Hinse 6 april 2011 gestart Share 6 april 2011 gestart Het verhaal Wickie de Viking is Japans-Duitse tekenfilmserie, dat gaat over de avonturen van Wickie, de slimme en klein uitgevallen zoon van Halvar, die met zijn mannen allerlei avonturen en reizen beleeft. Halvar neemt Wickie mee op reis om hem een echte viking te maken. Daar waar Halvar meestal de oplossing zoekt in brute kracht, komt Wickie vaak met vernuftige en minder gewelddadige oplossingen om problemen op te lossen. Sommige afleveringen spelen zich af rond hun thuisbasis Flake, waar vooral de wolven een plaag kunnen zijn. Daarnaast hebben de mannen van Halvar ook te vrezen van Hagar de Verschrikkelijke, die met zijn snelle schepen en brute wapens zijn vijanden probeert te overvallen. Samen met zijn dappere bemanning, lukt het Halvar keer op keer om te ontsnappen aan alle gevaren. Naast Wickie wordt hij daarin bijgestaan door o.a. Oele, Sven en Lars. Hagar de Verschrikkelijke De uitzendingen Oorspronkelijk zou de serie bestaan uit 26 afleveringen, maar vanwege het succes werden het er uiteindelijk 78. In Nederland werd de serie uitgezonden door de KRO, later door Kindernet en sinds 2011 opnieuw op deze laatste zender. De bemanning van Halvar De complete cast Marianne Rector - Wickie Dick Scheffer - Halvar Maria Lindes - Ylva Peter Piekos - Oele Henk Molenberg - Lars Dick Scheffer - Sven Maria Lindes - Ylvie Peter Piekos - Knud Henk Molenberg - Bengt Peter Piekos - Helar Maria Lindes - Gilby Peter Piekos - Hagar de Verschrikkelijke Dick Scheffer - Verteller Kindernet Sinds 4 april 2011 wordt Wickie weer uitgezonden op Kindernet. Doordeweeks is de serie te zien tussen 10.30 uur en 11.15 uur en in het weekend van 10.05 uur tot 10.55 uur. Intro + deel van aflevering Quote Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 6 april 2011 gepost Share 6 april 2011 gepost Het verhaal van How to train your dragon, dus eigenlijk Ik geloof niet dat ik dit keek. Op Fok komt regelmatig langs dat mensen dachten dat het een meisje was. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
TMP 6 april 2011 gepost Share 6 april 2011 gepost Wel eens gekeken vroeger, maar niet heel vaak. Verhaal zegt me dan ook niet zo veel. Ik dacht eigenlijk ook dat Wickie een meisje was . Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 6 april 2011 gepost Auteur Share 6 april 2011 gepost Wel eens gekeken vroeger, maar niet heel vaak. Verhaal zegt me dan ook niet zo veel. Ik dacht eigenlijk ook dat Wickie een meisje was . De stem was ingesproken door een meisje en hij heeft een aantal eigenschappen van een meisje (houdt niet van geweld, is voor alles bang, etc.) Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 6 april 2011 gepost Share 6 april 2011 gepost En ook deze serie vond ik altijd hartstikke leuk. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Karnemelk 24 december 2022 gepost Share 24 december 2022 gepost Een van mijn favoriete kinderseries vroeger. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.