djkoelkast 3 augustus 2010 gestart Share 3 augustus 2010 gestart DOWNLOAD HIER DE NIEUWE SHEET: snookerpoule.zip Jazeker het is zo ver, deze week worden de qualifiers gespeeld en kunnen we ons langzaam opmaken voor de eerste snookerpoule! Omdat dit de eerste is hou ik het simpel en gaan we kijken hoe we dit kunnen verbeteren. Het is heel makkelijk want het zijn allemaal knock-out partijen. In deze eerste editie gaan we ons ook nog niet druk maken om scores. Wel zijn er extra punten te verdienen door hoge breakscores van jouw spelers. Het werkt globaal zo: Alleen spelen we natuurlijk met meer spelers. Ik dacht 32 in de Shanghai Masters, maar er is sinds vorig jaar een nieuwe "snookerbaas" dus alle tournooien zijn aan het veranderen. Ik heb op dit moment ook nog geen namen, die hoop ik volgende week te kunnen posten. Het werkt zo: Van elke match geef je de winnaar, zo komen er 2 finalisten uit en dus voorspel je ook de tournooiwinnaar. Uiteraard zal ik de top 16 van de wereld posten inclusief hun behaalde successen. Dit wil echter niet betekenen dat ze altijd winnen (het is geen darts met alleen Phil Taylor op elke beker). Voor elke goede winnaar krijg je 10 punten, voorspel je de verkeerde winnaar heb je geen punten. Extra punten zijn te verdienen: Als een door jou gekozen speler een century maakt (een score van 100 of meer punten in 1 bezoek aan de tafel) verdien je 5 punten. Stel je hebt in bovenstaande lijst aan het einde nog 1 van de door jou gekozen speler over en die maakt 3 centuries in die partij dan heb je er dus 15 punten bij. Voorspel je beiden goed en maken ze allebei 2 centuries dan heb je 20 punten extra. Je speler hoeft niet te winnen voor deze punten en je hoeft dit niet te voorspellen. De maximum framescore is 147, die is uniek. Unieker dan een 9-darter bij darts. Deze wordt vaak niet meer dan 1 keer per seizoen door 1 iemand gemaakt. Maakt een van jouw spelers een 147 dan heb je direct 25 punten bonus. Tot slot de bonus: 20 punten voor degene die het dichtst bij het aantal centuries in het tournooi. Raad je het precies krijg je 24 punten. Hebben meerdere spelers hetzelfde getal wordt de pot gedeeld. Stel er worden in het tournooi 25 centuries gescoord en 2 spelers hebben dit exact dan krijgen beide spelers dus 12 punten erbij. Je hoeft dus alleen per wedstrijd 1 naam door te geven die wint, die moet tegen de winnaar van de partij er onder en zo gaat het door. In bovenstaand voorbeeld: Speler A vs Speler B >> Speler A Speler C vs Speler D >> Speler D in de volgende ronde kies je dan: Speler A vs Speler D >> Speler D etc. En dan het aantal tournooi centuries totaal. De huidige top 16 is: 1. John Higgins 2. Neil Robertson 3. Ronnie O'Sullivan 4. Allister Carter 5. Ding Junhui 6. Stephen Maguire 7. Shaun Murphy 8. Mark Williams 9. Mark Selby 10. Mark Allen 11. Stephen Hendry 12. Ryan Day 13. Graeme Dott 14. Marco Fu 15. Mark King 16. Liang Wenbo Vorig jaar won Ronnie O'Sullivan in de finale van Liang Wenbo met 10-5 In 2008 won Ricky Walden in de finale van Ronnie O'Sullivan met 10-8 Hier vind je het schema van vorig jaar, dan zie je meteen hoe zo'n schema werkt: http://nl.wikipedia.org/wiki/Shanghai_Masters_2009_(snooker) Om nog 1x een voorbeeld te geven: Walden vs King >> Walden Hendry vs Campbell >> Hendry Walden vs Hendry >> Walden etc. De prijzenpot vorig jaar: Winner: £55,000 Runner Up: £28,000 Semi-Finalists: £14,000 Quarter Finalists: £7,525 Last 16: £5,370 Last 32: £3,640 Last 48: £2,050 Last 64: £1,400 Aantal centuries vorig jaar: 23 (we tellen alleen die op tv geweest zijn, niet die uit de qualifiers). Aantal centuries in 2008: 39 Link naar bericht Delen op andere sites
TMP 3 augustus 2010 gepost Share 3 augustus 2010 gepost Ik ken alleen Ronnie O'Sullivan (van naam) Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 3 augustus 2010 gepost Share 3 augustus 2010 gepost Ik doe zeker mee! Kijk ernaar uit, het zal wel wat zoeken worden de eerste keer, maar we gaan ervoor! Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 3 augustus 2010 gepost Auteur Share 3 augustus 2010 gepost Ik ken alleen Ronnie O'Sullivan (van naam) Dat had ik met wielrennen ook, kende 2 namen Dat maakt het natuurlijk wel extra onvoorspelbaar en leuk Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 3 augustus 2010 gepost Share 3 augustus 2010 gepost Ik zal met verve djkoelkast outperformen Ofwel mijn deelname staat vast. Link naar bericht Delen op andere sites
Joost 4 augustus 2010 gepost Share 4 augustus 2010 gepost Ach weet je wat, ik waag ook een poging Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 4 augustus 2010 gepost Auteur Share 4 augustus 2010 gepost Leuk! Hoe meer deelnemers hoe leuker Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 6 augustus 2010 gepost Auteur Share 6 augustus 2010 gepost Hier alvast wat hints voor het komende tournooi: * Ronnie O'Sullivan (3) is altijd een gok, als hij geen zin heeft speelt hij slecht en ligt hij er de eerste ronde uit. Als hij er echter zin in heeft is hij altijd favoriet voor de titel. Bijvoorbeeld in 2006 toen hij tijdens de kwartfinale gewoon weg liep van een wedstrijd: * Steven Maguire (6) en Mark Williams (8) timmeren goed aan de weg, schrijf ze niet meteen af, ze doen het sinds vorig jaar heel erg goed en zijn flink aan het klimmen op de ranking. * Peter Ebdon (18) heeft aangegeven door privéomstandigheden niet lekker te spelen momenteel. Hij wil wel winnen maar speelt niet zijn beste spel. De laatste paar jaar is hij flink aan het zakken in de rankings. Afhankelijk tegen wie hij speelt, maar moet hij tegen een top 16 speler schrijf Ebdon dan maar af. Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 6 augustus 2010 gepost Share 6 augustus 2010 gepost Hierbij kan je ook wel Dott en Selby voegen, hun parkoers op het wereldkampioenschap was toch wel indrukwekkend. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 6 augustus 2010 gepost Auteur Share 6 augustus 2010 gepost Hierbij kan je ook wel Dott en Selby voegen, hun parkoers op het wereldkampioenschap was toch wel indrukwekkend. Ik moet me nog even goed inlezen, maar vooral Dott heeft inderdaad een goede comeback gemaakt, dus die kan ook weer hoger op de lijst komen. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 6 augustus 2010 gepost Auteur Share 6 augustus 2010 gepost Hier is de voorlopgie draw: http://www.worldsnooker.com/site_files/Shanghai_Masters_Last_32_draw.pdf De WC (wildcards) moeten nog worden ingedeeld. Pas dan start de poule echt. Nog wat toevoegingen: In de 1e ronde krijg je alleen century punten voor degene die jij als winnaar tipt, in alle andere rondes daarna maakt het niet uit of je speler wint of verliest, als hij in je poule zit heb je punten voor elke century. Er komen 3 awards (jazeker!) Winnaar, 2e en 3e plek! Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 6 augustus 2010 gepost Share 6 augustus 2010 gepost Geef die winnaarsawards maar hier Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 8 augustus 2010 gepost Auteur Share 8 augustus 2010 gepost Er is een kleine moeilijkheid bijgekomen: de wildcards worden pas op 6 september gespeeld, ofwel dag 1 van het tournooi. Dit betekent dat je maar een halve dag hebt om je team samen te stellen, dat is natuurlijk niet te doen, dus kun je vanaf nu je team samenstellen en op 6 september hoef je dan alleen de wildcards in te vullen. Dit moet dan ook echt 6 september gebeuren. Je mag het ook open laten door geen naam in te vullen want er spelen geen 2 wildcards tegen elkaar. Wedstrijd 1: Ronnie O'Sullivan WC1 Winnaar: Wedstrijd 2: Ryan Day WC2 Winnaar: RONDE 2: Winnaar wedstrijd 1 Winnaar wedstrijd 2 Winnaar: en zo verder. De namen die bij WC1, WC2 etc. komen zijn dus pas 6 september in de avond in te vullen. Dit is wat jullie moeten voorspellen: Ik zal nog even een mooi formuliertje maken. Excel een goed idee? Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 8 augustus 2010 gepost Share 8 augustus 2010 gepost Zolang ik het kan openen is het goed Ik zal op 6 september het formulier invullen, zal de deadline wel niet missen, want zit dan toch bezig met de vuelta-poule Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 8 augustus 2010 gepost Share 8 augustus 2010 gepost Zo, je hebt er veel tijd in gestoken DJ! Ik zal m'n best doen, en hopelijk is dat genoeg voor een award. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 8 augustus 2010 gepost Auteur Share 8 augustus 2010 gepost Ik maak de top 32 nog af en zorg voor iets wat je makkelijk in kunt vullen. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 14 augustus 2010 gepost Auteur Share 14 augustus 2010 gepost Begin alvast met invullen is mijn tip, de excel sheet staat in deze post en in de OP. Je kunt hem invullen met excel of met het gratis openoffice (http://www.openoffice.org) Het is zo makkelijk mogelijk gemaakt, met kleurtjes. Je hebt links steeds 2 wedstrijden, de groene en de gele, bij de 2e ronde vul je dan 1 groene en 1 gele speler in. Het volgende blok is paars en blauw, vul weer 1 paarse en 1 blauwe speler in. Zo volg je het hele schema. Vul de namen in op de kleurtjes. Vergeet niet helemaal rechtsboven bij extra in te vullen: je usernaam, het aantal centuries in het tournooi (zie de OP voor statistieken van voorgaande jaren) en wie de winnaar wordt. Als er nog vragen zijn stel ze dan, er is nog een goede 3,5 week te gaan. De wildcard-namen worden pas bekend op dag 1 van het tournooi. Je kunt er echter ook voor kiezen nu al op ze te gokken. DOWNLOAD HIER DE SHEET: snookerpoule.zip snookerpoule.zip Link naar bericht Delen op andere sites
Y J 14 augustus 2010 gepost Share 14 augustus 2010 gepost Ik doe ook mee Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 15 augustus 2010 gepost Share 15 augustus 2010 gepost Hm, ik doe ook wel een poging, al kan ik het hier niet volgen, helaas Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 15 augustus 2010 gepost Auteur Share 15 augustus 2010 gepost tof dat je meedoet! Als je maar niet van me wint Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 15 augustus 2010 gepost Share 15 augustus 2010 gepost Ik ga me hier morgen even in verdiepen, hopelijk weet ik een fatsoenlijke sheet in te vullen. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 17 augustus 2010 gepost Auteur Share 17 augustus 2010 gepost Ik zal de komende tijd regelmatig een reminder plaatsen, nog 3 weken en dan zijn de wildcards bekend (let op: dit is meteen speeldag 1, dus maar 1 dag om de ontbrekende schakels in te vullen). Ik zal ook deze week nog de spelers aanvullen. Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 17 augustus 2010 gepost Share 17 augustus 2010 gepost Ik heb me er intussen al even in verdiept en het is makkelijk in te vullen hoor! Zelfs als je er maar 10 minuten in steekt kun je in elk geval IETS invullen. Ik heb intussen al een paar dingen ingevuld (op papier intikkertjes ), en ik stuur het naar DJ op zodra die goed genoeg is. Begin september dus, op de dag van bekendmaking van de wildcards. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 17 augustus 2010 gepost Auteur Share 17 augustus 2010 gepost Je kunt ook copy/pasten, dan kost het nog minder tijd Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 31 augustus 2010 gepost Auteur Share 31 augustus 2010 gepost Let op: volgende week maandag spelen de wildcards, dinsdag begint onze poule. Stuur dan ook maandag in! Dit is de definitieve draw incl wildcards: http://www.worldsnooker.com/shanghai10_draw.htm?tid=169 De wildcards voorspellen we niet, dus nog even geduld, maar vul alvast wat in, dan ben je niet te laat. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 3 september 2010 gepost Auteur Share 3 september 2010 gepost Nog maar 2 dagen te gaan en dan spelen de wildcards! Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 4 september 2010 gepost Share 4 september 2010 gepost Zodra jij hier een posts plaatst met de definitieve speeltabel zal mijn inzending worden doorgestuurd! (nuja, niet onmiddellijk erna hé ) Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 4 september 2010 gepost Auteur Share 4 september 2010 gepost Let wel even op de centuries die je moet invullen: Aantal centuries vorig jaar: 23 Aantal centuries in 2008: 39 Wellicht kun je hier je voordeel mee doen. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 6 september 2010 gepost Auteur Share 6 september 2010 gepost Morgen begint het dan met de wildcards. 8:30u ontbijtsnooker tot 11:30u op Eurosport 2 13:45u lunchsnooker tot 16:45u op Eurosport en Eurosport HD. Ik kijk morgen alleen de middag, na 16:45u komt de volledige draw online in dit topic, je hebt dan tot dinsdag 8:00 uur (CET) om je inzending te doen. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 6 september 2010 gepost Auteur Share 6 september 2010 gepost Ronnie O'Sullivan heeft zich teruggetrokken en zal niet starten. Hierdoor krijgt de Wildcard 1 automatisch een plekje in de volgende ronde. Op dit moment lijkt dat Jamie Burnett te worden. Die kun je dan invullen op de plek van Wildcard 1 en bij ronde 2 (ik zal de sheet aanpassen nadat de laatste wedstrijd gespeeld is). Dat betekent dat iedereen dankzij O'Sullivan alvast punten heeft Update: Jamie Burnett is nu zeker door met 5-2, dus ronde 1 wordt de 1e entry: Ronnie O'Sullivan Jamie Burnett (w/o) en ronde 2 staat Jamie Burnett bovenaan. Link naar bericht Delen op andere sites
TMP 6 september 2010 gepost Share 6 september 2010 gepost Ja, ik heb die sukkel als eindwinnaar, dus daar heb ik wat aan.... Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 6 september 2010 gepost Auteur Share 6 september 2010 gepost Ja, ik heb die sukkel als eindwinnaar, dus daar heb ik wat aan.... Da's Ronnie he Je krijgt uiteraard de gelegenheid je sheet aan te passen. Eind van de middag zijn alle wildcards ook bekend. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 6 september 2010 gepost Auteur Share 6 september 2010 gepost WC1 = Jamie Burnett WC2 = Andrew Higginson Livescore werkt niet, dus de andere twee wildcards moeten we nog even afwachten Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 6 september 2010 gepost Auteur Share 6 september 2010 gepost WC3 = Ken Doherty WC4 = Jin Long Vanmiddag volgen de laatste 4. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 6 september 2010 gepost Auteur Share 6 september 2010 gepost Mochten jullie de wereld nummer 1 (John Higgins) missen in de draw: hij is geschorst wegens vermeende omkoping. Tot de uitspraak is hij geschorst voor alle tournooien. Hij stond al niet in het formulier, dus daar verandert niets aan. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 6 september 2010 gepost Auteur Share 6 september 2010 gepost WC5 = Dave Harold WC6 = Mei Xiwen Link naar bericht Delen op andere sites
TMP 6 september 2010 gepost Share 6 september 2010 gepost De een geeft op de dag zelf op, de ander wordt verdacht van omkoping. Wat een sport ... Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 6 september 2010 gepost Auteur Share 6 september 2010 gepost De een geeft op de dag zelf op, de ander wordt verdacht van omkoping. Wat een sport ... O'Sullivan gaf 2 weken geleden al op, maar het is nu pas bekend gemaakt door World Snooker. Higgins zegt dat hij "het spel meespeelde" omdat 'ie bang was dat hij achternagezeten werd door de Russische maffia. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 6 september 2010 gepost Auteur Share 6 september 2010 gepost WC7: Martin Gould WC8: Joe Delaney Ik heb het formulier nu helemaal ingevuld en opnieuw geupload. Er zijn wat kleine wijzigingen (o.a. wedstrijdnummers zodat ik ze straks makkelijk kan opsommen). Ook staat de 1e wedstrijd door verstek van O'Sullivan al ingevuld. snookerpoule.zip Gebruik deze om in te vullen (geen excel? gebruik het gratis OpenOffice[/url) Je inzending moet voor morgenochtend 8:00 uur binnen zijn om mee te kunnen doen. Gebruik svp het nieuwe formulier. Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 6 september 2010 gepost Share 6 september 2010 gepost Mijn voorspelling is verstuurd! Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 6 september 2010 gepost Auteur Share 6 september 2010 gepost Ik ben erg benieuwd wat er allemaal uit komt. Ik kijk alleen even snel of alles is ingevuld maar ik ga ze pas morgen verwerken in het topic. Link naar bericht Delen op andere sites
Y J 6 september 2010 gepost Share 6 september 2010 gepost Zojuist ook mijn voorspelling ingestuurd. Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 6 september 2010 gepost Share 6 september 2010 gepost Nou dat zal wat worden. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 6 september 2010 gepost Auteur Share 6 september 2010 gepost TMP en Joost zouden ook meedoen dacht ik, dan hebben we een redelijk deelnemersveld. wonderer hangt af of er tijd genoeg is ivm het tijdverschil Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 6 september 2010 gepost Share 6 september 2010 gepost ik had 'm ook al verstuurd. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 6 september 2010 gepost Auteur Share 6 september 2010 gepost Dat klopt, die is in goede orde ontvangen. Die van TMP klopte niet ivm het uivallen van O'Sullivan. wonderer heeft ook ingestuurd Link naar bericht Delen op andere sites
Joost 6 september 2010 gepost Share 6 september 2010 gepost (aangepast) Zo! Als het goed is heb je mijn PM'etje met mijn SP'tje erin ook binnen DJ! 6 september 2010 aangepast door Joost Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 6 september 2010 gepost Auteur Share 6 september 2010 gepost Is ook binnen, ik ben last-minute nog wat deelnemers aan het scoren Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 6 september 2010 gepost Share 6 september 2010 gepost (aangepast) EDIT: Nevermind, al gevonden, ingestuurd 6 september 2010 aangepast door samba-boy Link naar bericht Delen op andere sites
TMP 7 september 2010 gepost Share 7 september 2010 gepost Shit, te laat, nouja dan maar zonder O'Sullivan... Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten