djkoelkast 4 mei 2010 gestart Share 4 mei 2010 gestart PEZ. Snoepjes in een buisje met een kop erop. Volgens mij in Nederland nooit echt aangeslagen (al zullen er zat verzamelaars zijn) Terwijl veel mensen denken dat dit uit Amerika komt is het een Oostenrijks product en staat PEZ voor de letters in het Duitse woord voor pepermunt (PfEffermintZ). Het is ook begonnen als alleen pepermunt. Samengeperst in een snoepvorm, net zoals pillen gemaakt worden. De PEZ snoepjes zijn ontwikkeld door Eduard Haas III uit Wenen. Het PEZ pepermuntje werd verkocht als alternatief voor roken en het pakje had de vorm van een aansteker. Er zijn nu nog steeds diverse smaken te vinden, dit is een lijst uit de VS: Pepermunt, chocolade, cola, druif, citroen sinaasappel, framboos en aardbei. Sinaasappel, citroen en aardbei zijn ook verkrijgbaar in een suikervrije variant. Er zijn een aantal zure smaken: watermeloen, groene appel, ananas en bramen. Smaken die niet meer verkocht worden zijn: appel, kersen, chlorofyl (groene kleurstof van sommige planten), koffie, bloemen, limoen, menthol/eucalyptus en yoghurt. Wie kent ze en ziet ze nog wel eens? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 4 mei 2010 gepost Share 4 mei 2010 gepost Vroeger had ik een hele resem PEZ-dispensers. Voor elke smaak 1. (en heel veel reserve) Bij ons had je de smaken citroen, aardbei, sinaas en framboos. Qua dispensers had ik veel Looney Tunes figuurtjes, De rode Power Ranger, Batman nog een aantal. Hier kan je er in sommige supermarkten nog kopen. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 6 mei 2010 gepost Share 6 mei 2010 gepost Ik zie ze hier nog regelmatig liggen, heheh. We hadden ze vroeger als kind ook wel... Ik vond ze eigenlijk niet zo lekker. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 18 mei 2010 gepost Share 18 mei 2010 gepost Zoals ik al zei: Hier zijn ze nog te krijgen Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 19 mei 2010 gepost Auteur Share 19 mei 2010 gepost Ze blijven iets hebben die PEZ snoepjes. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
steefie 16 september 2013 gepost Share 16 september 2013 gepost Die dingen zijn zó lekker. Heb een paar weken geleden nog zo'n rits snoepjes op. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 16 september 2013 gepost Share 16 september 2013 gepost Omdat ik het niet echt een nieuw topic waard vind om het volgende kwijt te willen... Probeerde laatst Rang te kopen, die mierzoete zuurtjes van vroeger. Blijkbaar had Redband het merk een paar jaar geleden opgekocht en zijn ze weer terug de handel in gegaan. ...Tot een tijdje terug. Ze waren nog wel eens te krijgen bij de benzinepompen zoals BP, maar helaas zijn ze uit de handel. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Epic90ies 4 september 2014 gepost Share 4 september 2014 gepost Haha ik had er een paar met o.a. Barney en Fred Flintstone. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.