Wer-Al_Zwowe 22 februari 2004 gestart Share 22 februari 2004 gestart Op de officiele Bassie en Adriaan site zag ik laatst een vraag staan over Robin. Priscilla is 10 jaar en ze komt uit Tilburg en zij mailt de volgende vraag: Hoi Adriaan, ik wil graag weten hoe Robin wordt bestuurd en hoe de stem wordt ingesproken en van wie is die echte stem eigenlijk?Robin wordt aangestuurd met diverse motortjes die je ook in een draadloos bestuurd vliegtuigje vindt. En het is een heel lang verhaal om je te vertellen hoe hij zo spreekt maar ik zal je een geheim verklappen. Robin praat dankzij de stem van Ina van Toor, Deze vraag heeft mij nieuwsgierig gemaakt over hoe Robin technisch in elkaar zit. En dus hoe je zelf een replica van Robin kunt maken. (Misschien maak ik er ooit één als het niet te lastig is.) Om de mond bijvoorbeeld aan te sturen zijn er meerdere mogelijkheden. Maar wat mij het meest logish lijkt, is dat de mond dicht gehouden wordt door één of twee veren. En dat er als Robin praat een motortje gaat draaien dat de mond open trekt. Maar hoe zoiets gemaakt moet worden, daar heb ik geen idee van. Dus als jullie eventuele manieren weten, post dat dan hier. En dat kan ook over andere onderdelen van Robin, zoals het lichaam, het haar etc. Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 22 februari 2004 gepost Share 22 februari 2004 gepost Op de officiele Bassie en Adriaan site zag ik laatst een vraag staan over Robin.Priscilla is 10 jaar en ze komt uit Tilburg en zij mailt de volgende vraag: Hoi Adriaan, ik wil graag weten hoe Robin wordt bestuurd en hoe de stem wordt ingesproken en van wie is die echte stem eigenlijk?Robin wordt aangestuurd met diverse motortjes die je ook in een draadloos bestuurd vliegtuigje vindt. En het is een heel lang verhaal om je te vertellen hoe hij zo spreekt maar ik zal je een geheim verklappen. Robin praat dankzij de stem van Ina van Toor, Deze vraag heeft mij nieuwsgierig gemaakt over hoe Robin technisch in elkaar zit. En dus hoe je zelf een replica van Robin kunt maken. (Misschien maak ik er ooit één als het niet te lastig is.) Om de mond bijvoorbeeld aan te sturen zijn er meerdere mogelijkheden. Maar wat mij het meest logish lijkt, is dat de mond dicht gehouden wordt door één of twee veren. En dat er als Robin praat een motortje gaat draaien dat de mond open trekt. Maar hoe zoiets gemaakt moet worden, daar heb ik geen idee van. Dus als jullie eventuele manieren weten, post dat dan hier. En dat kan ook over andere onderdelen van Robin, zoals het lichaam, het haar etc. Je neemt een wekker, een radio en stofzuigerslang... Ik zou het niet echt weten. Volgens mij kun je gewoon een op afstand bestuurbare auto uit elkaar slopen en die in een stuk aluminium afvoerpijp zetten. Wekker erbovenop... Leuk klusje voor mensen die voor Natuurkunde een electrisch circuit moeten bouwen Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 22 februari 2004 gepost Share 22 februari 2004 gepost Leuk idee, een Robin bouwen Misschien een leuk project voordat we aan de film beginnen, dan kunnen we hem meteen gebruiken Het lijkt me trouwens wel lastig om zoiets in elkaar te zetten, volgens mij zit er nog behoorlijk wat werk in Link naar bericht Delen op andere sites
bartje518 22 februari 2004 gepost Share 22 februari 2004 gepost Weet iemand of *robin* nog bestaat, en nog steeds kan bewegen e.d.? Bij die B&A-on tour zag ik hem in één of ander museum staan Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 22 februari 2004 gepost Share 22 februari 2004 gepost Weet iemand of *robin* nog bestaat, en nog steeds kan bewegen e.d.? Bij die B&A-on tour zag ik hem in één of ander museum staan Hij staat in drievoud in de vitrine in Adriaans kantoor. Ik weet niet of ie nog werkt, maar dat zal een kwestie van nieuwe batterijen zijn. Link naar bericht Delen op andere sites
Wer-Al_Zwowe 22 februari 2004 gepost Auteur Share 22 februari 2004 gepost Weet iemand of *robin* nog bestaat, en nog steeds kan bewegen e.d.? Bij die B&A-on tour zag ik hem in één of ander museum staan Bij de B & A marathon praatte hij nog, dus minstens één werkt nog. Link naar bericht Delen op andere sites
Maikotjuh 23 februari 2004 gepost Share 23 februari 2004 gepost [..]Bij de B & A marathon praatte hij nog, dus minstens één werkt nog. Ja dat was er leuk om weer eens te zien. Dat was de robin uit de Verzonken stad overigens Ik heb vroeger (toen ik klein was) ook wel eens een Robin gemaakt, alleen kon die toen niet bewegen haha... Ik vind de Robin in dit filmpje ook wel wat hebben, alleen jammer dat die niej kan bewegen: http://www.x-site.nu/movies/BassieAdriaan.ram Link naar bericht Delen op andere sites
Lorenzo 29 februari 2004 gepost Share 29 februari 2004 gepost [..]Ja dat was er leuk om weer eens te zien. Dat was de robin uit de Verzonken stad overigens Ik heb vroeger (toen ik klein was) ook wel eens een Robin gemaakt, alleen kon die toen niet bewegen haha... Ik vind de Robin in dit filmpje ook wel wat hebben, alleen jammer dat die niej kan bewegen: http://www.x-site.nu/movies/BassieAdriaan.ram Jah, ik heb dat ook gezien, wel leuk gedaan vind ik. Link naar bericht Delen op andere sites
Lennert 4 mei 2004 gepost Share 4 mei 2004 gepost [..]Dat was de robin uit de Verzonken stad overigens Dat was niet Robin uit de Verzonken stad, die is namelijk erg groot en heeft hele andere ogen. Het was een kleine robin, dus uit de schatkaart of de kroon. Het was volgens mij Robin uit de Kroon. Link naar bericht Delen op andere sites
Maikotjuh 4 mei 2004 gepost Share 4 mei 2004 gepost Het was volgens mij Robin uit de Kroon. Nu ja het zegt, ja dat klopt! Maar ik had er dus niej bij nagedacht omdat Robin zo hoog zat. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 4 mei 2004 gepost Share 4 mei 2004 gepost Ik heb wel een idee hoe dat kan (de mond bewegen) Het werkt met de links/rechts sturing van een bestuurbare auto. Ik zal het proberen te tekenen: alleen dan eigenlijk andersom Dus zijn mond zit altijd dicht en beweegt open door naar bv links te sturen. Dat gaat direct (dus niet met acceleratie o.i.d. gewoon 1 op 1) Link naar bericht Delen op andere sites
Lennert 4 mei 2004 gepost Share 4 mei 2004 gepost Ik heb wel een idee hoe dat kan (de mond bewegen)Het werkt met de links/rechts sturing van een bestuurbare auto. Ik zal het proberen te tekenen: alleen dan eigenlijk andersom Dus zijn mond zit altijd dicht en beweegt open door naar bv links te sturen. Dat gaat direct (dus niet met acceleratie o.i.d. gewoon 1 op 1) mooi gedaan koelkast Link naar bericht Delen op andere sites
Wer-Al_Zwowe 4 mei 2004 gepost Auteur Share 4 mei 2004 gepost Ik heb wel een idee hoe dat kan (de mond bewegen)Het werkt met de links/rechts sturing van een bestuurbare auto. Ik zal het proberen te tekenen: alleen dan eigenlijk andersom Dus zijn mond zit altijd dicht en beweegt open door naar bv links te sturen. Dat gaat direct (dus niet met acceleratie o.i.d. gewoon 1 op 1) Dat ziet er goed uit. Als de stroomvoorziening van het motortje aan een ontvanger wordt gekoppeld, moet dit heel goed kunnen werken. Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 4 mei 2004 gepost Share 4 mei 2004 gepost Alleen... bij de echte Robin beweegt zijn onderkaak toch? Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 4 mei 2004 gepost Share 4 mei 2004 gepost Alleen... bij de echte Robin beweegt zijn onderkaak toch? dan draai je hem om het gaat niet om de gelijkenis maar om HOE het kan werken Link naar bericht Delen op andere sites
japio 4 mei 2004 gepost Share 4 mei 2004 gepost Alleen... bij de echte Robin beweegt zijn onderkaak toch? dat klopt, behalve bij de robin uit de verzonken stad. daar beweegt wel de bovenlip Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 4 mei 2004 gepost Share 4 mei 2004 gepost Ooh, okay. Ik heb er ook niet zo veel verstand van, maar het lijkt met wel leuk, lekker prutsen. Link naar bericht Delen op andere sites
Snif 17 mei 2004 gepost Share 17 mei 2004 gepost Is iemand bekend met het principe van een deurbel? Een elektromagneet trekt het bewegende deel naareen ander punt, en verbreekt daarbij de stroomkring, waardoor de elektromagneet uitgeschakeld wordt en het bewegende deel teruggaat naar de oude positie. Bij een deurbel gaat dit erg snel, maar het moet te vertragen zijn. Een aangepaste vorm van dat systeem zou het kunnen zijn. Een veer aan de ene kant om hem dicht te houden en een elektromagneet die hem open trekt. Dat kan heel simpel met één druk op een knop. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 17 mei 2004 gepost Share 17 mei 2004 gepost Is iemand bekend met het principe van een deurbel? Een elektromagneet trekt het bewegende deel naareen ander punt, en verbreekt daarbij de stroomkring, waardoor de elektromagneet uitgeschakeld wordt en het bewegende deel teruggaat naar de oude positie. Bij een deurbel gaat dit erg snel, maar het moet te vertragen zijn.Een aangepaste vorm van dat systeem zou het kunnen zijn. Een veer aan de ene kant om hem dicht te houden en een elektromagneet die hem open trekt. Dat kan heel simpel met één druk op een knop. zou kunnen maar ik denk dat mijn oplossing makkelijker te realiseren is... Link naar bericht Delen op andere sites
doeska 22 mei 2004 gepost Share 22 mei 2004 gepost Ik heb zelf is een tijd geleden een robin gemaakt door een speelgoedwekker die ik had op een bus te zetten waar drinken in zat. Dan de goede kleuren gegeven (wekker rood geverfd) en hij staat nog altijd op m'n kast. Lijkt niet echt maar 'k heb nou toch een soort robin. Ziet er op zich wel geinig uit, maar om hem nou te laten werken, ik zou ook niet weten hoe, ik heb er ook niet zoveel verstand van. Link naar bericht Delen op andere sites
B98 22 mei 2004 gepost Share 22 mei 2004 gepost het lijkt me echt zeer ingewikkelt om een Robin te bouwen. Principe van een deurbel heb ik in m'n natuurkunde boek staan is even scannen. Link naar bericht Delen op andere sites
japio 22 mei 2004 gepost Share 22 mei 2004 gepost het lijkt me echt zeer ingewikkelt om een Robin te bouwen.Principe van een deurbel heb ik in m'n natuurkunde boek staan is even scannen. dat heb ik ook bij natuurkunde gehad ja. het systeem zou inderdaad goed de bewegingen van robins mond kunnen maken Link naar bericht Delen op andere sites
Freek 22 mei 2004 gepost Share 22 mei 2004 gepost het lijkt me echt zeer ingewikkelt om een Robin te bouwen.Principe van een deurbel heb ik in m'n natuurkunde boek staan is even scannen. In welk boek staat dat? Kijken of ik het in mijn boek kan vinden. Link naar bericht Delen op andere sites
japio 22 mei 2004 gepost Share 22 mei 2004 gepost NOVA VMBO 3 ik had een ander boek, "natuurkunde voor de bovenbouw vwo" of zoiets. maar ik heb vorig jaar eindexamen gedaan dus ik heb geen idee meer. Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 22 mei 2004 gepost Share 22 mei 2004 gepost Ik heb ook examen Natuurkunde gedaan, maar ik weet niks van het deurbel principe... Nou heb ik nooit echt veel begrepen van electriciteit (stereotype meisje weer, bah) maar het klinkt verder wel logisch, met dat electromagneetje en zo. Lijkt me wel leuk om daaraan te knutselen. Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten