Hinse 5 april 2011 gestart Share 5 april 2011 gestart Commodore USA heeft zojuist een nieuwe versie van de oude Commodore 64 (C64) uitgebracht. De homecomputer die met name eind jaren '80 heel populair was, heeft wel de nodige upgrades meegekregen. Zo draait de nieuwe processor op 1,8 GHz in plaats van 1 MHz en bevat het apparaat ook veel meer geheugen: 2/4GB tegenover 64KB 2,5 decennia geleden. Ook bevat het apparaat een DVD of Blu-Rayspeler, een card reader en USB aansluitingen. De C64 is volledig PC compatible dus je kunt er gewoon Windows op installeren, maar het belangrijkste is natuurlijk de afspeelmogelijkheid van oude C64 games. http://www.commodoreusa.net/CUSA_C64.aspx Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 5 april 2011 gepost Share 5 april 2011 gepost Wat een bazending Ik hoop dat hij naar NL komt! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 5 april 2011 gepost Auteur Share 5 april 2011 gepost (aangepast) Ja, lijkt mij ook wel gaaf. Wel vrij prijzig voor die specs, ik dacht iets van 900 dollar als adviesprijs. Importeren is natuurlijk ook een optie. Edit: de barebone is 250 dollar, dan wat goedkoper versies en de duurste is 895 dollar. 5 april 2011 aangepast door Hinse Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 5 april 2011 gepost Share 5 april 2011 gepost (aangepast) Oh mijn.... DÃt noem ik ook maar een bazending, want meer kan ik er niet van maken. 5 april 2011 aangepast door samba-boy Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 5 april 2011 gepost Share 5 april 2011 gepost Ja, lijkt mij ook wel gaaf. Wel vrij prijzig voor die specs, ik dacht iets van 900 dollar als adviesprijs. Importeren is natuurlijk ook een optie. Edit: de barebone is 250 dollar, dan wat goedkoper versies en de duurste is 895 dollar. Ik heb dat geflopte ding in huis, de WebIt64: http://nl.wikipedia.org/wiki/Commodore_64_Web_It AMD 486 processor, 16mb ram, 16mb rom, 2mb flash mem, 1.44" diskdrive, MS-DOS 7 + Win 3.1 in de ROM TCP/IP communicator, Netscape NAVIGATOR browser en E-mail programma, Lotus AmiPro (Word), Lotus 123 (Excel), Lotus Organiser, Commodore 64 emulator. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 21 maart 2012 gepost Share 21 maart 2012 gepost Dat ding ziet er echt goedkoop uit... Lijkt niets meer dan een veredeld toetsenbord actually. :') Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 21 maart 2012 gepost Share 21 maart 2012 gepost Het is ook een verschrikkelijk ding Quote Link naar bericht Delen op andere sites
T42 21 maart 2012 gepost Share 21 maart 2012 gepost dat is toch geen C64 :') kom op. bou hem dan met moderne onderdelen maar wel zoals de oude.. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 21 maart 2012 gepost Share 21 maart 2012 gepost dat is toch geen C64 :') kom op. bou hem dan met moderne onderdelen maar wel zoals de oude.. Het mooie van die Web.It is dat er een emulator in zit. Maar het blijft een enorme flop. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 21 maart 2012 gepost Share 21 maart 2012 gepost Naar mijn mening gewoon een laptop zonder scherm en met een Commodore merkje erop. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 21 maart 2012 gepost Share 21 maart 2012 gepost Naar mijn mening gewoon een laptop zonder scherm en met een Commodore merkje erop. Ik heb net de wikipedia-pagina erop nagetrokken en ja, that's pretty much it actually. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 21 maart 2012 gepost Share 21 maart 2012 gepost Maar het toetsenbord blijft cool. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
T42 22 maart 2012 gepost Share 22 maart 2012 gepost Het mooie van die Web.It is dat er een emulator in zit. Maar het blijft een enorme flop. je kan met 1 chip een hele C64 bouwen. dat ze dat dan doen. zodat je ook echte oude randapparatuur weer kan aansluiten. dus een vervanger voor je defecte C64 Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 22 maart 2012 gepost Share 22 maart 2012 gepost je kan met 1 chip een hele C64 bouwen. dat ze dat dan doen. zodat je ook echte oude randapparatuur weer kan aansluiten. dus een vervanger voor je defecte C64 Ik heb de MiniMig, een hele Amiga gebaseerd op 1 chip Quote Link naar bericht Delen op andere sites
T42 22 maart 2012 gepost Share 22 maart 2012 gepost (aangepast) Ik heb de MiniMig, een hele Amiga gebaseerd op 1 chip zo iets en dan in de vorm zoals vroeger. misschien een interne tapedrive/floppy/diskette en of cd en hij heeft dan nog luxe ook en tape drives worden vast nog gemaakt heb zo een VDO auto radio met ipod aansluiting die cassettebandjes afspeeld. en je kan ook nog tracks kiezen zoals op een cd alleen moet hij dan ff zoekken 22 maart 2012 aangepast door T42 Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.