Luke, Burn: Cycle, Hotel Mario en Mad Dog McCree. Je moet alleen wel van full motion games houden, anders is het systeem niet echt voor je geschikt. Ik heb overigens model 470 (zwart). Laatst bij m'n verhuizing kwam ik het apparaat tegen, dat ding weegt serieus meer dan 5 kilo. Edit: ik vergat International Tennis Open, dat spel kun je met z'n tweeën doen en bevat zowaar soepele graphics. Echter, omdat ik enkel een afstandsbediening heb en geen gamepad is het nauwelijks speelbaar. En niet te vergeten: Lingo! 25 juli 2011 aangepast door Hinse Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 25 juli 2011 gepost Share 25 juli 2011 gepost Ohja Lingo Met Francois Boulanger Dat is het CD-i topspel! Hebben we niet een CD-i topic? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
xp2002 15 februari 2012 gepost Share 15 februari 2012 gepost Ik weet wel een geflopte computer: de Mattel Aqarius. Ja, Mattel van de Barbies. Ze hadden de productie al na 4 maanden gestaakt en dus zijn er maar weinig van die dingen gemaakt (en ik heb er 2 oké eentje is een beetje kapot). Meer info: http://nl.wikipedia.org/wiki/Mattel_Aquarius Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 15 februari 2012 gepost Share 15 februari 2012 gepost Heb je ook de geheugenuitbreiding? Ik heb hier wat games staan: http://www.retroforum.nl/gallery/image/2964-cassette-en-cartridge-voor-de-matell-aquarius/ Quote Link naar bericht Delen op andere sites
xp2002 16 februari 2012 gepost Share 16 februari 2012 gepost ja volgens mij wel en datarecorder met wat tapes. Ook nog een handleiding en een printertje (rolletje) :-) Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 16 februari 2012 gepost Share 16 februari 2012 gepost ja volgens mij wel en datarecorder met wat tapes. Ook nog een handleiding en een printertje (rolletje) :-) Zonder de geheugenuitbreiding is de Aquarius nagenoeg waardeloos. Ik zal binnenkort eens wat foto's schieten als ik hem onder het stof vandaan heb Quote Link naar bericht Delen op andere sites
T42 22 maart 2012 gepost Share 22 maart 2012 gepost Ohja Lingo Met Francois Boulanger Dat is het CD-i topspel! Hebben we niet een CD-i topic? image van? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 22 maart 2012 gepost Share 22 maart 2012 gepost image van? Alleen het origineel, uiteraard Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 12 augustus 2012 gepost Auteur Share 12 augustus 2012 gepost Ze komen maar zelden voorbij en dan al helemaal niet in Nederland, maar Ebay gaf me een notificatie van de Sega Teradrive http://www.ebay.nl/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=350586994644&ssPageName=ADME:B:SS:NL:1123 De verzendkosten vallen mee, dat is iets. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 12 augustus 2012 gepost Share 12 augustus 2012 gepost Die prijs is echt niet leuk Ook apart dat er een AMD-processor in zit (weliswaar een 80286). Ik denk dat we de pijlen beter op de Amstrad Mega PC richten, ook al heeft die niet de SDK. edit: een gevonden, ook niet goedkoop http://www.ebay.nl/itm/Amstrad-Mega-PC-386SX-25-Megadrive-PC-One-with-monitor-/330777177015?pt=UK_VintageComputing_RL&hash=item4d03db2bb7 Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 12 augustus 2012 gepost Auteur Share 12 augustus 2012 gepost Maar wel gaaf, ziet er ook nog goed 'wit' uit. Overigens, de NES-manier om een cartridge in de pc te laten verdwijnen heeft wel een negatief gevolg voor de zogeheten J-carts die ik allemaal bezit: je kunt de extra controller porten dan niet gebruiken. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 12 augustus 2012 gepost Share 12 augustus 2012 gepost Bij de MegaPC verdwijnen ze er toch maar 2cm in? Zie ook die foto, ze steken ver genoeg uit. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 12 augustus 2012 gepost Auteur Share 12 augustus 2012 gepost Oh, ik dacht dat dat ter illustratie was. Anyway, de horizontale plug zorgt ervoor dat je het spel er nogal snel uittrekt als het snoer wat kort is. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.