randy_roes 4 september 2010 gestart Share 4 september 2010 gestart In een gelijkaardige lijn met hoe we films en games bespreken komt er een nieuwe "reeks" topics hier, namelijk "de beste". Hoe gaat het in z'n werk? Gedurende een bepaalde periode zal er elke week een nieuw topic worden geopend waarin jullie via een poll kunnen stemmen op jullie favoriete game/console/... Elke week komen er 2 opties en we werken via een eliminatiesysteem. BVB: Als er 20 games worden opgegeven dan is het eerst 10 weken waarin we 1 game tegen het andere opzetten. En daarna hebben we nog 10 games, ........ (zoals bij snooker en tennistoernooien) Uiteraard ga ik jullie geen massale lijsten opgeven, NEEN! Jullie sturen mij uiteraard de games/consoles/.... door die jullie in de afvallingsrace willen hebben. Dit topic zal gebruikt worden om de categorieën op te geven en jullie te herinneren om te stemmen/games op te geven/... De eerste categorie is 2D-platformspellen! Stuur de games die jullie in deze categorie willen zien door via pm naar mij en hopelijk kunnen we nu vrijdag (10 september) eraan beginnen! Uiteraard mag je zoveel spellen opgeven als je wil, hoe meer spellen hoe spannender het kan worden! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 6 september 2010 gepost Auteur Share 6 september 2010 gepost Ik heb tot nu toe nog maar 2 inzendigen gekregen. Komaan iedereen! Het is toffer als er véél inzendingen zijn. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 23 september 2010 gepost Auteur Share 23 september 2010 gepost Ik zou graag deze reeks topics in oktober opstarten, dus als je nog inzendingen hebt met toffe, gekende of obscure 2D platform-spellen, stuur ze tegen 30/09 naar mij via PM Quote Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 2 oktober 2010 gepost Auteur Share 2 oktober 2010 gepost De spellen die genomineerd zijn als "beste 2D platformer volgens retroforum" zijn: (in alfabetische volgorde) 1 - Aladdin (Megadrive) 2 - Chip 'n Dale Rescue Rangers 3 - Commander Keen 4 - Donkey Kong Country 5 - Ducktales 6 - Duke Nukem 2 7 - Earthworm Jim 8 - Jazz Jackrabbit 9 - Kid Icarus 10 - Kirby Super Star 11 - Kirby's Adventure 12 - Mega Man 2 13 - Mega Man 3 14 - Mega Man X 15 - Multi - Prince Of Persia 16 - New Super Mario Bros. 17 - Shadow of the beast 18 - Sonic 3 & Knuckles 19 - Sonic the Hedgehog 20 - Super mario bros 21 - Super Mario Bros 3 22 - Super Mario Land 2: The Six Golden Coins 23 - Super Mario World 24 - Super Mario World 2 25 - Super Wario Land 26 - The Lion King 27 - Vectorman 28 - Wizards and Warriors 3 29 - World Of Illusion starring Mickey And Donald 30 - Worms World Party 31 - Yoshi's Story 32 - Zool II Quote Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 2 oktober 2010 gepost Auteur Share 2 oktober 2010 gepost De komende 8 weken zullen er wekelijks 2 topics worden geopend waarin jullie in een poll kunnen stemmen voor jullie favoriet, daarna gaan we verder met de volgende ronde. De spellen zullen random tegenover elkaar worden geplaatst, zo voorkomen we dat de gekende en minder gekende spellen automatisch tegenover elkaar staan. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 6 december 2010 gepost Auteur Share 6 december 2010 gepost Ronde 1 is afgelopen, hierdoor zijn de plaatsen in ronde 2 bekend: In alfabetische volgorde: 1 - Aladdin (Megadrive) 2 - Chip 'n Dale Rescue Rangers 3 - Commander Keen 4 - Donkey Kong Country 5 - Earthworm Jim 6 - Mega Man 3 7 - Mega Man X 8 - Prince of Persia 9 - Shadow of the beast 10 - Sonic 3 & Knuckles 11 - Sonic The Hedgehog 12 - Super Mario Bros 3 13 - Super Mario Land 2: The Six Golden Coins 14 - Super Mario World 15 - The Lion King 16 - Worms World Party Quote Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 19 december 2010 gepost Auteur Share 19 december 2010 gepost Ookal loopt de 2D Platformers lijst nog een tijdje had ik graag een voorstel gedaan om dit concept ook door te trekken naar film (en wil er geen nieuw topic voor openen eer er genoeg interesse is) Wat dachten jullie om ook een "De Beste..." toe te passen op tekenfilms? Want als er iets is wat toch wel al vrij retro is, zijn het tekenfilms, nu cgi het overgrote deel van de animatiekoek voorziet. Als er genoeg interesse is dan open ik binnenkort ook een opgavetopic in het desbetreffende forumonderdeel. Uiteindelijk is het ook de bedoeling om dan een "top 10" video te maken, zowel van de Platformers nu als voor de tekenfilms achteraf. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 18 januari 2011 gepost Auteur Share 18 januari 2011 gepost De plaatsen voor de kwartfinales zijn verdeeld, dit zijn de laatste 8 spellen: 1 - Aladdin (Megadrive) 2 - Donkey Kong Country 3 - Mega Man X 4 - Sonic 3 & Knuckles 5 - Sonic The Hedgehog 6 - Super Mario Bros 3 7 - Super Mario Land 2: The Six Golden Coins 8 - Super Mario World Voor de plaatsen 9 en 10 (want ik ben van plan een top-10 video te maken) komt er nog 1 grote poll, dit zijn de 8 spellen: Chip 'n Dale Rescue Rangers Commander Keen Earthworm Jim MegaMan 3 Prince Of Persia Shadow Of The Beast The Lion King Worms World Party Ik had trouwens graag nog een reactie gekregen over mijn voorstel over "de beste tekenfilm" (zie post hierboven) Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 18 januari 2011 gepost Share 18 januari 2011 gepost Tekenfilms, erg lastig hoor. Hierop is smaak (en ook leeftijd) misschien nog wel meer van toepassing dan bij games. Maar aan de andere kant is het altijd een poging waard Quote Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 19 januari 2011 gepost Auteur Share 19 januari 2011 gepost Welja, het is de bedoeling om een algemeen beeld te krijgen over wat wij hier "de beste" tekenfilm vinden, en als je kijkt naar hoe de platformers momenteel gaan ligt de algemene mening hier toch wel vrij dicht bij de "algemene consensus". Ik wil het zeker proberen, want als we dan zo'n top 10 video maken, denk ik dat het meer aantrek aan users zal hebben dan de filmbesprekingen of onze tv-intros (btw: beiden zullen weer op volle toeren draaien zodra de nieuwe laptop er is, het is met een weekje uitstel, maar normaal gesproken is hij er vrijdag en begin ik volgende week aan een nieuwe bespreking) Quote Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 31 januari 2011 gepost Auteur Share 31 januari 2011 gepost de kwartfinales zijn besloten en de plaatsen in de halve finales zijn verdeeld: Deze spellen zitten in de halve finales (in alfabetische volgorde): 1 - Sonic 3 & Knuckles 2 - Sonic The Hedgehog 3 - Super Mario Bros 3 4 - Super Mario World De afgevallen spellen kregen de volgende (gewogen) percentages stemmen over de afgelopen rondes: Aladdin: 76% Donkey Kong Country: 60% Super Mario Land 2: 6 Golden Coins: 55% Mega Man X: 47% Hierdoor zijn plaatsen 5 tem 10 verdeeld: 5: Aladdin 6: Donkey Kong Country 7: Super Mario Land 2: 6 Golden Coins 8: Mega Man X 9: Chip 'n Dale: Rescue Rangers 10: Shadows Of The Beast Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 31 januari 2011 gepost Share 31 januari 2011 gepost Tja, zo blijven toch de bekende titels over. Ik vind het wel vrij opvallend dat Aladdin boven SotB staat en ook Megaman is niet oververtegenwoordigd in de lijst. Ik ben benieuwd wat de finale zal brengen. Sonic of Mario. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 31 januari 2011 gepost Auteur Share 31 januari 2011 gepost Aladdin heeft 2 topics gewonnen met 100% van de stemmen, daarom staat ie zo hoog. Je kan natuurlijk eindeloos kijken of alle topics gelijkwaardig waren, maar ik heb ze een beetje verdeeld zoals dj en ik op voorhand hadden afgesproken: niet steeds de alom bekende namen tegen de "mindere goden", want ik kon het ook zo rangschikken dat de gehele top-10 mario en sonic waren (bij wijze van spreken) Ik vind dit tot nu toe een toffe top-10, en het weerspiegelt dat we hier soms een andere kijk hebben op wat goed en niet goed is. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 7 februari 2011 gepost Auteur Share 7 februari 2011 gepost Sonic The Hedgehog en Super Mario Bros 3 gaan naar de finale. Ik wou voor de andere 2 games het zelfde principe als de eerder afgevallen spellen gebruiken (gewogen percentage), maar de percentages liggen ZO dicht bij elkaar (58 en 59 %), dus er komt een troostfinale voor plaatsen 3 en 4 Quote Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 14 februari 2011 gepost Auteur Share 14 februari 2011 gepost Dit is ONZE top-10 van de beste 2D Platformers: 1: Super Mario Bros. 3 2: Sonic The Hedgehog 3: Super Mario World 4: Sonic 3 & Knuckes 5: Aladdin 6: Donkey Kong Country 7: Super Mario Land 2: 6 Golden Coins 8: Mega Man X 9: Chip 'n Dale: Rescue Rangers 10: Shadows Of The Beast Quote Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 1 juli 2011 gepost Auteur Share 1 juli 2011 gepost Onze Beste tekenfilms gaan bijna naar de kwartfinales, dus het wordt tijd dat we aan de volgende reeks beginnen denken. Deze keer weer games. In welk genre willen jullie deze keer op zoek gaan naar de beste? Ik stel voor om uit de volgende genres te kiezen - First Person Shooter - Race - 3D Platformer - RPG - 2D Shooters Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 1 juli 2011 gepost Share 1 juli 2011 gepost De beste FPS, iedereen kent er wel een paar Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Joost 1 juli 2011 gepost Share 1 juli 2011 gepost De beste FPS, iedereen kent er wel een paar Sluit ik me bij aan, lijkt mij een goede 'De beste....' Quote Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 7 juli 2011 gepost Auteur Share 7 juli 2011 gepost Ok, het wordt de beste FPS! Inzendingen mogen in dit topic (ik wil de topics binnen een tweetal weken beginnen, dus post jouw toevoegingen zsm) Hier is al een lijstje met spellen waar ik onmiddellijk aan denk: Bioshock Bioshock 2 Call Of Duty Call Of Duty 4: Modern Warfare Call Of Duty: Black Ops Call Of Duty: Modern Warfare 2 Call Of Duty: World At War Counter Strike Doom Doom 2 Doom 3 Duke Nukem 3D Duke Nukem Forever GoldenEye 007 Half-Life Half-Life 2 Halo 2 Halo 3 Halo: Combat Evolved Medal Of Honor (2010) Medal Of Honor (origineel) Metroid Prime Metroid Prime 2: Echoes Metroid Prime 3: Corruption Perfect Dark Quake Return To Castle Wolfenstein Star Wars: Dark Forces TimeSplitters Unreal Tournament Wolfenstein (2009) Wolfenstein 3D Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 7 juli 2011 gepost Share 7 juli 2011 gepost F.E.A.R. F.E.A.R. Project origin F.3.A.R. 3 Mafia Mafia II Saboteur Quote Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 7 juli 2011 gepost Auteur Share 7 juli 2011 gepost Mafia, Mafia 2 en The Saboteur zijn toch geen First Person Shooters? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 8 juli 2011 gepost Share 8 juli 2011 gepost Je kunt toch schieten Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 8 juli 2011 gepost Share 8 juli 2011 gepost Heretic Tactical Ops Serious Sam Soldier Of Fortune Kingpin: Life Of Crime Hexen II Rise Of The Triad System Shock 2 Shadow Warrior SWAT 3 SWAT 4 Delta Force Red Faction H.U.R.L. (Slob Zone) Ok een paar hiervan zijn te obscuur, I know. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 13 juli 2011 gepost Share 13 juli 2011 gepost Ik heb helemaal niks met First Person Shooters. Daarom vond ik de Metroid Prime series helaas ook helemaal niks. Ik vrees dat je niks aan mij zult hebben. Veel niks. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 7 september 2011 gepost Auteur Share 7 september 2011 gepost Dit is de lijst tot nu toe: 1 - Bioshock 2 - Bioshock 2 3 - Call Of Duty 4 - Call Of Duty 4: Modern Warfare 5 - Call Of Duty: Black Ops 6 - Call Of Duty: Modern Warfare 2 7 - Call Of Duty: World At War 8 - Counter Strike 9 - Delta Force 10 - Doom 11 - Doom 2 12 - Doom 3 13 - Duke Nukem 3D 14 - Duke Nukem Forever 15 - F.3.A.R. 3 16 - F.E.A.R. 17 - F.E.A.R. Project origin 18 - GoldenEye 007 19 - H.U.R.L. (Slob Zone) 20 - Half-Life 21 - Half-Life 2 22 - Halo 2 23 - Halo 3 24 - Halo: Combat Evolved 25 - Heretic 26 - Hexen II 27 - Kingpin: Life Of Crime 28 - Medal Of Honor (2010) 29 - Medal Of Honor (origineel) 30 - Metroid Prime 31 - Metroid Prime 2: Echoes 32 - Metroid Prime 3: Corruption 33 - Perfect Dark 34 - Quake 35 - Red Faction 36 - Return To Castle Wolfenstein 37 - Rise Of The Triad 38 - Serious Sam 39 - Shadow Warrior 40 - Soldier Of Fortune 41 - Star Wars: Dark Forces 42 - SWAT 3 43 - SWAT 4 44 - System Shock 2 45 - Tactical Ops 46 - TimeSplitters 47 - Unreal Tournament 48 - Wolfenstein (2009) 49 - Wolfenstein 3D Ik zou er nog 15 moeten krijgen om de lijst makkelijk naar rondes van 2 games te maken. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 7 september 2011 gepost Share 7 september 2011 gepost Crysis en Crysis 2 misschien? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 7 september 2011 gepost Auteur Share 7 september 2011 gepost Zeer goed, ik ga ook de Turok reeks toevoegen. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 7 september 2011 gepost Share 7 september 2011 gepost Far Cry 1 en 2? En als je een classic zoekt: Catacomb 3-D en Hovertank 3-D (voorlopers van Wolfenstein). Daarnaast Unreal Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 7 september 2011 gepost Share 7 september 2011 gepost Je hebt ook nog S.T.A.L.K.E.R. en die reeks van die tommy nogwat Ik ben zo goed op de hoogte Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 7 september 2011 gepost Share 7 september 2011 gepost Tom Clancy's Rainbow Six bedoel je denk ik Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 7 september 2011 gepost Share 7 september 2011 gepost Tom Clancy's Rainbow Six bedoel je denk ik Ah ja, daar is toch een hele reeks van. Ghost recon ook geloof ik. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 7 september 2011 gepost Share 7 september 2011 gepost Anders kun je het altijd nog aanvullen met mods. Counter Strike is immers ook een Half-Life mod. In dat geval denk ik aan Enemy Territory, Strike Force, Infiltration, etc. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 25 januari 2012 gepost Auteur Share 25 januari 2012 gepost Ik heb de lijst eindelijk volledig gekregen. Volgende week beginnen we aan de beste FPS: 1 - Bioshock 2 - Bioshock 2 3 - Call Of Duty 4 - Call Of Duty 4: Modern Warfare 5 - Call Of Duty: Black Ops 6 - Call Of Duty: Modern Warfare 2 7 - Call Of Duty: World At War 8 - Catacomb 3-D 9 - Counter Strike 10 - Crysis 11 - Crysis 2 12 - Delta Force 13 - Doom 14 - Doom 2 15 - Doom 3 16 - Duke Nukem 3D 17 - Duke Nukem Forever 18 - F.3.A.R. 3 19 - F.E.A.R. 20 - F.E.A.R. Project origin 21 - Far Cry 22 - Far Cry 2 23 - GoldenEye 007 24 - H.U.R.L. (Slob Zone) 25 - Half-Life 26 - Half-Life 2 27 - Halo 2 28 - Halo 3 29 - Halo: Combat Evolved 30 - Heretic 31 - Hexen II 32 - Hovertank 3-D 33 - Kingpin: Life Of Crime 34 - Medal Of Honor (2010) 35 - Medal Of Honor (origineel) 36 - Metroid Prime 37 - Metroid Prime 2: Echoes 38 - Metroid Prime 3: Corruption 39 - Perfect Dark 40 - Quake 41 - Red Faction 42 - Return To Castle Wolfenstein 43 - Rise Of The Triad 44 - S.T.A.L.K.E.R. 45 - Serious Sam 46 - Shadow Warrior 47 - Soldier Of Fortune 48 - Star Wars: Dark Forces 49 - SWAT 3 50 - SWAT 4 51 - System Shock 2 52 - Tactical Ops 53 - TimeSplitters 54 - Tom Clancy's Ghost Recon 55 - Tom Clancy's Ghost Recon Advanced Warfighter 56 - Tom Clancy's Rainbow Six 57 - Tom Clancy's Rainbow Six: Vegas 58 - Tom Clancy's Rainbow Six: Vegas 2 59 - Turok 2: Seeds of Evil 60 - Turok: Dinosaur Hunter 61 - Unreal 62 - Unreal Tournament 63 - Wolfenstein (2009) 64 - Wolfenstein 3D Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 25 januari 2012 gepost Share 25 januari 2012 gepost mooie lijst! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 25 januari 2012 gepost Auteur Share 25 januari 2012 gepost Vind ik ook. Ben écht benieuwd welke game het gaat halen. (zoals de vorige keren zorg ik ervoor dat we in de eerste ronde voornamelijk gelijkaardige spellen tegenover elkaar zien: moderne fps vs moderne fps of klassieke fps vs klassieke fps) Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 25 januari 2012 gepost Share 25 januari 2012 gepost Ik ben vooral benieuwd of Frey weer zijn zin gaat krijgen Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 10 februari 2012 gepost Share 10 februari 2012 gepost Hier heb je dus niets aan mij. Tenzij mensen misbruik willen maken van mijn stem als een game het net niet dreigt te halen. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 10 februari 2012 gepost Auteur Share 10 februari 2012 gepost Hier heb je dus niets aan mij. Tenzij mensen misbruik willen maken van mijn stem als een game het net niet dreigt te halen. Omkopingen op het forum, hmmmmm Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 11 februari 2012 gepost Share 11 februari 2012 gepost Frey, mag ik jouw stem kopen in ruil voor 10 gloednieuwe en schitterende RF flyers? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 11 februari 2012 gepost Share 11 februari 2012 gepost Ik bied 20 ! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 11 februari 2012 gepost Share 11 februari 2012 gepost Ik 100 om de stemming eerlijk te laten verlopen Quote Link naar bericht Delen op andere sites
xp2002 15 februari 2012 gepost Share 15 februari 2012 gepost Hoi allemaal, hier mijn first post Allereerst bij de platform games mis ik: Giana Sisters (C64) FPS: Hier mis ik nog een paar hele belangrijke van Epic Games (oke is wel niet retro, maar dat wordt het vast wel haha) Gears of war 1 Gears of war 2 Gears of war 3 Bulletstorm System shock 1 Even alle Unreal versies: Unreal Unreal II: The Awakening Unreal Championship 2: The Liandri Conflict Unreal Tournament Unreal Tournament 2003 Unreal Tournament 2004 Unreal Tournament 3 groet! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 15 februari 2012 gepost Share 15 februari 2012 gepost Mooi lijstje, ik ben benieuwd of Randy er nog wat van in kan verwerken. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 15 februari 2012 gepost Auteur Share 15 februari 2012 gepost Hoi allemaal, hier mijn first post Allereerst bij de platform games mis ik: Giana Sisters (C64) FPS: Hier mis ik nog een paar hele belangrijke van Epic Games (oke is wel niet retro, maar dat wordt het vast wel haha) Gears of war 1 Gears of war 2 Gears of war 3 Bulletstorm System shock 1 Even alle Unreal versies: Unreal Unreal II: The Awakening Unreal Championship 2: The Liandri Conflict Unreal Tournament Unreal Tournament 2003 Unreal Tournament 2004 Unreal Tournament 3 groet! Unreal en Unreal Tournament staan reeds in de lijst. Daarnaast zijn Gears of War geen FPS-en Ik zal eens kijken of ik eventueel nog een CoD of een Turok kan vervangen door iets in jouw lijst Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 15 februari 2012 gepost Share 15 februari 2012 gepost Hoi allemaal, hier mijn first post Allereerst bij de platform games mis ik: Giana Sisters (C64) Ah ja, Giana Sisters... Mijn zoon had een C64, daar speelde ik die wel eens op onder de noemer 'je kunt het of je kunt het niet'... en ik kon het de eerste keer dat ik die speelde niet, dus ik mocht cheaten en deed het allerlaatste level. Zo uitgespeeld ... Welkom hier. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
xp2002 15 februari 2012 gepost Share 15 februari 2012 gepost @randy Is gears of war geen FPS? oké, misschien niet, maar toch zeker wel de online versie of ook niet? @keetie Dank voor de welkom! ja Giana sisters heb ik ook vaak gespeeld vroeger. Geweldig spel! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 15 februari 2012 gepost Auteur Share 15 februari 2012 gepost @randy Is gears of war geen FPS? oké, misschien niet, maar toch zeker wel de online versie of ook niet? Er zitten misschien een paar delen in het spel waar je in first person perspectief kijkt, maar Gears is toch een Third Person Shooter. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.