wonderer 21 april 2004 gepost Share 21 april 2004 gepost Volgens mij vindt iedereen de eerste pruiken het best. Daar ben ik het ook volledig mee eens, maar ik begrijp niet waarom iedereen de huidige lange gele pruik eng vindt. Wat is daar nou eng aan? Het is een clown met een rooie neus, rooie schoenen en ROOD haar Link naar bericht Delen op andere sites
Niveath 21 april 2004 gepost Share 21 april 2004 gepost [..]Het is een clown met een rooie neus, rooie schoenen en ROOD haar Die opmerking maakte ik al 2 x in dit topic Link naar bericht Delen op andere sites
PAV 23 april 2004 gepost Share 23 april 2004 gepost Maar eigenlijk is Bassie's haar nooit echt rood geweest, maar oranje. Zoals Uncle Ar al zei: Van jongs af aan tekenden of schilderden wij Bassie met oranje haar en zo zit en blijft hij ook in ons geheugen zitten. Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 7 mei 2004 gepost Share 7 mei 2004 gepost Veel dank aan Frey (die de Stad nog niet op DVD heeft). Link naar bericht Delen op andere sites
Mike 13 mei 2004 gepost Share 13 mei 2004 gepost Ik vind eerlijk gezegd ALLE pruiken die hij in de series heeft gedragen toch echt vele malen beter dan de pruiken die hij tegenwoordig op TV en andere optredens draagt! Hij was vorige week woensdag 05-05-´04 bij ons in Haarlem op de kermis en het was eerlijk waar geen gezicht!!! Sorry dat ik het zo zeg, maar ik krijg gewoon de kriebels als ik mijn jeudheld zo zie! Weet iemand eigenlijk waarom hij tegenwoordig die lelijke pruiken draagt? Link naar bericht Delen op andere sites
Lennert 13 mei 2004 gepost Share 13 mei 2004 gepost Ik vind eerlijk gezegd ALLE pruiken die hij in de series heeft gedragen toch echt vele malen beter dan de pruiken die hij tegenwoordig op TV en andere optredens draagt! Hij was vorige week woensdag 05-05-´04 bij ons in Haarlem op de kermis en het was eerlijk waar geen gezicht!!! Sorry dat ik het zo zeg, maar ik krijg gewoon de kriebels als ik mijn jeudheld zo zie!Weet iemand eigenlijk waarom hij tegenwoordig die lelijke pruiken draagt? Ik vind de pruik ook niet mooi, maar zo erg is die toch niet. Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 13 mei 2004 gepost Share 13 mei 2004 gepost Veel dank aan Frey (die de Stad nog niet op DVD heeft). Inmiddels heb ik hem wel, dus hier de missende pruik Link naar bericht Delen op andere sites
stan laurel 13 mei 2004 gepost Share 13 mei 2004 gepost Ik vind die pruiken van 25 jaar theater en van nu heel lelijk, het ziet er zo glad gekamt uit. Ik vind het veel leuker staan als t een beetje alle kanten opstaat zoals bij de plaaggest en de sleutel Link naar bericht Delen op andere sites
MaartenF 13 mei 2004 gepost Share 13 mei 2004 gepost Ik vind die pruiken van 25 jaar theater en van nu heel lelijk, het ziet er zo glad gekamt uit. Ik vind die pruik uit 25 jaar theater ook heel lelijk... Ik vind die pruiken uit Het Geheim Van De Sleutel en de Plaaggeest er het leukste uitzien, en de pruik uit De Schatkaart is voor mij een goede tweede. Link naar bericht Delen op andere sites
rpc123nl 13 mei 2004 gepost Share 13 mei 2004 gepost Mijn favo pruik is ook die van de Plaaggeest. Bassies huidige pruik vind ik ook niks. Bij sommige shots van Vlugge Japie krijg ik de indruk dat Bas een afgeknipte Bassie pruik gebruikt. Het model lijkt sterk overeen te komen en Bas zal af en toe wel eens een oude pruik over hebben... Wat denken jullie ervan? (Ik heb deze vraag elders al eerder gesteld, maar hij past hier beter. Bedankt, Wonderer ) Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 13 mei 2004 gepost Share 13 mei 2004 gepost Ik dacht dus van niet, omdat de haarinplant anders is. Kan proberen het te vragen, zaterdag in het circus... Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 15 mei 2004 gepost Share 15 mei 2004 gepost Zo, het raadsel van de pruiken is opgelost. Die pruiken gaan maar een jaar of zo mee, en als je dan toch een nieuwe laat maken, dan maar iets anders. De lijm die gebruikt wordt om de randjes vast te lijmen, geeft op een gegeven moment een nogal dikke laag, die je er alleen weer uitkrijgt door de pruik in aceton te weken. Dat bleekt echter ook, vandaar de lichtere kleuren. Soms probeert Bassie ze dan weer bij te verven. De pruik die hij nu heeft wordt door een Poolse pruikenmaker gemaakt. Elke haar wordt met de hand vastgeknoopt en dat zie je terug in de prijs: 2000 euro. De pruik van Japie is niet een afgeknipte Bassie pruik, maar speciaal gemaakt, en die kostte destijds al een goeie 1500 gulden. Toch leuk, die info Link naar bericht Delen op andere sites
Wer-Al_Zwowe 15 mei 2004 gepost Share 15 mei 2004 gepost ... De pruik van Japie is niet een afgeknipte Bassie pruik, maar speciaal gemaakt, en die kostte destijds al een goeie 1500 gulden. Toch leuk, die info En toevallig heeft Bas van de week nog de Japie pruik vastgehad. Link naar bericht Delen op andere sites
rpc123nl 16 mei 2004 gepost Share 16 mei 2004 gepost Zo, het raadsel van de pruiken is opgelost.... De pruik van Japie is niet een afgeknipte Bassie pruik, maar speciaal gemaakt, en die kostte destijds al een goeie 1500 gulden. Toch leuk, die info Top, dat jullie het daar nog even met Bas over hebben gehad (leuk verslag van het circus trouwens). Die pruiken zijn denk ik een serieuzere zaak dan we allemaal dachten... Link naar bericht Delen op andere sites
Joost 16 mei 2004 gepost Share 16 mei 2004 gepost De lijm die gebruikt wordt om de randjes vast te lijmen, geeft op een gegeven moment een nogal dikke laag Lijkt me ook niet prettig onder warme omstandigheden. Wat zal Bas het bijv. in de woestijn warm gehad hebben zeg! Dat die lijm niet gesmolten is. Link naar bericht Delen op andere sites
Sweety 18 september 2004 gepost Share 18 september 2004 gepost ik vind die uit die shortie over dat bassie dat ie gaat schilderen lelijk dat is tevens de pruik uit de kroon dat stukje is duidelijk plastic Link naar bericht Delen op andere sites
Ricardo25 21 september 2004 gepost Share 21 september 2004 gepost k vind alle pruiken (behalve die hij nu heeft) van *bas* geweldig. Zo zie je de verandering heel goed. Link naar bericht Delen op andere sites
B2_Baron van Neemwegge_ 6 oktober 2004 gepost Share 6 oktober 2004 gepost Die pruik die Bassie nu draagt vind ik niet zo leuk voor kinderen doet me denken aan IT van Stephen King, maar het is en blijft Bassie dus maakt het niet echt uit, ook al is die pruik met drie plukken het leukst dat is zo vrolijk drie van die plukken. Zo'n pruik moet Bassie weer gaan dragen Link naar bericht Delen op andere sites
Lennert 12 oktober 2004 gepost Share 12 oktober 2004 gepost De pruik van de kroon vind ik het mooist even een klein globaal lijstje maken: 1. Kroon 2. Diamant 3. Sleutel 4. Schat 5. Europa 6. Professor 7. Stad 8. Plaaggeest 9. Amerika 10. Grootmoeder 11. heden 12. 25 jaar theater Link naar bericht Delen op andere sites
benafan 13 oktober 2004 gepost Share 13 oktober 2004 gepost ik ga voor de pruik uit de reis vol verassingen, sommigen vinden die minder maar ik vind dat de pruik die bij bassie past, je ziet ook die band niet die op de bovenkant van het hoofd ziet niet, terwijl dat bij andere wel het geval is behalve de europa serie dan die weer niet. en de pruiken van tegenwoordig Link naar bericht Delen op andere sites
Twice 13 oktober 2004 gepost Share 13 oktober 2004 gepost Hoe nieuwer de serie hoe minder de pruik, zo vind ik het... (Trouwens, de Stad komt na de Professor vóór de schatkaart) Dus de plaaggeest de leukste! Link naar bericht Delen op andere sites
rancho 14 oktober 2004 gepost Share 14 oktober 2004 gepost Hier vind ik Bassie's haar het mooist zitten: http://forum.bassieenadriaan.nl/album_p ... pic_id=353 Link naar bericht Delen op andere sites
benafan 14 oktober 2004 gepost Share 14 oktober 2004 gepost Hier vind ik Bassie's haar het mooist zitten:http://forum.bassieenadriaan.nl/album_p ... pic_id=353 haha ja lijkt et net zo'n punker maar wel een leuk plaatje;) Link naar bericht Delen op andere sites
B&Afan4-life 14 oktober 2004 gepost Share 14 oktober 2004 gepost weet iemand waar je nog oranje pruiken kunt krijgen want ik wil zon pruik als bassie is dus meteen ook *japie* s pruik Link naar bericht Delen op andere sites
rancho 14 oktober 2004 gepost Share 14 oktober 2004 gepost Ja, en in soort van "hanekam". Link naar bericht Delen op andere sites
TMP 14 oktober 2004 gepost Share 14 oktober 2004 gepost Ik vind de pruik die Bassie nu heeft ook niet mooi en die van 25 jaar theater en liedjes uit Grootmoeders tijd vind ik ook niet zo mooi. De mooiste vind ik die uit de jaren 70+80 series. Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten