Y J 13 februari 2011 gestart Share 13 februari 2011 gestart Jonas Geirnaert Lieven Scheire Koen De Poorter Jelle De Beule Dat zijn Neveneffecten. In Basta komen deze vier Vlaamse komieken op voor de burgers door actuele problemen aan te kaarten. Het programma loopt pas 1 seizoen (en op dit moment 5 afleveringen) maar toch heeft het al heel wat effect gehad. Bijvoorbeeld hebben zij met hun tweede uitzending, waarin zij een mol plaatste tussen de belspellen (Maxime de Winne), ervoor gezorgd dat de belspellen nu ook verboden zijn in België. Helaas is de serie alweer bijna ten einde (morgen de laatste aflevering) maar omdat dit programma het beste programma is dat ik de afgelopen jaren gezien heb toch maar een topic geopend. Hieronder enkele hoogtepunten: Maar eigenlijk moet je natuurlijk de hele afleveringen zien, zo goed zijn ze wel. Discussieer hier over Basta! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 13 februari 2011 gepost Share 13 februari 2011 gepost Geniaal programma. De eerste aflevering vond ik niet zo goed, maar de tweede waarin ze de belspelletjes ontmaskerden was puur geniaal!!! De sabam aflevering was een beetje minder, maar de vorige aflevering was geweldig met kalfke Willy en kalfke Barabas; oja het aan het lijntje houden van de oplichter was ook geweldig! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Y J 13 februari 2011 gepost Auteur Share 13 februari 2011 gepost oja het aan het lijntje houden van de oplichter was ook geweldig! I'm so so sorry dear Adalberto, en dan die foto met die schaduw van die penis, echt ontzettend gelachen vorige week. Ik lach echt amper om tv-programma's, maar het is jullie gelukt. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 13 februari 2011 gepost Share 13 februari 2011 gepost Hun eerste twee reeksen "Neveneffecten" vind ik nog beter, maar dit is gewoon subliem. "Please mister, we neeeeed the money" Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Y J 13 februari 2011 gepost Auteur Share 13 februari 2011 gepost Mandhond en Bert is eigenlijk ook wel heel sterk, bij hun zelfgeschreven Laatste Show, vooral de drie fragmenten. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 13 februari 2011 gepost Share 13 februari 2011 gepost geniaal stukje: "wij proberen meer de homo's te criminaliseren" of natuurlijk: "en hond mag niet rijden" Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 14 februari 2011 gepost Share 14 februari 2011 gepost Ik moet dit toch maar eens gaan terugkijken ergens. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 14 februari 2011 gepost Share 14 februari 2011 gepost alle aflevering zijn te vinden op youtube, gewoon "neveneffecten basta" intypen en je zal de afleveringen wel vinden. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Y J 14 februari 2011 gepost Auteur Share 14 februari 2011 gepost Zometeen de laatste alweer. Ik ben heel benieuwd wat ze met die kogelvrije vesten van plan zijn . Quote Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 14 februari 2011 gepost Share 14 februari 2011 gepost Die meeting met de oplichter was geniaal, ik begrijp niet dat die man het niet door had. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Y J 14 februari 2011 gepost Auteur Share 14 februari 2011 gepost Die meeting met de oplichter was geniaal, ik begrijp niet dat die man het niet door had. Heb weer gelachen, die robots, die vaas, die dwergen! Jammer dat het nu afgelopen is. En zag ik daar Maxime de Winne als agent op het eind? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 14 februari 2011 gepost Share 14 februari 2011 gepost Jip, dat was Maxime! Dat telefoongesprek ook na die robots, ik lag onder m'n stoel Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 14 februari 2011 gepost Share 14 februari 2011 gepost alle aflevering zijn te vinden op youtube, gewoon "neveneffecten basta" intypen en je zal de afleveringen wel vinden. Ik ga voor goede kwaliteit. Is wel te vinden Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Y J 15 februari 2011 gepost Auteur Share 15 februari 2011 gepost http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20110215_037 Ze sluiten een tweede seizoen niet uit. Ik kijk er in ieder geval al naar uit, maar hoop wel dat als ze met dit programma terugkomen ze het niveau wederom net zo hoog weten te houden als het afgelopen seizoen. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 15 februari 2011 gepost Share 15 februari 2011 gepost Ik vrees dat ze een andere format zullen moeten nemen, want nu zullen ze wel herkend worden. Hun vorige programma's (Neveneffecten en Willy's & Marjetten) waren eerder low-key terwijl dit echt véél aandacht heeft gekregen. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Y J 15 februari 2011 gepost Auteur Share 15 februari 2011 gepost Ik vrees dat ze een andere format zullen moeten nemen, want nu zullen ze wel herkend worden. Ik vond het al vreemd dat meneer Kaba ze niet herkend had, terwijl hij wel in Brussel scheen te verblijven (gezien het IP-adres bij de mails). Maarja, de herkenning zal wel een hoop problemen opleveren. Tegen de tijd dat de Neven weer terug zijn met een programma en dat niet Basta geworden is kan de titel van het topic misschien wel naar Neveneffecten gewijzigd worden. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 15 februari 2011 gepost Share 15 februari 2011 gepost Ik heb ze inmiddels in HD-formaat binnen Nu nog kijktijd vinden, er wachten ook nog steeds Tomtesterom afleveringen op me te wachten Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 16 februari 2011 gepost Share 16 februari 2011 gepost Ik keek vanavond aflevering 4 (oa over de Fides Bank), dat was echt briljant! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Y J 24 februari 2011 gepost Auteur Share 24 februari 2011 gepost (aangepast) Voor ik het vergeet, Maxime de Winne en Neveneffecten in De Wereld Draait Door: 24 februari 2011 aangepast door Y J Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Y J 1 maart 2011 gepost Auteur Share 1 maart 2011 gepost (aangepast) Op Humo's Pop Poll Deluxe was Basta wederom te zien met een item over de Humo. Hier kan het bekeken worden: http://www.humo.be/tws/actua/21862/basta-undercover-bij-humo-video.html En ik lees net dat de Pop Poll Deluxe uitgezonden zal worden op 9 maart op Canvas om 22:15. Daar zal neem ik aan ook dit onderdeel in zitten. 1 maart 2011 aangepast door Y J Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Y J 10 april 2011 gepost Auteur Share 10 april 2011 gepost (aangepast) En zometeen zitten ze blijkbaar bij de Tros TV-Show op Nederland 1, 21:20. En nu is mijn upload van diezelfde uitzending net klaar, hier is hij: 11 april 2011 aangepast door Y J Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 11 april 2011 gepost Share 11 april 2011 gepost De ontmaskering van die belspelgasten vond ik wel geniaal. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Floris97 27 januari 2015 gepost Share 27 januari 2015 gepost (Schop!) Ik heb nu alle afleveringen gezien. Ik moet zeggen: ik heb nooit zo'n goed programma gezien. Ze stellen veel dingen aan de kaak, maar niet op de saaie Radar-achtige manier. De aflevering van die belspelletjes en de internetfraudeurs waren het beste. Op zich die aflevering over die 'Willy' was ook wel goed, maar ik kon niet zo goed tegen die hypocriete mensen. De laatste aflevering vond ik niet zo veel aan.. Beetje te nep en te laag niveau naar mijn mening. Jammer, dat er geen nieuw seizoen is. Maar beter dan een slecht nieuw seizoen. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 27 januari 2015 gepost Share 27 januari 2015 gepost In Nederland is het format in bruikleen en heet het Rambam. Helaas is het niet 1% zo tof als Basta. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Koen 28 januari 2015 gepost Share 28 januari 2015 gepost Ik gebruik niet snel superlatieven maar persoonlijk vind ik dit een van de beste programma's die ik ooit gezien heb. Grappig, maar wel gedaan met de intentie/bijbedoeling om dingen die niet pluis zijn aan de kaak te stellen. Deze heren zouden wel eens opnieuw samen programma's mogen maken, al weet ik niet hoe groot de kans daartoe is nu ze niet meer allemaal bij hetzelfde productiehuis/zelfde omroep werken. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Floris97 28 januari 2015 gepost Share 28 januari 2015 gepost (aangepast) In Nederland is het format in bruikleen en heet het Rambam. Helaas is het niet 1% zo tof als Basta. Lijkt me ook niet. Het lijkt of alleen Vlamingen dat soort programma's kunnen maken. Denk aan 'Zonde van de zendtijd'. 28 januari 2015 aangepast door Floris97 Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 28 januari 2015 gepost Share 28 januari 2015 gepost Lijkt me ook niet. Het lijkt of alleen Vlamingen dat soort programma's kunnen maken. Denk aan 'Zonde van de zendtijd'. Bij mijn weten is dat nog niet nagedaan in Nederland. Vergeet ook niet De Mol en De Slimste Mens ter Wereld. Allemaal Vlaamse formats. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Floris97 28 januari 2015 gepost Share 28 januari 2015 gepost Bij mijn weten is dat nog niet nagedaan in Nederland. Vergeet ook niet De Mol en De Slimste Mens ter Wereld. Allemaal Vlaamse formats. Dat wist ik niet, maar ik had het over dat dit soort leuke programma's (Basta, Zonde van de zendtijd) alleen maar door Vlamingen gemaakt kunnen worden. Dit word soort programma's worden alleen bedacht door Vlamingen. Ik heb nooit zo'n programma gezien dat door Nederlanders bedacht werd. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 28 januari 2015 gepost Share 28 januari 2015 gepost Dat wist ik niet, maar ik had het over dat dit soort leuke programma's (Basta, Zonde van de zendtijd) alleen maar door Vlamingen gemaakt kunnen worden. Dit word soort programma's worden alleen bedacht door Vlamingen. Ik heb nooit zo'n programma gezien dat door Nederlanders bedacht werd.Ik zit ook even te kijken maar al die programma's als Fort Boyard, Expeditie Robinson, 71° Noord en dergelijke zijn ook niet bedacht in Nederland...Big Brother en Utopia. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.