wonderer 25 september 2006 gestart Share 25 september 2006 gestart Leek me wel een leuk idee om met Google Earth zoveel mogelijk filmlocaties van B&A op te zoeken... per plaatje een punt of zo? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Sam 25 september 2006 gepost Share 25 september 2006 gepost Mij lijkt dit ook een erg leuk idee. Je doelt zeker op het feit dat Google Earth veel locaties van bovenaf nog vrij duidelijk kan laten zien? Ik heb dit namelijk toevallig vorige week bij iemand gezien en ik had eigenlijk nooit eerder gekeken hoe het precies werkt. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Twice 25 september 2006 gepost Share 25 september 2006 gepost Weet ook niet hoe het werkt, maar het lijkt me tof! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 25 september 2006 gepost Share 25 september 2006 gepost Als je zo'n punt hebt gevonden sla deze dan op en zet ze in de Downloads, ik zal hiervoor een tutorial maken. Zo kan iedereen die lokaties ook zelf in Google Earth laden Als het lukt maak dan ook even een screenshot van je punt en post die hier, heb je een lokatie gevonden dan krijg je een punt (goed idee Wonderer!). Ik maak vandaag nog een tutorial hoe je dit allemaal moet doen. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 25 september 2006 gepost Share 25 september 2006 gepost Hoe moet je dit doen: Stap 1: Download Google Earth: http://dl.google.com/earth/GoogleEarth.exe Stap 2: Installeer Google Earth, let op dat hij aan het einde vraagt de Google Toolbar en Google als standaard zoekpagina in IE in te stellen. Vink dit uit als je het niet wil! Stap 3: Start Google Earth, je ziet dit: Stap 4: Zoek Nederland op en zoom in (scrollwheel van je muis) Stap 5: Ga op zoek naar een lokatie, in het voorbeeld: Naarden Vesting Stap 6: Zoom in op de juiste lokatie (scrollwheel), in het voorbeeld zie je de stenen waar Adriaan overheen liep: Stap 7: Maak een screenshot en plaats deze in het topic Stap 8: maak een placemark, klik op de punaise boven in beeld en geef het een naam en druk op OK Stap 9: Sla deze placemark op, zie voorbeeld: Stap 10: Ga naar http://www.forumschorum.nl en klik op downloads Stap 11: Upload je bestand door te klikken op TOEVOEGEN (rechts boven) Stap 12: Dit moet je invullen: Sectie = Google Earth Placemarks Titel = Plaatsnaam Beschrijving = Welke lokatie is het precies? Bestand = Selecteer via "bladeren" het .kmz bestand De rest hoef je niet in te vullen, je kunt eventueel je screenshot ook meteen mee uploaden onder Screenshot 1 Klik op Toevoegen. Nu is je lokatie geplaatst en die kan iedereen downloaden en openen in Google Earth! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 25 september 2006 gepost Auteur Share 25 september 2006 gepost Dit wist ik niet eens! Mag ik iedereen er even aan herinneren dat locaties hier te vinden zijn? Let's roll! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 25 september 2006 gepost Auteur Share 25 september 2006 gepost Begrijp ik het trouwens goed dat we zelf voor webspace moeten zorgen voor de screenshots? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 25 september 2006 gepost Share 25 september 2006 gepost Begrijp ik het trouwens goed dat we zelf voor webspace moeten zorgen voor de screenshots? als je meteen een placemark upload kun je er een screenshot bij uploaden, je kunt dat screenshot gebruiken of gebruik OVERIG in het album. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 25 september 2006 gepost Auteur Share 25 september 2006 gepost [..]als je meteen een placemark upload kun je er een screenshot bij uploaden, je kunt dat screenshot gebruiken of gebruik OVERIG in het album. Maar bij screenshot zit geen browse knop... Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 25 september 2006 gepost Share 25 september 2006 gepost [..]Maar bij screenshot zit geen browse knop... ohja.. dan dus toch eerst in het album uploaden en die URL gebruiken. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Lennert 26 september 2006 gepost Share 26 september 2006 gepost Leek me wel een leuk idee om met Google Earth zoveel mogelijk filmlocaties van B&A op te zoeken... per plaatje een punt of zo? ik zat al een hele tijd met dit idee in mijn hoofd, ik doe het zelf al veel, maar heb de laatste weken heel erg weinig tijd, te vroeg beginnen en te laat weer terug thuis Quote Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 27 september 2006 gepost Auteur Share 27 september 2006 gepost Zo, vier stuks alvast: Teylingen Maassluis Haarlem Vianden Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Zegdatdan 8 oktober 2006 gepost Share 8 oktober 2006 gepost Hier is El Golfo Quote Link naar bericht Delen op andere sites
TMP 8 oktober 2006 gepost Share 8 oktober 2006 gepost Hier is El Golfo Ziet er mooi uit zeg vanuit de lucht . Zal als ik straks weer wat meer tijd heb ook eens een paar locaties zoeken en posten . Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Sweety 8 oktober 2006 gepost Share 8 oktober 2006 gepost Hier is Gevangenis Breda (Schatkaart) Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Zegdatdan 8 oktober 2006 gepost Share 8 oktober 2006 gepost Hier is er nog eentje. We blijven bij de Schatkaart. Het pakhuis Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.