Ross 14 oktober 2010 gestart Share 14 oktober 2010 gestart Weinig kan ik er over zeggen, het filmpje zegt alles Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 14 oktober 2010 gepost Share 14 oktober 2010 gepost MT32 is nog steeds het beste Ik heb de MT32 als module staan en zelf in mijn retro-pc een Sound Blaster AWE64 Gold Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 14 oktober 2010 gepost Auteur Share 14 oktober 2010 gepost MT32 is nog steeds het beste Ik heb de MT32 als module staan en zelf in mijn retro-pc een Sound Blaster AWE64 Gold En wederom ben ik het volledig met je eens Quote Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 14 oktober 2010 gepost Share 14 oktober 2010 gepost Zeer informatief filmpje. De MT32 klinkt voor die tijd inderdaad zéér indrukwekkend. Dit alles is een beetje voor m'n tijd, was 4 toen de MT32 uit kwam (toen was het enkel Mario Bros spelen op de NES eigenlijk ) Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 14 oktober 2010 gepost Share 14 oktober 2010 gepost Ik heb de hele opkomst van de pc-muziek wel bewust meegemaakt, niet per-sé vanwege mijn leeftijd, maar omdat wij geen spelcomputer hadden. Ja, de Videopac, maar daarna altijd homecomputers en pc's gehad. Mijn eerste echte console was de Playstation. Mijn eerste echte handheld was de Gameboy Advance. Kun je nagaan wat ik gemist heb (en dat probeer ik nu in te halen, zoals alle mensen van deze generatie ) Quote Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 14 oktober 2010 gepost Share 14 oktober 2010 gepost Ik heb de hele opkomst van de pc-muziek wel bewust meegemaakt, niet per-sé vanwege mijn leeftijd, maar omdat wij geen spelcomputer hadden. Ja, de Videopac, maar daarna altijd homecomputers en pc's gehad. Mijn eerste echte console was de Playstation. Mijn eerste echte handheld was de Gameboy Advance. Kun je nagaan wat ik gemist heb (en dat probeer ik nu in te halen, zoals alle mensen van deze generatie ) Hehe, en ik probeer eigenlijk het omgekeerde te doen, het grootste probleem daarbij is plaats: retro-pc's nemen beduidend meer plaats in dan een oude atari Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 14 oktober 2010 gepost Share 14 oktober 2010 gepost Hehe, en ik probeer eigenlijk het omgekeerde te doen, het grootste probleem daarbij is plaats: retro-pc's nemen beduidend meer plaats in dan een oude atari Ik heb 1 pc in dienst als retro-pc met een Voodoo3 3000 (16MB dacht ik), die AWE64 Gold (ISA), ZIP drive, 2 harddisks. 1x DOS 1x Win 95. Dit alles op een P3/866 met 128MB geheugen, dikke overkill natuurlijk, maar hij draait wel alles, ook de dikke Windows spellen Ik moet Nerf Arena Blast weer eens opzoeken, dat was tof. Maar ik dwaal af. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 11 februari 2011 gepost Auteur Share 11 februari 2011 gepost (aangepast) Nog een leuk voorbeeldje een vergelijking tussen de Adlib en de Roland MT-32....met Police Quest 2 (Op 2:03 de MT-32) Het kan natuurlijk ook anders, als je geen geluidskaart hebt: 11 februari 2011 aangepast door Ross Quote Link naar bericht Delen op andere sites
CNRArcade 11 februari 2011 gepost Share 11 februari 2011 gepost Even een reactie op het laatste filmpje. Ik vind het echt wel knap gedaan hoe ze dat voor elkaar krijgen. Deze vind ik dan ook zo leuk. of zoiets Bij deze laatste zit een stappenmotor in en kun je het bijv met een PLC besturing zoiets doen Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 11 februari 2011 gepost Auteur Share 11 februari 2011 gepost (aangepast) psst een floppy en diskettedrive werken ook met een stappen motor hoor Enneh, de scanjet heeft het af fabriek ingebouwd, hetzijne een easteregg.... http://winterwolf.co.uk/hpsj5p 11 februari 2011 aangepast door Ross Quote Link naar bericht Delen op andere sites
CNRArcade 11 februari 2011 gepost Share 11 februari 2011 gepost Ow dat wist ik niet. Ik heb nog nooit een floppy drive echt van binnen gezien ofzo. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 11 februari 2011 gepost Auteur Share 11 februari 2011 gepost Ow dat wist ik niet. Ik heb nog nooit een floppy drive echt van binnen gezien ofzo. Bij deze : http://www.youtube.com/watch?v=NsbzirRD1m4 Quote Link naar bericht Delen op andere sites
CNRArcade 11 februari 2011 gepost Share 11 februari 2011 gepost Ik had altijd gedacht dat zoiets was als bij jeen hardeschijf. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 11 februari 2011 gepost Auteur Share 11 februari 2011 gepost Ik had altijd gedacht dat zoiets was als bij jeen hardeschijf. Vroegah, je weets retro had je RLL / MFM hardeschijven, deze werden nog aangedreven door stappenmotoren, maar tegenwoordig is het allemaal voice-coil. In feite het principe van een luidspreker, een magneet en een spoel, die heen en weer beweegt. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
CNRArcade 11 februari 2011 gepost Share 11 februari 2011 gepost Haha wat dacht je van deze Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.