MarsM 25 november 2005 gepost Share 25 november 2005 gepost [..]daarom baalt ie ook dat er geen sneeuw is maar nú zeiden ze er bij het Novum Nieuws bij dat het vooral in het oosten is... Twente en de Achterhoek zijn bussen van de weg gehaald.... Hebben ze ook een keer geflikt toen ik een heel eind probeerde te bussen, omdat dat sneller en veel goedkoper zou zijn dan treinen... Nou niet dus! Ach so .... ik begrijp dat nog steeds niet maar goed... ik baal als een stekker als ik naar m'n werk moet met die zooi buiten... En het openbaar vervoer wordt er volgens mij ook niet beter op Link naar bericht Delen op andere sites
-adriana- 25 november 2005 gepost Share 25 november 2005 gepost Echt abonormaal hier. De takken vallen van de bomen door alle sneeuw. Bussen rijden niet meer. Het lijkt Alaska wel hier. En het gaat ook maar door. Volgens mij gaan we nu langzaam naar de halve meter toe.. Link naar bericht Delen op andere sites
RM 25 november 2005 gepost Share 25 november 2005 gepost Bij ons kan het nooit lang meer duren of het water loopt onze huiskamer binnen De hele tuin van ons staat blank Link naar bericht Delen op andere sites
TMP 25 november 2005 gepost Share 25 november 2005 gepost Hier is het nog steeds droog. Het waait wel ontzettend hard. Hopelijk blijft het zo, want ik moet vanavond nog weg . Link naar bericht Delen op andere sites
benafan 25 november 2005 gepost Share 25 november 2005 gepost nou ondertussren, hebben wij hier een heel pak sneeuw op de weg liggen en kan je niet eens fatsoenlijk lopen en/of fietsen, want dan ga je onderuit alsje niet op let. opzich wel leuk al die sneeuw. maar het heeft z'n voor en z'n nadelen natuurlijk hé! Link naar bericht Delen op andere sites
PAV 25 november 2005 gepost Share 25 november 2005 gepost nou ondertussren, hebben wij hier een heel pak sneeuw op de weg liggen en kan je niet eens fatsoenlijk lopen en/of fietsen, want dan ga je onderuit alsje niet op let.opzich wel leuk al die sneeuw. maar het heeft z'n voor en z'n nadelen natuurlijk hé! Maar elk nadeel heb toch ze voordeel?! Link naar bericht Delen op andere sites
TMP 26 november 2005 gepost Share 26 november 2005 gepost Hier is het nog steeds droog. Het waait wel ontzettend hard.Hopelijk blijft het zo, want ik moet vanavond nog weg . Ook hier heeft het in de tussentijd flink gesneeuwd. Ziet er opzich wel mooi uit, maar het is niet zo fijn als je ergens heen moet . Link naar bericht Delen op andere sites
Barrie 26 november 2005 gepost Share 26 november 2005 gepost hier sneeuwt het ook en is al een poos aan de gang maar ik ben nog gewoon gaan vissen geen aanrader met dit weer maarjah ik kon het niet laten om te gaan. Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 26 november 2005 gepost Share 26 november 2005 gepost Het kostte ons vijf uur om van Amsterdam CS naar Veenendaal te komen. Wat een baggerzooi... en we sjouwden dus ook nog eens met een weekendtas en rugzak enzo omdat we uit Antwerpen kwamen. Erg fijn allemaal. Maar ach. Weet Bradley meteen hoe het er echt aan toe gaat in het Nederlandse openbaar vervoer Link naar bericht Delen op andere sites
Twice 22 september 2006 gepost Auteur Share 22 september 2006 gepost Hoera voor al onze fanatieke trouwe forummers, het is herfst! Altijd dat gezeur dat het te warm is, maar nu dan eindelijk de hersft. Hoewel ik wel van een lekker temperatuurtje houdt, vind ik de herfst ook wel weer lekker! Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 22 september 2006 gepost Share 22 september 2006 gepost Hoera voor al onze fanatieke trouwe forummers, het is herfst!Altijd dat gezeur dat het te warm is, maar nu dan eindelijk de hersft. Hoewel ik wel van een lekker temperatuurtje houdt, vind ik de herfst ook wel weer lekker! Morgen pas Link naar bericht Delen op andere sites
Sam 22 september 2006 gepost Share 22 september 2006 gepost [..]Morgen pas Ja zoiets zag ik ook inderdaad in een reclame op tv maar wat is het nou eigenlijk precies? Ik dacht dat (volgens het liedje van B&A ook) dat de nieuwe seizoenen altijd op de 21e kwamen maar nu hoor ik dus ineens van verschillende kanten dat de herfst dus de 23e begint. Klopt dit en is hier ook een verklaring voor? Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 22 september 2006 gepost Share 22 september 2006 gepost [..]Ja zoiets zag ik ook inderdaad in een reclame op tv maar wat is het nou eigenlijk precies? Ik dacht dat (volgens het liedje van B&A ook) dat de nieuwe seizoenen altijd op de 21e kwamen maar nu hoor ik dus ineens van verschillende kanten dat de herfst dus de 23e begint. Klopt dit en is hier ook een verklaring voor? Geen idee waar ik het gehoord heb, maar het kan best kloppen. Misschien op knmi of zo. Link naar bericht Delen op andere sites
Sam 22 september 2006 gepost Share 22 september 2006 gepost Heb het net eens even nagezocht omdat ik het toch wel interessant vond, het schijnt ieder jaar met ieder seizoen (behalve met de zomer dan) steeds weer anders te zijn. Verder schijnen er ook precieze tijdstippen voor aan te geven zijn. Dit heeft met astronomische redenen te maken. Ziet ook deze pagina's op Wikipedia voor een overzicht tot 2020, opzich wel leuk: Lente Zomer Herfst Winter Link naar bericht Delen op andere sites
Twice 23 september 2006 gepost Auteur Share 23 september 2006 gepost Damn, ik was ervan overtuigd dat het altijd de 21e van de maand was... Inderdaad best interssant, zo leer je nog eens wat (niet dat het nuttig is maar toch . Link naar bericht Delen op andere sites
Niveath 23 september 2006 gepost Share 23 september 2006 gepost Ik ben de 21ste december jarig dus ik dacht dat ik altijd jarig was als de winter begon. Blijkt dus niet zo Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 23 september 2006 gepost Share 23 september 2006 gepost (de geograaf spreekt ) Het is idd zo dat het niet steeds op de 21e van de maand een nieuw seizoen start. Klimatologisch klopt het zoiezo niet, want de equinoxen vallen niet juist op die dagen. Standaarden zijn er klimatologisch ook wel (bvb herfst begint "officieel" op 23 september als ik me niet vergis) MAAR door onze huidige kalender, met schrikkeljaren klopt dit meestal totaal niet. Want als je het perfect wil weten, moet je een zeer precies uurwerk hebben en dan moet je de 2 dagen in het jaar nemen wanneer het 12 uur dag en 12 uur nacht is. En dan heb je de overgangen van winter naar lente en van zomer naar herfst. Dan voor de andere 2 neem je gewoon het gemiddelde van elke periode (nuja, technisch gezien de mediaan) En geloof me vrij, dat komt bijna nooit voor precies op 21 maart, juni, september of december. (maar hierover kan ik jullie op het eind van dit jaar meer zeggen, als ik de volledige cursus klimatologie heb gekregen ) Link naar bericht Delen op andere sites
Sam 23 september 2006 gepost Share 23 september 2006 gepost Dus ook de info op Wikipedia hoeft niet 100% te kloppen? Link naar bericht Delen op andere sites
RM 24 september 2006 gepost Share 24 september 2006 gepost Dus ook de info op Wikipedia hoeft niet 100% te kloppen? Wikipedia wordt door particulieren gemaakt, dus de juistheid moet inderdaad goed worden gecontroleerd voor je het klakkeloos overneemt Link naar bericht Delen op andere sites
MarsM 24 september 2006 gepost Share 24 september 2006 gepost Dus ook de info op Wikipedia hoeft niet 100% te kloppen? Iedere halve zool kan info op Wikipedia zetten . De modjes daar houden het wel aardig schoon en letten wel sterk op ? en bronnen, maar soms glipt er nog wel eens wat bullshit tussendoor Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 24 september 2006 gepost Share 24 september 2006 gepost [..]Wikipedia wordt door particulieren gemaakt, dus de juistheid moet inderdaad goed worden gecontroleerd voor je het klakkeloos overneemt Idd, veel mensen gebruiken wikipedia als bronmateriaal, maar als je ?cht accuraat wil zijn kijk je best naar wat wetenschappelijkere sites. Kan daar zo op 1-2-3 geen voorbeelden van geven, want die waar ik op zit zijn exclusief voor studenten en medewerkers van de universiteit Gent Link naar bericht Delen op andere sites
TMP 16 april 2007 gepost Share 16 april 2007 gepost Het is nu toch echt (tijdelijk?) zomer. Temperaturen die richting de 30 graden gaan . Vrijdag zou het alweer tien graden minder zijn en gaan regenen. Het is mij opzich alweer iets te warm... Link naar bericht Delen op andere sites
TMP 1 juli 2010 gepost Share 1 juli 2010 gepost Bah, wat een vieze warmte weer ... Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 1 juli 2010 gepost Share 1 juli 2010 gepost Vandaag valt het hier alles mee, lekker windje, bewolkt, niet zo benauwd. Ze verwachten morgen pas echt ellende... Link naar bericht Delen op andere sites
TMP 1 juli 2010 gepost Share 1 juli 2010 gepost Vandaag valt het hier alles mee, lekker windje, bewolkt, niet zo benauwd. Ze verwachten morgen pas echt ellende... Jij zit kort bij zee he, hier in Limburg is het nog een stukje warmer... Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 1 juli 2010 gepost Share 1 juli 2010 gepost Ten opzichte van de vorige dagen valt het vandaag inderdaad mee qua hitte, maar het is wel een beetje benauwd. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 1 juli 2010 gepost Share 1 juli 2010 gepost Jij zit kort bij zee he, hier in Limburg is het nog een stukje warmer... Het is hier wel altijd vochtig, dus minder warm maar sneller benauwd. Dat valt vandaag gelukkig allemaal mee, het is gemiddeld vochtig en gemiddeld warm. Morgen zal het gewoon stikheet zijn en overmorgen smerig benauwd, daarna krijgen we normaal weer. Link naar bericht Delen op andere sites
CNRArcade 1 juli 2010 gepost Share 1 juli 2010 gepost (aangepast) Ja het is erg warm. Jij zit kort bij zee he, hier in Limburg is het nog een stukje warmer... Lol jij komt ook uit limburg? ja het is hier erg warm. Morgen een graad of 33 pff 1 juli 2010 aangepast door djkoelkast Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 1 juli 2010 gepost Share 1 juli 2010 gepost Hier is het NIET TE DOEN! Vadaag 32 graden, morgen verwachten ze tot 35-37 graden. Op m'n werk lekker met airco, kom ik buiten en ik was mijn eigen douche... Binnen een uurtje of 2 toch maar eens douche nr. 3 van de dag nemen. Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 1 juli 2010 gepost Share 1 juli 2010 gepost Ik had zojuist mijn tweede koude douche en toen ik eenmaal afgedroogd en al was kwam er gewoon, ik zeg het je, een hittegolf (Een échte hittegolf) over de eerste verdieping van het huis heen. NIET NORMAAL. Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 1 juli 2010 gepost Share 1 juli 2010 gepost Surfen op die golf moest je doen Link naar bericht Delen op andere sites
warboel 1 juli 2010 gepost Share 1 juli 2010 gepost Morgen zal het gewoon stikheet zijn en overmorgen smerig benauwd, daarna krijgen we normaal weer. Dat normale weer duurt misschien anderhalve dag. Daarna gaat het weer "vrolijk" naar de 28 graden, en ook op de lange termijn blijft het ruim boven normaal. Was het maar winter... Link naar bericht Delen op andere sites
TMP 1 juli 2010 gepost Share 1 juli 2010 gepost Was het maar winter... . Niet met die sneeuw en gladheid van afgelopen winter, maar qua temperatuur zou ik het heel fijn vinden... Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 1 juli 2010 gepost Share 1 juli 2010 gepost En van de winter allemaal weer zeiken dat het te koud is zeker Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 9 juli 2010 gepost Share 9 juli 2010 gepost Ik heb hulp nodig!!!! Het is hier momenteel buiten 34 graden en binnen is het niet veel beter. IK SMELT!!! Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 9 juli 2010 gepost Share 9 juli 2010 gepost Hier ook niet te harden maar met de airco aan iets beter. En jij moet aan het werk Randy Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 9 juli 2010 gepost Share 9 juli 2010 gepost Ik heb hulp nodig!!!! Het is hier momenteel buiten 34 graden en binnen is het niet veel beter. IK SMELT!!! Ga in de koelkast zitten. Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 9 juli 2010 gepost Share 9 juli 2010 gepost Was vandaag in Scheveningen. Daar was het goed te doen, de gevoelstemperatuur lag door de behoorlijke bries op 21 graden ofzo. Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 10 juli 2010 gepost Share 10 juli 2010 gepost (aangepast) Vandaag weer een warm dagje. Normaal zoek ik verkoeling op de universiteit, maar die is nu dus dicht . Dan maar doodgaan in deze hitte 10 juli 2010 aangepast door Hinse Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 10 juli 2010 gepost Share 10 juli 2010 gepost Niet doodgaan Hinse! Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 10 juli 2010 gepost Share 10 juli 2010 gepost Wees gerust, in het hiernamaals zal ik mijn mod-taken plichtsgetrouw voortzetten. Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 10 juli 2010 gepost Share 10 juli 2010 gepost Ok, in dat geval ... Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 10 juli 2010 gepost Share 10 juli 2010 gepost Ze hadden onweer voorspeld, maar blijkbaar komt het minder snel deze kant op dan gedacht, want het staat nu voor morgen in de planning. Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 10 juli 2010 gepost Share 10 juli 2010 gepost Volgens teletekst anders nog steeds vandaag hoor. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 10 juli 2010 gepost Share 10 juli 2010 gepost Volgens teletekst anders nog steeds vandaag hoor. http://teletekst.nos.nl/gif/images/703-01.gif Ah nu weer wel Tropisch - later zware onweersbuien Het wordt opnieuw tropische met maxima tussen 26 op de Wadden tot lokaal 33 in het binnenland. In de loop van de avond en nacht volgen er zware onweersbuien met hagel, veel regen en kans op zware windstoten. De wind: zwak of matig uit het zuidwesten. Arme Ross, die zit zowat in het warmste gebied. Link naar bericht Delen op andere sites
Ross 10 juli 2010 gepost Share 10 juli 2010 gepost Het kwik is hier inmiddels gestegen tot een ruime 38 graden. Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 10 juli 2010 gepost Share 10 juli 2010 gepost Het kwik is hier inmiddels gestegen tot een ruime 38 graden. Zo heet is dat toch niet? Nauwelijks boven lichaamstemperatuur. Link naar bericht Delen op andere sites
TMP 14 juli 2010 gepost Share 14 juli 2010 gepost Het heeft hier behoorlijk gestormd en het lijkt nog niet helemaal over ook... Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 14 juli 2010 gepost Share 14 juli 2010 gepost Zo erg als net heb ik het nog nooit meegemaakt. Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 14 juli 2010 gepost Share 14 juli 2010 gepost Hier viel het reuze mee. Het rode gedeelte passeerde ons net, aldus buienradar. Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten