djkoelkast 19 februari 2004 gestart Share 19 februari 2004 gestart Ze ''lenen'' wat af... ik trap even af: Plaageest: [*:jcfy4lwj] tandem[*:jcfy4lwj] brommer[*:jcfy4lwj] melk + emmer + krukje[*:jcfy4lwj] surfplankweliswaar door toedoen van de plaaggeest maar je hoort ook niets meer van de 'verdwenen' vrachtwagen met heel veel slagroomtaarten.... Geheim van de Sleutel: [*:jcfy4lwj] auto[*:jcfy4lwj] jetski Wat hebben B&A nog meer ''geleend''??? Link naar bericht Delen op andere sites
Freek 19 februari 2004 gepost Share 19 februari 2004 gepost In de Verdwenen Kroon huren ze twee jetski's Link naar bericht Delen op andere sites
_Bigmac_ 19 februari 2004 gepost Share 19 februari 2004 gepost In de Plaageest: De badkuip waar Bassie in word rond gevaren.. Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 19 februari 2004 gepost Share 19 februari 2004 gepost Twee fietsen in de Diamant. Ik neem aan dat je eigenlijk jatten bedoelt, anders kan dat duikerspak en het bootje uit de professor er ook wel bij Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 19 februari 2004 gepost Auteur Share 19 februari 2004 gepost In de Verdwenen Kroon huren ze twee jetski's ik herinner mij het regeltje: *bas* hoe wist je dat ze die dingen verhuurden Adriaan? *adriaan* heb ik in de krant gelezen dus ik twijfel of die ''geleend'' zijn Link naar bericht Delen op andere sites
Freek 19 februari 2004 gepost Share 19 februari 2004 gepost [..]ik herinner mij het regeltje: *bas* hoe wist je dat ze die dingen verhuurden Adriaan? *adriaan* heb ik in de krant gelezen dus ik twijfel of die ''geleend'' zijn Ik heb het toch ook over 'gehuurd.' Dat zinnetje waar jij het over hebt kan ik mij best herinneren, hoor. Ik weet er nog wel meer uit de Verdwenen Kroon. Link naar bericht Delen op andere sites
Baron_van_Neemwegge 19 februari 2004 gepost Share 19 februari 2004 gepost In de diamant zitten ook wel een paar dingen: * Ze gaan zomaar in die rodeldingen. Normaal moet je daar ook voor betalen * Ze pakken zomaar 2 karts en racen daarmee ook nog gewoon de openbare weg op. Denk niet dat dat de bedoeling is Link naar bericht Delen op andere sites
warboel 19 februari 2004 gepost Share 19 februari 2004 gepost In de Schatkaart had het ook niet veel gescheeld of B&A hadden weer wat 'geleend'. Nadat Robin 'ontvoerd' is, wil Bassie in de rode Seat van de boeven (waarvan hij niet weet dat die van de boeven is) achter hen aan gaan. Adriaan ziet meteen dat de wagen vier lekke banden heeft, maar als dat niet zo geweest was, waren B&A weer zonder pardon met iets aan de haal gegaan. Link naar bericht Delen op andere sites
rpc123nl 20 februari 2004 gepost Share 20 februari 2004 gepost Ik zie dat jullie hier vooral spreken over geleende spullen, maar wat dacht je van geleende moppen? Het is maar een detail, maar het valt me regelmatig op dat Bassie moppen verteld die ik ook ken vanuit de Suske en Wiske albums die vooral in de jaren '70 nogal populair waren. Even 2 voorbeelden uit mijn hoofd: - "Waarom houden indianen een hand boven hun ogen?" "Omdat ze met een hand voor hun ogen niets zien." - "Doet het pijn?" "Nee, alleen als ik lach." Er zijn er meer, zeker een stuk of 5. Misschien waren het in die tijd al moppen met een baard en had Willy Vandersteen ze ook al gejat... Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 20 februari 2004 gepost Share 20 februari 2004 gepost Ik zie dat jullie hier vooral spreken over geleende spullen, maar wat dacht je van geleende moppen? Het is maar een detail, maar het valt me regelmatig op dat Bassie moppen verteld die ik ook ken vanuit de Suske en Wiske albums die vooral in de jaren '70 nogal populair waren.Even 2 voorbeelden uit mijn hoofd: - "Waarom houden indianen een hand boven hun ogen?" "Omdat ze met een hand voor hun ogen niets zien." - "Doet het pijn?" "Nee, alleen als ik lach." Er zijn er meer, zeker een stuk of 5. Misschien waren het in die tijd al moppen met een baard en had Willy Vandersteen ze ook al gejat... Die moppen horen toch wel bij het Hollands gedachtegoed. Zelfs al had Vandersteen (hee, die heet net als de Kapitein uit de Professor...) ze wel bedacht, tegen de tijd dat Bassie ze gebruikte, waren ze al gemeengoed denk ik En dat past prima in hun straatje, zo worden die moppen voor de kinderen voorspelbaar en zijn ze dubbel leuk. Link naar bericht Delen op andere sites
benafan 20 februari 2004 gepost Share 20 februari 2004 gepost ook hoor je in een aantal series de uitspraak 'als dat maar goed gaat' weet alleen niet zo snel welke series dat is maar ik herinner het me ff Link naar bericht Delen op andere sites
Uncle Ar 22 februari 2004 gepost Share 22 februari 2004 gepost Vergeet niet de vliegtuigen & helikopters & boten. Die duiken elk avontuur wel een keer op. Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 22 februari 2004 gepost Share 22 februari 2004 gepost Vergeet niet de vliegtuigen & helikopters & boten. Die duiken elk avontuur wel een keer op. Maar de meeste (zo niet alle) huren ze toch netjes? Er wordt niks gejat (daarom staat geleend tussen aanhalingstekens). Een vliegtuig jatten lijkt me ook moeilijk... Link naar bericht Delen op andere sites
Uncle Ar 22 februari 2004 gepost Share 22 februari 2004 gepost Maar de meeste (zo niet alle) huren ze toch netjes? Er wordt niks gejat (daarom staat geleend tussen aanhalingstekens). Een vliegtuig jatten lijkt me ook moeilijk... Ja, dat wist ik wel. Ik dacht gewoon de aanhalingstekens weg, want om nou een heel nieuw topic te openen over wat B&A allemaal 'netjes' geleend hebben, vond ik en bovendien overbodig. Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 22 februari 2004 gepost Share 22 februari 2004 gepost [..]Ja, dat wist ik wel. Ik dacht gewoon de aanhalingstekens weg, want om nou een heel nieuw topic te openen over wat B&A allemaal 'netjes' geleend hebben, vond ik en bovendien overbodig. Dan heb ik niks gezegd Link naar bericht Delen op andere sites
benafan 23 februari 2004 gepost Share 23 februari 2004 gepost ze hebben ook die jeep in de professor geleend, en die auto van joris wat is daarmee eigenlijk gebeurt is die opgeladen ofzo door de politie, want hij gooide geen geld in de parkeermeter Link naar bericht Delen op andere sites
Lorenzo 23 februari 2004 gepost Share 23 februari 2004 gepost ze hebben ook diejeep in de professor geleend, en die auto van joris wat is daarmee eigenlijk gebeurt is die opgeladen ofzo door de politie, want hij gooide geen geld in de parkeermeter en al die walkietalkies uit de professer Link naar bericht Delen op andere sites
Maikotjuh 23 februari 2004 gepost Share 23 februari 2004 gepost ze hebben ook diejeep in de professor geleend, en die auto van joris wat is daarmee eigenlijk gebeurt is die opgeladen ofzo door de politie, want hij gooide geen geld in de parkeermeter Joris was sowieso niet van plan terug te keren naar Nederland en die auto kan goed gestolen zijn waarom zou je als boef dan geld in een parkeermeter gooien?? Alhoewel Joris natuurlijk wel een softy is... Link naar bericht Delen op andere sites
DarkShine 23 februari 2004 gepost Share 23 februari 2004 gepost De Sleutel: Die sportwagen nadat Bassie ontvoert is Link naar bericht Delen op andere sites
Heer_van_Bartolhoven 27 februari 2004 gepost Share 27 februari 2004 gepost Die spullen waarmee ze over het water liepen in Griekenland van het onbewoonde eiland terug naar Kreta. Al zou ik niet weten van wie Link naar bericht Delen op andere sites
DarkShine 27 februari 2004 gepost Share 27 februari 2004 gepost De walkie-talkies die *japie* & *b2* halen in de verzonken stad *b2* we zijn erbij! *japie* we zijn d'r helemaal niet bij, we kopen die spullen *b2* Kopen? Hoe doe je dat? Ik heb nog nooit wat gekocht! Link naar bericht Delen op andere sites
Maikotjuh 27 februari 2004 gepost Share 27 februari 2004 gepost De walkie-talkies die *japie* & *b2* halen in de verzonken stad *b2* we zijn erbij! *japie* we zijn d'r helemaal niet bij, we kopen die spullen *b2* Kopen? Hoe doe je dat? Ik heb nog nooit wat gekocht! Volgens mij kopen ze die in de winkel... Link naar bericht Delen op andere sites
jennoH 27 februari 2004 gepost Share 27 februari 2004 gepost [..]Volgens mij kopen ze die in de winkel... dat zeggen ze ... Link naar bericht Delen op andere sites
Maikotjuh 27 februari 2004 gepost Share 27 februari 2004 gepost [..]dat zeggen ze ... Volgens mij doen ze dat ook hoor, je ziet ze daarna met tassen van die winkel lopen, en anders heb ze ze iig niet geleend, dan hebben ze ze gewoon gestolen Link naar bericht Delen op andere sites
DarkShine 27 februari 2004 gepost Share 27 februari 2004 gepost [..]Volgens mij kopen ze die in de winkel... Toch trekt *japie* *b2* met walkie talkies in zijn handen mee naar buiten Link naar bericht Delen op andere sites
bartje518 28 februari 2004 gepost Share 28 februari 2004 gepost In de diamant zitten ook wel een paar dingen:* Ze gaan zomaar in die rodeldingen. Normaal moet je daar ook voor betalen * Ze pakken zomaar 2 karts en racen daarmee ook nog gewoon de openbare weg op. Denk niet dat dat de bedoeling is De rodelbaan en die karts liggen ook net ff verder uit elkaar dan in de serie, hehe Link naar bericht Delen op andere sites
Maikotjuh 28 februari 2004 gepost Share 28 februari 2004 gepost [..]Toch trekt *japie* *b2* met walkie talkies in zijn handen mee naar buiten Volgens mij niet naar buiten, volgens mij gewoon weg uit de buurt van die winkelier want ze moesten nog meer spullen kopen Link naar bericht Delen op andere sites
'Robin' 28 februari 2004 gepost Share 28 februari 2004 gepost Hoe komen clowntje *bas* en *adriaan*'tje toch steeds aan al dat geld? Ik meen mij te herinneren dat ze in "de Geheimzinnige Opdracht" in aflevering 1 al vertelden dat ze geen geld hadden, omdat hun auto naar de garage moest. Daarom kwam het ze zo goed uit dat ze op reis gestuurd werden, waarbij de onkosten (reis, hotel) werden vergoed. Maar in aflevering 9 (die mooiste B&A-aflevering ooit gemaakt: prachtig, die scene in de ronde toren!) in Denemarken hebben ze opeens wel geld om allerlei ballen uit een speelgoedwinkel te kopen...Dit was ongepland, dus kan het niet zijn dat de opdrachtgever hier rekening mee had gehouden als "onkosten". Maar hoe komen ze dan toch opeens aan het geld voor die ballen??? *b2* Ik hoor niks knallen! Link naar bericht Delen op andere sites
Maikotjuh 28 februari 2004 gepost Share 28 februari 2004 gepost Hoe komen clowntje *bas* en *adriaan*'tje toch steeds aan al dat geld? Ik meen mij te herinneren dat ze in "de Geheimzinnige Opdracht" in aflevering 1 al vertelden dat ze geen geld hadden, omdat hun auto naar de garage moest. Daarom kwam het ze zo goed uit dat ze op reis gestuurd werden, waarbij de onkosten (reis, hotel) werden vergoed. Maar in aflevering 9 (die mooiste B&A-aflevering ooit gemaakt: prachtig, die scene in de ronde toren!) in Denemarken hebben ze opeens wel geld om allerlei ballen uit een speelgoedwinkel te kopen...Dit was ongepland, dus kan het niet zijn dat de opdrachtgever hier rekening mee had gehouden als "onkosten". Maar hoe komen ze dan toch opeens aan het geld voor die ballen???*b2* Ik hoor niks knallen! Ik denk niet dat die ballen echt een rib uit hun lijf zijn geweest, en ze hadden vast nog wél wat geld over hadden. Geen geld voor een reis, betekent niet dat ze geen geld hebben om een paar ballen te kopen. Link naar bericht Delen op andere sites
'Robin' 28 februari 2004 gepost Share 28 februari 2004 gepost Ik denk niet dat die ballen echt een rib uit hun lijf zijn geweest, en ze hadden vast nog wél wat geld over hadden. Geen geld voor een reis, betekent niet dat ze geen geld hebben om een paar ballen te kopen. Maikotjuh, ze hadden HELEMAAL geen geld, ik citeer Adriaan in aflevering 1: Adriaan: Nee, Bassie: we kunnen niet naar de bloemenveiling, want we hebben te weinig geld voor benzine En daarbij: weet je hoeveel ballen dat waren in Denemarken? Twee jumbozakken vol! Dus aub: andere verklaring... *b2* Ik eet geen haring! Link naar bericht Delen op andere sites
Maikotjuh 28 februari 2004 gepost Share 28 februari 2004 gepost Hoe kom je in hemelsnaam bij die quote van Adriaan? Ik hoor hem dat niet zeggen in de serie, of ben ik nu gek?? Adriaan zegt alleen dat ze geen geld hebben voor een vakantie, omdat ze een nieuwe caravan gaan kopen. Link naar bericht Delen op andere sites
'Robin' 28 februari 2004 gepost Share 28 februari 2004 gepost Hoe kom je in hemelsnaam bij die quote van Adriaan? Ik hoor hem dat niet zeggen in de serie, of ben ik nu gek??Adriaan zegt alleen dat ze geen geld hebben voor een vakantie, omdat ze een nieuwe caravan gaan kopen. Allemaal leuk en aardig, maar blijft de vraag: HOE KOMEN ZE WEL AAN GELD VOOR AL DIE BALLEN? Bassie zegt: "Dit zijn meerballen, en dit keer heel zware!" > dat zijn dus grote ballen > die zijn duur, dus...zijn de bankbiljetten opeens "aan komen vliegen" ofzo? *b2* Ik woon niet in Paleis Het Loo! Link naar bericht Delen op andere sites
Maikotjuh 28 februari 2004 gepost Share 28 februari 2004 gepost Allemaal leuk en aardig, maar blijft de vraag: HOE KOMEN ZE WEL AAN GELD VOOR AL DIE BALLEN? Bassie zegt: "Dit zijn meerballen, en dit keer heel zware!" > dat zijn dus grote ballen > die zijn duur, dus...zijn de bankbiljetten opeens "aan komen vliegen" ofzo Ik denk dat Bassie & Adriaan toen wel weer wat geld hadden voor de wat 'grotere uitgaven'. De caravan hadden ze immers al weer, en misschien was er een deel van de onkosten vergoeding over om die ballen te kopen. Maar goed, heeft allemaal niets met lenen te maken... Ontopic maar weer Link naar bericht Delen op andere sites
'Robin' 28 februari 2004 gepost Share 28 februari 2004 gepost Ik denk dat Bassie & Adriaan toen wel weer wat geld hadden voor de wat 'grotere uitgaven'. De caravan hadden ze immers al weer, en misschien was er een deel van de onkosten vergoeding over om die ballen te kopen. Maar goed, heeft allemaal niets met lenen te maken... Ontopic maar weer Ik neem geen genoegen met deze uitleg! *b2* Ik ben niet af van de leg! Link naar bericht Delen op andere sites
Maikotjuh 28 februari 2004 gepost Share 28 februari 2004 gepost Ik neem geen genoegen met deze uitleg! Oke, dan kan ik weinig voor je doen, helaas Iemand anders die 'Robin' kan helpen?? Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 28 februari 2004 gepost Auteur Share 28 februari 2004 gepost Ze hebben geen geld voor vakantie want ze hebben net een nieuwe caravan gekocht. Van de geheimzinnige opdrachtgever krijgen ze genoeg geld om de onkosten te vergoeden, dan eet Bassie toch een keer minder toetjes? En er wordt nergens gesproken over meer of zware ballen. Het is niet dat ze geen geld hebben om ergens naartoe te gaan, alleen niet voor vakantie. Link naar bericht Delen op andere sites
Maikotjuh 28 februari 2004 gepost Share 28 februari 2004 gepost Ze hebben geen geld voor vakantie want ze hebben net een nieuwe caravan gekocht.Van de geheimzinnige opdrachtgever krijgen ze genoeg geld om de onkosten te vergoeden, dan eet Bassie toch een keer minder toetjes? En er wordt nergens gesproken over meer of zware ballen. Het is niet dat ze geen geld hebben om ergens naartoe te gaan, alleen niet voor vakantie. Pcies, weinig aan toe te voegen. Eigenlijk wat ik al zei... Maar vind deze post niet echt in dit topic passen, als je het mij vraagt Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 28 februari 2004 gepost Auteur Share 28 februari 2004 gepost en nu weer ontopic... Link naar bericht Delen op andere sites
rancho 11 april 2004 gepost Share 11 april 2004 gepost Ik vind het ook raar dat ze elk avontuur een nieuwe caravan nodighebben. En ook van die sportwagenbij de sleutel. die laat je toch niet zomaar aan iemand uitlenen. Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 10 februari 2005 gepost Share 10 februari 2005 gepost *Enorme Schop* Zit even door de topics te bladeren zie ik een titel van Wat hebben Bassie en Adriaan zoal "geleend" en m'n oorspronkelijk idee was hah, allemaal dingen die al eens eerder in iets anders te zien waren. (Zoals rcp123nl dacht) En aangezien ik het nutteloos vind om een nieuw topic te openen, doe ik gewoon mijn opmerking. Ik heb onlangs de lp "Een huis van zachte stenen" van Joost Nuissl gekocht, met daarop het nummer "het geheim van 7" En wat hoor ik op het einde van dit nummer "We zijn er bijna, we zijn er bijna, maar nog niet helemaal" Een aangezien de lp uit 1974 is, en B&A toen nog niet bestonden ( dat liedje komt trouwens maar voor in de latere series ) kan ik toch wel duidelijk stellen dat Bassie en Adriaan dit mooi "geleend" hebben Link naar bericht Delen op andere sites
Malabar 10 februari 2005 gepost Share 10 februari 2005 gepost Dit zou ik wel heeeel toevallig vinden, want het liedje 'We zijn er bijna' is (in ieder geval in Nederland) ontzettend bekend, iedereen kent het. Het lijkt me stug dat ze dat daar vandaan hebben gehaald. Link naar bericht Delen op andere sites
RM 10 februari 2005 gepost Share 10 februari 2005 gepost Iedereen kent het van bassie en adriaan, maar dat wil niet zeggen dat zij het hebben verzonnen... Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 10 februari 2005 gepost Auteur Share 10 februari 2005 gepost volgens mij is het traditioneel Link naar bericht Delen op andere sites
-adriana- 10 februari 2005 gepost Share 10 februari 2005 gepost Tis gewoon een oud volksnummertje Link naar bericht Delen op andere sites
Lukas 10 februari 2005 gepost Share 10 februari 2005 gepost Iedereen kent het van bassie en adriaan, maar dat wil niet zeggen dat zij het hebben verzonnen... Het werd al voor B&A gebruikt, dat weet ik nog heel goed >. Link naar bericht Delen op andere sites
ajbouwhuis 10 februari 2005 gepost Share 10 februari 2005 gepost [..]Ik heb het toch ook over 'gehuurd.' Dat zinnetje waar jij het over hebt kan ik mij best herinneren, hoor. Ik weet er nog wel meer uit de Verdwenen Kroon. Bassie zegt toch hoe wist je dat die dingen daar lagen? Link naar bericht Delen op andere sites
maaike 10 februari 2005 gepost Share 10 februari 2005 gepost of een koffer met vuurwerk in de diamant de walkie tolkie waar *adriaan* de boeven afluisterd in de sleutel *B100* ik heb altijd pech Link naar bericht Delen op andere sites
Robin04 10 februari 2005 gepost Share 10 februari 2005 gepost Ik ben te lui om even de DVD van de "verzonken Stad" uit m'n verzameling te trekken, maar de poppen die Adriaan heeft geregeld bij die winkel... Zijn die niet geleend? Ik weet het niet zeker... *adriaan* : De boeven kijken niet, Bassie zet de pop maar op z'n plaats! Link naar bericht Delen op andere sites
Cold45 10 februari 2005 gepost Share 10 februari 2005 gepost Ik vind het ook raar dat ze elk avontuur een nieuwe caravan nodighebben.En ook van die sportwagenbij de sleutel. die laat je toch niet zomaar aan iemand uitlenen. als er iemand ontvoert wordt... Maar in onze maatschappij is een dergelijke actie indd ondenkbaar... Link naar bericht Delen op andere sites
gerben 18 februari 2005 gepost Share 18 februari 2005 gepost ook hoor je in een aantal series de uitspraak'als dat maar goed gaat' weet alleen niet zo snel welke series dat is maar ik herinner het me ff Was dat niet in Baantjer?? Ik kan het mij ook wel herinneren. Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten