randy_roes 20 september 2005 gestart Share 20 september 2005 gestart Het tweede triviant topic Dit is het eerste De nieuwe opdracht mag door Cootje bedacht worden De score's tot nu toe randy_roes : 17 Antonio : 9 The Master : 8 acrobaatje : 5 wonderer : 3 Niveath : 3 Lennert : 2 sietse : 2 Dj Sjammie : 2 Graansnuit : 1 Wer-Al_Zwore : 1 Uncle Ar : 1 Arthur : 1 MarsM : 1 benafan : 1 samba-boy : 1 B1000000 : 1 RM : 1 Cootje : 1 ( ik heb al eerder gezegd dat ik rule in trivia, gaat iemand me in dit topic van m'n troon stoten > , enkel Antonio en The Master staan hoog ) Link naar bericht Delen op andere sites
Cootje 20 september 2005 gepost Share 20 september 2005 gepost Hier komt'ie dan: Waar kennen jullie Arie Blokland en Jan Doets van? Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 20 september 2005 gepost Share 20 september 2005 gepost Hier komt'ie dan:Waar kennen jullie Arie Blokland en Jan Doets van? Agenten uit de kroon. Link naar bericht Delen op andere sites
Cootje 20 september 2005 gepost Share 20 september 2005 gepost [..]Agenten uit de kroon. Blijkbaar was deze te makkelijk. Volgende is voor Wonderer. Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 20 september 2005 gepost Share 20 september 2005 gepost [..]Blijkbaar was deze te makkelijk. Volgende is voor Wonderer. Door wie is het oorspronkelijke verhaal van Belle en het Beest geschreven? Link naar bericht Delen op andere sites
Cootje 21 september 2005 gepost Share 21 september 2005 gepost [..]Door wie is het oorspronkelijke verhaal van Belle en het Beest geschreven? Is dat Jean Cocteau? Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 21 september 2005 gepost Share 21 september 2005 gepost [..]Is dat Jean Cocteau? Nope. Het is veeeeeel ouder Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 21 september 2005 gepost Share 21 september 2005 gepost Gabrielle-Suzanne Barbot de Villeneuve toevallig? Link naar bericht Delen op andere sites
Cootje 21 september 2005 gepost Share 21 september 2005 gepost [..]Nope. Het is veeeeeel ouder Jeanne-Marie Le Prince de Beaumont?? Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 21 september 2005 gepost Share 21 september 2005 gepost [..]Jeanne-Marie Le Prince de Beaumont?? Die zocht ik... niet. DJ had het wel goed. Sorry. Link naar bericht Delen op andere sites
Cootje 21 september 2005 gepost Share 21 september 2005 gepost [..]Die zocht ik... niet. DJ had het wel goed. Sorry. Ik zie het nu ook. Op de site waar ik het gevonden had zag ik inderdaad ook de naam die DJ noemde. De naam die ik noemde, had het verhaal een aantal jaren later herschreven en verkort Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 21 september 2005 gepost Share 21 september 2005 gepost het is een begrijpelijke fout omdat Leprince de Beaumont het verhaal heeft gepubliceerd. Het is geschreven door Barbot de Villeneuve jaja wat een kennis Nieuwe vraag: Wie is er begonnen met de uitspraak: KOUD HE!? en waarin werd dit steeds geroepen? Link naar bericht Delen op andere sites
Cootje 21 september 2005 gepost Share 21 september 2005 gepost het is een begrijpelijke fout omdat Leprince de Beaumont het verhaal heeft gepubliceerd. Het is geschreven door Barbot de Villeneuve jaja wat een kennis Nieuwe vraag: Wie is er begonnen met de uitspraak: KOUD HE!? en waarin werd dit steeds geroepen? Henk Spaan en Harry Vermeegen? Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 21 september 2005 gepost Share 21 september 2005 gepost eigenlijk zoek ik 1 persoon, maar je hebt hem al 50% goed en dan ook nog in welk programma (nu moet het makkelijk zijn) Link naar bericht Delen op andere sites
Cootje 21 september 2005 gepost Share 21 september 2005 gepost eigenlijk zoek ik 1 persoon, maar je hebt hem al 50% goed en dan ook nog in welk programma (nu moet het makkelijk zijn) Programma PISA? Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 21 september 2005 gepost Share 21 september 2005 gepost mwa mwa ok ik reken hem goed het helemaal goede antwoord is: Harry Vermeegen - Verona Link naar bericht Delen op andere sites
Cootje 21 september 2005 gepost Share 21 september 2005 gepost mwa mwa ok ik reken hem goedhet helemaal goede antwoord is: Harry Vermeegen - Verona Volgende vraag: welke 3 personen vormde eind jaren 50 van de vorige eeuw het trio Triple Sec? Link naar bericht Delen op andere sites
Joost 22 september 2005 gepost Share 22 september 2005 gepost welke 3 personen vormde eind jaren 50 van de vorige eeuw het trio Triple Sec? Bedoel je soms Nikolaj Dielemans, Frits Kloppers en Adrianus van Otterloo? Link naar bericht Delen op andere sites
Cootje 22 september 2005 gepost Share 22 september 2005 gepost [..]Bedoel je soms Nikolaj Dielemans, Frits Kloppers en Adrianus van Otterloo? Nee, die bedoel ik niet Link naar bericht Delen op andere sites
Cootje 22 september 2005 gepost Share 22 september 2005 gepost Ik zal een tip geven: één van de drie schreef liedjes voor een musical, genaamd "Boefje". Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 22 september 2005 gepost Auteur Share 22 september 2005 gepost Zijn het dan toevallig Ted de Braak, Piet Hendriks en Hans Peters (als ik me niet vergis hebben die het nummer "Een glaasje madeira, my dear" gemaakt Link naar bericht Delen op andere sites
Cootje 22 september 2005 gepost Share 22 september 2005 gepost Zijn het dan toevalligTed de Braak, Piet Hendriks en Hans Peters (als ik me niet vergis hebben die het nummer "Een glaasje madeira, my dear" gemaakt Is goed beantwoord. Bron: http://www.ouwejongens.nu/ted.htm Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 22 september 2005 gepost Auteur Share 22 september 2005 gepost De volgende dan maar weer Laten we even klassiek gaan met de quizvragen Wat is de hoofstad van Florida? (zonder op te zoeken in wikipedia oid) Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 22 september 2005 gepost Share 22 september 2005 gepost De volgende dan maar weer Laten we even klassiek gaan met de quizvragen Wat is de hoofstad van Florida? (zonder op te zoeken in wikipedia oid) Hoor ik eigenlijk te weten he? Ik gok Orlando maar dat zal wel niet. Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 22 september 2005 gepost Auteur Share 22 september 2005 gepost Mis, het is zo'n standaard strikvraag Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 22 september 2005 gepost Share 22 september 2005 gepost je zou zeggen Miami toch niet goed dus Link naar bericht Delen op andere sites
PAV 22 september 2005 gepost Share 22 september 2005 gepost je zou zeggen Miami toch niet goed dus Ik weet het wel, maar dat komt omdat ik het net heb opgezocht. Ik vind het dan flauw om dat hier te posten, maar Miami is het idd ook niet. Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 22 september 2005 gepost Share 22 september 2005 gepost Ik heb het niet opgezocht en Bradley ook niet, want die is geniaal en weet het gewoon... Ik zeg het morgen wel Link naar bericht Delen op andere sites
Cold45 23 september 2005 gepost Share 23 september 2005 gepost afgaande op dat Randy zegt dat het een standaardstrikvraag is: Florida? Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 23 september 2005 gepost Auteur Share 23 september 2005 gepost Mis, ik bedoelde met strikvraag dat het niet de megasteden in Florida zijn Ik heb zo het gevoel dat enkel Antonio het zal weten zonder op te zoeken Link naar bericht Delen op andere sites
Joost 23 september 2005 gepost Share 23 september 2005 gepost Ik heb zo het gevoel dat enkel Antonio het zal weten zonder op te zoeken Helaas, ik weet het inmiddels door het juist wel op te zoeken, dus post ik het ook niet Link naar bericht Delen op andere sites
Lennert 23 september 2005 gepost Share 23 september 2005 gepost Jacksonville (als ik het goed schrijf) is inderdaad een strik vraag, maar volgens mij is dit het antwoord. Link naar bericht Delen op andere sites
Cootje 23 september 2005 gepost Share 23 september 2005 gepost De volgende dan maar weer Laten we even klassiek gaan met de quizvragen Wat is de hoofstad van Florida? (zonder op te zoeken in wikipedia oid) Ik ga voor Tampa Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 23 september 2005 gepost Auteur Share 23 september 2005 gepost Helaas allemaal mis T is wel de beginletter EDIT : Door m'n afwezigheid heb ik het antwoord doorgegeven aan B1000000, hij zal wel de antwoorden bevestigen of fout verklaren Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 25 september 2005 gepost Auteur Share 25 september 2005 gepost Dit duurt me te lang De eerste die gewoon het antwoord googlet of opzoekt mag het plaatsen. (dacht nochtans dat dit iets was dat iemand toch ging weten) Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 25 september 2005 gepost Share 25 september 2005 gepost Dit duurt me te langDe eerste die gewoon het antwoord googlet of opzoekt mag het plaatsen. (dacht nochtans dat dit iets was dat iemand toch ging weten) Talla/ehassee Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 25 september 2005 gepost Auteur Share 25 september 2005 gepost Juist Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 25 september 2005 gepost Share 25 september 2005 gepost Dit wordt een opzoekvraag: Waar staat de afkorting CoB voor? Link naar bericht Delen op andere sites
gerben 25 september 2005 gepost Share 25 september 2005 gepost Dit wordt een opzoekvraag:Waar staat de afkorting CoB voor? voor: Centrum Ondergronds Bouwen? Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 25 september 2005 gepost Share 25 september 2005 gepost [..]voor: Centrum Ondergronds Bouwen? Nope. Die o was met opzet onderkast. Link naar bericht Delen op andere sites
RM 26 september 2005 gepost Share 26 september 2005 gepost College of Business Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 26 september 2005 gepost Share 26 september 2005 gepost College of Business Wat taal betreft zit je goed... ik zal es even zoeken of je het met google wel kan vinden... Eh... het wordt wel erg lastig. Ik verzin een nieuwe: Waarom heet pindakaas geen pindaboter zoals in Amerika? Link naar bericht Delen op andere sites
acrobaatje 26 september 2005 gepost Share 26 september 2005 gepost [..]Wat taal betreft zit je goed... ik zal es even zoeken of je het met google wel kan vinden... Eh... het wordt wel erg lastig. Ik verzin een nieuwe: Waarom heet pindakaas geen pindaboter zoals in Amerika? Mag ik nog een beroep doen op de vorige vraag? Ik heb namelijk het antwoord gevonden: Close of Business (Google trefwoord: "afkorting CoB" ) Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 26 september 2005 gepost Share 26 september 2005 gepost [..]Mag ik nog een beroep doen op de vorige vraag? Ik heb namelijk het antwoord gevonden: Close of Business (Google trefwoord: "afkorting CoB" ) Ik bedoelde Church of Brad, dus die was sowieso niet goed Link naar bericht Delen op andere sites
Sietse 26 september 2005 gepost Share 26 september 2005 gepost [..]Mag ik nog een beroep doen op de vorige vraag? Ik heb namelijk het antwoord gevonden: Close of Business (Google trefwoord: "afkorting CoB" ) Dat antwoord gaf RM ook al, en is helaas niet goed. De nieuwe vraag weet ik trouwens ook niet Link naar bericht Delen op andere sites
gerben 26 september 2005 gepost Share 26 september 2005 gepost [..]Wat taal betreft zit je goed... ik zal es even zoeken of je het met google wel kan vinden... Eh... het wordt wel erg lastig. Ik verzin een nieuwe: Waarom heet pindakaas geen pindaboter zoals in Amerika? Omdat boter een beschermde productnaam heeft in Nederland. Alleen roomboter mag de naam 'boter' dragen, en aangezien pindakaas niet van roomboter wordt gemaakt, heet het product in Nederland pindakaas. Bedoel je dit wonderer? Link naar bericht Delen op andere sites
gerben 26 september 2005 gepost Share 26 september 2005 gepost [..]Omdat boter een beschermde productnaam heeft in Nederland. Alleen roomboter mag de naam 'boter' dragen, en aangezien pindakaas niet van roomboter wordt gemaakt, heet het product in Nederland pindakaas. Bedoel je dit wonderer? Edit: Smeerboter zoals Bona of Blue Band (Geen echte roomboterproducten) worden margarine genoemd - Gerben Link naar bericht Delen op andere sites
RM 26 september 2005 gepost Share 26 september 2005 gepost Sietse schreef: Dat antwoord gaf RM ook al, en is helaas niet goed. De nieuwe vraag weet ik trouwens ook niet Dit is niet helemaal hetzelfde...kijk maar goed! gerben schreef: Omdat boter een beschermde productnaam heeft in Nederland. Alleen roomboter mag de naam 'boter' dragen, en aangezien pindakaas niet van roomboter wordt gemaakt, heet het product in Nederland pindakaas. Bedoel je dit wonderer? Dit is niet waar. Dit ligt aan het vetpercentage. boter mag Roomboter heten als het vetpercentage minstens 80 % bedraagt. Is dit minder dan is het halvarine (40 % vet) of margarine (<40 % vet). Dit mag dus ook magere boter worden genoemd. wonderer schreef: Waarom heet pindakaas geen pindaboter zoals in Amerika? Volgens mij heeft dat te maken met het feit dat ze in Amerika geen boter kennen. Pindakaas wordt gemaakt uit noten en die bevatten veel vetten. Ik denk dat ze in Amerika dat vergelijken met het vetpercentage in boter en dat ze dus in plaats van boter pindakaas gebruiken. Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 26 september 2005 gepost Share 26 september 2005 gepost Gerben zit er dichter bij. Iets mag/mocht alleen boter heten als het een zuivelproduct was, en dat is pindakaas niet. Waarom het dan KAAS heet, dat ook een zuivelproduct is, weet ik ook niet Beschermde naam is dus goed. Heb trouwens nog nooit de uitdrukking magere boter gehoord... Link naar bericht Delen op andere sites
RM 26 september 2005 gepost Share 26 september 2005 gepost Heb trouwens nog nooit de uitdrukking magere boter gehoord... Halvarine en Margarine zijn veel minder vet en je mag ze dus een magere boter noemen. Het wil dus niet zeggen dat de uitdrukking bestaat, alleen wilde ik hiermee zeggen dat ze magerder zijn dan Roomboter . Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten