randy_roes 21 augustus 2005 gestart Share 21 augustus 2005 gestart Jah, om een lang verhaal kort te maken Ik heb de laatste tijd ondervond dat m'n pc graag traag begint te lopen als ik bvb skype/kazaa/soulseek/een game of iets dergelijks opstart. En volgens mij kan het enkel maar aan m'n RAM geheugen liggen want ik heb intern toch een 10 Gig vrij ( extern heeft er volgens mij niets mee te maken ) Nu heb ik dus 3 vraagjes hierover voor ik me nieuw RAM aanschaf 1 - Hoe controlleer ik hoeveel RAM ik momenteel heb zonder m'n kast te openen en te beginnen zoeken naar dat ram staafje 2 - Is elke soort RAM die ik koop compatibel met m'n pc? 3 - Wat koop ik best? Zowel qua merk, hoeveelheid geheugen als soort RAM ? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 21 augustus 2005 gepost Auteur Share 21 augustus 2005 gepost Ok, vraag 1 niet meer nodig, ik weet al dat het 128 Mb is Ik veronderstel dat dat een beetje weinig is Vragen 2 en 3 zijn nu dus belangrijk Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Sam 21 augustus 2005 gepost Share 21 augustus 2005 gepost Ok, vraag 1 niet meer nodig, ik weet al dat het 128 Mb isIk veronderstel dat dat een beetje weinig is Vragen 2 en 3 zijn nu dus belangrijk 2) Niet ieder soort RAM dat je koopt is compatibel met je pc. Je hebt namelijk een aantal verschillende soorten, bijvoorbeeld RDRAM, SDRAM, DDR-RAM en volgens mij nog wel meer soorten ook. Je moet echt de soort nemen die jouw pc heeft. Ik heb nog wel ergens een tooltje om mee te kijken wat voor soort geheugen je hebt. 3) Wat betreft prijzen en merken voor geheugen kan je het beste even kijken op http://www.pricewatch.info Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Twice 21 augustus 2005 gepost Share 21 augustus 2005 gepost Voor degene die dit lezen en zelf ook willen weten hoe zij vraag 1 opzoeken: Start > Congifuratiescherm > Systeem > [staat onderin] Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Wer-Al_Zwowe 27 augustus 2005 gepost Share 27 augustus 2005 gepost Voor degene die dit lezen en zelf ook willen weten hoe zij vraag 1 opzoeken:Start > Congifuratiescherm > Systeem > [staat onderin] Of met de rechtermuisknop op Deze Computer klikken en eigenschappen kiezen. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 27 augustus 2005 gepost Share 27 augustus 2005 gepost of de toetscombinatie: Windows + Pause/Break (rechtsboven) Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Sam 27 augustus 2005 gepost Share 27 augustus 2005 gepost Het freeware tooltje Cpu-Z is ook erg handig om allerlei info over je geheugen en andere belangrijke hardware te zien. Je kunt het via deze link downloaden. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.