randy_roes 16 augustus 2006 gestart Share 16 augustus 2006 gestart Spreek hier over alles en nog wat dat over de ruimte gaat (naar aanleiding van de maan discussie in triviant) Link naar bericht Delen op andere sites
Niveath 16 augustus 2006 gepost Share 16 augustus 2006 gepost En natuurlijk over de 3 nieuwe planeten die we er bij hebben gekregen.. Link naar bericht Delen op andere sites
leonard 16 augustus 2006 gepost Share 16 augustus 2006 gepost Hmm vroeger was ik helemaal gek van de ruimte, maar nu niet echt meer hoor, Ik heb zelf nog een paar fragmenten van andre kuipers, klinkt nog nieteens zo slecht Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 16 augustus 2006 gepost Auteur Share 16 augustus 2006 gepost En natuurlijk over de 3 nieuwe planeten die we er bij hebben gekregen.. Die manen zijn officieel gesproken geen planeet. De omvang ervan is even groot als de plantoïden die tussen Mars en Jupiter zweven. De maan is ook geen planeet hé. Want ik heb trouwens steeds geleerd dat er maar 9 planeten zijn in ons zonnestelstel (Mercurius, Venus, Aarde, Mars, Jupiter, Saturnus, Uranus, Neptunus en Pluto) Met die andere planeet die een nog exentriekere baan heeft dan Pluto Link naar bericht Delen op andere sites
RM 16 augustus 2006 gepost Share 16 augustus 2006 gepost [..]Die manen zijn officieel gesproken geen planeet. De omvang ervan is even groot als de plantoïden die tussen Mars en Jupiter zweven. De maan is ook geen planeet hé. Want ik heb trouwens steeds geleerd dat er maar 9 planeten zijn in ons zonnestelstel (Mercurius, Venus, Aarde, Mars, Jupiter, Saturnus, Uranus, Neptunus en Pluto) Met die andere planeet die een nog exentriekere baan heeft dan Pluto Nee maar ze hebben een hemellichaam gevonden achter Pluto en die noemen ze planeet Sedna Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 16 augustus 2006 gepost Auteur Share 16 augustus 2006 gepost [..]Nee maar ze hebben een hemellichaam gevonden achter Pluto en die noemen ze planeet Sedna De naam kwam nu even niet in mij op Maar idd, nu hebben we 10 planeten in ons zonnestelsel Link naar bericht Delen op andere sites
PAV 16 augustus 2006 gepost Share 16 augustus 2006 gepost [..]De naam kwam nu even niet in mij op Maar idd, nu hebben we 10 planeten in ons zonnestelsel Misschien wel meer. Dat komt omdat ze de defenitie van planeet aan het bijstellen zijn. Wat kleinere planeten (zoals Pluto) krijgen dat een eigen klassering: ze worden voortaan plutonen genoemd. Over deze kwestie moet, op 24 augustus nog wél gestemd worden. Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 16 augustus 2006 gepost Share 16 augustus 2006 gepost Pluto is ook geen echte planeet. Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 16 augustus 2006 gepost Share 16 augustus 2006 gepost Ha, toevallig een stukje in de krant over Pluto: http://www.nd.nl/document.aspx?document ... =&id=76729 Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 16 augustus 2006 gepost Auteur Share 16 augustus 2006 gepost Idd Pluto is een controversiële planeet, het zou oorspronkelijk een maan van Neptunus zijn geweest en toen door een komeetinslag uit zijn baan zijn geraakt en toen een eigen baan rond de zon ontwikkelde. Jammer genoeg is dit bijna niet te bewijzen. Net als het ontstaan van de maan nog steeds een discussie met zich meebrengt. Link naar bericht Delen op andere sites
PAV 17 augustus 2006 gepost Share 17 augustus 2006 gepost Pluto is ook geen echte planeet. ========================== Ha, toevallig een stukje in de krant over Pluto: http://www.nd.nl/document.aspx?document ... =&id=76729 Straks is Pluto misschien wél een "echte planeet". Het ND presenteert het trouwens wel ff anders dan De Volkskrant of de NRC. Die zeggen namelijk dat de kans bestaat dat we er ineens 3 planeten BIJ krijgen. Het ND stelt dat we straks misschien wel een planeet MINDER hebben. Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 25 augustus 2006 gepost Share 25 augustus 2006 gepost Pluto is officieel geen planeet meer. Bronnen her en der op internet en kranten enzo. Het is nu een dwergplaneet. Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 25 augustus 2006 gepost Auteur Share 25 augustus 2006 gepost Jah, das wetenschap: een theorie klopt niet: dus moet die worden aangepast. Jammer wel, vond die hond wel leuk passen bij al die Romeinse goden (ja, ik weet ook wel dat Pluto de romeinse versie van Hades is) Link naar bericht Delen op andere sites
PAV 30 augustus 2006 gepost Share 30 augustus 2006 gepost Ja. Wat dat betreft is het wel grappig (vind ik) dat ze een hond Hades noemen bij Disney, maar dan op z'n Latijn. Link naar bericht Delen op andere sites
MarsM 30 augustus 2006 gepost Share 30 augustus 2006 gepost Ja. Wat dat betreft is het wel grappig (vind ik) dat ze een hond Hades noemen bij Disney, maar dan op z'n Latijn. Ik neem aan dat je het over Hercules hebt? Daar is Hades geen hond, maar dat is die gast uit de onderwereld met die blauwe vlammen . Die driekoppige hond heet daar Cerberus . Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 30 augustus 2006 gepost Share 30 augustus 2006 gepost [..]Ik neem aan dat je het over Hercules hebt? Daar is Hades geen hond, maar dat is die gast uit de onderwereld met die blauwe vlammen . Die driekoppige hond heet daar Cerberus . Pluto is de hond van Mickey, smartass. En als je de rest van het topic gelezen had, wist je dat Pluto de Romeinse naam is voor Hades. Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 30 augustus 2006 gepost Auteur Share 30 augustus 2006 gepost [..]Ik neem aan dat je het over Hercules hebt? Daar is Hades geen hond, maar dat is die gast uit de onderwereld met die blauwe vlammen . Die driekoppige hond heet daar Cerberus . Cerberus is natuurlijk ook wel gelinkt aan Hades en Chairon (maar heeft wel de botten te maken met de ruimte) Link naar bericht Delen op andere sites
MarsM 30 augustus 2006 gepost Share 30 augustus 2006 gepost [..]Pluto is de hond van Mickey, smartass. En als je de rest van het topic gelezen had, wist je dat Pluto de Romeinse naam is voor Hades. Ja sorry Ik las het pas toen ik dat al had gepost en ik moest eten en had geen tijd/zin meer om het te editten . Dus ik dacht dat ie het met Disney + Hades over Hercules had. Het is niet eens zo'n heel onbegrijpelijke fout Ik was altijd al meer fan van Looney Tunes Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten