wonderer 4 februari 2004 gestart Share 4 februari 2004 gestart Hier kun je al je opmerkingen kwijt over de serie De Plaaggeest. Voor de andere series moet je in een ander topic zijn. Link naar bericht Delen op andere sites
_Bigmac_ 11 februari 2004 gepost Share 11 februari 2004 gepost Tja ik vind die Plaaggeest serie niet zo goed. Ik weet niet vind dat deze serie en nog al veel Peppie en Kokie humor heeft. Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 11 februari 2004 gepost Share 11 februari 2004 gepost Tja, het was de eerste serie en de karakters moesten nog vorm krijgen. Ook is de serie behoorlijk amateuristisch, maar dat heeft juist wel weer wat Ik vind het ook één van de mindere series, maar wel een must voor de collectie Link naar bericht Delen op andere sites
japio 11 februari 2004 gepost Share 11 februari 2004 gepost vergeet niet dat *bas* en *adriaan* geen tv-acteurs waren en nog moesten wennen Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 11 februari 2004 gepost Share 11 februari 2004 gepost Bovendien kon je in de Plaaggeest serie nog het meest spreken van een echte acrobaat en clown, Adriaan en Bassie stonden beiden dikwijls op hun handen Link naar bericht Delen op andere sites
japio 11 februari 2004 gepost Share 11 februari 2004 gepost Bovendien kon je in de Plaaggeest serie nog het meest spreken van een echte acrobaat en clown, Adriaan en Bassie stonden beiden dikwijls op hun handen dat is inderdaad wel het leukste van de oude series Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 11 februari 2004 gepost Share 11 februari 2004 gepost Laten we het erop houden dat elke serie een plekje verdient Link naar bericht Delen op andere sites
Maikotjuh 11 februari 2004 gepost Share 11 februari 2004 gepost Ik heb er ook het minste mee. Die buggie vond ik ook niks Maar vind het wel een leuk orgineel plot met perfecte overige acteurs zoals johan sirag en jan anne drenth Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 11 februari 2004 gepost Share 11 februari 2004 gepost Ik heb er ook het minste mee. Die buggie vond ik ook niks Maar vind het wel een leuk orgineel plot met perfecte overige acteurs zoals johan sirag en jan anne drenth de buggy Ik vind dit best een leuke serie, alleen die carnavalmuziek staat me niet echt aan (behalve het geweldige garagelied ) Link naar bericht Delen op andere sites
Joost 11 februari 2004 gepost Share 11 februari 2004 gepost vergeet niet dat *bas* en *adriaan* geen tv-acteurs waren en nog moesten wennen In De Plaaggeest reageerde Bassie ook regelmatig zeurderig op Adriaan. Als de acrobaat de clown vanwege iets doms ietwat hardhandig op z'n plaats zette, dan reageerde Bassie vaak met een ietwat irritant: Auw Joh! Dat laatste woordje doet me trouwens ook denken aan die garagemedewerker die Bassie wilde helpen met de zoektocht naar de veren in een auto Dan moet je dit doen joh! dan moet je dat doen joh! Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 11 februari 2004 gepost Auteur Share 11 februari 2004 gepost Adriaan als gymleraar! Heb je die biceps gezien? Ik vind de plaaggeest leuk, alleen Bassie is zo verdomde irritant Link naar bericht Delen op andere sites
japio 11 februari 2004 gepost Share 11 februari 2004 gepost vergeet niet dat *bas* en *adriaan* geen tv-acteurs waren en nog moesten wennen In De Plaaggeest reageerde Bassie ook regelmatig zeurderig op Adriaan. Als de acrobaat de clown vanwege iets doms ietwat hardhandig op z'n plaats zette, dan reageerde Bassie vaak met een ietwat irritant: Auw Joh! Dat laatste woordje doet me trouwens ook denken aan die garagemedewerker die Bassie wilde helpen met de zoektocht naar de veren in een auto Dan moet je dit doen joh! dan moet je dat doen joh! Ze moesten duidelijk nog wennen aan hun nieuwe rollen, maar dat hebben ze in hun andere series dubbel en dwars rechtgezet. Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 11 februari 2004 gepost Auteur Share 11 februari 2004 gepost In De Plaaggeest reageerde Bassie ook regelmatig zeurderig op Adriaan. Als de acrobaat de clown vanwege iets doms ietwat hardhandig op z'n plaats zette, dan reageerde Bassie vaak met een ietwat irritant: Auw Joh!Dat laatste woordje doet me trouwens ook denken aan die garagemedewerker die Bassie wilde helpen met de zoektocht naar de veren in een auto Dan moet je dit doen joh! dan moet je dat doen joh! Auw joh hee! God, wat is die clown irritant. Maar wel stoere uitspraken! Link naar bericht Delen op andere sites
Joost 11 februari 2004 gepost Share 11 februari 2004 gepost Ze moesten duidelijk nog wennen aan hun nieuwe rollen, maar dat hebben ze in hun andere series dubbel en dwars rechtgezet. Mee eens! Als je de Plaaggeest en De Sleutel vergelijkt, zie je duidelijk dat ze in De Sleutel al veel beter in hun rol zitten. Bassie is lang zo irritant niet meer en hij krijgt ook een belangrijker aandeel in de serie. Link naar bericht Delen op andere sites
_Bigmac_ 12 februari 2004 gepost Share 12 februari 2004 gepost In deze serie wou Adriaan , Bassie soms ook nog wel eens slaan. (in de showroom zei hij iets van ,Mijn handen jeuken en Bassie zei toen iets van ja dan moet je kriebelen.. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 12 februari 2004 gepost Share 12 februari 2004 gepost Dat laatste woordje doet me trouwens ook denken aan die garagemedewerker die Bassie wilde helpen met de zoektocht naar de veren in een auto Dan moet je dit doen joh! dan moet je dat doen joh! Ja die is geweldig! Klik hier om het geweldige fragment nog eens te horen (sorry voor de kwaliteit, dit komt van de originele allereerst uitgegeven videobanden ) Link naar bericht Delen op andere sites
Joost 12 februari 2004 gepost Share 12 februari 2004 gepost Ja die is geweldig! Klik hier om het geweldige fragment nog eens te horen (sorry voor de kwaliteit, dit komt van de originele allereerst uitgegeven videobanden ) He thx DJ koelkast! Het blijft een leuk stukje, let ook op dat vreemde geluid aan het einde, dat gelach moet voorstellen Link naar bericht Delen op andere sites
japio 13 februari 2004 gepost Share 13 februari 2004 gepost Het was mij nog nooit opgevallen eigenlijk dat ze zo vaak het woord joh gebruikten. Wel een leuk fragment trouwens Link naar bericht Delen op andere sites
koelkast 13 februari 2004 gepost Share 13 februari 2004 gepost Wie heeft deze serie vroeger in z'n (jonge) jeugd weleens gezien? Ik kan me alle series herinneren, maar deze dus niet. Link naar bericht Delen op andere sites
japio 13 februari 2004 gepost Share 13 februari 2004 gepost Wie heeft deze serie vroeger in z'n (jonge) jeugd weleens gezien? Ik kan me alle series herinneren, maar deze dus niet. Heb ik ook. ik dacht heel lang (een jaar of 10 lang) dat de sleutel het eerste avontuur was. ik was toch wel aangenaam verrast toen er nog één bleek te zijn. Link naar bericht Delen op andere sites
Joost 13 februari 2004 gepost Share 13 februari 2004 gepost Wie heeft deze serie vroeger in z'n (jonge) jeugd weleens gezien? Ik kan me alle series herinneren, maar deze dus niet. Ik heb het geluk gehad deze serie te mogen zien toen 'ie voor het eerst op TV werd uitgezonden (Hoezo fan van het eerste uur? ). Maar de verwarring van Japio in de post hierboven kan ik me voorstellen, want De Plaaggeest is een hele lange tijd niet meer op TV geweest. Ik weet nog wel dat ik die serie vroeger zeer indrukwekkend vond (die Plaaggeest he?), maar dat ie me later erg tegenviel. Link naar bericht Delen op andere sites
Baron_van_Neemwegge 13 februari 2004 gepost Share 13 februari 2004 gepost De plaaggeest werd toch ook vervangen omdat ie te eng gevonden werd? Ik heb dat geloof ik gelezen op de Adriaan site Link naar bericht Delen op andere sites
Gossie 13 februari 2004 gepost Share 13 februari 2004 gepost ik heb dat ook wel eens gelezen, echter ik vind een lachende man met een masker op zijn hoofd minder eng dan een complete boeven bende die dingen pikken, mensen ontvoeren enz. Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 13 februari 2004 gepost Auteur Share 13 februari 2004 gepost Wie heeft deze serie vroeger in z'n (jonge) jeugd weleens gezien? Ik kan me alle series herinneren, maar deze dus niet. Ik ook niet, die serie is 6 jaar voor wij werden geboren, uitgezonden. Mijn moeder weet trouwens beter wat ik gezien heb dan ikzelf Ik heb het geluk gehad deze serie te mogen zien toen 'ie voor het eerst op TV werd uitgezonden (Hoezo fan van het eerste uur? ).Maar de verwarring van Japio in de post hierboven kan ik me voorstellen, want De Plaaggeest is een hele lange tijd niet meer op TV geweest. Ik weet nog wel dat ik die serie vroeger zeer indrukwekkend vond (die Plaaggeest he?), maar dat ie me later erg tegenviel. Jij bent oud dan Koel Toch grappig dat je herinneringen je bijna altijd parten spelen. De enige serie die bij mij nog steeds het oude B&A gevoel oproept, is de Schatkaart. Volgens mij is dat dan ook de eerste serie die ik gezien heb, wat ook wel klopt wat betreft jaar van uitzending. Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 13 februari 2004 gepost Share 13 februari 2004 gepost Bij mij was de Kroon de eerste die ik op tv heb gevolgd. Maar ik vond de plaaggeest veel indrukwekkender : Adriaan aan de kraan en Bassie in het bad op de vijver. Ik zat echt gefacineerd te kijken toen. Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 13 februari 2004 gepost Auteur Share 13 februari 2004 gepost Bij mij was de Kroon de eerste die ik op tv heb gevolgd. Maar ik vond de plaaggeest veel indrukwekkender : Adriaan aan de kraan en Bassie in het bad op de vijver. Ik zat echt gefacineerd te kijken toen. Kan ik me iets bij voorstellen Die plaaggeest was ook echt gemeen. Hij haalde niet gewoon geintjes uit, het kon hem ook weinig schelen dat er misschien gewonden vielen. Link naar bericht Delen op andere sites
koelkast 13 februari 2004 gepost Share 13 februari 2004 gepost Op de Internet Movie Database (http://www.imdb.com) staat dat Bas van Toor ook mede deze serie heeft geschreven: http://www.imdb.com/title/tt0319948/ : Writer: Aad van Toor Bas van Toor Klopt dit wel? Link naar bericht Delen op andere sites
Baron_van_Neemwegge 13 februari 2004 gepost Share 13 februari 2004 gepost Op de Internet Movie Database (http://www.imdb.com) staat dat Bas van Toor ook mede deze serie heeft geschreven:http://www.imdb.com/title/tt0319948/ : Writer: Aad van Toor Bas van Toor Klopt dit wel? Waarschijnlijk wel, op de aftiteling staat ook Bas en Aad van Toor. Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 13 februari 2004 gepost Auteur Share 13 februari 2004 gepost Op de Internet Movie Database (http://www.imdb.com) staat dat Bas van Toor ook mede deze serie heeft geschreven:http://www.imdb.com/title/tt0319948/ : Writer: Aad van Toor Bas van Toor Klopt dit wel? Volgens mij hebben ze de eerste series inderdaad samen geschreven en pas toen ze allebei hun bedrijfjes hadden, is Bas ermee gestopt en liet hij alles aan Adriaan over. Link naar bericht Delen op andere sites
Baron_van_Neemwegge 13 februari 2004 gepost Share 13 februari 2004 gepost En ik moet toegeven, het is Adriaan wel gelukt om prachtig goede series te maken met veel humor, spanning en avontuur. voor *adriaan* Link naar bericht Delen op andere sites
_Bigmac_ 13 februari 2004 gepost Share 13 februari 2004 gepost Ik vind het ook niet leuk dat Adriaan soms pissig doet tegen Bassie en soms een slaande beweging naar hem maakt. Link naar bericht Delen op andere sites
Baron_van_Neemwegge 13 februari 2004 gepost Share 13 februari 2004 gepost Jah, arme bassie. In latere series gebeurd dat niet volgens mij... Misschien pikte bassie het niet langer en dreigde hij met stoppen Link naar bericht Delen op andere sites
Freek 13 februari 2004 gepost Share 13 februari 2004 gepost Volgens mij hebben ze de eerste series inderdaad samen geschreven en pas toen ze allebei hun bedrijfjes hadden, is Bas ermee gestopt en liet hij alles aan Adriaan over. Je kunt ook wel zien dat Bas aan deze serie meegewerkt heeft omdat er meer kleine grapjes in zitten (Rampostroof, Gommelestieken enz.) Link naar bericht Delen op andere sites
japio 14 februari 2004 gepost Share 14 februari 2004 gepost Aad heeft de eerste drie series samen met bas geschreven. vanaf de professor schreef aad ze alleen Link naar bericht Delen op andere sites
Freek 17 februari 2004 gepost Share 17 februari 2004 gepost Een muziekje uit de plaaggeest (0:38) Link naar bericht Delen op andere sites
Heer_van_Bartolhoven 19 februari 2004 gepost Share 19 februari 2004 gepost Ik heb deze serie pas als laatst gezien en was in de veronderstelling dat de sleutel de eerste was!! Maar hij is geweldig je ziet inderdaad hoeveel er nog moest worden gesleuteld aan de karakters Bassie en Adriaan. Een heleboel dingen zijn gebleven: -Wat er ook gebeurd altijd blijven lachen! -Bassie's voorliefde voor slagroomtaart -en natuurlijk nog veel meer Een van de opvallendste dingen die gewijzigd zijn: -Adriaan die op zijn hoofd gaat staan om een goed idee te krijgen. Waarschijnlijk omdat kinderen dit na gingen doen en dat dat niet echt gezond is Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 19 februari 2004 gepost Auteur Share 19 februari 2004 gepost -Adriaan die op zijn hoofd gaat staan om een goed idee te krijgen.Waarschijnlijk omdat kinderen dit na gingen doen en dat dat niet echt gezond is Waarschijnlijk omdat ie met het klimmen der jaren DAT niet meer redde Link naar bericht Delen op andere sites
Heer_van_Bartolhoven 20 februari 2004 gepost Share 20 februari 2004 gepost [..]Waarschijnlijk omdat ie met het klimmen der jaren DAT niet meer redde Nou nee dat denk ik niet, het geheim van de sleutel is kort daarop gemaakt en daar kan hij nog best veel, maar dat onderdeel is gewoonweg geschrapt. Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 20 februari 2004 gepost Auteur Share 20 februari 2004 gepost [..]Nou nee dat denk ik niet, het geheim van de sleutel is kort daarop gemaakt en daar kan hij nog best veel, maar dat onderdeel is gewoonweg geschrapt. Hij staat in de Sleutel toch wel op zijn handen? Niet om een goed idee te krijgen, okay, maar toch wel op zijn kop. Volgens mij zelfs in de professor nog, maar dat weet ik even niet zeker. Link naar bericht Delen op andere sites
Baron_van_Neemwegge 20 februari 2004 gepost Share 20 februari 2004 gepost Loopt ie in een latere serie ook niet nog een keer op z'n handen. Kan me iets herinneren dat ie aan het "trainen" is en dat Robin aan het kijken is. De krron ofzo, weet het niet zeker. Iemand anders die het weet?? Link naar bericht Delen op andere sites
heidbuurt 20 februari 2004 gepost Share 20 februari 2004 gepost Loopt ie in een latere serie ook niet nog een keer op z'n handen. Kan me iets herinneren dat ie aan het "trainen" is en dat Robin aan het kijken is. De krron ofzo, weet het niet zeker. Iemand anders die het weet?? Volgens mij in de serie "Het geheim van de schatkaart" Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 20 februari 2004 gepost Share 20 februari 2004 gepost [..]Volgens mij in de serie "Het geheim van de schatkaart" Het is inderdaad in de schatkaart Link naar bericht Delen op andere sites
bartje518 21 februari 2004 gepost Share 21 februari 2004 gepost Onder die knop joh, daar zitten de veren!! Prachtig dat fragment. De Plaaggeest is met afstand mijn favoriete serie, goede humor, die later alleen maar tot in de treure is herhaald (de legendarische 'Waarom draag jij maar 1 plank Bassie? Ze zijn allemaal te lui om te lopen!). De grap met de olie is natuurlijk geweldig, of het zakmes (daar schil ik ook altijd mijn aardappelen mee!). Potjandorie, dat rottouw, ook super gewoon Plaaggeest --> Link naar bericht Delen op andere sites
_Bigmac_ 23 februari 2004 gepost Share 23 februari 2004 gepost Wat ik me al heel lang afvraag is wat B&A zingen in het bakerlied. Ze zingen iets van ooh wat fijn ooh wat fijn om een bille balle bakker te zijn. Maar wat is een Bille Ba Bakker ?/?. Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 23 februari 2004 gepost Auteur Share 23 februari 2004 gepost Wat ik me al heel lang afvraag is wat B&A zingen in het bakerlied.Ze zingen iets van ooh wat fijn ooh wat fijn om een bille balle bakker te zijn. Maar wat is een Bille Ba Bakker ?/?. Da's gewoon een nonsenswoord, net zoals hatsikidee etc. Komt wel vaker voor, bijvoorbeeld in het nummer Abracadabra. Link naar bericht Delen op andere sites
Baron_van_Neemwegge 23 februari 2004 gepost Share 23 februari 2004 gepost Ze moeten toch iets zingen om de melodie vol te krijgen Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 23 februari 2004 gepost Share 23 februari 2004 gepost Ze moeten toch iets zingen om de melodie vol te krijgen Maar het swingt wel de pan uit Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 23 februari 2004 gepost Auteur Share 23 februari 2004 gepost [..]Maar het swingt wel de pan uit Nou, ik vind het maar een eng liedje Ik vind sowieso de meeste nummers uit de plaaggeest nou niet uitblinken in lyriek maar dat zal wel aan mij liggen Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 23 februari 2004 gepost Share 23 februari 2004 gepost [..]Nou, ik vind het maar een eng liedje Ik vind sowieso de meeste nummers uit de plaaggeest nou niet uitblinken in lyriek maar dat zal wel aan mij liggen Ik vond dat liedje in die autogarage wel geniaal *bas* En dit meneer, kijk dit is de deur Link naar bericht Delen op andere sites
bartje518 23 februari 2004 gepost Share 23 februari 2004 gepost Plaaggeestnummer roeleren Heisen heisen jongens wat een pret!! En Garage-nummer is de allerbeste die ze hebben, en wat te denken van: *adriaan* Sta op je handen of je kop, en val je om dan sta je op! Elke dag zo'n 20 keer, en lukt het niet probeer je t weer! Op stoelen tafels of de straat, dan ben jij een acrobaat!! Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten