djkoelkast 1 juli 2010 gestart Share 1 juli 2010 gestart Ik wil een spel maken, een retroforum spel. Hiervoor heb ik echter wel jullie input nodig. Het spel wordt voor en door jullie gemaakt, alles is welkom. Het zal in alle beta stadia voor iedere user te downloaden zijn en het wordt gewoon een leuk gratis spelletje van, voor en door ons Als eerste moeten we een paar dingen bedenken. Wat voor spel wordt het? Platform spel Side scroller Top scroller Top view Ik neig altijd naar platformspellen, maar graag jullie input. Dan kan het grote werk gaan beginnen, ik ben dan op zoek naar: De hoofdpersoon De vijanden De platformen Achtergronden Geluidjes Muziekjes Plaatjes Levels Doelen Bonussen De hele mikmak. Uiteraard in retrovorm, dus het liefst mooie pixelart. Omdat ik het spel echt wil laten slagen moeten we alles zelf maken, dus Mario jatten zit er niet in, we moeten zelf een poppetje tekenen. Beschrijf in dit topic hoe je het spel voor je ziet, lever tekeningen in of geluidjes of muziekjes of leveldesigns. Hoeveel levens moeten we hebben, hoe zien de 1ups er uit, hoe haal je bonussen, hoe komen de levels er uit te zien, hoe heet ons personage. Ik hoop dan ook op veel input, dan kan ik snel een 1e beta gaan maken. Hoe meer mensen er meedoen hoe leuker. Pak je tekenprogramma erbij en rammel wat in elkaar, of teken op papier het 1e level en scan het in. Alles is welkom van iedereen. Ik hoop dat er genoeg input komt en dat we dit ook echt kunnen gaan maken Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 1 juli 2010 gepost Share 1 juli 2010 gepost Leuk, maar ook ambitieus idee. Hoe wil je dat gaan programmeren? Met C#/Java/etc of Game Maker? Een platformer is inderdaad wel gaaf, de sleutel tot succes zal vooral zitten in de uitwerking van de personages en algehele sfeer die het spel uitstraalt. Met ideeën wil ik altijd helpen, maar aan programmeren heb ik een broertje dood. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 1 juli 2010 gepost Auteur Share 1 juli 2010 gepost Leuk, maar ook ambitieus idee. Hoe wil je dat gaan programmeren? Met C#/Java/etc of Game Maker? Een platformer is inderdaad wel gaaf, de sleutel tot succes zal vooral zitten in de uitwerking van de personages en algehele sfeer die het spel uitstraalt. Met ideeën wil ik altijd helpen, maar aan programmeren heb ik een broertje dood. Met Game Maker, het moet niet tè ingewikkeld gaan worden. Het kan goed overweg met sprites en collisions, precies wat wij zoeken. Het leuke lijkt me als het echt een spel van iedereen wordt, dat iedereen wat toevoegt Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 1 juli 2010 gepost Share 1 juli 2010 gepost Ik had het eerder met je over wie de hoofdpersoon moest worden, maar wat als we nu van de big boss gewoon Frey maken Dus Frey als eindbaas, de grote spelletjesmaniac die je moet verslaan om het spel te verslaan Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 1 juli 2010 gepost Share 1 juli 2010 gepost Goed idee, maar Frey als eindbaas is zo moeilijk dat alleen Frey zelf hem kan verslaan. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 1 juli 2010 gepost Share 1 juli 2010 gepost Touché. :') Maar even serieus, ik vind wel dat we zoiets moeten doen. En dan expres een gigantisch hoofd geven Kan er eigenlijk niet ook een ForumSchorum-level in gepropt worden als het een sidescroller of platformer wordt? Met mooie witte randen in de voorgrond zodat het lijkt alsof men door de strip-plaatjes loopt ala Comix Zone En dan Knuffelbelg Randy erin die een bordje omhoog houdt; FREE HUGS Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 1 juli 2010 gepost Auteur Share 1 juli 2010 gepost Alles kan, alleen onze fantasie is de grens. Het spel moet meerdere levels krijgen, maar bovenal: graphics! Als MarsM er zin in heeft kan hij het striplevel tekenen, dan heb ik achtergronden, hoofdpersonen (leuk als je die kunt kiezen, bijvoorbeeld: randy schiet met zakken patat, ik schiet met zwarte balkjes) en andere tekeningen nodig, en dan natuurlijk per personage minstens 3 tekeningen zodat het geanimeerd kan worden. Het wordt natuurlijk niet iets wat in een week af is, maar ik wil toch redelijk snel een basisidee opzetten, ondertussen ga ik oefenen, tutorials volgen om het super goed speelbaar te maken. En als Frey eindbaas wil zijn zal hij een foto moeten inleveren Quote Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 1 juli 2010 gepost Share 1 juli 2010 gepost Ik vind het een tof idee. Misschien kunnen we het een soort contra-achtig spel maken met op het einde bosses en als grote eindbaas Frey. Bvb een muzieklevel met dan djkoelkast als levelbaas Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 1 juli 2010 gepost Auteur Share 1 juli 2010 gepost Zoals gezegd kan alles, alleen ik kan niet tekenen. Niet op papier en geen pixelart en dat is wel de 1e stap. Muziekjes kan ik wel maken En op zich best leuk een Contra-achtig spel, maar wel ingewikkeld. Maar we hebben de tijd Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 1 juli 2010 gepost Share 1 juli 2010 gepost Ik wil graag de eindbaas zijn. Maar dan wil ik wel Bartolhoven als mijn rechterhand. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 2 juli 2010 gepost Share 2 juli 2010 gepost I wanna be the Samba-guy! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 2 juli 2010 gepost Auteur Share 2 juli 2010 gepost Samba-guy it is Hier alvast (met toestemming ) mijn oefen/studieproject: Ontwijk de Sambaballenman Uiteraard met samba-boy in de hoofdrol .rar bestand uitpakken, .exe bestand starten en spelen maar! odsm.rar Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 2 juli 2010 gepost Share 2 juli 2010 gepost (aangepast) Fijn, na een beschamende personal preview nu vol op het web... Bedankt :') Ook bedankt aan degene die audio heeft geleverd, toppertje hoor 5 van de, euh... 5 audio-dingen mochten eigenlijk niet eens mijn huis verlaten, laat staan in een spel op het web 2 juli 2010 aangepast door samba-boy Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Y J 2 juli 2010 gepost Share 2 juli 2010 gepost Hahaha! Echt geweldig gemaakt Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 2 juli 2010 gepost Share 2 juli 2010 gepost super leuk gemaakt Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 4 juli 2010 gepost Share 4 juli 2010 gepost Haha, heb het net pas gespeeld. Leuk gedaan. Bij Game Maker heb je wel altijd die irritatie dat je 'on exit' even een zwart beeld krijgt. Verder werkt het waarschijnlijk ideaal voor onze eisen. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 4 juli 2010 gepost Auteur Share 4 juli 2010 gepost Ik ben al bezig met een 2e proefproject, maar het is maar de vraag of dat ooit op het forum mag verschijnen Het is wel goed om te oefenen met platform spul. Het wordt in elk geval al heel tof Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 5 juli 2010 gepost Share 5 juli 2010 gepost Ik ben al bezig met een 2e proefproject, maar het is maar de vraag of dat ooit op het forum mag verschijnen O wee als je mij weer gebruikt... Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 5 juli 2010 gepost Auteur Share 5 juli 2010 gepost Jij zit er niet in Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 5 juli 2010 gepost Share 5 juli 2010 gepost Goed dat ik er niet in zit. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 5 juli 2010 gepost Auteur Share 5 juli 2010 gepost Je geeft jezelf wel te veel eer hoor, 2 spellen met jou in de hoofdrol, gaat niet gebeuren Al kom je natuurlijk wel voor in het retroforum spel, alleen dan niet in de hoofdrol Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.