MaartenF 21 augustus 2006 gestart Share 21 augustus 2006 gestart Ik ben sinds kort helemaal gek van een muziekstijl die Stonerrock heet. Het is (hele) trage rock/metal die herkenbaar is aan het zware, meeslepende geluid en wordt gekenmerd door gedowntunede gitaren. De muziek lijkt veel op Black Sabbath (met name hun eerste paar albums). Vooral Kyuss vind ik echt een geweldige band in dit genre. Ik zou graag willen weten of er hier nog meer mensen zijn die dit een goede muziekstijl vinden, en wat goede Stonnerrock-bands/albums/nummers zijn. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 21 augustus 2006 gepost Share 21 augustus 2006 gepost Ik ken alleen Black Sabbath en dat vind ik op zich wel aardig. Wist helemaal niet dat dat een apart genre was. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 21 augustus 2006 gepost Share 21 augustus 2006 gepost Niet bepaald mijn metal/rock genre, maar het gaat er wel door. Black Sabbath natuurlijk, de moederband van metal op wikipedia vind je wel wat bands De enige bands die in die lijst staan die ik ken zijn Kyuss, The Sword en Queens of the Stone Age Allen wel niet mis, maar ik heb toch liever wat harders Quote Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 21 augustus 2006 gepost Share 21 augustus 2006 gepost Ooh! Van QofSA heb ik een CD, dat was wel heel gaaf ja. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
MaartenF 21 augustus 2006 gepost Auteur Share 21 augustus 2006 gepost Niet bepaald mijn metal/rock genre, maar het gaat er wel door.Black Sabbath natuurlijk, de moederband van metal op wikipedia vind je wel wat bands De enige bands die in die lijst staan die ik ken zijn Kyuss, The Sword en Queens of the Stone Age Allen wel niet mis, maar ik heb toch liever wat harders Kyuss en Queens Of The Stone Age ken ik al, The Sword dan maar eens gaan beluisteren... Quote Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 21 augustus 2006 gepost Share 21 augustus 2006 gepost [..]Kyuss en Queens Of The Stone Age ken ik al, The Sword dan maar eens gaan beluisteren... Het gaat qua lyrics wat op naar Rhapsody (symphonic power metal) maar is uiteraard veel "lichter" Quote Link naar bericht Delen op andere sites
MaartenF 21 augustus 2006 gepost Auteur Share 21 augustus 2006 gepost [..]Het gaat qua lyrics wat op naar Rhapsody (symphonic power metal) maar is uiteraard veel "lichter" Ik vind op http://www.allmusic.com twee bands die The Sword heten: Eentje uit de jaren '80 (afkomstig uit Canada) en eentje uit de jaren '00 (afkomstig uit Texas). Welke The Sword bedoel je? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 21 augustus 2006 gepost Share 21 augustus 2006 gepost Die uit Texas (nuja, volgens wikipedia komen ze toch uit texas) Quote Link naar bericht Delen op andere sites
MaartenF 21 augustus 2006 gepost Auteur Share 21 augustus 2006 gepost Die uit Texas (nuja, volgens wikipedia komen ze toch uit texas) Bedankt, ik heb even wat samples van hen beluisterd, en het klinkt lekker zwaar, heerlijk Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.