CNRArcade 14 augustus 2010 gestart Share 14 augustus 2010 gestart (aangepast) Ze willen niets met Klaris te maken hebben maar toch zijn er nog in een paar series de originele muziek te horen al is het maar een klein stukje onderandere bij de schatkaart ja. Ook zijn enkele liedjes nog origineel gebleven in sommige series. 14 augustus 2010 aangepast door CNRArcade Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 14 augustus 2010 gepost Share 14 augustus 2010 gepost Dan kan het niet anders of het kon niet anders Link naar bericht Delen op andere sites
Y J 14 augustus 2010 gepost Share 14 augustus 2010 gepost Ook zijn enkele liedjes nog origineel gebleven in sommige series. Wat dacht je van de meeste liedjes? Enkel vanaf De Verzonken Stad krijgen we te maken met bewerkte nummers. En dan nog zijn het er in totaal maar 11. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 14 augustus 2010 gepost Share 14 augustus 2010 gepost Niet alle liedjes zijn Klaris natuurlijk Link naar bericht Delen op andere sites
CNRArcade 14 augustus 2010 gepost Auteur Share 14 augustus 2010 gepost (aangepast) Nee niet alle ja. Liedjes van de schatkaart zijn toch origineel op Abacadabra na. Van de kroon ook en van de verzonken stad Dimitri, Toen ging de wekker, In Griekenland, Vriendelijk zijn weet ik niet zeker en Had ik nou maar nee/ja gezegd. In europa franse en spaanse les. In amerika Caribisch carnaval, Truckeslied, ook weer Had ik nou maar nee/ja gezegd. Ook wordt 1 van de boeventunes nog gebruikt in het begin van reis vol verassingen. 14 augustus 2010 aangepast door CNRArcade Link naar bericht Delen op andere sites
Y J 14 augustus 2010 gepost Share 14 augustus 2010 gepost (aangepast) Nee niet alle ja. Liedjes van de schatkaart zijn toch origineel op Abacadabra na. Van de kroon ook en van de verzonken stad Dimitri, Toen ging de wekker, In Griekenland, Vriendelijk zijn weet ik niet zeker en Had ik nou maar nee/ja gezegd. In europa franse en spaanse les. In amerika Caribisch carnaval, Truckeslied, ook weer Had ik nou maar nee/ja gezegd. Ook wordt 1 van de boeventunes nog gebruikt in het begin van reis vol verassingen. Vanaf de schatkaart zijn nagenoeg alle nummers origineel door Klaris gemaakt. De 11 nummers die bewerkt zijn, zijn de enigen. Meer dan de helft is dus nog origineel. Hier een lijst: SCHATKAART: Ga je mee Kom we gaan er tegenaan Lachen, lachen, lachen De trainer (Abacadabra is enkel een fragment en onmogelijk een liedje te noemen) KROON: Een gewaarschuwd mens telt voor twee In de lente STAD: Vriendelijk Zijn Dimitri In Griekenland Toen ging de wekker EUROPA: Franse les Spaanse les Zo vrij als een vogel AMERIKA: Caribisch Carnaval Had ik nou maar ja/nee gezegd Truckerslied Wij zijn nietig De rest is vervangen. En wat die nummers zijn mag je zelf wel uitzoeken. Heb dit ook zelf onderzocht. 14 augustus 2010 aangepast door Y J Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 15 augustus 2010 gepost Share 15 augustus 2010 gepost Met name Caribisch Carnaval vind ik zo vreemd. De CD-rom uit 1997 had destijds al een (Walgelijke maar dat is mijn mening) nieuw gecomponeerde versie van het liedje, dus ik snap niet waarom deze nog origineel in Klaris-versie in de serie zit. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 15 augustus 2010 gepost Share 15 augustus 2010 gepost Gesplitst vanuit het achtergrondmuziek topic, want dit gaat meer over de liedjes Link naar bericht Delen op andere sites
CNRArcade 15 augustus 2010 gepost Auteur Share 15 augustus 2010 gepost EUROPA: Zo vrij als een vogel AMERIKA: Wij zijn nietig Die tellen eigenlijk niet mee, omdat het niet van Klaris is Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 15 augustus 2010 gepost Share 15 augustus 2010 gepost Die tellen eigenlijk niet mee, omdat het niet van Klaris is Wij zijn nietig is toch wel van Klaris? Het deuntje is gebasseerd op "Wij zijn reuzen" van Rinus van Galen, dat klopt. Maar het zijn beide verschillende arangementen hoor Of is "Wij zijn nietig", van Ruud Bos, net als "Zo vrij als een vogel?", in dat geval heb ik me vergist En is caribisch geval echt niet nabewerkt, ik dacht altijd van wel? Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 15 augustus 2010 gepost Share 15 augustus 2010 gepost (aangepast) Die tellen eigenlijk niet mee, omdat het niet van Klaris is Gebaseerd op Wij zijn reuzen (Waarvoor op De leukste liedjes 2 uit 1992 bij dat nummer dezelfde arrangementen gebruikt worden), maar die versie is wél gecomponeerd door Klaris. Zo vrij als een vogel is origineel van Van Galen (Het zou in de Diamant al gezongen worden) of van Maurizio Mantille (Het zit in de Professor, geen idee wie nu de muziek voor die versie heeft gecomponeerd), maar wordt nogmaals gezongen in de luchtballon boven Belgie in de Europa-serie. Dus tja, moeilijk te zeggen. Het punt blijft dat de Klaris-composities nog steeds ervan te horen zijn in de series, waar het uiteindelijk om ging. 15 augustus 2010 aangepast door samba-boy Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 15 augustus 2010 gepost Share 15 augustus 2010 gepost ... Zo vrij als een vogel is origineel van Van Galen (Het zou in de Diamant al gezongen worden) of van Maurizio Mantille (Het zit in de Professor, geen idee wie nu de muziek voor die versie heeft gecomponeerd), maar wordt nogmaals gezongen in de luchtballon boven Belgie in de Europa-serie. ... Er is maar één versie van "Zo vrij als een vogel", en die is gecomponeerd door Ruud Bos (Ik geloof dat hij "Het Circus is weer in de stad" ook gecomponeerd heeft) Link naar bericht Delen op andere sites
warboel 15 augustus 2010 gepost Share 15 augustus 2010 gepost Er is maar één versie van "Zo vrij als een vogel", en die is gecomponeerd door Ruud Bos (Ik geloof dat hij "Het Circus is weer in de stad" ook gecomponeerd heeft) Ruud Bos is inderdaad de componist van "Zo vrij als een vogel" en zijn versie is zowel in de Professor als in Europa gebruikt. Er is echter ook een Klaris-bewerking en die is nu op de Adriaan-page te horen. Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 15 augustus 2010 gepost Share 15 augustus 2010 gepost Ruud Bos is inderdaad de componist van "Zo vrij als een vogel" en zijn versie is zowel in de Professor als in Europa gebruikt. Er is echter ook een Klaris-bewerking en die is nu op de Adriaan-page te horen. Okee klinkt goed, ik ga vanavond luisteren Link naar bericht Delen op andere sites
CNRArcade 15 augustus 2010 gepost Auteur Share 15 augustus 2010 gepost Ik vond het nummer altijd al een beetje een Klaris tintje hebben. Nu weet ik waarom. Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 15 augustus 2010 gepost Share 15 augustus 2010 gepost Er is maar één versie van "Zo vrij als een vogel", en die is gecomponeerd door Ruud Bos (Ik geloof dat hij "Het Circus is weer in de stad" ook gecomponeerd heeft) Hè, stom van me, vergeet het iedere keer weer. Dat klopt inderdaad, al zijn er toch twee versies. Er is namelijk, na Europa, voor De leukste liedjes 2 alsnog een Klaris-compositie gemaakt. En die is dus, zoals Warboel al zegt, nu op de Adriaan-homepage te horen. Link naar bericht Delen op andere sites
Y J 15 augustus 2010 gepost Share 15 augustus 2010 gepost Oh inderdaad, er zit een dikke fout in m'n lijst Zo vrij als een vogel is geen Klaris in de serie zelf. Wel op de Europa cd geloof ik. Maar dat is een ander verhaal natuurlijk. Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 15 augustus 2010 gepost Share 15 augustus 2010 gepost Oh inderdaad, er zit een dikke fout in m'n lijst Zo vrij als een vogel is geen Klaris in de serie zelf. Wel op de Europa cd geloof ik. Maar dat is een ander verhaal natuurlijk. Anders lees je m'n post boven je even door... Link naar bericht Delen op andere sites
Y J 15 augustus 2010 gepost Share 15 augustus 2010 gepost Anders lees je m'n post boven je even door... Die heb ik gelezen. Wat mis ik? Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 16 augustus 2010 gepost Share 16 augustus 2010 gepost (aangepast) Er is namelijk, na Europa, voor De leukste liedjes 2 alsnog een Klaris-compositie gemaakt. Niet op de Europa-CD lijkt me, anders had die Klaris-versie al in de serie gezeten 16 augustus 2010 aangepast door samba-boy Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 18 januari 2011 gepost Share 18 januari 2011 gepost (aangepast) Ik kon zo gauw even geen ander topic vinden dus dan maar hierin; 'De wereldreis van Clown Bassie' was voor het eerst te horen op de LP 'Bassie en Adriaan met 18 liedjes' in 1978.In 1979 was het te horen in de serie 'De diamant'. Het oorspronkelijke liedje had Aad al geschreven in de tijd dat Bas en Aad nog werkten als The Crocksons. Bas had de muziek ervoor gemaakt en heette toen 'De wereldreis van het Aapje Mono'. Het liedje is in die tijd niet uitgebracht en in de 'Bassie en Adriaan-tijd' is het 'Aapje Mono' vervangen door 'Clowntje Bassie'. Hafijn, dat had menig lezer vast al zien staan op de pagina van 'De wereldreis van Clown Bassie'. Maargoed, nu valt me iets op aan het liedje wat eigenlijk al die tijd best raar was, tenzij Bassie's ouders in Afrika woonden... hij vloog naar China in een ballon de wind die blies hem ook naar Saigon vandaar ging hij verder naar Afrika en daar bezocht hij zijn pa en ma Dat was in het geval van Aapje Mono toch iets logischer geweest 18 januari 2011 aangepast door samba-boy Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 18 januari 2011 gepost Share 18 januari 2011 gepost Op zich is het niet zo raar, want ik kan me herinneren dat het om een droom gaat. In een droom gebeuren wel meer surrealistische dingen. Link naar bericht Delen op andere sites
Jelger_de_goochelaar 18 januari 2011 gepost Share 18 januari 2011 gepost Niet op de Europa-CD lijkt me, anders had die Klaris-versie al in de serie gezeten Zit ook in de serie. De Klaris versie staat op de Europa CD, niet op de leukste liedjes 2. Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 19 januari 2011 gepost Share 19 januari 2011 gepost Kan ook best zijn dat zijn ouders daar op vakantie waren en dat hij even kwam buurten :{w Link naar bericht Delen op andere sites
warboel 19 januari 2011 gepost Share 19 januari 2011 gepost Zit ook in de serie. De Klaris versie staat op de Europa CD, niet op de leukste liedjes 2. De Klaris-versie staat inderdaad op de Europa CD, maar die zit toch echt niet in de serie. De CD is ook pas uitgebracht nadat de serie al was uitgezonden. Link naar bericht Delen op andere sites
Y J 19 januari 2011 gepost Share 19 januari 2011 gepost De Klaris-versie staat inderdaad op de Europa CD, maar die zit toch echt niet in de serie. De CD is ook pas uitgebracht nadat de serie al was uitgezonden. Klopt ja, het is echt de oude versie van Ruud Bos die in de serie zit. Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 19 januari 2011 gepost Share 19 januari 2011 gepost (aangepast) Zit ook in de serie. De Klaris versie staat op de Europa CD, niet op de leukste liedjes 2. Nee toch? Ik zou toch haast zweren dat de Ruud Bos-versie in de serie zat... :') EDIT: Oh, ninja'd. 19 januari 2011 aangepast door samba-boy Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 19 januari 2011 gepost Share 19 januari 2011 gepost Kan ook best zijn dat zijn ouders daar op vakantie waren en dat hij even kwam buurten :{w Ik zat aan een véél minder flaterende verklaring te denken Link naar bericht Delen op andere sites
Y J 19 januari 2011 gepost Share 19 januari 2011 gepost Nee toch? Ik zou toch haast zweren dat de Ruud Bos-versie in de serie zat... :') EDIT: Oh, ninja'd. Ik vraag me al een uur af wat je in godsnaam met deze post bedoelt. Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 20 januari 2011 gepost Share 20 januari 2011 gepost Ik vraag me al een uur af wat je in godsnaam met deze post bedoelt. Ik dacht dat gewoon de Ruus Bos-versie in de Europa-serie zat, wat bleek te kloppen. Toen mensen (Lees; Jij) dat al voor mij gepost hadden zei ik "ninja'd". Link naar bericht Delen op andere sites
Y J 20 januari 2011 gepost Share 20 januari 2011 gepost Ik dacht dat gewoon de Ruus Bos-versie in de Europa-serie zat, wat bleek te kloppen. Toen mensen (Lees; Jij) dat al voor mij gepost hadden zei ik "ninja'd". Ninja'd gaat alleen maar op als het enkele seconden voor jouw post geweest is. En dat gaat hier niet op. Maar goed, ik snap het al. Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten