Baron_van_Neemwegge 13 mei 2004 gepost Share 13 mei 2004 gepost Als ik die leaders zo bekijk verbaas ik me er soms om dat de boeven er nooit in voorkomen. Bij de tekst "we beleven avonturen owe wat spannend wordt me dat" zou dat bijvoorbeeld heel goed passen. Wat dat betreft hebben de boeven toch meer een rol op de achtergrond. Trouwens, ik zat gister die droom van Baski en Hutskiaan (ofzo ) te kijken en toen dacht ik ook die wagon te herkennen...niet dus Link naar bericht Delen op andere sites
warboel 13 mei 2004 gepost Share 13 mei 2004 gepost [..]Ja zoals einde deel 1 van de schatkaart komen B&A naar elkaar toe en schudden de hand. Dat snap ik even niet. Als je bedoelt dat dat shot ook extra is opgenomen, dan klopt het niet, want het komt rechtstreeks uit de serie... Link naar bericht Delen op andere sites
Joost 14 mei 2004 gepost Share 14 mei 2004 gepost Zou dat kunnen? Dat ze die scene voor de leader in de haven hebben opgenomen? Misschien is daar ook die scène opgenomen van Bassie die over dat muurtje kijkt, daar zit ook iets van een kanaal achter. Link naar bericht Delen op andere sites
rancho 21 mei 2004 gepost Share 21 mei 2004 gepost Nog een leuke quote uit deze serie: B&a schieten rotjes langs het huis. *b2* Wat hoor ik nou?, een drumband? Link naar bericht Delen op andere sites
Y J 21 mei 2004 gepost Share 21 mei 2004 gepost Nog een leuke quote uit deze serie:B&a schieten rotjes langs het huis. *b2* Wat hoor ik nou?, een drumband? Ja, toch vind ik "zei je nou dwaas?" het leukst. Link naar bericht Delen op andere sites
The_Great_Gonzo 22 mei 2004 gepost Share 22 mei 2004 gepost Ja die quote vind ik ook de aller leukste. Heet is zooooo hilarisch, echt geweldig. *b2* : Zei je nou dwaas? *baron* : hahahahaha *b2* : o, vindt ie zeker leuk, gaa'k ook es proberen. Hallo dwaas! *baron* : B2? *b2* : eja dwaas *baron* :neem jou hoed af *b2* : zeker dwaas *baron* : (slaat B2 in het gezicht) *b2* : auw, wat is er gebeurd echt gewoon te grappig *By the way; ik vind die lach van de *aadbaron* in de schatkaart ook hilarisch. Het is zo erg overdreven dat het grappig is. Link naar bericht Delen op andere sites
morton 23 mei 2004 gepost Share 23 mei 2004 gepost Ja die quote vind ik ook de aller leukste. Heet is zooooo hilarisch, echt geweldig. *b2* : Zei je nou dwaas? *baron* : hahahahaha *b2* : o, vindt ie zeker leuk, gaa'k ook es proberen. Hallo dwaas! *baron* : B2? *b2* : eja dwaas *baron* :neem jou hoed af *b2* : zeker dwaas *baron* : (slaat B2 in het gezicht) *b2* : auw, wat is er gebeurd echt gewoon te grappig *By the way; ik vind die lach van de *aadbaron* in de schatkaart ook hilarisch. Het is zo erg overdreven dat het grappig is. alleen dan met de plaatjes van de aad-baron. En hij slaat B2 boven op zijn hoofd. Link naar bericht Delen op andere sites
Pinkeltje 23 mei 2004 gepost Share 23 mei 2004 gepost ik heb een verschil ontdekt tussen de dvd van de schatkaart en de aflevering op tv. Tis maar een klein verschil,maar vind het toch leuk het even te vermelden. Het gaat om aflevering 9: In de tv serie zegt bassie als ze bij het ei zijn: nee dat is een eiland dat op een spiegelei lijkt , ei ei ei .....adriaan we hebben het gevonden Op de dvd zegt bassie als ze bij het ei zijn: nee dat is een eiland dat op een spiegelei..ei ei ei adriaan we hebben het gevonden. Het scheelt maar 1 woordje maar toch Link naar bericht Delen op andere sites
Lennert 23 mei 2004 gepost Share 23 mei 2004 gepost ik heb een verschil ontdekt tussen de dvd van de schatkaart en de aflevering op tv. Tis maar een klein verschil,maar vind het toch leuk het even te vermelden.Het gaat om aflevering 9: In de tv serie zegt bassie als ze bij het ei zijn: nee dat is een eiland dat op een spiegelei lijkt , ei ei ei .....adriaan we hebben het gevonden Op de dvd zegt bassie als ze bij het ei zijn: nee dat is een eiland dat op een spiegelei..ei ei ei adriaan we hebben het gevonden. Het scheelt maar 1 woordje maar toch dat komt omdat op tv de niet nabewerkte serie te zien is, je hoort ook nog de oude muziek. Link naar bericht Delen op andere sites
Pinkeltje 23 mei 2004 gepost Share 23 mei 2004 gepost ? tis gewoon een andere scene hoor!! heeft niets met nabewerking te maken Link naar bericht Delen op andere sites
Wer-Al_Zwowe 23 mei 2004 gepost Share 23 mei 2004 gepost ? tis gewoon een andere scene hoor!! heeft niets met nabewerking te maken Is het niet gewoon opnieuw gemonteerd? Dus dat er eerder naar een andere hoek wordt overgeschakeld en daarbij om het synchroon te houden ook een stukje van het geluid is weggelaten? Link naar bericht Delen op andere sites
warboel 23 mei 2004 gepost Share 23 mei 2004 gepost Het is heel simpel op te lossen: er zijn twee takes van de "we hebben het ei gevonden"-scene. De ene is te zien aan het eind van aflevering 9, en de andere aan het begin van aflevering 10. Het is natuurlijk logisch dat er op de DVD slechts één staat, en dat is de take die te zien is in aflevering 10. Link naar bericht Delen op andere sites
SnesGamer 24 mei 2004 gepost Share 24 mei 2004 gepost Nog een paar leuke: *aadbaron*: Geef me de verrekijker *b2*: Wie maakt me rijker? *aadbaron*: Drommels B2 wat is er aan de hand. Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren *b2*: Ja dat is om je te bescheuren *aadbaron* Dit is een ideale plaats om die 2 te overvallen *b2*: Gaan we tegen die 2 voetballen??? *aadbaron*: Ik zeg overvallen *b2*: Oh we gaan ze eerst overvallen en dan gaan we tegen ze voetballen *aadbaron*: Drommels Stommeling we gaan ze overvallen, we pikken de schatkaart en zoeken de schat *b2*: Oh en daarna gaan we tegen ze voetballen? *japie*: ik heb nu opgeschreven: drommels drommels en nog eens drommels wat moet ik nog meer opschrijven? *aadbaron*: Balgehakt, frikandel *japie*: Balgehakt, frikandel *b2*: En voor mij 1 patat met Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 24 mei 2004 gepost Auteur Share 24 mei 2004 gepost *japie*: ik heb nu opgeschreven: drommels drommels en nog eens drommels wat moet ik nog meer opschrijven? *aadbaron*: Balgehakt, frikandel *japie*: Balgehakt, frikandel *b2*: En voor mij 1 patat met En ietsje daarna : staan B&A te luisteren naar de zender en horen ze *aadbaron* Jullie zijn ballen gehakt, jullie zijn frikandellen, maar dat hoef je niet op te schrijven Bij het uitschelden is Bassie's gezicht zalig! kijk maar Link naar bericht Delen op andere sites
The_Great_Gonzo 24 mei 2004 gepost Share 24 mei 2004 gepost Ja de scheldwoorden van de *aadbaron* zijn altijd super . ik vind ook dat die scheldpartijen in "De Schatkaart" het grappigste zijn. Op de momenten dat de *aadbaron* zijn 2 handlangers weer eens uitscheldt ziet hij er zooooo evil en snood uit; ech geweldig. Link naar bericht Delen op andere sites
Lennert 24 mei 2004 gepost Share 24 mei 2004 gepost Ja de scheldwoorden van de *aadbaron* zijn altijd super . ik vind ook dat die scheldpartijen in "De Schatkaart" het grappigste zijn. Op de momenten dat de *aadbaron* zijn 2 handlangers weer eens uitscheldt ziet hij er zooooo evil en snood uit; ech geweldig. watook geweldig is als op het eind *b2* zegt: he dat ben ik(als *adriaan* de tape afdraait) en als *japie* en *b2* tegen *aadbaron* zeggen: geniaal geniaal u bent een geniale mafkikker. Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 24 mei 2004 gepost Share 24 mei 2004 gepost En vergeet het geweldige geschreeuw op het einde niet. *aadbaron* DROMMELS DROMMELS EN NOG EENS DROMMELS!!!!!!!!!! Link naar bericht Delen op andere sites
The_Great_Gonzo 24 mei 2004 gepost Share 24 mei 2004 gepost ja, en die galm die ze soms op de stem van de *aadbaron* zetten als hij "Drommels, drommels en nog eens drommels" roept. gewoonweg te grappig. Link naar bericht Delen op andere sites
Da_PoWer_BoY 25 mei 2004 gepost Share 25 mei 2004 gepost ja, en die galm die ze soms op de stem van de zetten als hij "Drommels, drommels en nog eens drommels" roept. gewoonweg te grappig. jah idd egt leuke scene Link naar bericht Delen op andere sites
Lennert 26 mei 2004 gepost Share 26 mei 2004 gepost k vraag me af hoe *bas* & *adriaan* aan de naam Gefioen komen. ik denk fdat het een mengeling is van Gefion en Griffioen. Link naar bericht Delen op andere sites
Lorenzo 26 mei 2004 gepost Share 26 mei 2004 gepost Even ter informatie wil ik eens zeggen dat ik denk dat de caravan opnames van B&A en het geheim v/d Schatkaart in de echte caravan zijn opgenomen! De gelijkenissen zijn te groot meestal... Maar als je dan heel goed kijkt zie je die bladeren van de bomen op de achtergrond niet bewegen! Iemand een goede verklaring...? Link naar bericht Delen op andere sites
Lennert 26 mei 2004 gepost Share 26 mei 2004 gepost Even ter informatie wil ik eens zeggen dat ik denk dat de caravan opnames van B&A en het geheim v/d Schatkaart in de echte caravan zijn opgenomen! De gelijkenissen zijn te groot meestal...Maar als je dan heel goed kijkt zie je die bladeren van de bomen op de achtergrond niet bewegen! Iemand een goede verklaring...? De binnen opnamen zijn gewoon in de studio gemaakt. Link naar bericht Delen op andere sites
heidbuurt 26 mei 2004 gepost Share 26 mei 2004 gepost [..]De binnen opnamen zijn gewoon in de studio gemaakt. Inderdaad : Link naar bericht Delen op andere sites
Lennert 26 mei 2004 gepost Share 26 mei 2004 gepost [..]Inderdaad : bedankt heidbuurt leuke foto ! Link naar bericht Delen op andere sites
Da_PoWer_BoY 27 mei 2004 gepost Share 27 mei 2004 gepost hoe nep Link naar bericht Delen op andere sites
Niveath 27 mei 2004 gepost Share 27 mei 2004 gepost hoe nep Wat vind je nep?? Ben ff wat duidelijker.. Link naar bericht Delen op andere sites
Pinkeltje 6 juni 2004 gepost Share 6 juni 2004 gepost ik weet het niet zeker, maar ik heb sterk het vermoeden dat de scene op de rommelmarkt in aflevering gewoon in een studio is opgenomen! Link naar bericht Delen op andere sites
Y J 6 juni 2004 gepost Share 6 juni 2004 gepost ik weet het niet zeker, maar ik heb sterk het vermoeden dat de scene op de rommelmarkt in aflevering gewoon in een studio is opgenomen! Waarom? Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 6 juni 2004 gepost Share 6 juni 2004 gepost [..]Waarom? misschien omdat er dan mensen langs zouden komen die steeds iets wilden kopen en dan moest de film-ploeg steeds uitleggen dat het kraampje was opgezet voor opname . Link naar bericht Delen op andere sites
Y J 6 juni 2004 gepost Share 6 juni 2004 gepost [..]misschien omdat er dan geen mensen langs zouden komen die steeds iets wilden kopen en dan moest de film-ploeg steeds uitleggen dat het kraampje was opgezet voor opname . Dan zetten ze toch gewoon een bord neer: Hier opnames. En als ze bassie zien, begrepen ze het denk ik wel. Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 6 juni 2004 gepost Share 6 juni 2004 gepost [..]Dan zetten ze toch gewoon een bord neer: Hier opnames. En als ze bassie zien, begrepen ze het denk ik wel. ja, dan willen de kids die daar ook zijn vast weer een handtekening van bas of aad. Link naar bericht Delen op andere sites
Y J 6 juni 2004 gepost Share 6 juni 2004 gepost [..]ja, dan willen de kids die daar ook zijn vast weer een handtekening van bas of aad. Daar had ik nog niet aan gedacht. Link naar bericht Delen op andere sites
Pinkeltje 6 juni 2004 gepost Share 6 juni 2004 gepost ik denk het gewoon, kan het niet uitleggen, maar een gevoel Link naar bericht Delen op andere sites
Joost 17 juni 2004 gepost Share 17 juni 2004 gepost Eigenlijk jammer dat aan het einde van de serie niet te zien is wat B&A precies met de schatkist gedaan hebben. Hij is dan wel dankzij Inspecteur de Vries naar een veilige plaats gebracht, maar hebben B&A de kist geruild tegen het geldbedrag of hebben ze de schatkist gehouden en op die veilige plaats laten staan? Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 17 juni 2004 gepost Share 17 juni 2004 gepost Eigenlijk jammer dat aan het einde van de serie niet te zien is wat B&A precies met de schatkist gedaan hebben. Hij is dan wel dankzij Inspecteur de Vries naar een veilige plaats gebracht, maar hebben B&A de kist geruild tegen het geldbedrag of hebben ze de schatkist gehouden en op die veilige plaats laten staan? In de hoorspelen krijgen ze er geld voor, dat ze dan later gebruiken als losgeld voor de gestolen schat (kroon). Persoonlijk zou ik dat een stuk gaver hebben gevonden voor in de tv serie. Nu is het zo onduidelijk... Link naar bericht Delen op andere sites
Lennert 17 juni 2004 gepost Share 17 juni 2004 gepost [..]In de hoorspelen krijgen ze er geld voor, dat ze dan later gebruiken als losgeld voor de gestolen schat (kroon). Persoonlijk zou ik dat een stuk gaver hebben gevonden voor in de tv serie. Nu is het zo onduidelijk... dat was idd mooi geweest, een groot doorlopend verhaal, het een dat tot het ander leidt. Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 17 juni 2004 gepost Share 17 juni 2004 gepost [..]dat was idd mooi geweest, een groot doorlopend verhaal, het een dat tot het ander leidt. dat was toch ook met europa en amerika? Link naar bericht Delen op andere sites
Niveath 17 juni 2004 gepost Share 17 juni 2004 gepost Ja, maar de politie had het geld meteen klaar in de Kroon dus ze zouden niks hoeven bij te leggen. En samba-boy, het klopt, Europa-Amerika loopt mooi door doordat de Baron het plan verzint om ze een pakje met een boem te laten zoeken. Link naar bericht Delen op andere sites
sansemans 17 juni 2004 gepost Share 17 juni 2004 gepost Ja, maar de politie had het geld meteen klaar in de Kroon dus ze zouden niks hoeven bij te leggen. En samba-boy, het klopt, Europa-Amerika loopt mooi door doordat de Baron het plan verzint om ze een pakje met een boem te laten zoeken. en natuurlijk omdat ze geheimzinnige opdracht op de tv wordt uitgezonden. en omdat b100 ziet dat hij op tv is en dat dus weer tegen de baron vertelt en de baron vandaar dus dat plan verzint Link naar bericht Delen op andere sites
Niveath 17 juni 2004 gepost Share 17 juni 2004 gepost Ja, dat heeft Adriaan goed verzonnen. Jammer dat het in de andere series minder doorloopt. Sleutel-Diamant trouwens wel. Dat de boeven in de cel zitten enz. Link naar bericht Delen op andere sites
sansemans 17 juni 2004 gepost Share 17 juni 2004 gepost Ja, dat heeft Adriaan goed verzonnen. Jammer dat het in de andere series minder doorloopt. Sleutel-Diamant trouwens wel. Dat de boeven in de cel zitten enz. ja en natuurlijk dat ze opzoek gaan in de ouwe schuilplaats;) Link naar bericht Delen op andere sites
Joost 17 juni 2004 gepost Share 17 juni 2004 gepost In de hoorspelen krijgen ze er geld voor, dat ze dan later gebruiken als losgeld voor de gestolen schat (kroon). Persoonlijk zou ik dat een stuk gaver hebben gevonden voor in de tv serie. Nu is het zo onduidelijk... Had in de serie inderdaad ook wel leuk kunnen zijn. Maar over die bruggetjes naar een volgende serie gesproken, die zit er ook een beetje tussen de Schatkaart en de Kroon. B&A zijn weer bij de caravan en Bassie voetbalt weer met *lara* . Wel opvallend trouwens dat Yoeri dan weer nergens meer te bekennen is. Link naar bericht Delen op andere sites
sansemans 17 juni 2004 gepost Share 17 juni 2004 gepost [..]Had in de serie inderdaad ook wel leuk kunnen zijn. Maar over die bruggetjes naar een volgende serie gesproken, die zit er ook een beetje tussen de Schatkaart en de Kroon. B&A zijn weer bij de caravan en Bassie voetbalt weer met *lara* . Wel opvallend trouwens dat Yoeri dan weer nergens meer te bekennen is. ja maar als je t zo bekijkt zijn de professor schatkaart kroon en verzonken stad ook met elkaar inverbinding omdat robin er dan inzit Link naar bericht Delen op andere sites
Joost 17 juni 2004 gepost Share 17 juni 2004 gepost ja maar als je t zo bekijkt zijn de professor schatkaart kroon en verzonken stad ook met elkaar inverbinding omdat robin er dan inzit Mwah ik weet het niet. Een verbinding tussen twee series vanwege een figuur is toch minder sterk. Ik bedoelde eigenlijk dat het voetballen van Bassie en Lara weer terugkeert. En het begin van de Kroon is op een ander vlak ook een voortzetting van de Schatkaart. De boefjes ontsnappen en de Baron wil wraak nemen op Bassie en Adriaan omdat hij door die twee in de gevangenis is beland. Link naar bericht Delen op andere sites
sansemans 17 juni 2004 gepost Share 17 juni 2004 gepost [..]Mwah ik weet het niet. Een verbinding tussen twee series vanwege een figuur is toch minder sterk. Ik bedoelde eigenlijk dat het voetballen van Bassie en Lara weer terugkeert. En het begin van de Kroon is op een ander vlak ook een voortzetting van de Schatkaart. De boefjes ontsnappen en de Baron wil wraak nemen op Bassie en Adriaan omdat hij door die twee in de gevangenis is beland. dan heeft dus de sleutel en diamant wer met schatkaart enz. te maken want *b2* zegt door hun zat ik in de gevangenis Link naar bericht Delen op andere sites
Joost 18 juni 2004 gepost Share 18 juni 2004 gepost dan heeft dus de sleutel en diamant wer met schatkaart enz. te maken want *b2* zegt door hun zat ik in de gevangenis Inderdaad, al zat er tussen de Diamant en de Schatkaart natuurlijk ook nog de Huilende Professor. Als de Schatkaart direct na de Diamant zou komen, was die voortzetting er inderdaad geweest. Aan de andere kant, doordat B&A eerst het avontuur met de prof. beleefden, zat er een mooie tijd tussen Diamant en Schatkaart, waarin de BB en B1 konden ontsnappen en B2 zijn straf bleef uitzitten. Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 18 juni 2004 gepost Share 18 juni 2004 gepost [..]Wel opvallend trouwens dat Yoeri dan weer nergens meer te bekennen is. Maar Adriaan zei ook op de site dat met Joeri filmen een ellende was en dat die kleine scéne uren duurde. Als hij in de kroon had gezeten dan was de serie misschien nog een jaar later klaar Link naar bericht Delen op andere sites
Joost 18 juni 2004 gepost Share 18 juni 2004 gepost Maar Adriaan zei ook op de site dat met Joeri filmen een ellende was en dat die kleine scéne uren duurde. Als hij in de kroon had gezeten dan was de serie misschien nog een jaar later klaar Ohja dat is ook zo, tsja dan is het wel verklaarbaar dat Joeri niet meer meedeed Link naar bericht Delen op andere sites
Jelger_de_goochelaar 18 juni 2004 gepost Share 18 juni 2004 gepost Ja, dat heeft Adriaan goed verzonnen. Jammer dat het in de andere series minder doorloopt. Sleutel-Diamant trouwens wel. Dat de boeven in de cel zitten enz. Europa en Amerika vullen elkaar totaal niet aan hoor, het is gewoon het doortrekken van een bepaalde verhaallijn en is ook nauwelijks aangepast. Link naar bericht Delen op andere sites
Y J 24 juni 2004 gepost Share 24 juni 2004 gepost [..]Ohja dat is ook zo, tsja dan is het wel verklaarbaar dat Joeri niet meer meedeed Joeri en Lara zaten ook in een shortie. Was wel geinig, maar als je weet dat Joeri heel vervelend was voor de crew krijg ik een ander gevoel daarbij. Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten