Y J 5 juli 2005 gestart Share 5 juli 2005 gestart Edit: Even een eigen topic van gemaakt omdat het niet in het andere paste. Direct maar even een centraal topic van gemaakt voor al je photoshop vragen! *SCHOP* Dit is misschien niet helemaal het juiste topic, maar wel het enige topic waar ik dit kan vragen. Ik heb namelijk 3 blaadjes gescand en die moeten er een soort uitzien alsof ze een 40/50 jaar oud zijn. Bruin dus. Dus ik wou vragen of een aantal photoshoppers deze 3 scans ouder willen maken en hem naar A4 formaat willen helpen. http://img111.imageshack.us/img111/4200/scan6ui.jpg http://img111.imageshack.us/img111/3459/scan00015ze.jpg http://img111.imageshack.us/img111/751/scan00024av.jpg Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Cold45 5 juli 2005 gepost Share 5 juli 2005 gepost http://hq.coldworld.nl/b_en_a/b100000.jpg zoiets? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Y J 5 juli 2005 gepost Auteur Share 5 juli 2005 gepost http://hq.coldworld.nl/b_en_a/b100000.jpgzoiets? Als het ook nog in A4 formaat is is het helemaal super BTW: Cool, ik ben nu de topicopener Samen met Cold dan Quote Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 5 juli 2005 gepost Share 5 juli 2005 gepost Om het er echt oud te laten uitzien, is het eigenlijk makkelijker om met koffie of thee te werken hoor. Je neemt gewoon een bassin of je wastafel; vult die met koude koffie of sterke thee, en laat dan gewoon de blaadjes even trekken. Ouderdoms-effect is veel realistischer Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Twice 5 juli 2005 gepost Share 5 juli 2005 gepost Waarom staat deze eigenlijk niet in C&E? Maargoed, vraagje: Ik wil een map met een foto of 50 via 'save for web' verkleinen naar 40% van het orgineel. Ik moet het nu steeds foto voor foto doen. Dus: file - save for web Maar ik wil dus meerdere foto's tegelijk... Bedankt! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 5 juli 2005 gepost Share 5 juli 2005 gepost batch aanmaken. ik ga er vanuit dat alle foto's op 1 manier zijn genomen (of alleen in de breedte of alleen in de lengte). Is dit niet zo moet je 2 batches maken. Open alle foto's (van 1 soort) in Photoshop. Klik op: WINDOW > ACTIONS Klik op het NEW ikoontje (2 blaadjes achter elkaar) noem hem RESIZE HORINONTAAL (of VERTIKAAL) bijvoorbeeld. De rest niet veranderen, druk op RECORD. De foto die nu geselecteerd is is het voorbeeld, doe nu IMAGE > IMAGE SIZE en geef deze de goede grootte. Klik op FILE > SAVE FOR WEB (of CTRL+SHIFT+ALT+S) en sla op zoals je wil in het juiste mapje. Sluit het origineel. Bij vraag of ie op wil slaan klik je NO. Nu ga je naar het ACTIONS scherm, druk op STOP (vierkantje). Nu ga je naar FILE > AUTOMATE > BATCH kies bij ACTIONS voor je zojuist aangemaakte action bij SOURCE selecteer je: ALL OPEN FILES (wat je ook mag doen is 1 file openen in het begin en dan deze batch op een map loslaten, kies dan voor FOLDER en klik op CHOOSE om de juiste folder aan te wijzen). Voor de rest verander je niets. Klik op OK en je batch gaat van start! Zo kun je bijvoorbeeld ook eerst resizen, teskt toevoegen (je site bijvoorbeeld), effectjes aan de tekst toevoegen en dan pas opslaan en dat als batch maken (pas op STOP drukken nadat je de foto hebt gesloten) en die uitvoeren. Alles wat je in Photoshop bij 1 foto kunt doen kun je op deze manier bij alle foto's doen. Hoop dat het duidelijk is Dit is iig vanaf versie 7 trouwens, 6 weet ik niet zeker. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 5 juli 2005 gepost Share 5 juli 2005 gepost Ik probeerde ook zoiets, maar hij wilde toen alle bestanden onder dezelfde naam opslaan. Is dat in de nieuwe versie beter geregeld? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 5 juli 2005 gepost Share 5 juli 2005 gepost Ik probeerde ook zoiets, maar hij wilde toen alle bestanden onder dezelfde naam opslaan. Is dat in de nieuwe versie beter geregeld? alle open bestanden hebben al een naam dus hij slaat ze ook zo op wel even opslaan in een leeg mapje natuurlijk, ging in 7 ook al goed hoor Quote Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 5 juli 2005 gepost Share 5 juli 2005 gepost [..]alle open bestanden hebben al een naam dus hij slaat ze ook zo op wel even opslaan in een leeg mapje natuurlijk, ging in 7 ook al goed hoor Oh, ik had hem natuurlijk een nieuwe naam gegeven, zal daar wel aan liggen. Ik ga nog es kijken. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Twice 16 september 2006 gepost Share 16 september 2006 gepost Vraagje, ik moet met mijn studie nu veel met Photoshop werken en snap nog weinig van het programma. Weet iemand of er online een pagina is waar je veel gemakkelijk opzoekt? Ik denk dat het namelijk een beetje onnodig is boeken daarover te bestellen. Via google vond ik niet zo veel. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 16 september 2006 gepost Share 16 september 2006 gepost krijg je er geen les in dan? Ik heb een paar vakken gehad waarin je met PS leerde werken, dus of er online goeie tuts zijn weet ik niet (vast wel). Beetje googlen doet wonderen. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.