Frey 1 mei 2010 gestart Share 1 mei 2010 gestart (aangepast) Iemand post een plaatje uit een game. Dat mag van Nintendo zijn, Playstation, Xbox of gewoon de PC. Welke console dan ook, als het maar een game is. Vervolgens mag iedereen gaan raden uit welk spel het plaatje komt. Let wel op: graag één poging per keer. Wanneer de plaatser van het plaatje een antwoord goedkeurt, dan mag degene met het juiste antwoord een nieuw plaatje posten. Het kan zo zijn dat een bepaald spel voor meerdere consoles uitgebracht is. De spellen kunnen dan bijvoorbeeld een andere titel hebben of andere graphics. Daarom is het soms handig om de console bij het spel te vermelden, zodat het duidelijk is welke je precies bedoelt. Het is echter aan de opdrachtgever zelf om te bepalen of hij een antwoord goedkeurt. Als je meedoet, zorg er dan wel voor dat je actief meedoet. Als iemand geen nieuwe opdracht post, dan kan het spel lange tijd stilliggen. Daarom is er een tijdslimiet van 24 uur. Als 24 uur na goedkeuring van een antwoord geen nieuw plaatje is gepost, dan mag een willekeurig iemand de volgende opdracht plaatsen. We gaan er natuurlijk vanuit dat de opdrachtgever sowieso actief meekijkt, zodat de antwoorden niet pas laat worden gekeurd. Meld het even als je een tijdje weg zal zijn, terwijl je een opdracht hebt lopen. Speel dus lekker mee en wees ook creatief. Je kunt bijvoorbeeld ook een ander plaatje posten uit een spel dat al eens geraden is. En verraad uiteraard je opdracht niet in de naam van het plaatje. Hieronder wordt de stand bijgehouden. Een lijstje met users en hoeveel spellen ze al geraden hebben. Vervolgens een lijst met alle spellen die geweest zijn, links naar de bijbehorende plaatjes en de users die de desbetreffende opdrachten geraden hebben. Scorelijst: randy_roes (14) Frey (11) djkoelkast (9) Hinse (5) samba-boy (5) MarsM (2) Y J (1) Sam (1) Opdrachten: 1. Wolfenstein (2009) - Geraden door djkoelkast 2. Super Locomotive - Geraden door randy_roes 3. Resident Evil 4 - Geraden door MarsM 4. Knights & Merchants - Geraden door Hinse 5. The Games: Summer Challenge - Geraden door Frey 6. Wizards & Warriors 3 - Kuros: Visions of Power - Geraden door randy_roes 7. Comix Zone - Geraden door Hinse 8. Anno 1602: Creation of a New World - Geraden door Frey 9. Mario Party 4 - Geraden door randy_roes 10. Friday the 13th - Geraden door Hinse 11. Return Fire - Geraden door Frey 12. Devil World - Geraden door MarsM 13. SWAT Kats - The Radical Squadron - Geraden door Hinse 14. Rad van Fortuin - Geraden door djkoelkast 15. Corpse Killer: Graveyard Edition (Saturn) - Geraden door randy_roes 16. Diddy Kong Racing - Geraden door Frey 17. Illusion of Gaia (EU: Illusion of Time) - Geraden door randy_roes 18. California Games - Geraden door Frey 19. Pokemon FireRed/LeafGreen - Geraden door randy_roes 20. Metroid Prime 2: Echoes - Geraden door Frey 21. Door Door - Geraden door djkoelkast 22. Hotel Mario - Geraden door Frey 23. Super Smash Bros. - Geraden door randy_roes 24. Street Fighter IV - Geraden door djkoelkast 25. Body Blows - Geraden door randy_roes 26. Splatterhouse 2 (Megadrive) - Geraden door djkoelkast 27. Machinarium - Geraden door Frey 28. Tintin in Tibet - Geraden door djkoelkast 29. Wario Land: The Shake Dimension - Geraden door Frey 30. Soul Blazer - Geraden door randy_roes 31. Burai Fighter - Geraden door djkoelkast 32. Monty Python's Flying Circus (Amiga) - Geraden door Y J 33. Taz Express - Geraden door Hinse 34. Skyroads - Geraden door Sam 35. Sid Meier's Colonization - Geraden door djkoelkast 36. Zuma's Revenge - Geraden door samba-boy 37. Super Mario World 2: Yoshi's Island - Geraden door Frey 38. Battle City - Geraden door samba-boy 39. Plumbers Don't Wear Ties - Geraden door randy_roes 40. GTA: Vice City - Geraden door djkoelkast 41. Tetris Worlds - Geraden door Frey 42. Lufia & the Fortress of Doom - Geraden door randy_roes 43. Resident Evil: Umbrella Chronicles - Geraden door samba-boy 44. Sonic Adventure 2 - Geraden door randy_roes 45. The Legend of Zelda: Four Swords Adventures - Geraden door samba-boy 46. Crazy Taxi - Geraden door randy_roes 47. ActRaiser - Geraden door samba-boy 48. Shenmue - Geraden door randy_roes 49. Klap de spoiler uit om het archief te bekijken van de eerste editie van "Raad het plaatje: Games". Archief Topics: Raad het plaatje: Games Raad het plaatje: Games #2 Scorelijst: djkoelkast (23) MarsM (14) Frey (13) RM (8) randy_roes (8) samba-boy (6) DJ Sjammie (5) Cold45 (1) Opdrachten: 1. Super Mario Bros - Geraden door MarsM 2. Megaman 7 - Geraden door djkoelkast 3. Mappy - Geraden door Frey 4. Kirby Super Star - Geraden door MarsM 5. The Flintstones: The Rescue of Dino & Hoppy - Geraden door randy_roes 6. Mortal Kombat Trilogie - Geraden door djkoelkast 7. Parappa the Rapper - Geraden door MarsM 8. Castlevania - Geraden door randy_roes 9. Mario & Yoshi - Geraden door DJ Sjammie 10. Gargoyles Quest - Geraden door MarsM 11. Commandos 1 - Geraden door Cold45 12. New Zealand Story - Geraden door Frey 13. Dig Dug 2 - Geraden door djkoelkast 14. Chuck Rock - Geraden door MarsM 15. Theme Hospital - Geraden door djkoelkast 16. Gods - Geraden door MarsM 17. Wacky Wheels - Geraden door DJ Sjammie 18. King's Quest IV: The Perils of Rosella - Geraden door RM 19. Supaplex - Geraden door djkoelkast 20. Police Quest 1 - Geraden door DJ Sjammie 21. Monkey Island 2: LeChuck's Revenge - Geraden door djkoelkast 22. Shadow of the Beast - Geraden door Frey 23. Wizards & Warriors - Geraden door DJ Sjammie 24. Kid Icarus: Of Myths and Monsters - Geraden door djkoelkast 25. Terranigma - Geraden door MarsM 26. Wario land 3 - Geraden door samba-boy 27. Super Mario World 2: Yoshi's Island - Geraden door Frey 28. Burgertime - Geraden door djkoelkast 29. Turrican II - Niet geraden 30. Donkey Kong Country 3: Dixie Kong's Double Trouble! - Geraden door MarsM 31. Super Metroid - Geraden door samba-boy 32. GTA 3 - Geraden door djkoelkast 33. Pac-Mania - Geraden door Frey 34. Antarctic Adventure - Geraden door djkoelkast 35. Mario Party 6 - Geraden door samba-boy 36. Mortal Kombat - Geraden door MarsM 37. Return to Castle Wolfenstein - Geraden door djkoelkast 38. Outrun - Geraden door RM 39. GTA 1 - Geraden door samba-boy 40. Donkey Kong Land 2 - Geraden door RM 41. The Mask (SNES) - Geraden door randy_roes 42. GoldenEye 007 - Geraden door DJ Sjammie 43. Wolfenstein - Geraden door RM 44. Teenage Mutant Ninja Turtles IV: Turtles in Time - Geraden door randy_roes 45. Dragon's Lair 2: Time Warp - Geraden door randy_roes 46. Aladdin (Megadrive) - djkoelkast 47. Kororinpa - Geraden door Frey 48. Clu Clu Land - Geraden door djkoelkast 49. Cannon Fodder - Geraden door Frey 50. Pokémon Puzzle League - Geraden door djkoelkast 51. Sonic Adventure 2 (Dreamcast) - Geraden door randy_roes 52. The Legend of Zelda: Majora's Mask - Geraden door MarsM 53. Doom 2 - Geraden door djkoelkast 54. Bomberman '93 (Turbographix) - Geraden door MarsM 55. Lemmings - Geraden door djkoelkast 56. Super Mario World - Geraden door MarsM 57. Commander Keen - Geraden door djkoelkast 58. Mach 3 - Geraden door Frey 59. Goof Troop (SNES) - Geraden door djkoelkast 60. Bible Adventures: Baby Moses - Geraden door Frey 61. Power Blade - Geraden door MarsM 62. Mission Impossible (NES) - Geraden door djkoelkast 63. Paratrooper (DOS) - Geraden door MarsM 64. Tomb Raider 2 - Geraden door samba-boy 65. Donkey Kong 64 - Geraden door RM 66. Tiny Toon Adventures 2: Trouble in Wackyland - Geraden door Frey 67. Hamtaro: Ham-Hams Unite! - Geraden door RM 68. Little Big Adventure 2 - Geraden door djkoelkast 69. Lufia 2: Rise of the Sinistrals - Geraden door randy_roes 70. Back to the Future Part III - Geraden door djkoelkast 71. Chip's Challenge (Lynx) - Geraden door Frey 72. Ufouria - Geraden door djkoelkast 73. Car-Vup - Geraden door Frey 74. Adventures in the Magic Kingdom - Geraden door RM 75. Rise of the Triad - Geraden door Frey 76. Secret of Evermore - Geraden door samba-boy 77. Super 3D Noah's Ark - Geraden door RM 78. Hidden & Dangerous - Geraden door djkoelkast 79. Contra - Geraden door randy_roes 23 mei 2010 aangepast door Frey Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 1 mei 2010 gepost Auteur Share 1 mei 2010 gepost Randy, aan u de eer om te beginnen. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 1 mei 2010 gepost Share 1 mei 2010 gepost Vanaf nu krijgt elke winnaar van het plaatje er 10 retropunten bij per geraden plaatje. Frey, als jij mij per PM even de namen doorgeeft dan zorg ik dat wie het plaatje raadt de 10 punten krijgt. Ook krijgt de all-time nummer 1 een award, de gamerader award (moet ik nog even aanmaken). Alleen nu ben ik het zelf Dus even wachten tot er een nieuwe winnaar is Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 1 mei 2010 gepost Share 1 mei 2010 gepost Hier is de eerste opdracht, veel succes! Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 1 mei 2010 gepost Share 1 mei 2010 gepost Dat is Wolfenstein volgens mij De versie uit 2009 dus. Heb het gespeeld maar vond er niet veel aan. Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 1 mei 2010 gepost Share 1 mei 2010 gepost Dat is Wolfenstein volgens mij De versie uit 2009 dus. Heb het gespeeld maar vond er niet veel aan. Volledig juist. Ik vond het daarentegen een zeer goed spel (ps3 versie) Punt voor dj! Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 1 mei 2010 gepost Share 1 mei 2010 gepost Ik vond het te nep worden, Wolfenstein was altijd to the point: nazi's en honden schieten en dat had zo moeten blijven. Geen bovennatuurlijke space elementen en opeens zweven enzo, bah. Volgende opgave: Graag inclusief systeem waar het op is uitgebracht. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 2 mei 2010 gepost Share 2 mei 2010 gepost Zo moeilijk kan het niet zijn, een beetje zoeken hoor. Klein hintje dan: 1982 Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 2 mei 2010 gepost Share 2 mei 2010 gepost Super Locomotive door Sega in de arcades? Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 2 mei 2010 gepost Share 2 mei 2010 gepost Super Locomotive door Sega in de arcades? Het is bijna goed, de console is een thuisconsole, denk dat het dan vrij makkelijk te raden is Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 2 mei 2010 gepost Share 2 mei 2010 gepost Het is bijna goed, de console is een thuisconsole, denk dat het dan vrij makkelijk te raden is Een Amiga 4000 me dunkt. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 2 mei 2010 gepost Share 2 mei 2010 gepost Een Amiga 4000 me dunkt. Nee joh, die waren er toch niet in 1982 Super Locomotive is goed Sega is goed Arcade is niet goed Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 2 mei 2010 gepost Share 2 mei 2010 gepost Het was een pure gok op jouw favo console. Was het een commodore 64? Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 2 mei 2010 gepost Share 2 mei 2010 gepost Het was een pure gok op jouw favo console. Was het een commodore 64? Dat is toch geen Sega Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 2 mei 2010 gepost Share 2 mei 2010 gepost Dat is toch geen Sega Je verwart me met het jaar, want begin de jaren 80 had je de SG-1000, maar als ik me niet vergis was die uit 83. Maargoed, dan ga ik voor de SG-1000 Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 2 mei 2010 gepost Share 2 mei 2010 gepost Je verwart me met het jaar, want begin de jaren 80 had je de SG-1000, maar als ik me niet vergis was die uit 83. Maargoed, dan ga ik voor de SG-1000 Ik heb een foutje gemaakt, arcade was goed, ik was in de veronderstelling dat dit spel ook was uitgebracht voor de Sega Master System, maar na beter onderzoek blijkt dit niet zo te zijn, excuus. Sega arcade was dus wel degelijk goed. Dit spel vind ik vanwege de muziek zo tof, namelijk het nummer Rydeen van Yellow Magic Orchestra: http://www.youtube.com/watch?v=2X9egyCAMZw 1 punt voor Randy! Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 2 mei 2010 gepost Share 2 mei 2010 gepost Mij zo op het verkeerde spoor zetten. (get it?) Ik maak het makkelijker: Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 3 mei 2010 gepost Share 3 mei 2010 gepost Zo moeilijk is deze toch niet? Dan ook maar een hint: Kettingzaag. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 3 mei 2010 gepost Share 3 mei 2010 gepost Ja, die zien we. Resident Evil? (ivm de kettingzaagcontroller) Link naar bericht Delen op andere sites
MarsM 3 mei 2010 gepost Share 3 mei 2010 gepost (aangepast) Resident Evil 4 ? Btw, Playstation 2 3 mei 2010 aangepast door MarsM Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 3 mei 2010 gepost Share 3 mei 2010 gepost MarsM heeft het juist! (en de controller was inderdaad de hint, dj) Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 3 mei 2010 gepost Share 3 mei 2010 gepost Ik heb ze niet gespeeld, behalve die Veronica ofzo, op de Dreamcast, maar kwam niet verder dan het eerste scherm. Niet echt mijn spellen. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 4 mei 2010 gepost Share 4 mei 2010 gepost En dus mag MarsM ook de volgende doen Link naar bericht Delen op andere sites
MarsM 4 mei 2010 gepost Share 4 mei 2010 gepost En dus mag MarsM ook de volgende doen Ik moet ook nog wel werken, dus kan niet altijd binnen 24u reageren Maar goed, even een simpele dan maar Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 4 mei 2010 gepost Share 4 mei 2010 gepost Knights & Merchants volgens mij Hoewel het ook wel een beetje aan Settlers III doet denken qua interface. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 4 mei 2010 gepost Share 4 mei 2010 gepost Dit is zeker geen Settlers III, wat het wel is weet ik niet. Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 4 mei 2010 gepost Share 4 mei 2010 gepost Dit is zeker geen Settlers III, wat het wel is weet ik niet. Het is Knights & Merchants dus. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 4 mei 2010 gepost Share 4 mei 2010 gepost Ja, lap zeg! Link naar bericht Delen op andere sites
MarsM 5 mei 2010 gepost Share 5 mei 2010 gepost Het is Knights & Merchants dus. Inderdaad! Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 5 mei 2010 gepost Share 5 mei 2010 gepost Gezien de forumnaam ook even 1 uit de oude doos. Letterlijk, want ik hem hem hier nog origineel geseald liggen. Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 5 mei 2010 gepost Share 5 mei 2010 gepost Hij is echt niet moeilijk hoor... Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 5 mei 2010 gepost Share 5 mei 2010 gepost Olympic games? Daar lijkt het op, ik heb nog niet gezocht Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 5 mei 2010 gepost Share 5 mei 2010 gepost Dat is niet de titel. Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 5 mei 2010 gepost Share 5 mei 2010 gepost Lijkt er al meer op! Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 5 mei 2010 gepost Share 5 mei 2010 gepost Summer Olympics? Summer Olympic Games? Er zijn zo veel van die spellen Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 5 mei 2010 gepost Share 5 mei 2010 gepost Summer Olympics? Summer Olympic Games? Er zijn zo veel van die spellen Die 2e lijkt er nog het meeste op Maar ik mis sowieso nog 1 woord in de titel. Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 5 mei 2010 gepost Share 5 mei 2010 gepost (aangepast) The summer (olympic) games challange! 5 mei 2010 aangepast door Ross Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 5 mei 2010 gepost Share 5 mei 2010 gepost The summer (olympic) games challange! Whaha, nu nog de goede volgorde Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 5 mei 2010 gepost Share 5 mei 2010 gepost The Olympic summer games challenge? Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 5 mei 2010 gepost Share 5 mei 2010 gepost The Olympic summer games challenge? Nope, wat voor deze post en ook voor de vorige gold: 1 woord teveel. En er moet een dubbele punt in. Ik moet even helpen anders komen er nog 20 identieke pogingen langs. Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 5 mei 2010 gepost Auteur Share 5 mei 2010 gepost Dit kan ik niet langer aanzien. The Games: Summer Challenge Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 5 mei 2010 gepost Share 5 mei 2010 gepost Jeuj! Dat was hem! Frey mag het volgende plaatje doen. Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 5 mei 2010 gepost Auteur Share 5 mei 2010 gepost De volgende: Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 5 mei 2010 gepost Share 5 mei 2010 gepost Wat een hapbeest. Heb echt geen idee, ziet er wel DOS-achtig uit. Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 5 mei 2010 gepost Share 5 mei 2010 gepost Wizards And Warriors 3 (99% zeker) Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 5 mei 2010 gepost Auteur Share 5 mei 2010 gepost Wizards And Warriors 3 (99% zeker) 99 Maar? Het is anders helemaal goed. En alvast 1 tip Hinse, als ik hier een plaatje post dan is het altijd van een spel voor een Nintendo console. Het is aan Randy. Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 5 mei 2010 gepost Share 5 mei 2010 gepost 99 Maar? Het is anders helemaal goed. En alvast 1 tip Hinse, als ik hier een plaatje post dan is het altijd van een spel voor een Nintendo console. Het is aan Randy. Ja, dat had ik ook kunnen weten. Alleen die rechter pilaar had een Commander Keen-achtige sprite, dus daar werd ik door afgeleid. Of het is gewoon een slecht geëmuleerd plaatje. Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 5 mei 2010 gepost Share 5 mei 2010 gepost 99 Maar? Het is anders helemaal goed. Bij de Wizards And Warriors reeks durf ik wel eens de 3 spellen door elkaar te halen. Nieuwe opdracht: Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten