randy_roes 18 februari 2012 gepost Auteur Share 18 februari 2012 gepost Wel uiteraard is alle hulp welkom, zowel van oude als recentere users. Alle beetjes helpen, want ik denk dat we de mogelijkheid hebben om hier een mooi resultaat te krijgen. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 18 maart 2012 gepost Auteur Share 18 maart 2012 gepost Aangezien ik binnenkort kan gaan beginnen met het rippen en knippen van de films zou het tof en handig zijn als er een paar onder jullie die kleine recenties kunnen schrijven. Nogmaals: het is de top-10 en als het kan zo beknopt mogelijk: waarom staat de film in de top-10, waarom zo hoog en wat is er goed aan? Het moet ongeveer te lezen zijn in een tot anderhalve minuut. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 28 maart 2012 gepost Auteur Share 28 maart 2012 gepost Het rippen van de films is in volle versnelling. Ik doe nogmaals even een oproep of er users zijn die een mini-review willen schrijven voor de 10 films in onze top-10. Daarnaast even een vraagje. Ik zit te spelen met het idee om een intro te zetten voor de video, iets wat we dan bij elke video kunnen gebruiken. Iemand een idee? Of misschien zelfs iemand zin om zo'n intro te maken? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 28 maart 2012 gepost Share 28 maart 2012 gepost Een soort logo-intro idee? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 28 maart 2012 gepost Auteur Share 28 maart 2012 gepost Ja, zoiets. Een soort "leader". Gewoon zo'n 10-20 seconden, met een tof muziekje, dat als intro kan dienen voor alle retroforum-videos. Dus zodat ipv nu gewoon een zwarte achtergrond met het logo erop dat naar de bovenhoek verschuift we een intro hebben. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 28 maart 2012 gepost Share 28 maart 2012 gepost Dat wil ik wel doen, maar ik denk dat ik pas over +/- 2 weken daar echt tijd voor heb, ik weet niet welke deadline jij hebt gesteld voor het af hebben van de video? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 28 maart 2012 gepost Auteur Share 28 maart 2012 gepost Wel, ik heb niet bepaald een deadline gezet momenteel wegens drukte. Plus: rippen en knippen van 10 tekenfilms zal ook wel even duren. Dus vind ik het zeker geen enkel probleem om te wachten op een intro. Het zal de kwaliteit enkel ten goede komen Quote Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 1 april 2012 gepost Auteur Share 1 april 2012 gepost Even een update voor iedereen die het interesseert. 9 films zijn geript. Nu begin ik met het croppen van de films (sommigen hebben zwarte randen) en het aanpassen van de grootte van elke film. Nu is mijn vraag aan jullie wat hebben jullie liefst? - Een 16:9 video - Een 4:3 video De reden dat ik het vraag is de verschillende groottes van de films. Als ik een 16:9 video maak moet ik zwarte vertikale banden bij sommige films gebruiken, bij een 4:3 moet ik horizontale banden gebruiken. De meeste films zijn 16:9 (nuja, ongeveer dan), maar ik wil graag horen wat jullie vinden. Ik moet trouwens ook nog even de dvd van watership down gaan halen , dacht dat ik hem had, maar blijkbaar niet Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 1 april 2012 gepost Share 1 april 2012 gepost 16:9 en pan & scan gebruiken (inzoomen als het ware). Zeker bij tekenfilms werkt dit meestal gewoon. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 1 april 2012 gepost Share 1 april 2012 gepost 16:9 kijkt inderdaad veel fijner dan volbeeld 4:3. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 18 april 2012 gepost Auteur Share 18 april 2012 gepost nog 2 films moeten worden aangepast qua grootte. De reden dat het langer duurt is dat Disney-dvd's een probleem geven bij het rippen. Nuja, we zitten in het laatste deel van de voorbereidingen, nu zou ik het tof vinden als er een paar onder jullie een kleine review schrijven voor de top-10. O, dj heb je al tijd? Want anders gebruik ik het oude type intro. Als laatste, ook aan dj, heb je tijd om eens op een toffe manier de nummers 1 tot en met 10 op te nemen. Ik denk dat het wel tof is om voor elke film de aankondiging van het nummer te hebben. En met jouw ervaring op radio kan je daar wel iets tofs van maken. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 18 april 2012 gepost Share 18 april 2012 gepost Ik heb pas nu weer wat tijd, maar WK snooker voor de deur, ik ga proberen het er tussen te proppen Wil je gewoon voice-overs 10 t/m 1 of wat? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 18 april 2012 gepost Auteur Share 18 april 2012 gepost Ja, op een toffe manier "nummer 10", "nummer 9", etc. Heb het hier zelf geprobeerd en vind mezelf belachelijk klinken Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 21 april 2012 gepost Share 21 april 2012 gepost Ik ga mij vanavond richten op de intro. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 21 april 2012 gepost Share 21 april 2012 gepost Ik wil nog graag 2-3 beschouwingen maken, alleen ik heb er echt heel weinig tijd voor voorlopig Quote Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 21 april 2012 gepost Auteur Share 21 april 2012 gepost Wel, ik ben nog de plooien aan het glad strijken. Ik wil een blokje onderaan met daarin "nummer ..." per film, maar ik vind nergens een toffe template en degene die ik zelf probeer te maken zijn niet goed genoeg voor onze videos. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 21 april 2012 gepost Share 21 april 2012 gepost De intro is qua beeld klaar, ga nu aan het geluid beginnen. Wat zoek je precies voor iets? Gewoon een "blokje" met 1 en dan een balkje waar de titel van de film in kan ofzo? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 21 april 2012 gepost Auteur Share 21 april 2012 gepost eerder een balkje met daarin zowel het nummer als de titel. maar dan wat in een mooie vormgeving en een tof lettertype. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 21 april 2012 gepost Share 21 april 2012 gepost De intro is in ieder geval af, ik zal je zo een linkje sturen zodat je de volledige versie (h.264 mp4 1920x1080p) kunt downloaden. Je kunt hem gewoon downscalen als je een kleinere video exporteert, al adviseer ik sowieso alle video's op minimaal 720p te maken, ook al betekent dat oprekken van dvd materiaal. Dit is hem, graag reacties: Quote Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 21 april 2012 gepost Auteur Share 21 april 2012 gepost Ik vind het GE-WEL-DIG. Dit is beter dan wat ik in gedachten had!!! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 21 april 2012 gepost Share 21 april 2012 gepost BAAAAAAAASCH! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 21 april 2012 gepost Share 21 april 2012 gepost HELD! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 12 mei 2012 gepost Auteur Share 12 mei 2012 gepost Ik ga de top-10 in de wachtrij moeten zetten. Het lukt me niet om een goede manier te vinden om de films te tonen per nummer. Het zal er wel ooit eens van komen hoor, maar het zal even duren. (ik ga wel een nieuwe filmbespreking maken, maar meer daarover in het andere topic) Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 12 mei 2012 gepost Share 12 mei 2012 gepost Als ik tijd heb ga ik een sjabloon maken, op welke resolutie ga je werken? Ik adviseer 1280x720, je moet je films dan wel oprekken, maar het oogt altijd erg goed op youtube. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 12 mei 2012 gepost Auteur Share 12 mei 2012 gepost Alle films zijn geript naar 1280*720 en ik heb weinig vervormingen erdoor. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 12 mei 2012 gepost Share 12 mei 2012 gepost Zolang je alleen zoomt en niet stretcht kan het niet anders dan goed zijn. Ik ga er eens over nadenken en hopelijk iets moois maken. Ik moet ook de forumskin nog updaten trouwens. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 12 mei 2012 gepost Auteur Share 12 mei 2012 gepost Zolang je alleen zoomt en niet stretcht kan het niet anders dan goed zijn. Ik ga er eens over nadenken en hopelijk iets moois maken. Ik moet ook de forumskin nog updaten trouwens. Ik heb elke keer weldegelijk "gestretcht", maar bij 9 van de 10 films was het een kwestie van pixels, en bij de andere film is het resultaat eigenlijk zeer goed Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 12 mei 2012 gepost Share 12 mei 2012 gepost Ik bedoel: je moet niet van 4:3 16:9 maken door de zooi in de breedte op te rekken: dat is lelijk. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.