acrobaatje 12 mei 2005 gestart Share 12 mei 2005 gestart Ik vroeg me zo af: Waarom doen we eigenlijk geen triviant-spel zonder B&A-vragen? Dat kan toch ook heel leuk zijn! De spelregels zijn simpel: Wie de vraag goed heeft (wacht op bevestiging van de vraagsteller, want als het antwoord fout blijkt te zijn loopt het hele spel weer in het honderd), die mag de volgende vraag stellen. Stel wel vragen die te achterhalen zijn, je moet het antwoord dus wel kunnen weten. Goede vragen zijn bijvoorbeeld "Wat is de hoofdstad van Ethiopië?" of "Wat is de scheikundige afkorting van zuurstof?". Laten we aftrappen met een makkelijke vraag: Welke straat is het meeste waard in het Monopoly-spel? Succes! Link naar bericht Delen op andere sites
TMP 12 mei 2005 gepost Share 12 mei 2005 gepost Kalverstraat (of hoe heet dat ). Link naar bericht Delen op andere sites
acrobaatje 12 mei 2005 gepost Auteur Share 12 mei 2005 gepost Kalverstraat (of hoe heet dat ). Inderdaad, dat is goed. Volgende vraag is voor jou! Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 12 mei 2005 gepost Share 12 mei 2005 gepost [..]Inderdaad, dat is goed. Volgende vraag is voor jou! Neen, het is de Meir in Antwerpen Link naar bericht Delen op andere sites
TMP 13 mei 2005 gepost Share 13 mei 2005 gepost Ik weet niet echt een goeie vraag, ik geef m'n beurt aan iemands anders . Link naar bericht Delen op andere sites
Graansnuit 13 mei 2005 gepost Share 13 mei 2005 gepost Wie schreef het boek 'A Clockwork Orange'? Link naar bericht Delen op andere sites
-adriana- 13 mei 2005 gepost Share 13 mei 2005 gepost Misschien is het wel het beste om vragen te maken die niet direct via google te vinden zijn. ( Ja een echte triviantvraag maken is moeilijk ) Anders is het namelijk wel erg makkelijk. Typ de titel van het boek even in bij google en je hebt het antwoord. Een goede vraag is niet direct te vinden via google.. Probeer hier rekening mee te houden als je een vraag maakt. ( Geen aanval op jou hoor Graansnuit ) Link naar bericht Delen op andere sites
TMP 13 mei 2005 gepost Share 13 mei 2005 gepost Misschien is het wel het beste om vragen te maken die niet direct via google te vinden zijn. ( Ja een echte triviantvraag maken is moeilijk )Anders is het namelijk wel erg makkelijk. Typ de titel van het boek even in bij google en je hebt het antwoord. Een goede vraag is niet direct te vinden via google.. Probeer hier rekening mee te houden als je een vraag maakt. ( Geen aanval op jou hoor Graansnuit ) Het is sowieso leuker om het te proberen zonder opzoeken, maar dat valt niet te controleren . Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 13 mei 2005 gepost Share 13 mei 2005 gepost Wie schreef het boek 'A Clockwork Orange'? Anthony Burgess als ik het goed heb ( anders is hij natuurlijk de schrijven van 2001:a space odyssey) Link naar bericht Delen op andere sites
Graansnuit 13 mei 2005 gepost Share 13 mei 2005 gepost [..]Anthony Burgess als ik het goed heb ( anders is hij natuurlijk de schrijven van 2001:a space odyssey) Je hebt het goed. Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 13 mei 2005 gepost Share 13 mei 2005 gepost Ok, hier komt hij dan : Noem de originele Monty Python clan : dus alle acteurs die in de eerste reeks van "The Flying Circus" zaten Link naar bericht Delen op andere sites
Graansnuit 13 mei 2005 gepost Share 13 mei 2005 gepost Graham Chapman, John Cleese, Eric Idle, Terry Jones, Terry Gilliam, Micheal Palin. Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 13 mei 2005 gepost Share 13 mei 2005 gepost Graham Chapman, John Cleese, Eric Idle, Terry Jones, Terry Gilliam, Micheal Palin. Volledig Correct Link naar bericht Delen op andere sites
Graansnuit 13 mei 2005 gepost Share 13 mei 2005 gepost as to be expected Misschien een moeilijke, maar als echt niemand het weet geef ik het antwoord wel... Hoeveel liedjes heeft Elvis Presley geschreven? Link naar bericht Delen op andere sites
Wer-Al_Zwowe 13 mei 2005 gepost Share 13 mei 2005 gepost as to be expected Misschien een moeilijke, maar als echt niemand het weet geef ik het antwoord wel... Hoeveel liedjes heeft Elvis Presley geschreven? Dat weet volgens mij niemand. Hij zal vast niet alles hebben opgenomen en/of uitgegeven. Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 13 mei 2005 gepost Share 13 mei 2005 gepost as to be expected Misschien een moeilijke, maar als echt niemand het weet geef ik het antwoord wel... Hoeveel liedjes heeft Elvis Presley geschreven? Mijn gok is : geen enkel ( volgens mij schreef iemand anders die voor hem ) Link naar bericht Delen op andere sites
Graansnuit 13 mei 2005 gepost Share 13 mei 2005 gepost [..]Mijn gok is : geen enkel ( volgens mij schreef iemand anders die voor hem ) en dat is goed Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 13 mei 2005 gepost Share 13 mei 2005 gepost Jah, weer aan mij Geef de VOLLEDIGE naam van de schrijver van Lord of the Rings en The Hobbit Link naar bericht Delen op andere sites
Wer-Al_Zwowe 13 mei 2005 gepost Share 13 mei 2005 gepost Jah, weer aan mij Geef de VOLLEDIGE naam van de schrijver van Lord of the Rings en The Hobbit John Ronald Reuel Tolkien Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 15 mei 2005 gepost Share 15 mei 2005 gepost [..]John Ronald Reuel Tolkien Juist Link naar bericht Delen op andere sites
Wer-Al_Zwowe 15 mei 2005 gepost Share 15 mei 2005 gepost Welke tekenaar/schilder is bekend van de filmposters van o.a. de Star Wars en Indiana Jones films? Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 15 mei 2005 gepost Share 15 mei 2005 gepost Ik laat deze eens aan mij voorbij gaan, anders wordt het eentonig dat ik als enige antwoord Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 1 juni 2005 gepost Share 1 juni 2005 gepost Na een halve maand antwoord ik dan toch maar, want niemand anders weet het blijkbaar Het is ( als ik het juist schrijf ) Ralph McQuarrie Link naar bericht Delen op andere sites
Wer-Al_Zwowe 1 juni 2005 gepost Share 1 juni 2005 gepost Na een halve maand antwoord ik dan toch maar, want niemand anders weet het blijkbaarHet is ( als ik het juist schrijf ) Ralph McQuarrie Ik bedoelde eigenlijk Drew Struzan. Maar Ralph McQuarrie voldoet ook aan die beschrijving, dus ik reken het goed. Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 2 juni 2005 gepost Share 2 juni 2005 gepost [..]Ik bedoelde eigenlijk Drew Struzan. Maar Ralph McQuarrie voldoet ook aan die beschrijving, dus ik reken het goed. STOM van me, natuurlijk OK, maar even een makkelijke vraag Wie werd in 1993 Wereldkampioen F1? Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 2 juni 2005 gepost Share 2 juni 2005 gepost Senna? Neen, dat is al weer van 1991 geleden Link naar bericht Delen op andere sites
Joost 2 juni 2005 gepost Share 2 juni 2005 gepost Neen, dat is al weer van 1991 geleden Als het Senna niet was, dan moet het welhaast Alain Prost geweest zijn! Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 2 juni 2005 gepost Share 2 juni 2005 gepost Juist het was Prost, met 99 punten. Senna was dat jaar 2e ( met 73 punten ), en Damon Hill was 3e ( met 69 punten ) Link naar bericht Delen op andere sites
Joost 2 juni 2005 gepost Share 2 juni 2005 gepost Juist het was Prost, met 99 punten.Senna was dat jaar 2e ( met 73 punten ), en Damon Hill was 3e ( met 69 punten ) Joepie! Nieuwe vraag (wederom in de categorie sport, ditmaal tennis): Wie werd in 1985 winnaar van het heren enkelspel op Wimbledon en wat was er zo opvallend aan die overwinning? Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 2 juni 2005 gepost Share 2 juni 2005 gepost [..]Joepie! Nieuwe vraag (wederom in de categorie sport, ditmaal tennis): Wie werd in 1985 winnaar van het heren enkelspel op Wimbledon en wat was er zo opvallend aan die overwinning? Ik heb dit gisteren gehoord toen ik naar Roland Garros zat te kijken Het was Boris Becker, als ik me niet vergis was het zijn eerste grand slam overwinning, en hij was tevens de jongste winnaar ooit op wibledon ( of was het nu zoiezo op een grand slam tournooi? ) Link naar bericht Delen op andere sites
Joost 2 juni 2005 gepost Share 2 juni 2005 gepost Ik heb dit gisteren gehoord toen ik naar Roland Garros zat te kijken Het was Boris Becker, als ik me niet vergis was het zijn eerste grand slam overwinning, en hij was tevens de jongste winnaar ooit op wibledon ( of was het nu zoiezo op een grand slam tournooi? ) Klopt helemaal. Ik bedoelde met dat unieke zijn leeftijd (jongste Wimbledon winnaar ooit), maar uiteraard was het ook uniek omdat het z'n eerste zege was. Volgende weer voor jou Randy! Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 2 juni 2005 gepost Share 2 juni 2005 gepost OK, volgende dan Aangezien ik nu fysica aan het studeren ben voor m'n komend examen Welke Nederlander deed de volgende uitspraak over golven Elke deeltje in een golffront gedraagt zich als een trillingsbron die zelf een secundaire golf voortbrengt > Degene die dit kan zonder opzoeken heeft m'n respect écht verdient!!! Link naar bericht Delen op andere sites
Lennert 2 juni 2005 gepost Share 2 juni 2005 gepost OK, volgende danAangezien ik nu fysica aan het studeren ben voor m'n komend examen Welke Nederlander deed de volgende uitspraak over golven Elke deeltje in een golffront gedraagt zich als een trillingsbron die zelf een secundaire golf voortbrengt > Degene die dit kan zonder opzoeken heeft m'n respect écht verdient!!! Het is dat we het net deze week er het nog over hadden maar het is Huygens (hoop dat ik het goed schrijf) Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 2 juni 2005 gepost Share 2 juni 2005 gepost [..]Het is dat we het net deze week er het nog over hadden maar het is Huygens (hoop dat ik het goed schrijf) Respect Link naar bericht Delen op andere sites
Lennert 2 juni 2005 gepost Share 2 juni 2005 gepost nieuwe vraag: het is een starwars vraag, dus Wer-Al_Zwowe en Randy_roes laat de andere ook even een kans welke ACTEURS spelen in alle film van starwars? Link naar bericht Delen op andere sites
Uncle Ar 2 juni 2005 gepost Share 2 juni 2005 gepost nieuwe vraag:het is een starwars vraag, dus Wer-Al_Zwowe en Randy_roes laat de andere ook even een kans welke ACTEURS spelen in alle film van starwars? Kenny Baker & Anthony Daniels? Link naar bericht Delen op andere sites
Lennert 2 juni 2005 gepost Share 2 juni 2005 gepost [..]Kenny Baker & Anthony Daniels? Jep , ze speelden respectievelijk R2D2 en C3PO Link naar bericht Delen op andere sites
Uncle Ar 2 juni 2005 gepost Share 2 juni 2005 gepost Jep , ze speelden respectievelijk R2D2 en C3PO Had ik dat erbij moeten zeggen? Nog duidelijker dan: Anthony Daniels speelde C3PO en Kenny Baker R2D2 Volgende vraag: WELKE KLEUREN HEEFT DE ROEMEENSE VLAG EN IN WELKE VOLGORDE STAAN DEZE? Link naar bericht Delen op andere sites
Niveath 2 juni 2005 gepost Share 2 juni 2005 gepost Van links naar rechts: Blauw Geel Rood Link naar bericht Delen op andere sites
Uncle Ar 2 juni 2005 gepost Share 2 juni 2005 gepost Van links naar rechts: Blauw Geel Rood Uiteraard. Link naar bericht Delen op andere sites
Niveath 3 juni 2005 gepost Share 3 juni 2005 gepost Van welk land is Saraburi een provincie? Link naar bericht Delen op andere sites
acrobaatje 3 juni 2005 gepost Auteur Share 3 juni 2005 gepost Van welk land is Saraburi een provincie? Gokje: Zuid-Afrika? Link naar bericht Delen op andere sites
TMP 3 juni 2005 gepost Share 3 juni 2005 gepost Van welk land is Saraburi een provincie? Thailand ? Link naar bericht Delen op andere sites
Niveath 3 juni 2005 gepost Share 3 juni 2005 gepost Goed. Met wat speurwerk is hij zo gevonden, maar ik kan echt geen vragen bedenken Link naar bericht Delen op andere sites
TMP 3 juni 2005 gepost Share 3 juni 2005 gepost Goed. Met wat speurwerk is hij zo gevonden, maar ik kan echt geen vragen bedenken Vriend van me is er op vakantie geweest . Ik weet ook geen goeie vraag dus ik sta mijn beurt af . Link naar bericht Delen op andere sites
acrobaatje 3 juni 2005 gepost Auteur Share 3 juni 2005 gepost Wat is de natuurkundige afkorting van zuurstof? (deze vraag stelde ik ook al in de OP als voorbeeld, maar het is toch wel een goede vraag ) Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 3 juni 2005 gepost Share 3 juni 2005 gepost Wat is de natuurkundige afkorting van zuurstof?(deze vraag stelde ik ook al in de OP als voorbeeld, maar het is toch wel een goede vraag ) O, maar in gasvorm is het O2 Link naar bericht Delen op andere sites
acrobaatje 3 juni 2005 gepost Auteur Share 3 juni 2005 gepost [..]O, maar in gasvorm is het O2 Ja, is goed! Volgende vo... Nou ja, je weet hoe het werkt he? Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten