Frey 8 juni 2005 gestart Share 8 juni 2005 gestart (aangepast) Het verhaal De bemanning van de Bereboot bestaat uit drie beren. Aan het roer staat kapitein Brom, een brombeer met een hart van goud. Brilbeer is de machinist, een vakman die alles weet van "piefjes en palletjes". Dan is er nog Maatje, een jong maar slim zeebeertje. Samen bevaren ze de zeeën en zo beleven ze allerlei avonturen. Info Aantal afleveringen: 407 Uitgezonden door: NOS (2 oktober 1976 - 29 april 1977 / 6 juli - 4 september 1982) AVRO (1 oktober 1977 - 30 september 1978) TROS (1 mei 1991 - 9 september 1992 / 24 januari - 25 december 1994) KinderNet 5 (8 september 2000 - 21 december 2001) Nickelodeon (2003 - 2006) Stemmen Maatje - Trudy Libosan Kapitein Brom - Bert Dijkstra Brilbeer - Paul van Gorcum Fred de Kei - Jan Borkus Tante Neel - Trudy Libosan Intro 15 april 2013 aangepast door Frey Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Malabar 8 juni 2005 gepost Share 8 juni 2005 gepost De stem van de gele beer is gedaan door Paul van Gorcum, erg goed gedaan! Het is een lekker simpel programma, erg leuk om naar te kijken maar jammer dat het altijd zo laat komt Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 8 juni 2005 gepost Share 8 juni 2005 gepost Jimmy Bril wordt ook gedaan door Paul van Gorcum, wel meer stemmen in de serie trouwens (de agent bijvoorbeeld) Geweldig die stemmen en ook de meeste verhalen zijn echt super. Jammer dat Nickelodeon niet alle afleveringen die er zijn uitzendt maar slechts een klein gedeelte ervan. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Cold45 8 juni 2005 gepost Share 8 juni 2005 gepost stemregie is ook van Paul van Gorcum zag ik gister Verder mwa vind het niet zo... vroeger wel veel naar gekeken. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Joost 8 juni 2005 gepost Share 8 juni 2005 gepost Geweldig die stemmen en ook de meeste verhalen zijn echt super. De Bereboot is voor mij één van de eerste series die ik volgde op tv in de jaren '70. Elke avond een verhaaltje van vijf minuten, maar wat was het spannend! Grappig als je het dan op latere leeftijd terugziet en dat het dan ineens opvalt hoe simpel doch doeltreffend die verhaaltjes waren. Vooral de tochten naar de eilanden vond ik altijd geweldig, als er dan zo'n eiland opdook in de verte. Jammer alleen dat de klassieke openingstune 'Ahoy, daar komt de Bereboot' inmiddels is vervangen door 'Wie vaart er mee met de Bereboot', de oude tune was veel mooier, met die stoomfluit in het begin. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 8 juni 2005 gepost Share 8 juni 2005 gepost stemregie is ook van Paul van Gorcum zag ik gister Verder mwa vind het niet zo... vroeger wel veel naar gekeken. dat is Calimero Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Cold45 8 juni 2005 gepost Share 8 juni 2005 gepost [..]dat is Calimero oja klopt =D maar daarna kwam de bereboot... en rond die tijd haal k wel ns wat dingen door elkaar sorry Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Sam 30 juli 2005 gepost Share 30 juli 2005 gepost SCHOP! Na dit topic eens doorgelezen te hebben ben ik ook eens begonnen met op tv in de late avonduurtjes De Bereboot te gaan volgen. Ik moet zeggen dat ik het ook een erg leuke serie vindt omdat de verhalen erg leuk zijn om naar te kijken. Ook zit er goede humor en leuke liedjes in. Het gaf mij ook aanleiding om na enige tijd ook de Mega Kids DVD met 20 afleveringen van De Bereboot te bestellen die op dit moment heel goedkoop te krijgen is bij Kruidvat Entertainment Shop. Deze heb ik vanavond tot op ongeveer de helft bekeken en ik kan eigenlijk niet anders zeggen dat ik deze DVD echt helemaal geweldig vind, met name ook door de series die uit meerdere afleveringen bestaan en door de originele openingstune die erop zit. Zijn er eigenlijk nog meer DVD's van De Bereboot verschenen? Ik kan nu namelijk eigenlijk alleen maar zeggen dat ik alleen nog maar meer wil zien als het er is. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 30 juli 2005 gepost Share 30 juli 2005 gepost Er is alweer een 2e uit Dit zijn de oudere series, die op Nick (met het wie stapt er mee liedje) zijn nieuwer. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Sweety 31 juli 2005 gepost Share 31 juli 2005 gepost ik heb heleboel oude plaatjes van de bereboot uit 1976 nog van mijn moeder geweest ik heb ze ook van de fabeltjes krant gevonden alleen dan met boek Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 27 april 2010 gepost Auteur Share 27 april 2010 gepost Helaas niet meer op tv gezien sinds Talpa onze nachten kwam verpesten. Wel laatst nog die dvd van hierboven gekeken. Zou toch een leuk programma zijn voor bijvoorbeeld op Pebble TV. Op Nickelodeon zie ik het in ieder geval niet meer terugkeren. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 18 mei 2011 gepost Auteur Share 18 mei 2011 gepost Ik heb deze een beetje opgefrist. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 18 mei 2011 gepost Share 18 mei 2011 gepost ik heb heleboel oude plaatjes van de bereboot uit 1976 nog van mijn moeder geweest ik heb ze ook van de fabeltjes krant gevonden alleen dan met boek Jeutje, die post :') Ik moet eerlijk zeggen dat ik De Bereboot nooit echt zo gevolgd heb... Vond het in ieder geval nooit echt zo leuk. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Joost 20 mei 2011 gepost Share 20 mei 2011 gepost Klopt het trouwens dat de poppen van De Bereboot te zien waren in het TV Toys museum, destijds in Dieren? Ik weet wel dat de Fabeltjeskrant poppen daar te zien waren, maar van de Bereboot weet ik dat niet meer. Ik heb zelf wel een keer de originele zee uit De Bereboot mogen aanschouwen in het Toneelmuseum in Amsterdam Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 20 mei 2011 gepost Share 20 mei 2011 gepost Klopt het trouwens dat de poppen van De Bereboot te zien waren in het TV Toys museum, destijds in Dieren? Ik weet wel dat de Fabeltjeskrant poppen daar te zien waren, maar van de Bereboot weet ik dat niet meer. Goede vraag. Ik heb toen sowieso niet al te veel van de non-B&A rekwisieten meegekregen. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 15 april 2013 gepost Auteur Share 15 april 2013 gepost Intro weer in de OP gezet, want de video was verwijderd. De eerste intro deze keer. Vind die mega DVD's nog steeds geweldig met die doorlopende verhaaltjes. Jammer dat het niet meer op televisie komt. Was erg leuk om te kijken destijds 's nachts op Nickelodeon. Fred de Kei Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 16 april 2013 gepost Share 16 april 2013 gepost Bereboot en Montana, dat was altijd zo tof Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Keetie 16 april 2013 gepost Share 16 april 2013 gepost Mooi, de Bereboot! Leuke serie. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Floris97 29 november 2014 gepost Share 29 november 2014 gepost Ik heb volgens mij de meeste afleveringen van De Bereboot wel gezien.. (tenminste naar mij denken) Niet op televisie maar op dvd's, dat waren geen dvd's van De Bereboot zelf, maar van meerdere kinderprogramma's op één dvd. Volgens mij was dat altijd van een bepaald thema met o.a Calimero, Brandweerman Sam, Caillou, Pieter Post etc. ofzo. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.