djkoelkast 19 oktober 2010 gestart Share 19 oktober 2010 gestart Even een nieuw ideetje Ik post elke week 1 nummer hier, aan jullie de taak om te raden welk nummer het is. Op zich simpel, maar: * Ik speel de nummers zelf in * Ik speel ze op een andere manier, andere stijl, ander tempo dan het origineel * Het is maar een kort fragment * Het zijn vrijwel altijd alleen de begeleidingen, niet de melodie Het wordt een puntenklassement over een aantal weken (tot ik geen nummers meer ken ) Geen antwoorden in het topic, alleen via PM! Elke week een puntenupdate en het juiste antwoord van de vorige week. Wie het eerst is krijgt 3 punten, de 2e 2 punten, de rest 1 punt. De top 3 aan het einde van de rit krijgen allemaal een award, iedereen kan meedoen, iedereen kan winnen. Regels: * Geen antwoorden in het topic, alleen via PM * Je mag maar 1x raden * Geen hints * 1 track per week Ik hoop dat jullie het leuk vinden, daarover praten mag natuurlijk wel in dit topic OPGAVE 1: [NIET MEER INZENDEN] http://www.xms.nl/song1.mp3 Oplossing: The Beatles - All you need is love OPGAVE 2: [NIET MEER INZENDEN] http://www.retroforum.nl/public/song2.mp3 Oplossing: Falco - Jeanny Hoor hier hetzelfde nummer, alleen dan enkel piano, wellicht dat je het dan beter herkent: http://www.retroforum.nl/public/s2o.mp3 OPGAVE 3: Zie post [iNZENDEN MOGELIJK TOT 09-11-2010] http://www.retroforum.nl/public/song3.mp3 Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 19 oktober 2010 gepost Share 19 oktober 2010 gepost (aangepast) Super leuk idee. edit: geen antwoorden in de topics 19 oktober 2010 aangepast door djkoelkast Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 19 oktober 2010 gepost Share 19 oktober 2010 gepost Coole contest! Het liedje komt me vaag bekend voor, maar verder geen idee. Even goed bij nadenken dus. Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 20 oktober 2010 gepost Share 20 oktober 2010 gepost Super leuk idee. edit: geen antwoorden in de topics Oeps was niet wakker. Moet ik hem nog insturen, of onthoud je hem? Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 20 oktober 2010 gepost Share 20 oktober 2010 gepost Staat in de OP: PM naar dj. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 20 oktober 2010 gepost Auteur Share 20 oktober 2010 gepost Oeps was niet wakker. Moet ik hem nog insturen, of onthoud je hem? Whehe, heb je wel eens Stuur alsnog maar in, die PM kunnen we dan alle weken gebruiken, is makkelijker voor de score. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 20 oktober 2010 gepost Auteur Share 20 oktober 2010 gepost Nog even voor de duidelijkheid: ook al ben je laat, je kunt altijd inzenden en je krijgt altijd punten als je het goed hebt. 1e inzender met het goede antwoord: 3 punten 2e inzender met het goede antwoord: 2 punten alle inzenders daarna met het goede antwoord: 1 punt fout antwoord: 0 punten Link naar bericht Delen op andere sites
Joost 22 oktober 2010 gepost Share 22 oktober 2010 gepost Nog even voor de duidelijkheid: ook al ben je laat, je kunt altijd inzenden en je krijgt altijd punten als je het goed hebt. 1e inzender met het goede antwoord: 3 punten 2e inzender met het goede antwoord: 2 punten alle inzenders daarna met het goede antwoord: 1 punt fout antwoord: 0 punten Daarom heb ik toch maar even een poging gewaagd. Wie weet rolt er nog een leuke score uit! Link naar bericht Delen op andere sites
CNRArcade 22 oktober 2010 gepost Share 22 oktober 2010 gepost Ik kom er nog steeds niet uit. Het komt me heel vaag bekend voor maar ik kan de link nog steeds niet plaatsen. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 22 oktober 2010 gepost Auteur Share 22 oktober 2010 gepost Ik kom er nog steeds niet uit. Het komt me heel vaag bekend voor maar ik kan de link nog steeds niet plaatsen. Je hebt nog tot a.s. dinsdag om in te zenden en omdat iedereen punten krijgt die het goed heeft is het altijd de moeite om mee te doen. Deze contest loopt ook lang, dus je kunt altijd opklimmen in het klassement, ook als je later meedoet. Dus: doe je best! Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 26 oktober 2010 gepost Auteur Share 26 oktober 2010 gepost Vanavond een nieuwe opgave, dit is je laatste kans voor deze ronde in te sturen! Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 26 oktober 2010 gepost Auteur Share 26 oktober 2010 gepost Rond 19:00 uur de uitslag van ronde 1 en de nieuwe opgave, doe nog even mee nu het nog kan: iedereen waag een gokje, het kan je punten in het klassement opleveren! Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 26 oktober 2010 gepost Auteur Share 26 oktober 2010 gepost Je kunt niet meer inzenden voor de 2e opgave. De oplossing was: The Beatles - All you need is love Meest gehoorde foute antwoord: Afroman - Because I Got High Tip voor wie dit had: jullie hebben te veel op de stijl gelet en die is nou juist compleet anders, het gaat puur om de melodie. Scores: Na de 1e ronde: Positie | Naam | Punten 1: samba-boy - 3 2: Joost - 2 3: Y J - 1 De rest had het fout, dus geen punten De 2e opgave dan: http://www.retroforum.nl/public/song2.mp3 Iedereen kan dus weer meedoen, zend zo snel mogelijk in, maar wel het juiste antwoord Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 27 oktober 2010 gepost Share 27 oktober 2010 gepost (aangepast) Wel moeilijker dan de eerste als ik eerlijk ben 27 oktober 2010 aangepast door samba-boy Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 27 oktober 2010 gepost Auteur Share 27 oktober 2010 gepost Er zit in elk nummer wel altijd een duidelijk herkenningspunt. Bij de eerste was het het riedeltje terug en ook hier is een paar keer een duidelijke hint meegespeeld Doe je best, het is echt een heel bekend nummer. Probeer het te neuriën op verschillende tempo's. Dat is alles wat ik aan hulp kan bieden Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 29 oktober 2010 gepost Auteur Share 29 oktober 2010 gepost Ik heb nog maar heel weinig inzendingen op de 2e opgave, dus doe allemaal even een gokje Link naar bericht Delen op andere sites
Joost 29 oktober 2010 gepost Share 29 oktober 2010 gepost Ik heb nog maar heel weinig inzendingen op de 2e opgave, dus doe allemaal even een gokje Uiteindelijk denk ik hem toch herkend te hebben, maar ik sluit me bij de anderen aan dat deze een stuk moeilijker was dan de vorige. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 29 oktober 2010 gepost Auteur Share 29 oktober 2010 gepost Vanaf de volgende opgave ga ik bij de opgave een genre meegeven en als na 3 dagen nog niet de volle punten zijn gehaald (1x3, 1x2, 1x1) dan volgt er 1 hint. Als de punten al wel zijn uitgedeeld komt er geen hint. Maar da's voor de volgende en ik kan alvast verklappen dat ik nog maar 1 goed antwoord heb ontvangen, dus doe nog even je best allemaal! Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 29 oktober 2010 gepost Share 29 oktober 2010 gepost Ik hoor een heel bekend deuntje, maar ik kom er niet op. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 1 november 2010 gepost Auteur Share 1 november 2010 gepost Ik heb echt nog veel te weinig inzendingen binnen, nog 1 dag, ik ga dan toch maar een beetje helpen: Popmuziek, jaren '80. Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 1 november 2010 gepost Share 1 november 2010 gepost Tsss, ik had die hint ook gewild voor m'n inzending. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 1 november 2010 gepost Auteur Share 1 november 2010 gepost Morgen de nieuwe opgave en dan krijg je altijd direct het genre mee Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 2 november 2010 gepost Auteur Share 2 november 2010 gepost De laatste uurtjes voor deze opgave! Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 2 november 2010 gepost Auteur Share 2 november 2010 gepost De oplossing was: Falco - Jeanny Hoor hier hetzelfde nummer, alleen dan enkel piano, wellicht dat je het dan beter herkent: http://www.retroforum.nl/public/s2o.mp3 De nieuwe tussenstand: Na de 2e ronde: Positie | Naam | Punten 1: Y J - 4 2: samba-boy - 3 3: Joost - 2 Juist, maar 1 goed antwoord! Grappigste antwoord gehoord: Equinoxe IV van Jarre. Let niet te veel op de stijl he, let op de melodie. De nieuwe opgave. Genre: Pop/dance 90's http://www.retroforum.nl/public/song3.mp3 Deze keer een lekker lang en uitgebreid fragment. Succes, weer een week de tijd voor deze opgave! Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 2 november 2010 gepost Share 2 november 2010 gepost Ben benieuwd wie deze allemaal gaat raden. Link naar bericht Delen op andere sites
TMP 3 november 2010 gepost Share 3 november 2010 gepost Ik heb ingezonden in ieder geval Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 6 november 2010 gepost Share 6 november 2010 gepost Ohh ik ben hier zooo slecht in :'( Nu ik de piano hoorde van Jeanny, herkende ik hem, maar anders... Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 7 november 2010 gepost Auteur Share 7 november 2010 gepost Geen hint want ik heb al voldoende goede antwoorden gezien. Toch geen reden om op te geven: meedoen loont altijd! Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 10 november 2010 gepost Auteur Share 10 november 2010 gepost Oeioeioei, deze helemaal vergeten. Jullie krijgen nog een weekje extra, want het is momenteel nogal druk. Dus tot a.s. dinsdag, dan komt de nieuwe! Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 16 november 2010 gepost Auteur Share 16 november 2010 gepost De oplossing was: Vengaboys - Parada de tettas Na de 3e ronde: Positie | Naam | Punten 1: Y J - 4 samba-boy - 4 2: randy_roes - 3 3: Hinse - 2 Joost - 2 En weer een week de tijd voor de nieuwe: http://www.retroforum.nl/public/song4.mp3 [genre: Love songs] Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 16 november 2010 gepost Share 16 november 2010 gepost Hij is pittig. Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 16 november 2010 gepost Share 16 november 2010 gepost Ik heb echt geen flauw idee. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 17 november 2010 gepost Auteur Share 17 november 2010 gepost Nog geen enkele inzending, dat valt me tegen. Het is een 80's plaat. Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 17 november 2010 gepost Share 17 november 2010 gepost Tja, je hoort het wel of niet. Als je het echt niet hoort, heeft wild gokken ook weinig zin merkte ik aan m'n vorige inzendingen. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 19 november 2010 gepost Auteur Share 19 november 2010 gepost De zanger van dit nummer zat in een band met de naam van een retrocomputer... Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 20 november 2010 gepost Auteur Share 20 november 2010 gepost De titel van het nummer is een deel van wat je als eerste leert bij welke programmeert/scriptaal dan ook (basic, c++, php, html, de hele rataplan). Kom op, nu KAN het niet meer moeilijk zijn... Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 23 november 2010 gepost Auteur Share 23 november 2010 gepost Kom op mensen... Lionel Richie - Hello Heeft gespeeld in The Commodores en het eerste wat je altijd leert is: Hello world, een deel daarvan is dan ofwel "world" ofwel: "hello". Maar 1 goede inzender: Hinse. Sowieso maar 2 inzendingen gehad Na de 4e ronde: Positie | Naam | Punten 1: Hinse - 6 2: Y J - 4 samba-boy - 4 3: randy_roes - 3 4: Joost - 2 Dit keer ietsje anders, iets makkelijker te herkennen, maar ik wil niet weten waar dit melodietje is gebruikt, ik wil weten: Artiest en titel van dit nummer! http://www.retroforum.nl/public/song5.mp3 En ik hoop wel op meer inzendingen, want dit was drama natuurlijk. Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 23 november 2010 gepost Share 23 november 2010 gepost Ik ken hem, ik ken hem, ik ken hem ... maar ik kan er niet op komen :'( Link naar bericht Delen op andere sites
RM 23 november 2010 gepost Share 23 november 2010 gepost Ik ken hem, ik ken hem, ik ken hem ... maar ik kan er niet op komen :'( Hier zit er nog 1... Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 23 november 2010 gepost Share 23 november 2010 gepost ...Ik heb net ingestuurd en WEET gewoon dat ik het foute heb ingestuurd. Lekker bezig, Freek... -_- Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 28 november 2010 gepost Auteur Share 28 november 2010 gepost Toch weer zo weinig antwoorden. Het wordt gebruikt in een reclame voor drinken, het is één van de bekendste tunes in reclameland. Nu alleen nog uitvinden van wie het eigenlijk is en je bent er. Link naar bericht Delen op andere sites
RM 28 november 2010 gepost Share 28 november 2010 gepost Toch weer zo weinig antwoorden. Het wordt gebruikt in een reclame voor drinken, het is één van de bekendste tunes in reclameland. Nu alleen nog uitvinden van wie het eigenlijk is en je bent er. Ja, en nu weet ik het wel, maar kan ik niet meer inzenden.... Damn Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 28 november 2010 gepost Auteur Share 28 november 2010 gepost Voor deze week een uitzondering: ik vernietig alle antwoorden tot nu toe gegeven en iedereen kan opnieuw inzenden voor deze, anders gebeurt er nooit wat Link naar bericht Delen op andere sites
RM 28 november 2010 gepost Share 28 november 2010 gepost Voor deze week een uitzondering: ik vernietig alle antwoorden tot nu toe gegeven en iedereen kan opnieuw inzenden voor deze, anders gebeurt er nooit wat Mijn inzending heb je inmiddels ontvangen Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 28 november 2010 gepost Auteur Share 28 november 2010 gepost Dinsdag de uitslag, dus stuur allemaal nog even in! Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 30 november 2010 gepost Auteur Share 30 november 2010 gepost Dit topic gaat tijdelijk in de spreekwoordelijke vriezer, tot ik weer wat meer tijd heb. Ik denk eind december. Er zijn helaas geen goede inzendingen gedaan, het antwoord was: Gebruikt in de Nescafé reclames. Dit is het origineel van, jawel, onze eigen Sandra Reemer. Na ronde 5: Positie | Naam | Punten 1: Hinse - 6 2: Y J - 4 samba-boy - 4 3: randy_roes - 3 4: Joost - 2 Link naar bericht Delen op andere sites
RM 30 november 2010 gepost Share 30 november 2010 gepost Ahum... Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 30 november 2010 gepost Share 30 november 2010 gepost Nog NOOOOIIIT van gehoord Link naar bericht Delen op andere sites
RM 30 november 2010 gepost Share 30 november 2010 gepost Nee ik heb die versie van Sandra Reemer ook nog nooit gehoord Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 30 november 2010 gepost Auteur Share 30 november 2010 gepost Van Nescafé toch wel? Vanaf dan was het zoeken. RM zat dichtbij Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten