TMP 4 februari 2007 gestart Share 4 februari 2007 gestart Ik had vroeger een MSI Geforce 4mx 4440, 64 MB videokaart. Heb nu een VIA SG3 Unichrome Pro IGP K8M800. Bij spellen etc. gaat het echter heel erg slecht. Ik heb drivers geupdate, maar het blijft erg bagger. Iemand een idee waar het aan kan liggen of wat ik eraan kan doen. Misschien beter de oude videokaart erin zitten. Ik heb namelijk een heel nieuw moederbord en daar zat deze kaart dus in. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat hij slechter is, want het oude moederbord was al jaren oud... EDIT: PC is trouwens pas geheel opnieuw geinstalleerd... Quote Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 4 februari 2007 gepost Share 4 februari 2007 gepost Zit de videokaart er wel goed in? Had een gelijkaardig probleem met mijn geluidskaart, maar toen bleek gewoon dat ik niet hard genoeg had gedrukt waardoor er niet overal ideaal contact was. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
TMP 4 februari 2007 gepost Auteur Share 4 februari 2007 gepost Zit de videokaart er wel goed in?Had een gelijkaardig probleem met mijn geluidskaart, maar toen bleek gewoon dat ik niet hard genoeg had gedrukt waardoor er niet overal ideaal contact was. Dan zal ik daar al eens naar kijken , maar als iemand anders nog tips heeft hoor ik het ook graag . Quote Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 4 februari 2007 gepost Share 4 februari 2007 gepost Als het iets anders is moet je dj maar eens storen op msn, hij zal wel raad weten Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 6 februari 2007 gepost Share 6 februari 2007 gepost een Via S3G is niet gemaakt voor games, alle games gaan dan dus DirectX en software gebruiken, iets waar je gewone processor niet echt geschikt voor is. Je zult dus echt meer een gamerskaart moeten nemen of een wat simpelere versie ervan. Zoals je weet verkoop ik die dus ik kan altijd voor je kijken, maar denk aan iets als een Geforce 7300 LE (goedkoop en geschikt) Na een videokaart wissel (ander merk) is het ook aanbevolen Windows opnieuw te installeren, die kan er niet zo goed tegen. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
TMP 6 februari 2007 gepost Auteur Share 6 februari 2007 gepost een Via S3G is niet gemaakt voor games, alle games gaan dan dus DirectX en software gebruiken, iets waar je gewone processor niet echt geschikt voor is. Je zult dus echt meer een gamerskaart moeten nemen of een wat simpelere versie ervan. Zoals je weet verkoop ik die dus ik kan altijd voor je kijken, maar denk aan iets als een Geforce 7300 LE (goedkoop en geschikt)Na een videokaart wissel (ander merk) is het ook aanbevolen Windows opnieuw te installeren, die kan er niet zo goed tegen. Bedankt voor je antwoord. Maar het terugzetten van de oude kaart zou dus ook een goede optie zijn ? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 6 februari 2007 gepost Share 6 februari 2007 gepost voor spelletjes wel ja, die andere kaart is dan wel behoorlijk gedateerd maar beter geschikt voor spelletjes dan die Via Quote Link naar bericht Delen op andere sites
TMP 6 februari 2007 gepost Auteur Share 6 februari 2007 gepost voor spelletjes wel ja, die andere kaart is dan wel behoorlijk gedateerd maar beter geschikt voor spelletjes dan die Via Is-ie inderdaad ook, maar zal dat toch maar doen dan, want dit is helemaal niks. Bedankt voor de hulp . Quote Link naar bericht Delen op andere sites
TMP 14 september 2007 gepost Auteur Share 14 september 2007 gepost Videokaart voor mijn nieuwe PC, kon er niet heel veel over vinden dus maar even aan de experts hier vragen: VGA MSI 8600GS 256Mb Is dat wat ? Ook met het oog op games... Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Mr_T 14 september 2007 gepost Share 14 september 2007 gepost Dat ligt er aan hoe veel geld je er aan uit wil geven. Voor de nieuwere spellen kan het er prima mee door, maar de vraag is: Voor hoe lang? Als je een iets groter budget hebt, zou ik voor de 512 MB versie gaan. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 14 september 2007 gepost Share 14 september 2007 gepost nonsense, meer geheugen helpt je echt niet ik kan wel een leuk pctje voor je maken voor weinig hoor heb tenslotte een eigen winkel daarin. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Mr_T 14 september 2007 gepost Share 14 september 2007 gepost Het gaat hier over een grafische kaart, niet over een PC. In dit geval is de 512 MB variant ook hoger geklokt (720 mhz ipv 667 en ja, ik weet het, er zijn ook 256 mb versies die op 720 lopen). Meer geheugen op je kaart help je performence veel meer dan een snellere GPU. Dus neem je een nieuwe 8600, kijk dan sowieso voor de GTS (snellere GPU) en voor de 512 MB versie Ps. het verschil is in sommige gevallen 3 euro, maar het kan ook 30 euro zijn, let dus goed op welke je koopt. Mijn voorkeur zou uit gaan naar de Club3D/MSI PCIe 512M 8600GTS Heatpipe; snel, stil en maar wel ruim 70 euro duurder dan jouw 8600GT 256 MB. Voordeel is wel als je besluit over te stappen naar Vista, je een super kaart hebt. Ondersteunen trouwens beide DirectX 10 Quote Link naar bericht Delen op andere sites
TMP 15 september 2007 gepost Auteur Share 15 september 2007 gepost Ok bedankt, ik weet genoeg . Quote Link naar bericht Delen op andere sites
TMP 16 oktober 2007 gepost Auteur Share 16 oktober 2007 gepost MSI Geforce 4mx 4440, 64 MB videokaart => Die heb ik nu weer in de oude PC zitten, maar als ik de drivers wil updaten, geeft-ie deze melding: Het NVIDIA-installatieprogramma kon geen stuurprogramma's vinden die compatibel zijn met uw huidige hardware. Het installatieprogramma gaat nu afsluiten. Enig idee waar dat aan ligt? Ik download gewoon de drivers die ik krijg op de NVIDIA site... Niet dat het heel erg is trouwens, want de nieuwe PC is eindelijk binnen. Alleen nog even aansluiten ! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 17 oktober 2007 gepost Share 17 oktober 2007 gepost MSI Geforce 4mx 4440, 64 MB videokaart => Die heb ik nu weer in de oude PC zitten, maar als ik de drivers wil updaten, geeft-ie deze melding: Het NVIDIA-installatieprogramma kon geen stuurprogramma's vinden die compatibel zijn met uw huidige hardware. Het installatieprogramma gaat nu afsluiten. Enig idee waar dat aan ligt? Ik download gewoon de drivers die ik krijg op de NVIDIA site... Niet dat het heel erg is trouwens, want de nieuwe PC is eindelijk binnen. Alleen nog even aansluiten ! je moet wel drivers downloaden voor de MX serie en niet de 8 serie he Quote Link naar bericht Delen op andere sites
TMP 17 oktober 2007 gepost Auteur Share 17 oktober 2007 gepost [..]je moet wel drivers downloaden voor de MX serie en niet de 8 serie he Doe ik ook... EDIT: Heb nu wel de goeie te pakken. Snap niet hoe het kan, want heb volgens mij niks anders gedaan dan in mijn vorige pogingen... Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.