Hinse 30 december 2010 gestart Share 30 december 2010 gestart Ik had de filmpjes al een week geleden gezien, maar eigenlijk is het best een topic waard. Afgelopen week werd de laptop (ook wel notebook genoemd) 25 jaar geleden geïntroduceerd door Toshiba. Destijds nog een afgeslankte pc zonder specifieke laptopprocessor. Ook was het scherm om te huilen (qua resolutie, scherpte en afwezigheid van backlight), maar deze eerste T1100 was tenminste portable. Toshiba Benelux geeft in dit filmpje van hardware.info een korte impressie van de geschiedenis van de laptop en hun bijbehorende productielijn. Best leuk om eens te zien, met name de oudste generatie. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 30 december 2010 gepost Share 30 december 2010 gepost Die gast is echt :') Met z'n cradle (het is caddy, een cd-rom caddy). En laptop mag in de VS niet meer overal, want iemand heeft z'n schoot verbrand door de hitte, dus niet voor op je lap, maar gewoon een notebook Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 30 december 2010 gepost Auteur Share 30 december 2010 gepost Ja, ik irriteerde me ook behoorlijk aan de interviewer die constant voorzetjes wil geven. Maar ik vond het qua collectie wel indrukwekkend. Ze hebben natuurlijk alles nog in prima staat bij Toshiba en ik denk het wel een goudmijntje waard is. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 31 december 2010 gepost Share 31 december 2010 gepost Het is een zeer interessante reportage, maar het is wel geniaal dat bijna elke laptop "revolutionair" was. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 31 december 2010 gepost Auteur Share 31 december 2010 gepost Ja, dat viel me ook op. Toshiba was misschien de eerste die een notebook uitbracht, maar het is heus niet zo dat iedere opvolgende release revolutionair was ten opzichte van andere fabrikanten. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 31 december 2010 gepost Share 31 december 2010 gepost (aangepast) Zeer interessante showcase. Zal ik ook maar even gaan showen met mijn eerste "portable" (versjouwable) *Bron: Old-computers.com 31 december 2010 aangepast door Ross Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.