Y J 29 april 2010 gestart Share 29 april 2010 gestart (aangepast) Jaja, Falco, de Oostenrijker die niet kan ontbreken op een retrosite, met hits in vooral de jaren 80 maar ook in de jaren 90! Wie kent hem niet? Enkele hits: Ganz Wien, Jeanny, Coming Home, Sound of Musik, Egoist, Out of the Dark en zelfs de twee wereldhits Der Kommissar en zijn meest grote; Rock me Amadeus. Twee jaar geleden kwam 'Symphonic' uit, de registratie van een concert uit 1994 waarin hij met een 80-koppig orkest 12 van zijn nummers speelde. Onlangs heb ik deze aangeschaft en voor de gemiddelde Falco-fan is het een aanrader. Hieronder Jeanny & Coming Home van dit concert. Falco Held. 29 april 2010 aangepast door B1000000 Quote Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 29 april 2010 gepost Share 29 april 2010 gepost Hij lijkt op Charly Sheen :') Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Y J 29 april 2010 gepost Auteur Share 29 april 2010 gepost Hij lijkt op Charly Sheen :') Charlie Sheen lijkt eerder op hem dan . Onze in 1998 gestorven Falco was immers geboren in 1958. Sheen in 1965. Meer mensen hebben het overigens over de gelijkenis gehad ja. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 29 april 2010 gepost Share 29 april 2010 gepost (aangepast) Ik ken helaas alleen Jeanny, maar die vind ik dan wel echt geweldig. 29 april 2010 aangepast door Frey Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 29 april 2010 gepost Share 29 april 2010 gepost Kissing in the Kremlin van het nieuwe album (jazeker, nieuw album uit 2009) is ook een super tof nummer Quote Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 29 april 2010 gepost Share 29 april 2010 gepost Falco is een geweldige artiest. Zijn meest gekende nummers vind ik ook wel de beste. Het liefst hoor ik Rock Me Amadeus. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Y J 29 april 2010 gepost Auteur Share 29 april 2010 gepost Het liefst hoor ik Rock Me Amadeus. Dan moet je echt deze video eens bekijken: http://www.youtube.com/watch?v=ZdBjLUWqW8E Rock me Amadeus live in 1994 met een symphonisch orkest Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 29 april 2010 gepost Share 29 april 2010 gepost Het liefst hoor ik Rock Me Amadeus. Daar is nog een leuke (maar slechte) parodie op, van E.A.V. (die overigens niet over Falco maar over de toenmalige Oostenrijkse president). Gevonden: EAV - Wann man gehen muss http://www.djkoelkast.nl/wmgm.mp3 Quote Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 29 april 2010 gepost Share 29 april 2010 gepost Dan moet je echt deze video eens bekijken: http://www.youtube.com/watch?v=ZdBjLUWqW8E Rock me Amadeus live in 1994 met een symphonisch orkest "This video contains content from Sony Music Entertainment, who has blocked it in your country on copyright grounds. " :') Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Y J 29 april 2010 gepost Auteur Share 29 april 2010 gepost "This video contains content from Sony Music Entertainment, who has blocked it in your country on copyright grounds. " :') Klopt ja... Amerikaanse vrienden van mij konden het ook niet kijken. Er zweeft ergens op youtube nog een video rond die ik weer niet kan kijken, dus misschien die wel? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 29 april 2010 gepost Share 29 april 2010 gepost Klopt ja... Amerikaanse vrienden van mij konden het ook niet kijken. Er zweeft ergens op youtube nog een video rond die ik weer niet kan kijken, dus misschien die wel? Ik heb ook altijd pech... Beide video's geven dezelfde melding voor mij. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 29 april 2010 gepost Share 29 april 2010 gepost Dan moet je echt deze video eens bekijken: http://www.youtube.com/watch?v=ZdBjLUWqW8E Rock me Amadeus live in 1994 met een symphonisch orkest Wow, dat klinkt echt goed. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 10 juli 2010 gepost Share 10 juli 2010 gepost Inderdaad een geweldige artiest. Jammer dat ie al een tijdje niet meer onder de levenden is. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Joost 10 juli 2010 gepost Share 10 juli 2010 gepost Jeanny vond ik ook altijd erg indrukwekkend, mede door de fraaie video. Van Rock me Amadeus kan ik me nog vaag herinneren dat het hier pas een hit werd toen Bolland en Bolland er een nieuwe versie van gemaakt hadden. Volgens mij werd het allemaal wat 'swingender'daardoor, maar de oude versie ken ik eigenlijk niet meer zo goed. Wellicht dat de Falco 'fans' de oude versie beter vonden. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.