djkoelkast 7 april 2004 gepost Share 7 april 2004 gepost [..]Zouden de kleine kinderen die dit kijken er ook zo over denken? Ik vond dat voetbal vroeger ook stom Link naar bericht Delen op andere sites
Joost 7 april 2004 gepost Share 7 april 2004 gepost Ik zit nog eens te kijken, nu op Nickelodeon, maar ik vind de aanloop van deze spanning wel ERG lang hoor. Al dat gedoe met die voetbalclub en zo... In het hoorspel had je daar geen last van, daar zat je vrijwel meteen in het avontuur. Nou zit je met die kleutertjes.. Tsja het duurt inderdaad wel erg lang allemaal en dan ineens komt de vaart erin. Adriaan besluit het raadsel van de schatkaart te gaan oplossen, ineens vinden ze alles en huppekee, daar rijden ze al op Lanzarote.... Link naar bericht Delen op andere sites
DarkShine 7 april 2004 gepost Share 7 april 2004 gepost [..]Ik vond dat voetbal vroeger ook stom Maar hij heeft die voetbalclub wel nodig voor het verhaal, hij kan niet zomaar ineens in zijn vingers knippen en *flits* daar is de voetbalclub en de kids die erbij horen Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 7 april 2004 gepost Share 7 april 2004 gepost [..]Zouden de kleine kinderen die dit kijken er ook zo over denken? Kweenie, ik ontwijk kleine kinderen meestal Maar het zal wel niet. Ik weet dat ik de doelgroep niet ben, maar dan mag ik nog wel klagen, daar ben je hollander voor Link naar bericht Delen op andere sites
warboel 7 april 2004 gepost Share 7 april 2004 gepost [..]Ik vond dat voetbal vroeger ook stom Daar is niets mis mee, zo dacht ik er vroeger ook al over Link naar bericht Delen op andere sites
Joost 8 april 2004 gepost Share 8 april 2004 gepost Maar hij heeft die voetbalclub wel nodig voor het verhaal, hij kan niet zomaar ineens in zijn vingers knippen en *flits* daar is de voetbalclub en de kids die erbij horen Mwha voor het verhaal zijn de B&A boys niet echt nodig dacht ik. Aad had ook een ander verhaal om het schilderij, de schatkaart en de boefjes kunnen verzinnen. Link naar bericht Delen op andere sites
Danny 8 april 2004 gepost Share 8 april 2004 gepost Ik heb op zich geen hekel aan de B&A Boys, maar het had allemaal wel wat korter gemogen. Aflevering 6 gaat bijna alleen maar over de wedstrijd tegen WVOKNTL Link naar bericht Delen op andere sites
japio 8 april 2004 gepost Share 8 april 2004 gepost Op de tv vind ik het ook behoorlijk langdradig, maar op de dvd vind ik het wel meevallen Link naar bericht Delen op andere sites
Baron_van_Neemwegge 8 april 2004 gepost Share 8 april 2004 gepost Ach, het moraal van heel dat B&A Boys gebeuren is dat je moet blijven doorknokken, ook al lukt het niet helemaal. Dat is trouwens het moraal van ongeveer de hele serie denk ik. Link naar bericht Delen op andere sites
DarkShine 8 april 2004 gepost Share 8 april 2004 gepost [..]Mwha voor het verhaal zijn de B&A boys niet echt nodig dacht ik. Aad had ook een ander verhaal om het schilderij, de schatkaart en de boefjes kunnen verzinnen. Waar verstoppen *bas* & *adriaan* zich dan als de *aadbaron* de caravan ingaat. Op dat moment seinen de jochies van de club dat de boeven eraan komen & hangen een touw aan de trekhaak bij *japie* aan de auto Link naar bericht Delen op andere sites
Jelger_de_goochelaar 9 april 2004 gepost Share 9 april 2004 gepost Ik heb op zich geen hekel aan de B&A Boys, maar het had allemaal wel wat korter gemogen. Aflevering 6 gaat bijna alleen maar over de wedstrijd tegen WVOKNTL Dat voetballen vind ik ook veel te lang duren, maar ik hou wel van een flinke aanloop naar het avontuur. Link naar bericht Delen op andere sites
Twice 9 april 2004 gepost Share 9 april 2004 gepost in t clubhuis misschien Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 9 april 2004 gepost Share 9 april 2004 gepost in t clubhuis misschien Ja, precies, Adriaan kijkt ook steeds DOOR de gordijnen heen, waarschijnlijk om te voorkomen dat er een stukje ruit te zien is, en daardoor de studio in plaats van bomen Link naar bericht Delen op andere sites
Archibald Chagerijn 10 april 2004 gepost Share 10 april 2004 gepost _Bigmac_ schreef: Indat geval is dat probleem met de paal ook opgelost. Maar dan staat dus toch dat decor in de brand of niet ??. Hoezo is dat met die paal ook opgelost? Er is nergens een paal te bekennen op dat voetbal veld. Er is ook nooit een echt clubhuis geweest. Het was altijd een decor. Ze deden erg hun best om de deur niet te ver open te doen als ze naar binnen of naar buiten gingen, zodat je niet door de deuropening kon zien dat het niet dezelfde ruimte was. En de gordijnen waren steeds dicht, om dezelfde reden. De binnenkant van het clubhuis stond dus in een studio, niet aan de rand van het veldje, dat was alleen de buitenkant. het clubhuis zelf zal niet gebrand hebben denk ik. Bij de shot dat ze bij het ''afgebrandde clubuis'' staan zie je dat dat gewoon een bergje oud hout is met o.a. pallets... en van pallets maak je geen clubgebouw nietwaar Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 10 april 2004 gepost Share 10 april 2004 gepost het clubhuis zelf zal niet gebrand hebben denk ik. Bij de shot dat ze bij het ''afgebrandde clubuis'' staan zie je dat dat gewoon een bergje oud hout is met o.a. pallets... en van pallets maak je geen clubgebouw nietwaar Uiteindelijk is de buitenkant van het clubhuis wel in de fik gestoken (hopelijk aan het eind van de opnames...) maar of de resten ook de resten zijn van het decor... Link naar bericht Delen op andere sites
PAV 11 april 2004 gepost Share 11 april 2004 gepost het clubhuis zelf zal niet gebrand hebben denk ik. Bij de shot dat ze bij het ''afgebrandde clubuis'' staan zie je dat dat gewoon een bergje oud hout is met o.a. pallets... en van pallets maak je geen clubgebouw nietwaar Waarschijnlijk niet, maar het kan wel.Er is ook nooit een echt clubhuis geweest. Het was altijd een decor. Ze deden erg hun best om de deur niet te ver open te doen als ze naar binnen of naar buiten gingen, zodat je niet door de deuropening kon zien dat het niet dezelfde ruimte was. En de gordijnen waren steeds dicht, om dezelfde reden. Ze hadden wel buiten het decor van het clubgebouw een beetje nepgras en boompjes kunnen maken om "buiten na te bootsen", zodat de deur wel verder open kon. Link naar bericht Delen op andere sites
Pinkeltje 13 april 2004 gepost Share 13 april 2004 gepost Er is 1 scene waarin je heel duidelijk kan zien dat adriaan de baron speelt: aflevering 1b: als b2 om het huis gaat kijken of de kust veilig is, ziet hij bassie. hij rent terug en loopt tegen de baron aan. de baron pakt b2 in zijn kraag en brengt m naar japie toe. op dat moment valt de monocle van adriaan zijn oog af. zet dan het beeld stil en het is superduidelijk dat het adriaan is. Er is ook een scene dat je duidelijk hoort dat adriaan de baron is: als japie op lanzarote de wagen van b en a aan de praat heeft gekregen en b2 in de gele wagen stapt roept robin: au gemene boef je doet me pijn. dan zegt de baron: zei je wat ? ik dacht dat ik wat hoorde. nou dan zal het wel goed zijn...enz... Dan hoor je heel duidelijk de stem van Adriaan door de stem van de baron heen. Vooral als hij: haha zegt Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 13 april 2004 gepost Share 13 april 2004 gepost Nou, dat heb ik nu niet. Ik kan luisteren en kijken wat ik wil, ik zie nooit de overeenkomst. Misschien ook omdat ik het niet WIL zien Link naar bericht Delen op andere sites
japio 13 april 2004 gepost Share 13 april 2004 gepost Nou, dat heb ik nu niet. Ik kan luisteren en kijken wat ik wil, ik zie nooit de overeenkomst. Misschien ook omdat ik het niet WIL zien ik kan het daar ook niet goed zien, maar er is moment waarin ik wel vind dat je het kan zien. dat is als de boeven uit de auto gestapt zijn en willen gaan inbreken in het huis van lara d'r baas dat is op de dvd (deel 1 natuurlijk) na 32 min 38 seconden Link naar bericht Delen op andere sites
Bobbie 13 april 2004 gepost Share 13 april 2004 gepost Het is een prachtig verhaal. Met mooie stukken van B2. Het verhaal is ook zo mooi vanwege Lanzarote, een prachtig eiland.Hoe ze toch steeds weer achtervolgt worden, gewoon prachtig Link naar bericht Delen op andere sites
Joost 13 april 2004 gepost Share 13 april 2004 gepost Als *aadbaron* bij de wagen van B&A (die net naar beneden zijn geklommen bij het 'ei') staat, hoor je hem op een gegeven moment ook iets zeggen op een manier waarop je even Adriaan duidelijk herkent. Tsja het blijft natuurlijk lastig om continue onherkenbaar te blijven, Wat dat betreft heeft Adriaan het wel knap gedaan in die serie. Link naar bericht Delen op andere sites
Dr.Ommels 13 april 2004 gepost Share 13 april 2004 gepost Het heeft echt wel een heel lange tijd geduurd voordat ik doorhad dat Aad de Baron was. Héél lang Dus Aad heeft het wat dat betreft uitstekend gedaan Raar idee dat die serie eigenlijk op slechts drie acteurs leunde.. Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 15 april 2004 gepost Share 15 april 2004 gepost Plaatjes van B2 Link naar bericht Delen op andere sites
jennoH 15 april 2004 gepost Share 15 april 2004 gepost leuk gedaan[/b] Link naar bericht Delen op andere sites
rancho 17 april 2004 gepost Share 17 april 2004 gepost Ik luisterde pas op de B&A radio. Toen lieten ze het einde horen , dat ze de boeven gingen vangen. Was het opeens heel anders. B2 had een hele andere stem. P.S dit is m'n 150ste post!!!!!!!!!!! Link naar bericht Delen op andere sites
Niveath 17 april 2004 gepost Share 17 april 2004 gepost Ik luisterde pas op de B&A radio.Toen lieten ze het einde horen , dat ze de boeven gingen vangen. Was het opeens heel anders. B2 had een hele andere stem. P.S dit is m'n 150ste post!!!!!!!!!!! Dat is Ping Poen. Later heeft Aad het script aangepast en zo hebben ze Het Geheim van de Schatkaart gemaakt. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 17 april 2004 gepost Share 17 april 2004 gepost Er is ook een hoorspel met B2 ingesproken door Bas van Toor Dat is 'de Verzonken stad' Voor de andere twee hoorspellen geldt: geen B2 maar Ping Poen (Dick Engelbracht; Inspecteur de Vries) Link naar bericht Delen op andere sites
Twice 17 april 2004 gepost Share 17 april 2004 gepost frey, grote klasse... nu heb ik eindelijk een mooie wallpaper , want die foto van japie en b2 in de cel met op de achtergrond 'bassie is gek' was ook niet meer bijzonder thx Link naar bericht Delen op andere sites
boki 24 april 2004 gepost Share 24 april 2004 gepost er zit een grote fout in de schatkaart op een gegeven moment probeert adriaan robin sterker te maken door een box op de caravan te zetten, maar op dat moment heeft japie al een afluisterapparaat neergezet , dan zit tie dat tog maar de scene waarin adriaan het afluisterapparaat er af haalt in veel later in de serie!!!!!!! Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 24 april 2004 gepost Share 24 april 2004 gepost er zit een grote fout in de schatkaartop een gegeven moment probeert adriaan robin sterker te maken door een box op de caravan te zetten, maar op dat moment heeft japie al een afluisterapparaat neergezet , dan zit tie dat tog maar de scene waarin adriaan het afluisterapparaat er af haalt in veel later in de serie!!!!!!! Die wisten we al, maar evengoed bedankt Link naar bericht Delen op andere sites
MaartenF 26 april 2004 gepost Share 26 april 2004 gepost Plaatjes van B2 Goed gedaan Frey, ik heb hem als achtergrond gebruikt voor MSN-gesprekvensters, daar is ie ideaal voor! Link naar bericht Delen op andere sites
ajbouwhuis 26 april 2004 gepost Share 26 april 2004 gepost Ik vind de Bassie en Adriaan Boy's hartstikke cool!!! Ik vind dat de bena boy's de serie compleet maakt, maaruh ik vind wel dat het daarna redelijk snel gaat, met het oplossen van de schatkaart. Ik vind daarom het 1e deel v.d. schatkaart ook het mooiste deel. Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 27 april 2004 gepost Share 27 april 2004 gepost Deze keer wat plaatjes van Vlugge Japie Link naar bericht Delen op andere sites
jennoH 27 april 2004 gepost Share 27 april 2004 gepost Leuk p.s. wat vinden julie van mijn onderschrift , mag dit ? Link naar bericht Delen op andere sites
Joost 27 april 2004 gepost Share 27 april 2004 gepost Dat plaatje van Japie achter die wagen van B&a is geweldig, die scène ook trouwens: *japie* : Hee sympathiek acrobaatje! De enige keer dat hij *adriaan* zo aardig vond Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 30 april 2004 gepost Auteur Share 30 april 2004 gepost Dat plaatje van Japie achter die wagen van B&a is geweldig, die scène ook trouwens: *japie* : Hee sympathiek acrobaatje! De enige keer dat hij *adriaan* zo aardig vond Ook wat Robin dan zegt is super : *robin* Ik hoor wat op de radio. Ik hoor een spaanse flamenco-danser (ondertussen : *japie* ajajajajajaj ) Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 2 mei 2004 gepost Share 2 mei 2004 gepost dat stukje was echt meesterlijk . *japie* aiaiaiaiai!! Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 4 mei 2004 gepost Share 4 mei 2004 gepost En om het rijtje met boeven af te maken, hier wat plaatjes van de baron Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 4 mei 2004 gepost Auteur Share 4 mei 2004 gepost En om het rijtje met boeven af te maken, hier wat plaatjes van de baron Super, zeer mooi gemaakt Frey Link naar bericht Delen op andere sites
Twice 4 mei 2004 gepost Share 4 mei 2004 gepost netjes frey, heb je ze ook gemaakt van de boeven die niet meespelen in deze serie? Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 4 mei 2004 gepost Share 4 mei 2004 gepost netjes frey,heb je ze ook gemaakt van de boeven die niet meespelen in deze serie? Nog niet, maar dat ben ik nog wel van plan. Ik zal ze dan bij de desbetreffende serie posten Link naar bericht Delen op andere sites
Jelger_de_goochelaar 12 mei 2004 gepost Share 12 mei 2004 gepost In de leader van deze film zie je hoe Bassie en Adriaan uit een wagon springen. Heeft iemand enig idee wat er met deze scène is gebeurd? Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 12 mei 2004 gepost Share 12 mei 2004 gepost In de leader van deze film zie je hoe Bassie en Adriaan uit een wagon springen. Heeft iemand enig idee wat er met deze scène is gebeurd? Ik zat laatst een serie te kijken waar diezelfde trein in voorkwam, maar nou ben ik vergeten welke! Niet de schatkaart, in ieder geval. Misschien de Sleutel, omdat ze daar op een station zijn... En die scene is erin gestopt omdat ze eerst van plan waren een algemene leader te maken voor meerdere series, maar dat ging niet door. Hij is dus speciaal opgenomen voor de leader. Link naar bericht Delen op andere sites
warboel 12 mei 2004 gepost Share 12 mei 2004 gepost [..]Ik zat laatst een serie te kijken waar diezelfde trein in voorkwam, maar nou ben ik vergeten welke! Niet de schatkaart, in ieder geval. Misschien de Sleutel, omdat ze daar op een station zijn... En die scene is erin gestopt omdat ze eerst van plan waren een algemene leader te maken voor meerdere series, maar dat ging niet door. Hij is dus speciaal opgenomen voor de leader. Is het misschien de Diamant geweest? In de Basky-droom rollen B&A onder een wagon door die wel erg lijkt op die uit de Schatkaart-leader... Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 12 mei 2004 gepost Share 12 mei 2004 gepost [..]Is het misschien de Diamant geweest? In de Basky-droom rollen B&A onder een wagon door die wel erg lijkt op die uit de Schatkaart-leader... Ja! Dat was 'm! Als ik jou toch niet had... Warboel Zou dat kunnen? Dat ze die scene voor de leader in de haven hebben opgenomen? Link naar bericht Delen op andere sites
Radames85 13 mei 2004 gepost Share 13 mei 2004 gepost Deze stukjes zijn speciaal voor de leader opgenomen. Net als de scène waarin Bassie de bosjes uitloopt en 'n grote tak tegen Adriaan z'n gezicht laat slaan. Veel beelden in de leader zijn extra opgenomen. Groetjes Sander Link naar bericht Delen op andere sites
jennoH 13 mei 2004 gepost Share 13 mei 2004 gepost Deze stukjes zijn speciaal voor de leader opgenomen. Net als de scène waarin Bassie de bosjes uitloopt en 'n grote tak tegen Adriaan z'n gezicht laat slaan.Veel beelden in de leader zijn extra opgenomen. Groetjes Sander Ja zoals einde deel 1 van de schatkaart komen B&A naar elkaar toe en schudden de hand. Link naar bericht Delen op andere sites
Lennert 13 mei 2004 gepost Share 13 mei 2004 gepost [..]Ja! Dat was 'm! Als ik jou toch niet had... Warboel Zou dat kunnen? Dat ze die scene voor de leader in de haven hebben opgenomen? ik denk eigenlijk niet dat het de zelfde is, maar goed. Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten