MaartenF 13 augustus 2006 gestart Share 13 augustus 2006 gestart De titel van het topic zegt het al. Welke bands/artiesten vind jij zo slecht dat je het liefst de radio uit wil zetten als je ze hoort? Bij welke artiest stop je het liefste watjes in je oren omdat je de muziek niet om aan te horen vind? Bij welke artiest vind jij het onbegrijpelijk dat er een nummer van diegene in de 'Top 100 allertijden'-lijstjes staat? En kom nu niet met Frans Bauer, Britney Spears en dergelijke artiesten, ik heb het over muziek die over het algemeen goed wordt gevonden. Zelf vind ik echt slecht: Coldplay - Clocks is nog wel een goed nummer, maar al hun andere nummers vind ik zoooo saai, zoooo slaapverwekkend en zoooo irritant. Elke keer als ik een nummer van hen hoor stop ik meteen met waar ik mee bezig ben, zo irritant vind ik het... (en geloof me, ik heb dat niet bij veel artiesten) Ik kan echt niet begrijpen waarom mensen deze band zo de hemel inprijzen. Het maakt echt totaal geen indruk op mij. Zowat alle rappers - Ik heb sowieso een hekel aan rap, maar het wordt echt doodgedraaid op de radio. Met name de Nederlandse rap vind ik echt verschrikkelijk. (Ali B, Yes-R...) En iedereen in mijn klas is er gek op. De enige rappers die ik echt leuk vind zijn de Beastie Boys en Rage Against The Machine (maar dat is eigenlijk meer omdat het samen met rock is). Zowat alle Britpop - De zang komt bij dit soort muziek meer naar voren dan de instrumenten... En daar hou ik totaal niet van. Ook vind ik het te standaard klinken, en hebben de zangers vaak een irritante stem. Kane - De zang vind ik echt niet om aan te horen... Anouk - Zie Kane. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 14 augustus 2006 gepost Share 14 augustus 2006 gepost Om eerlijk te zijn, bijna alles wat momenteel commercieel gezien "hot" is. -rap -r 'n b -techno (en afgeleiden) En bijna ook al de andere commerciële onzin die ze momenteel op radio en tv draaien (als ik een uur naar MTV of TMF kijk hoor ik misschien 1 keer Lordi voorbijkomen, en dat vind ik dan goed) Reden voor dit alles is gewoon mijn eigen muzieksmaak: (heavy) metal (en alles wat daarbijhoort (gothic, symphonic, power, death) en synthpop (en vraag me nu niet hoe die rare combinatie komt van metal en synthpop want dat kan ik zelf ook niet uitleggen) Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 14 augustus 2006 gepost Share 14 augustus 2006 gepost Toppertje van Tropical Danny en Guillermo en verder 99% van wat er in de top 40 staat, alle R&B/RMB hoe noem je het en andere zooi en vooral al die gastjes die denken dat ze kunnen rappen. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
TMP 14 augustus 2006 gepost Share 14 augustus 2006 gepost Toppertje van Tropical Danny en Guillermo Walgelijk inderdaad ! Verder hou ik absoluut niet van hardcore in het algemeen en van Nederlandse rappers, want die overschatten zichzelf wel heel erg. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
PAV 14 augustus 2006 gepost Share 14 augustus 2006 gepost Net als MaartenF en randy_roes heb ik een hekel aan zowat alle rap. Ook al die commerciële troep waar Randy het over heeft. Aan dat gestamp heb ik ook een hekel. Mijn muzieksmaak blijft daarom 'beperkt' tot jaren-'60- en -'70-muziek en ook een enkel lied van tegenwoordig dat tot diezelfde categorie genoemd kan worden. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
MaartenF 14 augustus 2006 gepost Auteur Share 14 augustus 2006 gepost Toppertje van Tropical Danny en Guillermo Ehm... En kom nu niet met Frans Bauer, Britney Spears en dergelijke artiesten, ik heb het over muziek die over het algemeen goed wordt gevonden. Al die techno is ook zo verschrikkelijk. Het erge is dat er op mijn vakantiewerk altijd Radio 538 wordt gedraaid, en daar wordt je alleen maar doodgegooid met Rap en Techno... Met name From Paris To Berlin en Put Your Hands Up For Detroit vind ik verschrikkelijk irritante nummers. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 14 augustus 2006 gepost Share 14 augustus 2006 gepost [..] Al die techno is ook zo verschrikkelijk. Het erge is dat er op mijn vakantiewerk altijd Radio 538 wordt gedraaid, en daar wordt je alleen maar doodgegooid met Rap en Techno... Met name From Paris To Berlin en Put Your Hands Up For Detroit vind ik verschrikkelijk irritante nummers. het staat wel op nummer 1 hoor die toppertje... iedereen vindt dat goed... en techno, wat jij daar noemt is gewoon top 40 dance, dat is nog wel redelijk aan te horen, de nieuwe g-spott is ook wel tof. Maar da's absoluut geen techno Quote Link naar bericht Delen op andere sites
MaartenF 14 augustus 2006 gepost Auteur Share 14 augustus 2006 gepost [..]het staat wel op nummer 1 hoor die toppertje... iedereen vindt dat goed... en techno, wat jij daar noemt is gewoon top 40 dance, dat is nog wel redelijk aan te horen, de nieuwe g-spott is ook wel tof. Maar da's absoluut geen techno Ah mijn fout, wist ik niet Nogmaals mijn fout, sorry Quote Link naar bericht Delen op andere sites
MarsM 14 augustus 2006 gepost Share 14 augustus 2006 gepost Het is sowieso triest dat de eerste de beste carnavalskraker de top40 kan domineren. Zegt wel wat over de intelligentie van het volk... Quote Link naar bericht Delen op andere sites
MaartenF 14 augustus 2006 gepost Auteur Share 14 augustus 2006 gepost Het is sowieso triest dat de eerste de beste carnavalskraker de top40 kan domineren. Zegt wel wat over de intelligentie van het volk... Daarom luister ik ook niet naar de Top 40 Gelukkig ken ik Toppertje niet, maar toch... Quote Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 14 augustus 2006 gepost Share 14 augustus 2006 gepost Het is sowieso triest dat de eerste de beste carnavalskraker de top40 kan domineren. Zegt wel wat over de intelligentie van het volk... Komaan, "lief klein konijntje" is toch geweldig Zeker als je in de jeugdbeweging altijd hebt geleerd dat het "klein konijntje pinkie" is Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 14 augustus 2006 gepost Share 14 augustus 2006 gepost http://www2.tmf.nl/mediaplayer/player.p ... dwidth=512 even een paar keer op ok klikken enzo en dan op play en voila, met clip en dan maar janken Quote Link naar bericht Delen op andere sites
MarsM 14 augustus 2006 gepost Share 14 augustus 2006 gepost [..]Komaan, "lief klein konijntje" is toch geweldig Zeker als je in de jeugdbeweging altijd hebt geleerd dat het "klein konijntje pinkie" is Hehe oh ja, die hadden we ook nog Daar hebben ze zelfs van die "waaaaai em siejeee" bewegingen bij . En dan zie je al die volwassenen dat doen Quote Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 14 augustus 2006 gepost Share 14 augustus 2006 gepost link even een paar keer op ok klikken enzo en dan op play en voila, met clip en dan maar janken Komaan, dit kan nu toch niet met serieuze bedoelingen gemaakt zijn... (blijft pokkedomme wel plakken) Quote Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 14 augustus 2006 gepost Share 14 augustus 2006 gepost [..]Komaan, "lief klein konijntje" is toch geweldig Zeker als je in de jeugdbeweging altijd hebt geleerd dat het "klein konijntje pinkie" is Pietertje konijn Ik begin nu zelfs Andre Hazes wel te waarderen. Het is toch een stukje Nederlandse cultuur... Quote Link naar bericht Delen op andere sites
MarsM 14 augustus 2006 gepost Share 14 augustus 2006 gepost He Randy, hebben ze bij jullie ook: "ik heb een nieuwe boot" Quote Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 14 augustus 2006 gepost Share 14 augustus 2006 gepost Niet dat ik weet, dus leg eens uit ... Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Joost 14 augustus 2006 gepost Share 14 augustus 2006 gepost He Randy, hebben ze bij jullie ook: "ik heb een nieuwe boot" Ah, de gebroeders Ko! Is die single nou al verboden of niet? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
MarsM 14 augustus 2006 gepost Share 14 augustus 2006 gepost [..]Ah, de gebroeders Ko! Is die single nou al verboden of niet? Niet dat ik weet . Maar hij was toch uit het duits vertaald ofzo? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Joost 14 augustus 2006 gepost Share 14 augustus 2006 gepost [..]Niet dat ik weet . Maar hij was toch uit het duits vertaald ofzo? Zweeds (Basshunter)! Maar ze bleken dus geen toestemming te hebben gevraagd (gebroeders Ko). Nu beweren ze dat het niet erg is, omdat ze de tekst niet letterlijk vertaald hebben. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 14 augustus 2006 gepost Share 14 augustus 2006 gepost Waarom zou hij dan verboden moeten worden? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Wer-Al_Zwowe 14 augustus 2006 gepost Share 14 augustus 2006 gepost Waarom zou hij dan verboden moeten worden? Zonder toestemming gecoverd. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
MarsM 14 augustus 2006 gepost Share 14 augustus 2006 gepost Waarom zou hij dan verboden moeten worden? Daar hebben ze nou auteursrecht voor uitgevonden Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 14 augustus 2006 gepost Share 14 augustus 2006 gepost Artikel 31 en 32 van de Buma/Stemra Auteurswet ja, even vergeten, foutje... Maar nu zingen ze in plaats van "Ik heb een boot" "Ik heb een boete" Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Lennert 15 augustus 2006 gepost Share 15 augustus 2006 gepost Alle Hiphop en RnB beoefenaars, niet om aan te horen, te groot ego enz. enz. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Twice 15 augustus 2006 gepost Share 15 augustus 2006 gepost Het is sowieso triest dat de eerste de beste carnavalskraker de top40 kan domineren. Zegt wel wat over de intelligentie van het volk... Tja, intelligentie valt wel mee. Het is ook de andere nummers. Ik wil niet zeggen dat het goed te praten is dat nummers als 'Ik heb een boot', 'Toppertje' of 'Lief klein konijntje' hoog in de top40 staan, maar ik kan eigenlijk amper nummers noemen die er wel horen te staan. Ik las laatste de pop-encyclopedie, maar daar staan echt veel kwalitatief goede nummers (of je ervan houdt of niet) die nooit in de top 10 van de top 40 hebben gestaan. Vroeger was er een veel hoger aanbod. Je ziet wel dat als Marco Borsato een nieuw nummer uitbrengt het toch wel op nummer 1 komt. Dat nummer 'Rood' is eigenlijk zo slecht en is totaal niet des Marco's, maar het komt wel op nummer 1. Verder heb ik een hekel aan R&B, rap en hiphop Ook de echte harde muziek vind ik niet relaxt. Als ik rustig achter de PC zit heb ik in ieder geval geen behoefte aan hardstyle of nog harder. Beetje dance / club is daarentegen niet altijd hinderlijk. Daarbij vind ik het opvallend dat als er over 'de muziek van vroeger' wordt gesproken veel mensen lovend zijn over Pink Floyd. Hij heeft een paar aardige nummers, maar vaak veel te langdradig. Nee, ik vind het geen bijzonder werk... Quote Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 15 augustus 2006 gepost Share 15 augustus 2006 gepost [..]Daarbij vind ik het opvallend dat als er over 'de muziek van vroeger' wordt gesproken veel mensen lovend zijn over Pink Floyd. Hij heeft Ze hebben een paar aardige nummers, maar vaak veel te langdradig. Nee, ik vind het geen bijzonder werk... Je moet gewoon voor Pink Floyd zijn, anders is er idd geen ruk aan. Maar het grote probleem is idd dat je naar het gehele album moet luisteren om de echte feel te hebben, maar weinig mensen houden het vol Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 15 augustus 2006 gepost Share 15 augustus 2006 gepost Toppertje van Tropical Danny en Guillermo Dat vind ik zo'n rotnummer, die zitten gewoon als twee jankende katten te zingen, gadverdamme Quote Link naar bericht Delen op andere sites
MarsM 15 augustus 2006 gepost Share 15 augustus 2006 gepost Ja het klopt natuurlijk ook wel dat je op 1 komt als je Marco Borsato heet . Alleen de mensen die ECHT goed kunnen zingen of muziek kunnen maken die brengen gewoon geen singles meer uit voor in de hitlijsten. En ik kan ze er geen ongelijk in geven. Het lijkt mij ook zwaar frustrerend om als goede zanger in de hitlijsten onder een van-de-straat-geplukte rapper te eindigen of van een halve zool die als een valse kraai zingt over zn biertjes, chicks, hot dates, en funky business (en meer van die pubertaal). Ik ben van mening: de beste artiesten vind je op de planken! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Lennert 15 augustus 2006 gepost Share 15 augustus 2006 gepost Ik erger me heel erg aan het nummer Unfaithfull van Rihanna en aan het numnmer Smile van Lily Allan, dat kreng zingt gewoon vals, verschrikkkelijk. Toppertje kan ik wel waarderen, ok vals zingen doe ze net wel of net niet, maar dat kan bij zo'n nummer, t past een beetje bij het lijzige accentje en de tekst, en de hele ambiance, maarde 2 eerder genoemde nummers zin niet om aan te horen Quote Link naar bericht Delen op andere sites
MaartenF 15 augustus 2006 gepost Auteur Share 15 augustus 2006 gepost Ik erger me heel erg aan het nummer Unfaithfull van Rihannaen aan het numnmer Smile van Lily Allan, dat kreng zingt gewoon vals, verschrikkkelijk. Toppertje kan ik wel waarderen, ok vals zingen doe ze net wel of net niet, maar dat kan bij zo'n nummer, t past een beetje bij het lijzige accentje en de tekst, en de hele ambiance, maarde 2 eerder genoemde nummers zin niet om aan te horen Mee eens, ik erger me ook heel erg aan die nummers. Maar dat heb ik sowieso bij veel Top 40 muziek... Als er een keer iets goeds in de top 40 staat, is het een cover.... Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.