Sam 14 augustus 2006 gestart Share 14 augustus 2006 gestart Topictitel zegt het al. Ik heb er hier verder nog nooit iets over gelezen dus ik ben wel eens benieuwd of er hier veel leden zijn die zelf een muziekinstrument bespelen of hebben geprobeerd te bespelen. Zoals ik zelf vandaag al aangaf heb ik kort geleden een keyboard gekocht en ben ik begonnen met keyboardlessen. Keyboard spelen leek me altijd al heel leuk en nu is het er dan toch eindelijk van gekomen en het gaat tot nu toe ook erg goed. Verder heb ik vroeger ook wel eens viool en later blokfluit proberen te bespelen maar dat lag me allebei niet zo heel erg dus daar ben ik dan ook vrij snel mee gestopt. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Niveath 14 augustus 2006 gepost Share 14 augustus 2006 gepost Heb 2 jaar gitaarles gehad. Door tijdgebrek ben ik opgehouden maar ik hoop het toch nog ooit op te pakken, ik zie wel wat de toekomst brengt Quote Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 14 augustus 2006 gepost Share 14 augustus 2006 gepost Ik speel djembé en didgeridoo Aangezien deze betaalbaar zijn en je er geen noten voor moet kennen. (want gitaar zegt me geen reet) Oja, ooit komt er hier wel nog een drumstel te staan Quote Link naar bericht Delen op andere sites
MarsM 14 augustus 2006 gepost Share 14 augustus 2006 gepost Zeker als je een vrijstaand huis hebt Ik bespeel trouwens geen instrument. Maar ik heb wel diepe respect voor degene die durft toe te geven dat ie een triangel bespeelt Quote Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 14 augustus 2006 gepost Share 14 augustus 2006 gepost Zeker als je een vrijstaand huis hebt Ik bespeel trouwens geen instrument. Maar ik heb wel diepe respect voor degene die durft toe te geven dat ie een triangel bespeelt Ik ken iemand die dat dus doet bij een fanfare, is altijd hilarisch om ze voorbij te zien lopen en hij loopt met z'n triangeltje tussen de xylofoons en vibrafoons (en je moet dan je proberen in te houden om niet te lachen) Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Sam 14 augustus 2006 gepost Auteur Share 14 augustus 2006 gepost Ik speel djembé en didgeridoo Wat zijn dat precies? Heb er namelijk nooit van gehoord. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 14 augustus 2006 gepost Share 14 augustus 2006 gepost Ik speel ook keyboard. We hebben een draadloze Kensington Djembe is een Afrikaanse trommel en didgeridoo is een aboriginal "blaas"instrument (een holle boomstam waar je dan voornamelijk met je stem en lippen geluid uit haalt). Quote Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 14 augustus 2006 gepost Share 14 augustus 2006 gepost [..]Wat zijn dat precies? Heb er namelijk nooit van gehoord. Dit is een djembé en dit zijn 2 didgeridoo's Quote Link naar bericht Delen op andere sites
leonard 14 augustus 2006 gepost Share 14 augustus 2006 gepost Ik speel ook keybord, en dan wel in de vorm van een Yamaha grand dgx 205, waarvan de dgx220 (het keybord van sam) de opvolger van is. Verder heb ik 'n tijdje piano en later orgel geprobeerd, maar dat was geen succes. Ik wil na de vakantie weer pianoles gaan nemen, dat lijkt me persoonlijk beter dan keybordles. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 14 augustus 2006 gepost Share 14 augustus 2006 gepost piano (keyboard), ik heb dan ook een Yamaha DJX, Yamaha PSR-K1, Yamaha RM1x en een Korg Microkorg en niet te vergeten muziekmodules met volledige keyboards voor de MSX/MSX2 en de C64/C128 ohja, ik weet ook hoe je blokfluit speelt, ik heb alleen geen blokfluit. Ooit op school geleerd, zo moeilijk is het niet Quote Link naar bericht Delen op andere sites
TMP 14 augustus 2006 gepost Share 14 augustus 2006 gepost ohja, ik weet ook hoe je blokfluit speelt, ik heb alleen geen blokfluit. Ooit op school geleerd, zo moeilijk is het niet Ik heb het niet op school geleerd, maar het is inderdaad niet zo moeilijk. Ik ben totaal niet muzikaal dus ik heb dat ding ook al een eeuwigheid niet meer aangeraakt. Verder dan de verplichte muzieklessen op de middelbare school ben ik niet gekomen. Een beetje keyboard en xylofoon (). Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Wer-Al_Zwowe 14 augustus 2006 gepost Share 14 augustus 2006 gepost Ik heb een paar maand geleden een gitaar aangeschaft. Ik heb via verschillende sites wat basisvaardigheden geleerd, maar met ontzettend veel moeite, omdat de meerderheid van die sites alleen maar uit tekst en foto's bestaan. Daarom wil ik nog eens daar lessen voor nemen. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Smarkie 14 augustus 2006 gepost Share 14 augustus 2006 gepost Heb wel blokfluitles gehad de afgelopen 3 jaar, maar ben blij dat ik nu in Havo 4 de muzieklessen heb laten vallen. Speel verder geen instrument, tenzij het computer Toetsenbord daaronder valt Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Jelger_de_goochelaar 14 augustus 2006 gepost Share 14 augustus 2006 gepost Ik speel zo'n tien jaar gitaar... Het eerste J&S intro heb ik dan ook gespeeld. Vroeger had ik een enorme hekel aan gitaarspelen, maar sinds ik eigen liederen ben gaan schrijven, is het veeeeeeeeel leuker! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Lennert 15 augustus 2006 gepost Share 15 augustus 2006 gepost Ik heb viool gespeeld zo'n 4jaar lang, kon het niet echt goed vinden met mijn lerares, en toen is viool spelen me tegen gaan staan. ben nu al 3jaar gestopt Quote Link naar bericht Delen op andere sites
PAV 18 augustus 2006 gepost Share 18 augustus 2006 gepost Ik heb in het verleden blokfluit gespeeld. Na 3 jaar wilde ik iets anders en koos ik voor trompet. Toen dat te moeilijk werd, na 4 jaar. Daarna ben ik gitaar gaan spelen, omdat ik daarbij kan zingen (wat niet kan bij blaasinstrumenten). Daar ben ik ook piano naast gaan doen, waar ik alleen akkoorden op kan spelen, ter begeleiding van de zang. Hier kun je een aantal van mijn eigen liedjes horen. En hier valt informatie over mijn muziek te lezen. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
kas 26 augustus 2006 gepost Share 26 augustus 2006 gepost Ik drum, om precies te zijn sinds april. Ik heb een digitale Roland TD-3. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Floris97 15 januari 2015 gepost Share 15 januari 2015 gepost (Tijd voor een nieuwe post ) Ik speel geen instrument momenteel, hoewel ik wel piano zou willen spelen. Verder heb ik thuis een Didgeridoo staan, maar daar heb ik alleen maar meegespeeld. Verder speelde vroeger alleen wat op mijn opa's keyboard. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Spikey 16 januari 2015 gepost Share 16 januari 2015 gepost (aangepast) Nah, wat een diversiteit aan muzikaliteit in dit ancient topic! Ik hou erg van muziek maken, maar dan hopeloos amateuristisch allemaal; folk/country gitaar, elektrische gitaar, bariton ukelele, concert ukulele, autoharp (Richwood chromaharp) en akkoord-citer ('70s Jübeltone). Met kerst heb ik FruityLoops aangeschaft om wat retro-videogame geluid te gaan produceren, dit was mn eerste probeersel (geen samples getrokken van het origineel, alleen maar eigen stock samples gebruikt en eigen ocarina samples gemaakt); https://www.youtube.com/watch?v=A4-DaaM67Yw en hier een voorbeeld van hoe ik "St. George's Bookstore" uit Gabriel Knight speel op autoharp (met elektrische versterking). https://www.youtube.com/watch?v=rNFjBUnKwj0 16 januari 2015 aangepast door Spikey Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 16 januari 2015 gepost Share 16 januari 2015 gepost Ik ken de originelen niet, maar ik vind dit wel echt zo tof, het echt zelf maken/namaken van iets. Dat is in dezelfde spirit als hoe ik gewerkt heb met de Macrovision Casablanca video editor (zie topic elders op het forum en ons YouTubekanaal). Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.