Hinse 13 april 2011 gestart Share 13 april 2011 gestart Het verhaal Wie kent ze niet, de heroes in a half shell! Deze groene helden zijn bekend als een van de meest succesvolle franchises uit eind jaren '80 en begin jaren '90. Het verhaal gaat over 4 schildpadden, genoemd naar de grote 4 Italiaanse kunstenaars, die door toedoen van een vloeistof van Shredder worden gemuteerd tot Turtles met menselijke eigenschappen. Samen met hun leider Splinter, die in een rat is veranderd door dezelfde vloeistof, gaan ze de strijd met de misdaad in New York aan. Met name de soldate van Shredders Foot Clan zijn daarbij een doorn in het oog. Ook Shredders hulpjes Bebop & Rocksteady zorgen voor toename van de criminaliteit in de stad. Shredder krijgt zijn machtsmiddelen van Krang, een roze homp hersenen in een robotpak, dat de aarde wil overnemen en Shredder slechts als zijn hulpje ziet. Samen met hun vrienden April O'Neill, Irma en anderen zorgen de Turtles dat de stad in veiligheid blijft. De Turtles (links) en Shredder & Krang (rechts) De serie In totaal zijn er 193 afleveringen van de serie gemaakt tussen 1987 en 1996. Vanaf het laatste seizoen werd het uiterlijk van de Turtles serieuzer en donkerder, omdat de populariteit behoorlijk was afgenomen. Splinter (links) en Bebop & Rocksteady (rechts) Cast Cam Clarke - Leonardo/Rocksteady Barry Gordon - Donatello/Bebop Rob Paulsen - Raphael Townsend Coleman - Michaelangelo/The Rat King Peter Renaday - Hamato Yoshi/Master Splinter Renae Jacobs - April O'Neill James Avery - Shredder/Oroku Saki Pat Fraley - Krang/Dr. Baxter Stockman Jennifer Darling - Irma De Technodrome http://www.zideo.nl/index.php?playzideo=6b3471566f467476&zideo=6c5971596e46343d Intro Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 13 april 2011 gepost Share 13 april 2011 gepost Dit keek ik altijd op de TROS. Kwam geloof ik samen met Bassie & Adriaan en Peppi & Kokki. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 14 april 2011 gepost Share 14 april 2011 gepost Vond ik vroeger geniaal! Heb er misschien wel meer naar gekeken dan B&A (heb trouwens de intro aangepast naar onze eigen TMNT intro op zideo) Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 14 april 2011 gepost Auteur Share 14 april 2011 gepost Ja, het was op een bepaald moment mijn favoriete tekenfilmserie. Ik mocht het alleen nooit zien van m'n ouders omdat ze het te gewelddadig vonden. Gelukkig brak ik op mijn 6e levensjaar mijn pols, waarna ik werd overladen met Turtles cadeaus en videobanden. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
De Baron 7 augustus 2011 gepost Share 7 augustus 2011 gepost Oh de turtles, daar hebben we veel video banden van. En we hadden er ook nintendo spelletjes van. Van de turtles waren er overigens een paar jaar geleden weer nieuwe tekenfilms verschenen, maar ik vind de oudere leuker. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.