djkoelkast 4 januari 2011 gestart Share 4 januari 2011 gestart Eerst het fenomeen schaamplaat uitleggen: Een plaat (als in: liedje, nummer) wat je vroeger (meestal als kind) goed vond, meezong of wat dan ook, maar waar je je nu kapot voor zou schamen als bekenden dat in jouw platen/cd collectie zouden tegenkomen. Nummers die je nu echt niet meer draait dus. Wat is jouw schaamplaat? Die van mij is toch wel Love is in your eyes van Gerard Joling :') Gelukkig is enige nuance op zijn plaats, want ik was nog erg jong. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 4 januari 2011 gepost Share 4 januari 2011 gepost Ik vond vroeger Gordon - Omdat ik zo van je hou een goed nummer :') Buiten het feit dat het een ordinaire cover was, is ook het origineel vrij vervelend om naar te luisteren. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 4 januari 2011 gepost Share 4 januari 2011 gepost Ik schaam me nergens voor. Ik luisterde met plezier naar Hennie Huisman en Bassie en Adriaan, boeien. Als je een nummer mooi vindt, wat maakt het dan uit? Ik zou me eerder schamen om me te schamen voor een nummer omdat de zanger nu niet zo populair meer is. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 4 januari 2011 gepost Auteur Share 4 januari 2011 gepost Waarom had ik dit antwoord van jou al verwacht? En Henny Huisman luisterde ik ook, valt voor mij niet onder schaamplaten, maar gewoon jeugdmuziek. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 4 januari 2011 gepost Share 4 januari 2011 gepost Eerlijk gezegd ook niet zo heel veel platen van vroeger waar ik me écht om schaam. Nuja, in mijn ontdekkingsreis door allerlei muziekgenres heb ik wel een kort tijdje naar rap etc. geluiserd, ben daar niet trots op, maar om nu te zeggen dat ik me ervoor schaam is veel zeggen, net zoals ik nog naar de zwaardere hardcore heb geluiserd. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 4 januari 2011 gepost Auteur Share 4 januari 2011 gepost Eerlijk gezegd ook niet zo heel veel platen van vroeger waar ik me écht om schaam. Nuja, in mijn ontdekkingsreis door allerlei muziekgenres heb ik wel een kort tijdje naar rap etc. geluiserd, ben daar niet trots op, maar om nu te zeggen dat ik me ervoor schaam is veel zeggen, net zoals ik nog naar de zwaardere hardcore heb geluiserd. Toch heb je vast wel 1 nummer waar je helemaal zot van was toen, maar als je dat nu zou doen zou je je er voor schamen. Dat is de schaamplaat en bijna iedereen heeft die wel, is ook heul niet erg Quote Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 4 januari 2011 gepost Share 4 januari 2011 gepost Dus je bedoelt eerder, als die plaat NU uit zou komen je je ervoor zou schamen het leuk te vinden? Want eigenlijk vind ik zo de oude "slechte" muziek waar je vroeger naar luisterde een stuk nostalgie bevatten. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 4 januari 2011 gepost Auteur Share 4 januari 2011 gepost Dus je bedoelt eerder, als die plaat NU uit zou komen je je ervoor zou schamen het leuk te vinden? Want eigenlijk vind ik zo de oude "slechte" muziek waar je vroeger naar luisterde een stuk nostalgie bevatten. Nee. Muziek waar je toen mee meezong, maar nu liever niet meer hoort. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 5 januari 2011 gepost Share 5 januari 2011 gepost Ik kan echt helemaal niks bedenken, eigenlijk. Busje komt zo, misschien? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 5 januari 2011 gepost Auteur Share 5 januari 2011 gepost Ik kan echt helemaal niks bedenken, eigenlijk. Busje komt zo, misschien? Als je die echt leuk vond, het was natuurlijk wel een hype, dus aan de ene kant nee, maar aan de andere kant als je hem dan nog zelf op single had ook kan ik dat nu best classificeren als schaamplaat ja Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 5 januari 2011 gepost Share 5 januari 2011 gepost (aangepast) Ik heb ook nog Bertus Staigerpaip met het liedje We zuipen in Spanje op single (op de melodie van Olé Barcelona). Wat een schaamplaat, zeg! 5 januari 2011 aangepast door Hinse Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 5 januari 2011 gepost Auteur Share 5 januari 2011 gepost Dat is ook een heel mooi voorbeeld Quote Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 5 januari 2011 gepost Share 5 januari 2011 gepost Als je die echt leuk vond, het was natuurlijk wel een hype, dus aan de ene kant nee, maar aan de andere kant als je hem dan nog zelf op single had ook kan ik dat nu best classificeren als schaamplaat ja Ja, ik had hem op singel :') En dat nummer van Freek de Jonge ook, Leven na de Dood of zo. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 5 januari 2011 gepost Auteur Share 5 januari 2011 gepost Ja, ik had hem op singel :') En dat nummer van Freek de Jonge ook, Leven na de Dood of zo. Dat valt meer onder foute platen, maar dan wel een heel foute Mooi man van Mannenkoor Karrespoor vond ik ook altijd leuk, maar die heb ik niet op single gehad Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Karliefde 5 januari 2011 gepost Share 5 januari 2011 gepost Eternal Flame van de Atomic Kitten Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 5 januari 2011 gepost Auteur Share 5 januari 2011 gepost Eternal Flame van de Atomic Kitten Als je The Bangles had gezegd had ik je ongelijk gegeven, maar deze uitvoering is schaamwaardig Quote Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 5 januari 2011 gepost Share 5 januari 2011 gepost Ik snap het Will Tura met Mao Ven Toh Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Y J 5 januari 2011 gepost Share 5 januari 2011 gepost En nog wel de eerste single die ik had. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 6 januari 2011 gepost Share 6 januari 2011 gepost (aangepast) André van Duin - Het Pizzalied En nog wel de eerste single die ik had. Wat valt daar nou aan te schamen? ...:') EDIT: 2 keer een video onder elkaar is niet zo handig. 6 januari 2011 aangepast door samba-boy Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 6 januari 2011 gepost Auteur Share 6 januari 2011 gepost Wat valt daar nou aan te schamen? Dit zegt meer over jou Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 6 januari 2011 gepost Share 6 januari 2011 gepost Dit zegt meer over jou Whehe Daarom ook de "...:')" erachteraan Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 6 januari 2011 gepost Share 6 januari 2011 gepost Marco Borsato - Dromen zijn Bedrog .... Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Walkgirl 30 januari 2011 gepost Share 30 januari 2011 gepost How do you do van Mouth & Macneal Quote Link naar bericht Delen op andere sites
CB Interactive 13 november 2012 gepost Share 13 november 2012 gepost Sommige dance nummers uit de jaren 90 en 00, als ik het nu terug hoor denk ik dat dit te ziek voor worden is en heb ik zoiets van: heb ik hier vroeger naar geluisterd Verder sommige jaren 80 nummers. En toch schaam ik me niet, nergens eigenlijk voor, ja je had er toen al echt foute nummers bij, maar de meeste echte foute nummers zoals bijvoorbeeld Bonny st. Clair, Benny Neyman enzo liet ik toen ook al keihard links liggen. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Nee 25 maart 2013 gepost Share 25 maart 2013 gepost Mijn schaamplaat is dan toch afscheid van Glennis Grace. Ik blijf het zo'n mooi nummer vinden. Alleen de mensen om mij heen zijn het daar jammer genoeg niet mee eens Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 25 maart 2013 gepost Auteur Share 25 maart 2013 gepost De tering :') Dat moet de meest afgrijselijke plaat zijn sinds Danny de Munk Met recht een schaamplaat. Afscheid is niet eens van Glennis Grace maar van Volumia. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Logitech 26 maart 2013 gepost Share 26 maart 2013 gepost Het foute nummer van toen ik een jaar of 10/11 was Als ik 'm nu hoor weet ik echt totaal niet wat ik er mooi aan vond, vind het afgrijselijk nu! Scissor Sisters - I Don't Feel Like Dancin' Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 26 maart 2013 gepost Share 26 maart 2013 gepost (aangepast) Het foute nummer van toen ik een jaar of 10/11 was Als ik 'm nu hoor weet ik echt totaal niet wat ik er mooi aan vond, vind het afgrijselijk nu! Scissor Sisters - I Don't Feel Like Dancin' Ik vind 't nog steeds een geniaal nummer, moet meteen terugdenken aan mijn tijd in de tweede van het VMBO, zo'n 5 jaar geleden Misschien komt het doordat ik hem echt slechts eens in de 2-3 jaar hoor, ofzo. 26 maart 2013 aangepast door samba-boy Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Logitech 27 maart 2013 gepost Share 27 maart 2013 gepost Voor mij nog net een klas ervoor, volgens mij groep 8 en langzaam de overstap naar de eerste klas maar damn wat is het nummer toch fout & dan te bedenken dat ik de videoclip pas veel later zag, een keer in vierde klas dus zo'n 2 jaar terug nu!:') Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 25 juni 2013 gepost Share 25 juni 2013 gepost Ik kende het niet (wel het origineel en dat kan je ook onder schaamplaat scharen), maar dit is echt een schaamplaat in het kwadraat: Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Epic90ies 5 september 2014 gepost Share 5 september 2014 gepost Echt schamen zal ik me niet. Maar zoiets als Gebroeders Ko - Ik heb een toeter op mn waterscooter? Of Modern Talking - Louie Louie. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 5 september 2014 gepost Auteur Share 5 september 2014 gepost Echt schamen zal ik me niet. Maar zoiets als Gebroeders Ko - Ik heb een toeter op mn waterscooter? Of Modern Talking - Louie Louie.  Nou ja als je dat nu nog leuk vindt dan zou ik me wel schamen  Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 26 september 2014 gepost Share 26 september 2014 gepost (aangepast) Oh ja, ik heb er één 26 september 2014 aangepast door Deemster Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Epic90ies 26 september 2014 gepost Share 26 september 2014 gepost Haha precies het soort deuntje dat me doet denken aan de tijd dat je werd doodgegooid met die "SMS nu RINGTONE AAN naar 8777!"achtige ringtone reclames. Â Â Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 12 oktober 2014 gepost Share 12 oktober 2014 gepost Hansi Hinterseer - Ski-Twist 2013: Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 13 oktober 2014 gepost Auteur Share 13 oktober 2014 gepost Ah, het nummer met de "Heil Hitler"-mama appelsap. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 5 oktober 2018 gepost Share 5 oktober 2018 gepost Heb er één hoor  Het nieuwe album Dancing Queen van Cher. Een album vol met ABBA covers. Niet verkeerd met een paar whiskeytjes op Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 6 oktober 2018 gepost Auteur Share 6 oktober 2018 gepost Dat moet dan wel enorme bocht zijn  Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 6 oktober 2018 gepost Share 6 oktober 2018 gepost 16 uur geleden, Deemster zei: Heb er één hoor  Het nieuwe album Dancing Queen van Cher. Een album vol met ABBA covers. Niet verkeerd met een paar whiskeytjes op Zag ik van de week staan bij de Media Markt. Ik dacht nóóóó Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 6 oktober 2018 gepost Share 6 oktober 2018 gepost (aangepast) 18 uur geleden, Deemster zei: Heb er één hoor  Het nieuwe album Dancing Queen van Cher. Een album vol met ABBA covers. Niet verkeerd met een paar whiskeytjes op Heb het allemaal even beluisterd en het is inderdaad een uitvoering om je flink voor te schamen   Edit: doet me qua niveau een beetje hier aan denken:    6 oktober 2018 aangepast door Hinse Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 6 oktober 2018 gepost Share 6 oktober 2018 gepost 2 uur geleden, Hinse zei: doet me qua niveau een beetje hier aan denken: Â Â Â Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.