jennoH 14 maart 2004 gestart Share 14 maart 2004 gestart Welke pruik vindt jij het leukste ? Of het lelijkste , schrijf het alemaal hier Link naar bericht Delen op andere sites
Vlugge-Japie 14 maart 2004 gepost Share 14 maart 2004 gepost Dit topic is op het FOK-forum al aan de orde geweest. De beste pruiken vind ik nog altijd de eerste, dus in de plaaggeest, de sleutel en de diamant. De pruik bij de huilende professor vind ik zeer slecht (en ook de schmink erbij). De pruik bij de schatkaart is meer voor een heel oude clown en past helemaal niet bij bassie. De pruik in de griekenlandserie en die in de kroon kan er wel weer mee door. De pruiken in de de series in europa en amerika vind ik ook niet om aan te zien. De nieuwe pruik van Bassie is best wel goed gekozen, ik denk alleen dat de kleur iets anders zou moeten. Ik geloof dat de pruikenkeuze ook te maken heeft met het toegenomen gewicht van Bassie (al weet ik niet zeker of toename van gewicht ook gevolgen heeft voor de groei van je schedel ??????) Ook Adriaan is in gewicht toegenomen... Zijn riem jang op zijn kont nu in plaats van dat die om zijn middel zit. Dat lijkt een beetje vreemd.... Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 14 maart 2004 gepost Share 14 maart 2004 gepost Ik vind de beste pruik ook die uit de eerste series. Maar ook die van de verzonken stad vind ik goed, gewoon omdat je bijna niet ziet dat die nep is. De professor pruik blijft de slechtste Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 14 maart 2004 gepost Share 14 maart 2004 gepost Het zou leuk zijn als iemand uit elke serie een capje maakt, zodat je goed kunt zien wat precies het verschil is tussen de pruiken. Ik vind die van de Verzonken Stad mooi, en die uit de plaaggeest omdat ie zo heerlijk bij Bassies karakter past. En Japie, we hebben het hier over Bassies pruiken, niet over Adriaans riem Link naar bericht Delen op andere sites
jennoH 14 maart 2004 gepost Auteur Share 14 maart 2004 gepost De pruik van Bassie in amerika is Link naar bericht Delen op andere sites
benafan 14 maart 2004 gepost Share 14 maart 2004 gepost bassie in verzonken stad http://www.bassie-adriaan.nl/foto_nieuw/06_ba_boys_gr.jpg bassie in de schatkaart http://www.bassie-adriaan.nl/foto/f43_gr.jpg bassie in europa volgens mij is die pruik uit de stad dezelfde als die van europa tenminste dat vind ik zo lijken Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 14 maart 2004 gepost Share 14 maart 2004 gepost [..]volgens mij is die pruik uit de stad dezelfde als die van europa tenminste dat vind ik zo lijken Lijkt er wel op, ja. Of misschien wel een nieuwe maar hetzelfde model. Link naar bericht Delen op andere sites
Vlugge-Japie 14 maart 2004 gepost Share 14 maart 2004 gepost Wel een nieuwe, duidelijk is te zien dat het een iets ander model is, op diverse puzzles is te zien dat Bassie in zijn circustijd nog weer een ander model pruik had welke niet in de series te zien is Link naar bericht Delen op andere sites
japio 14 maart 2004 gepost Share 14 maart 2004 gepost ik vind dat je in de schatkaart de rand van de pruik te goed ziet. die foto uit europa ziet er echt top uit. Link naar bericht Delen op andere sites
Uncle Ar 14 maart 2004 gepost Share 14 maart 2004 gepost Nog even allemaal schematisch op een rijtje weergegeven van begin tot het eind: Link naar bericht Delen op andere sites
japio 14 maart 2004 gepost Share 14 maart 2004 gepost mooi overzicht, uncle ar ik vind europa de mooiste Link naar bericht Delen op andere sites
Freek 14 maart 2004 gepost Share 14 maart 2004 gepost Toppie Arjen! Ik ga voor de pruik uit de Verzonken Stad Link naar bericht Delen op andere sites
Uncle Ar 14 maart 2004 gepost Share 14 maart 2004 gepost Dank jullie wel. Ik weet eigenlijk niet zo snel welke ik de mooiste vind. Ik weet in ieder geval WEL welke ik het lelijkst vind: Amerika! Je kan trouwens ook goed zien dat ze in het begin vooral gedacht hebben: ''Laat die pruik maar lekker door de war naar alle kanten zitten met een paar grote plukken'' en daarna: ''Laten we hem toch maar een beetje strak gaan kammen.'' Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 14 maart 2004 gepost Share 14 maart 2004 gepost Hee, wat me nu pas opvalt, is dat tot en met de professor die witte vlakken boven zijn ogen zeg maar in een V vorm lopen, terwijl ze in de series daarna parallel aan elkaar lopen. Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 14 maart 2004 gepost Share 14 maart 2004 gepost Hee, wat me nu pas opvalt, is dat tot en met de professor die witte vlakken boven zijn ogen zeg maar in een V vorm lopen, terwijl ze in de series daarna parallel aan elkaar lopen. Waarschijnlijk omdat daar de witte vlakken grotendeels op de pruik staan Link naar bericht Delen op andere sites
Joost 14 maart 2004 gepost Share 14 maart 2004 gepost Waarschijnlijk omdat daar de witte vlakken grotendeels op de pruik staan De witte vlakken staat toch bij meer pruiken gedeeltelijk op de pruik? Ik zie het ook bij de sleutel / diamant pruik, daar lijken de witte vlakken ook wat meer uit elkaar te lopen. Bij de professor pruik lijken de witte vlakken op Bassies gezicht niet helemaal aan te sluiten op de witte vlakken op de pruik. Op de foto zie je het niet zo, omdat Bassie daar in het licht staat, maar in close ups in de afleveringen kun je duidelijk kleurverschil zien. Het lijkt erop alsof de witte vlakken op het gezicht niet wit genoeg zijn. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 15 maart 2004 gepost Share 15 maart 2004 gepost Opzich zijn de pruiken wel realistisch, stel je hebt oranje haar wordt dat naarmate je ouder wordt ook lichter, zoals bij Bassie. Alleen die lange gele pruik die die nu heeft is wel heel erg fout vind ik! Ook de Amerika en professorpruik vind ik niet mooi. Professor is de schmink idd heel slecht, heb ik ook nog eens een capje van gemaat *zoekt* Het wit van zijn pruik is veel witter dan het wit op zijn hoofd maar de kleuren zijn echt zegt de indiaan in Bassies droomwereld Link naar bericht Delen op andere sites
Raiders99 15 maart 2004 gepost Share 15 maart 2004 gepost ik vind die van het geheim van de sleutel het mooist en van de *professor* de lelijkste is niet goed gedaan Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 15 maart 2004 gepost Share 15 maart 2004 gepost ik vind die van het geheim van de sleutel het mooisten van de *professor* de lelijkste is niet goed gedaan totaal offtopic maar leuk om te weten: jij hebt post #5555 geplaatst een mooi getal -- edit: en voor mij is dit mijn 555e post -- Link naar bericht Delen op andere sites
Raiders99 15 maart 2004 gepost Share 15 maart 2004 gepost ik ben de gelukkige Link naar bericht Delen op andere sites
benafan 15 maart 2004 gepost Share 15 maart 2004 gepost ik vind die van de europa serie wel okeej omdat bassie daar ook zo mooi bruin kleurtie bij heb vind ik die et mooist maar wisten jullie trouwens dat dat haar wordt vastgehouden d.m.v een haarband Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 15 maart 2004 gepost Share 15 maart 2004 gepost ik vind die van de europa serie welokeej omdat bassie daar ook zo mooi bruin kleurtie bij heb vind ik die et mooist maar wisten jullie trouwens dat dat haar wordt vastgehouden d.m.v een haarband Wiens haar? Bassies eigen haar? Hij's kaal... Of ik snap je gewoon niet, natuurlijk Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 15 maart 2004 gepost Share 15 maart 2004 gepost [..]De witte vlakken staat toch bij meer pruiken gedeeltelijk op de pruik? Ik zie het ook bij de sleutel / diamant pruik, daar lijken de witte vlakken ook wat meer uit elkaar te lopen. Ja, maar in de professor valt het wel heel erg op Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 15 maart 2004 gepost Share 15 maart 2004 gepost Hmm, toen ik vandaag de Diamant keek, vond ik Bassies pruik qua kleur meer naar de Amerika pruik neigen. De foto hierboven echter doet iets anders vermoeden. Kleurcontrast speelt misschien een grote rol hierbij Link naar bericht Delen op andere sites
Niveath 15 maart 2004 gepost Share 15 maart 2004 gepost Ik vind de pruiken in de oude series veel beter (NIET die bij de *professor* ) Ook die van de Verzonken stad en Europa zijn wel mooi. Link naar bericht Delen op andere sites
benafan 15 maart 2004 gepost Share 15 maart 2004 gepost Ik vind de pruiken in de oude series veel beter (NIET die bij de *professor* ) Ook die van de Verzonken stad en Europa zijn wel mooi. ik bedoel dat de pruik vast zit door middel van een haarband aan de achterkant van het hoofd van Bassie. dat is bij de pruiken waar je de pruik eigenlijk niet ziet met de schmink dus alleen vanaf de verzonken stad dat je geen make-up meer ziet op de pruik Link naar bericht Delen op andere sites
Graansnuit 15 maart 2004 gepost Share 15 maart 2004 gepost Zijn nieuwste pruik vind ik vrij griezelig. De punkpruik uit de eerste series vind ik nog altijd de beste. Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 15 maart 2004 gepost Share 15 maart 2004 gepost Zijn nieuwste pruik vind ik vrij griezelig.De punkpruik uit de eerste series vind ik nog altijd de beste. Mja, die vind ik ook de beste. Maarja, ik zie Bassie niet zo snel met die pruiken in de laatste series rondlopen Link naar bericht Delen op andere sites
jennoH 15 maart 2004 gepost Auteur Share 15 maart 2004 gepost Nog even allemaal schematisch op een rijtje weergegeven van begin tot het eind: deze afbeelding werkt niet meer Link naar bericht Delen op andere sites
Baron_van_Neemwegge 15 maart 2004 gepost Share 15 maart 2004 gepost Ik denk dat ik voor de pruik uit de verzonken stad ga. Die ziet er netjes uit. Die van nu vind ik eng... Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 18 maart 2004 gepost Share 18 maart 2004 gepost Voor mij toch wel De Schatkaart of de Kroon hoor, vooral de schatkaart : daar is zijn haar nog rood en heeft het een mooi model. De kleur in De Kroon is wel wat minder, maar ook nog mooi Link naar bericht Delen op andere sites
Uncle Ar 18 maart 2004 gepost Share 18 maart 2004 gepost deze afbeelding werkt niet meer Nu weer wel Link naar bericht Delen op andere sites
Vlugge-Japie 19 maart 2004 gepost Share 19 maart 2004 gepost De afbeelding van de plaaggeest klopt niet, de pruik die daar is afgebeeld heb ik wel vaker gezien, maar niet bij de plaaggeest. Link naar bericht Delen op andere sites
Uncle Ar 20 maart 2004 gepost Share 20 maart 2004 gepost De afbeelding van de plaaggeest klopt niet, de pruik die daar is afgebeeld heb ik wel vaker gezien, maar niet bij de plaaggeest. Het is hem toch wel degelijk, hoor. Die foto is regelrecht letterlijk EN figuurlijk uit de serie genomen tijdens de opnamen achter de schermen. Link naar bericht Delen op andere sites
Graansnuit 20 maart 2004 gepost Share 20 maart 2004 gepost Nog even allemaal schematisch op een rijtje weergegeven van begin tot het eind: Die eerste roelt. Bassie de punker. Link naar bericht Delen op andere sites
_Bigmac_ 21 maart 2004 gepost Share 21 maart 2004 gepost die in europa is het minst . Mijn voorkeur gaat toch naar de verzonkenstad pruik . Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 22 maart 2004 gepost Share 22 maart 2004 gepost die in europa is het minst .Mijn voorkeur gaat toch naar de verzonkenstad pruik . Volgens mij is dat dezelfde Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 22 maart 2004 gepost Share 22 maart 2004 gepost [..]Volgens mij is dat dezelfde Ja, ik snap niet dat je de ene haat en de ander het mooist vindt, terwijl ze zo op elkaar lijken Link naar bericht Delen op andere sites
Niveath 23 maart 2004 gepost Share 23 maart 2004 gepost Je moet ook altijd onthouden dat *bas* de clown was met rood haar, rode neus, rode schoenen Dus Amerika vind ik de lelijkste Link naar bericht Delen op andere sites
rancho 3 april 2004 gepost Share 3 april 2004 gepost De pruik uit de sleutel zit leuk omhoog. Link naar bericht Delen op andere sites
Jelger_de_goochelaar 3 april 2004 gepost Share 3 april 2004 gepost De pruik uit de Verzonken Stad heeft meer kleur dan de pruik uit de Europa serie, dus het is volgens mij niet dezelfde. Ik vind dat zo geweldig, die slechte schmink en pruik uit de Huilende Prof., want dat maakt alles zo compleet anders, aangezien ook het verhaal zo anders is en dus vind ik het eerder een positief punt. Maar goed, de mooiste pruik vond ik als kind al in De Plaaggeest. Zo mooi omhoog aan de voorkant, heel goed! Link naar bericht Delen op andere sites
Lennert 4 april 2004 gepost Share 4 april 2004 gepost De pruik uit de serie metde *plaaggeest* is leuk met dat piekerige haar. en als hij een hoed droeg een pluk door een gat in de hoed De pruik die hij nu op heeft is idd erg fout veel te lang. Link naar bericht Delen op andere sites
Niveath 4 april 2004 gepost Share 4 april 2004 gepost De pruik uit de serie metde *plaaggeest* is leuk met dat piekerige haar.en als hij een hoed droeg een pluk door een gat in de hoed De pruik die hij nu op heeft is idd erg fout veel te lang. Idd! Die petjes die hij in de *plaag* op heeft zijn zo leuk met een pluk haar eruit en de oude is idd veel te lang en te geel! *bas* is immers de clown met de RODE haren, rode schoenen, rode neus Link naar bericht Delen op andere sites
rancho 16 april 2004 gepost Share 16 april 2004 gepost Ik ben vergeten de lelijksye d'r op te zetten. Hij was heel even te zie in Luxemburg als B&A de heuvel oplopen. Daar ziet de pruik er lichtoranje op. Ik weet niet of het gewoon de normale pruik was(misschien door het licht) maar ik vond het er gewoon lelijk uitzien. Link naar bericht Delen op andere sites
PAV 20 april 2004 gepost Share 20 april 2004 gepost deze afbeelding werkt niet meer Nu weer wel Nu niet meer. Kan er iets aan gedaan worden, zodat ik het kan zien en er over kan oordelen? Link naar bericht Delen op andere sites
Uncle Ar 20 april 2004 gepost Share 20 april 2004 gepost Nu niet meer. Kan er iets aan gedaan worden, zodat ik het kan zien en er over kan oordelen? Ben bang van niet. Ik heb een aantal van de plaatjes niet meer en kan ze niet meer vinden ook. Link naar bericht Delen op andere sites
MaartenF 21 april 2004 gepost Share 21 april 2004 gepost Ik vind de pruik van Bassie in De Plaaggeest en De Sleutel de leukste. Vooral omdat zijn haar omhoog staat. Ik vind die pruik uit Amerika de lelijkste Link naar bericht Delen op andere sites
D'r Voele 21 april 2004 gepost Share 21 april 2004 gepost De mooiste pruiken vind ik ook die uit de eerste series.....Vooral de omhoogstaande kuif op de pruik is geweldig ..En idd die uit de Huilende *professor* is het slechtst...maar zoals al ergens in een ander onderwerp is hier al over gezegd dat de meesten dachten dat B&A het toen superdruk hadden, dus bij de opnames niet zo op de details letten... Het heeft even niks met de pruik te maken, maar die broek van Bassie in de Schatkaart vind ik ook niet echt de goede kleur hebben; het is volgens mij een andere dan in bv de Kroon of zo; Link naar bericht Delen op andere sites
PAV 21 april 2004 gepost Share 21 april 2004 gepost Volgens mij vindt iedereen de eerste pruiken het best. Daar ben ik het ook volledig mee eens, maar ik begrijp niet waarom iedereen de huidige lange gele pruik eng vindt. Wat is daar nou eng aan? Link naar bericht Delen op andere sites
Uncle Ar 21 april 2004 gepost Share 21 april 2004 gepost Volgens mij vindt iedereen de eerste pruiken het best. Daar ben ik het ook volledig mee eens, maar ik begrijp niet waarom iedereen de huidige lange gele pruik eng vindt. Wat is daar nou eng aan? Helemaal niks, maar wij zijn Bassie gewoon niet zo gewend. Van jongs af aan tekenden of schilderden wij Bassie met oranje haar en zo zit en blijft hij ook in ons geheugen zitten. De wijziging van Adriaans blouse van paars naar blauw was daarentegen wel een succes. Maar het is (met een woord wat al vaker genoemd is) JEUGDSENTIMENT. Daarom kunnen wij ook zo verschrikkelijk moeilijk de nieuwe achtergrondmuziek van Bert Smorenburg accepteren. Kijk, de huidge kinderen uit de jeugd-generatie (zoals mijn broertje ) weten niet beter en die kijken juist raar op als wij ''oldtimers'' gaan bekijken of ze zullen zich afvragen waarom Bassie eerst ander haar had. Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten