Ga naar inhoud

Rate The Game 21 - Wolfenstein 3D (1992)


  

3 leden hebben gestemd

  1. 1. Geef je beoordeling voor "Wolfenstein 3D"

    • 0
      0
    • 1
      0
    • 2
      0
    • 3
      0
    • 4
      0
    • 5
      0
    • 6
      0
    • 7
      0
    • 8
      1
    • 9
      2
    • 10
      0
    • niet gespeeld
      0


Aanbevolen berichten

Wolfenstein 3D (1992)

post-24-127775176049.jpg

Opzet:

De Amerikaanse soldaat BJ Blazkowicz moet proberen uit de zwaarbewaakte Duitse gevangenis Castle Wolfenstein te ontsnappen. Er zijn veel bewapende bewakers en honden. Het gebouw heeft verschillende verborgen kamers waar schatten, voedselpaketten, medicijnen en ammunitie ligt.

Gameplay:

Link naar bericht
Delen op andere sites

Helemaal tof in die tijd natuurlijk, maar ik zat midden in mijn Amigatijd toen en kon alles wat PC was niet uitstaan :P Vooral het geluid (pliepjes of ad-lib) liep ver achter. Toch was dit een best aardig spel.

Ik heb het spel herontdekt op de 3DO en het is toch wel heel erg tof, dus met gemengde gevoelens een 8.

Link naar bericht
Delen op andere sites

9/10

Ik ben een zeer grote fan van de wolfenstein reeks, meer nog dan de Doom reeks.

Het gehele Nazi-onderwerp was toen zoooo origineel en de uitwerking van geweldig.

Heb het spel toen op pc gespeeld, heb het ook op de jaguar, de SNES en de 32x en ookal zijn sommige van deze versies niet zo goed als de pc, ze blijven steeds geweldig.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb wel een Jaguar maar die is near-mint, dus die blijft lekker in zijn doos. Alleen gekeken of hij werkte, verder niet :P

Moet nog eens een speelbaar model aanschaffen.

Wolfenstein op de 3DO is echt heel fijn, die ik heb heeft een goeie controller ervoor, niet zo bulky als die van de Jaguar:

post-8-127784978702.jpg

En de muziek op de 3DO _O_

En ook de originele balk onderin is toffer.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maar zo'n 3DO vinden hier in België is ofwel onmogelijk ofwel veel te duur.

Die van mij komt uit de VS, kostte niet veel en een omvormer heb je ook voor 15 euro. Ik denk dat je normaal gezien voor rond de 50 euro wel een 3DO moet kunnen scoren. Best aan de prijs als je het vergelijkt met een PS1 die eigenlijk meer kan, maar het was dan ook een monsterlijk duur ding toen hij uitkwam. Jaguars die zijn ook erg duur, die van mij was boxed uit Engeland ook voor rond de 50-60 euro. Dat zijn ook meteen mijn duurste consoles, naast de Amiga 4000, die kostte 300 euro (maar is inmiddels het drievoudige waard in deze configuratie).

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...