B98 27 juli 2005 gestart Share 27 juli 2005 gestart Ik heb een mooie pc gezien met een Sempron 2800+ processor maar nu weet ik niet veel over deze proessor kwa snelheid enzo. weet iemand meer over deze processor, kwa snelheid enzo? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 27 juli 2005 gepost Share 27 juli 2005 gepost Je hebt globaal 4 soorten processors voor thuisgebruik: Intel Pentium 4 Intel Celeron AMD Athlon AMD Sempron (ja er zijn er meer maar dit zijn op het moment de populairste) Ik zelf zou nooit een AMD processor willen, hij is misschien in vehouding sneller dan een Pentium 4 (volgens benchmarks dan) maar in de praktijk blijkt dat Intel processoren gewoon beter zijn omdat ze meer 'tegelijk' kunnen (een pc kan eigenlijk maar 1 ding tegelijk en voert alle berekeningen na elkaar uit maar wij ervaren het als tegelijk doen). AMD is ook nog eens minder compaible, het enige voordeel t.o.v. Intel is de prijs maar zeg zelf: je koopt toch ook niet een Trabant alleen omdat ie goedkoper is dan een Mercedes? Stel je Trabant werkt niet op 20% van de verkrijgbare benzine... Ik ga verder alleen nog in op Intel: dan hebben we de verschillen tussen P4 en Celeron: Celeron is een uitgeklede P4, leuk om te internetten en simpele dingetjes te doen, photoshoppen, normale spelletjes, allemaal mogelijk. Pentium 4 is een krachtpatser en is uitstekend geschikt voor videobewerking, games etc. Hangt er een beetje van af wat je met je pc wil en wat je budget is. Een Intel Celeron is leuk voor een budget machine maar haalt het niet bij een P4. Ook op een P4 kun je aardig wat besparen, maar op sommige dingen (harddisk bijvoorbeeld) moet je juist NIET besparen. wat wil je allemaal met je pc doen? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
B98 27 juli 2005 gepost Auteur Share 27 juli 2005 gepost Ik wil er veel muziek op zetten en ik wil hem gebruiken om te internetten. Specificaties: Kleur: zilver/zwart AMD Sempron 2800+ Processor 256 MB geheugen 160 GB harde schijf DVD±RW/CD-RW Combo,DVD-RAM,Dual layer Drive Lan On board videokaart Geluidskaart Stereo USB 2.0 (5 of meer) 56k Modem Software bijgeleverd: Microsoft Windows XP Home Edition. Norton AnitVirus, Adobe Acrobat Reader 5.1, ea. Garantie uitbreiding mogelijk: Ja Quote Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 27 juli 2005 gepost Share 27 juli 2005 gepost Dan zou ik eerder zoiets nemen: http://www1.euro.dell.com/content/produ ... l=nl&s=dhs Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 27 juli 2005 gepost Share 27 juli 2005 gepost AMD Sempron 2800+ Processor > NIET DOEN 256 MB geheugen > ERG WEINIG (minimaal 512, liever nog 1024!) 160 GB harde schijf > WELK MERK? DVD±RW/CD-RW Combo,DVD-RAM,Dual layer Drive > Standaard Lan > Standaard On board videokaart > Welke chipset? Geluidskaart > Standaard Stereo > 5.1 of meer is beter USB 2.0 (5 of meer) > Standaard 56k Modem > Heb je niuks aan Software bijgeleverd: Microsoft Windows XP Home Edition. Norton AnitVirus, Adobe Acrobat Reader 5.1, ea. > Lekker belangrijk Garantie uitbreiding mogelijk: Ja > Heb je niks aan, NIET DOEN wat kost ie? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
B98 27 juli 2005 gepost Auteur Share 27 juli 2005 gepost 479 euro Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 27 juli 2005 gepost Share 27 juli 2005 gepost en dat is zonder monitor? of? ik zou het sowieso niet doen: veel te duur voor veel te weinig specs! Ik zal eens opzoek gaan naar wat goede alternatieven als je even meldt wat er allemaal excact bij zit Quote Link naar bericht Delen op andere sites
B98 27 juli 2005 gepost Auteur Share 27 juli 2005 gepost en dat is zonder monitor? of?ik zou het sowieso niet doen: veel te duur voor veel te weinig specs! Ik zal eens opzoek gaan naar wat goede alternatieven als je even meldt wat er allemaal excact bij zit Ok ik ben overtuigd deze pc zal ik niet kopen. Weet je misschien nog een goede webwinkel waar goede pc's worden aangeboden? Dit wil ik ongeveer hebben. Pentium 4 512mb ram meer dan 100 GB DVD RW Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 27 juli 2005 gepost Share 27 juli 2005 gepost en wil je zelf bouwen of wil je een compleet systeem? en wat is de max. prijs (zonder monitor)? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
B98 27 juli 2005 gepost Auteur Share 27 juli 2005 gepost compleet systeem. max 600euro Quote Link naar bericht Delen op andere sites
B98 28 juli 2005 gepost Auteur Share 28 juli 2005 gepost en al iets geschiks gevonden DJ? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Cold45 29 juli 2005 gepost Share 29 juli 2005 gepost hmmz ff een samengesteld om http://www.norrod.nl komt op 786,50 neer. Kast 350 Watt ATX Asus (sorry DJ, kan geen MSI) MB P4P800SE Intel S478 gigabit lan onboard, geen sound volgens mij, alleen wel aansluitingen voor sound P4 4.3GHz FSB800 1mb cache 512 Mb DDR 400mhz 200 Gb 7200rpm SATA 8mb cache DVD +/- Rewriter 16x (zwart) VGA Geforce AGP MX4000 128Mb 5.1 geluidskaart, weet dus niet zeker of er al een onboard zit.. Deze kost 12,50 Cordless Keybord en muis Samsung SM 793 S 17 inch CRT Hier zitten dus NIET bij: floppy drive, Microsoft Windows (100 euro) en ook geen andere software. Hmmz ook geen speakerset zie ik net.. standaard speakers kosten 7,50 vind het zelf nog niet zo denderend, maar je hebt een budget waar ik nu al 190 euro boven zit... Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 29 juli 2005 gepost Share 29 juli 2005 gepost ik zoek nog want er zit een hoop rommel tussen (zoals asus, astek etc.) op sommige onderdelen moet je gewoon niet besparen. Norrod is een ballentent geworden (helaas) Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.