Joost 16 oktober 2004 gestart Share 16 oktober 2004 gestart En weer verder met de B&A Trivia! Openstaande vraag: Noem twee liedjes waarin Christoffel Columbus voorkomt (tip: het hoeven geen serieliedjes te zijn) Vorige delen: Deel 3: http://forum.bassieenadriaan.nl/viewtopic.php?t=897 Deel 2: http://forum.bassieenadriaan.nl/viewtopic.php?t=601 Deel 1: http://forum.bassieenadriaan.nl/viewtopic.php?t=487 Link naar bericht Delen op andere sites
Uncle Ar 16 oktober 2004 gepost Share 16 oktober 2004 gepost Met een Bril op & Erik de Viking. --En btw, ik had de tip NIET nodig-- Link naar bericht Delen op andere sites
Lennert 16 oktober 2004 gepost Share 16 oktober 2004 gepost Erik de Viking & Met een Bril op. Nou dat wilde ik ook net zegguh Link naar bericht Delen op andere sites
Joost 17 oktober 2004 gepost Auteur Share 17 oktober 2004 gepost Met een Bril op & Erik de Viking.--En btw, ik had de tip NIET nodig-- Jammer Lennert, Uncle Ar was net even iets eerder en zijn antwoord klopt helemaal. Die twee liedjes bedoelde ik. Maargoed hij was ook niet zo moeilijk. Des te meer een uitdaging om als snelste te reageren Uncle Ar, je mag weer! Link naar bericht Delen op andere sites
Uncle Ar 17 oktober 2004 gepost Share 17 oktober 2004 gepost Nou, sjeffe kijken dan. *Waarom is het belangrijk dat je Aardrijkskunde leert op school?* Link naar bericht Delen op andere sites
Lennert 17 oktober 2004 gepost Share 17 oktober 2004 gepost Nou, sjeffe kijken dan.*Waarom is het belangrijk dat je Aardrijkskunde leert op school?* In je nieuwe auto rij je steeds verkeerd Wegenkaarten lezen heb je nooit geleerd Naar de Noordpool neem je je zwembroek mee In je bontjas ga je naar de Middellandse Zee dus zodat je niet verkeerd rijdt en dat je de goed kleding aan doet Link naar bericht Delen op andere sites
Uncle Ar 17 oktober 2004 gepost Share 17 oktober 2004 gepost In je nieuwe auto rij je steeds verkeerd Wegenkaarten lezen heb je nooit geleerd Naar de Noordpool neem je je zwembroek mee In je bontjas ga je naar de Middellandse Zee = dus zodat je niet verkeerd rijdt en dat je de goede kleding aan doet Het is dat ik zelf niet kon antwoorden, anders had je weer verloren. Maar hij kan niet completer, dus brand los, Lenny boy! Link naar bericht Delen op andere sites
Uncle Ar 23 oktober 2004 gepost Share 23 oktober 2004 gepost Het is dat ik zelf niet kon antwoorden, anders had je weer verloren. Maar hij kan niet completer, dus brand los, Lenny boy! Ik zei dus: KOM MAAR OP, LENNERT! Link naar bericht Delen op andere sites
benafan 24 oktober 2004 gepost Share 24 oktober 2004 gepost we willen weer een vraag zien om onze hersens te laten werken Link naar bericht Delen op andere sites
Lennert 24 oktober 2004 gepost Share 24 oktober 2004 gepost [..]Ik zei dus: KOM MAAR OP, LENNERT! Ok ik heb er een, hoeveel kost het om 2 ezels te huren in spanje en hoevaak is iemand dronken bij *bas* & *adriaan* tel die uitkomsten bij elkaar op, en zoek de aflevering die bij dat nummer hoort. Link naar bericht Delen op andere sites
Uncle Ar 24 oktober 2004 gepost Share 24 oktober 2004 gepost hoeveel kost het om 2 ezels te huren in spanjeen hoevaak is iemand dronken bij *bas* & *adriaan* Twee ezels huren in Spanje kost 60 peseta's. Aantal keren dat iemand dronken is: *Bassie in Frankrijk *B100 in Portugal 60+2=62 tel die uitkomsten bij elkaar op, en zoek de aflevering die bij dat nummer hoort. Kan je DIT even wat nader uitleggen? Link naar bericht Delen op andere sites
Lennert 24 oktober 2004 gepost Share 24 oktober 2004 gepost [..]Kan je DIT even wat nader uitleggen? B en A hebben veel afleveringen gemaakt en wat is in dit geval dus de 62e aflevering. en om hem extra leuk te maken, welk bijzonder vervoermiddel wordt daar gebruikt. Link naar bericht Delen op andere sites
Uncle Ar 24 oktober 2004 gepost Share 24 oktober 2004 gepost B en A hebben veel afleveringen gemaakt en wat is in dit geval dus de 62e aflevering.en om hem extra leuk te maken, welk bijzonder vervoermiddel wordt daar gebruikt? #1 = Misschien tel ik verkeerd, maar de 62e aflevering is bij mij aflevering 7 Wie Vangt Wie? afkomstig uit ''De Verzonken Stad'' Het enige vervoermiddel daarin is het bestelbusje. Dat is niet zo bijzonder. #2 = Echter (als ik verkeerd geteld heb) kan het ook aflevering 8 Een Vreemd Eiland zijn. En daarin is WEL een bijzonder vervoermiddel aanwezig, namelijk de waterschoenen. Ik gok dus uiteindelijk maar op mijn laatste vermoeden. Link naar bericht Delen op andere sites
Lennert 24 oktober 2004 gepost Share 24 oktober 2004 gepost [..]#1 = Misschien tel ik verkeerd, maar de 62e aflevering is bij mij aflevering 7 Wie Vangt Wie? afkomstig uit ''De Verzonken Stad'' Het enige vervoermiddel daarin is het bestelbusje. Dat is niet zo bijzonder. #2 = Echter (als ik verkeerd geteld heb) kan het ook aflevering 8 Een Vreemd Eiland zijn. En daarin is WEL een bijzonder vervoermiddel aanwezig, namelijk de waterschoenen. Ik gok dus uiteindelijk maar op mijn laatste vermoeden. Goed , alleen was ik diegene die defout maakte Link naar bericht Delen op andere sites
Uncle Ar 24 oktober 2004 gepost Share 24 oktober 2004 gepost Goed , alleen was ik diegene die defout maakte Geeft niks. Nou, moet ik weer. *Wat is de overeenkomst tussen aflevering 8 van de ''Reis door Europa'' en aflevering 3 van de ''Verzonken Stad''? Link naar bericht Delen op andere sites
MarsM 24 oktober 2004 gepost Share 24 oktober 2004 gepost Ik weet het niet zeker maar misschien dit: bij de verzonken stad plaatsen b2 en japie een afluisterapparaatje/zender in de kamer van *bas* *adriaan* en bij europa versturen de boeven een zender naar *bas* *adriaan* (misschien dat dit een beetje overeenkomt ) Link naar bericht Delen op andere sites
Uncle Ar 24 oktober 2004 gepost Share 24 oktober 2004 gepost Ik weet het niet zeker maar misschien dit:bij de verzonken stad plaatsen b2 en japie een afluisterapparaatje/zender in de kamer van *bas* *adriaan* en bij europa versturen de boeven een zender naar *bas* *adriaan* (misschien dat dit een beetje overeenkomt ) Ik vind hem uitstekend gevonden! maar niet goed. TIP: Denk niet te veel na. Het antwoord is ontzettend flauw (ik kon het even niet laten) Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 24 oktober 2004 gepost Share 24 oktober 2004 gepost [..]Geeft niks. Nou, moet ik weer. *Wat is de overeenkomst tussen aflevering 8 van de ''Reis door Europa'' en aflevering 3 van de ''Verzonken Stad''? Ze spelen zich allebei af in Griekenland Link naar bericht Delen op andere sites
MarsM 24 oktober 2004 gepost Share 24 oktober 2004 gepost ja of in beide afleveringen komt de Paul van Gorcum Baron voor... *baron* of in beide afleveringen is Robin niet mee naar griekenland zo kan je er een hele hoop bedenken Link naar bericht Delen op andere sites
Uncle Ar 24 oktober 2004 gepost Share 24 oktober 2004 gepost zo kan je er een hele hoop bedenken Inderdaad, daar heb je wel gelijk in. Ze spelen zich allebei af in Griekenland Maar dit is de flauwste. En dus het goeie antwoord. Link naar bericht Delen op andere sites
MarsM 24 oktober 2004 gepost Share 24 oktober 2004 gepost haha ja inderdaad wel erg flauw net als het verschil tussen een dood vogeltje... Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 24 oktober 2004 gepost Share 24 oktober 2004 gepost haha ja inderdaad wel erg flauw net als het verschil tussen een dood vogeltje... Zijn ene pootje is langer? Die heb ik nooit gesnapt... Anyway, nieuwe vraag: welke medische handeling voert de Baron uit? (ook flauw, ik waarschuw maar vast) Link naar bericht Delen op andere sites
Malabar 24 oktober 2004 gepost Share 24 oktober 2004 gepost Operatie Geniaal. Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 24 oktober 2004 gepost Share 24 oktober 2004 gepost Operatie Geniaal. *grinnik* Die's goed, ja Link naar bericht Delen op andere sites
MarsM 24 oktober 2004 gepost Share 24 oktober 2004 gepost operatie geniaal HOE verzin je het?!!! niet zo heel flauw als je zei eigenlijk, alleen beetje cryptisch omschreven en over dat dooie vogeltje dat je niet snapte... *b2* ik ook nie! Link naar bericht Delen op andere sites
Malabar 24 oktober 2004 gepost Share 24 oktober 2004 gepost Ehm... Met welk dier raakt Bassie bevriend in 'de Diamant' ook niet zo moeilijk. Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 24 oktober 2004 gepost Share 24 oktober 2004 gepost operatie geniaal HOE verzin je het?!!! Tja, ik ben nu eenmaal geniaal. Je mag wel zeggen, ZEER geniaal... Link naar bericht Delen op andere sites
keppiej2005 24 oktober 2004 gepost Share 24 oktober 2004 gepost Met een aap (adriaan)?? Link naar bericht Delen op andere sites
MarsM 24 oktober 2004 gepost Share 24 oktober 2004 gepost ook vele dier(en) * hondenkoor * leeuwentemmer * olifant in dat liedje * sweety (maar daar was ie al bevriend mee...) zal je zien dat ie er nog niet tussen zit... Link naar bericht Delen op andere sites
Malabar 24 oktober 2004 gepost Share 24 oktober 2004 gepost Nee, Bassie is trouwens al vrienden met Adriaan dan. Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 24 oktober 2004 gepost Share 24 oktober 2004 gepost Ehm... Met welk dier raakt Bassie bevriend in 'de Diamant'ook niet zo moeilijk. Adjudant va... oh, je zei dier, niet beest... Lamaar, inside joke, John snapt em wel Link naar bericht Delen op andere sites
Uncle Ar 24 oktober 2004 gepost Share 24 oktober 2004 gepost Een paard in het liedje ''Ik ben een Clown'' Link naar bericht Delen op andere sites
Malabar 24 oktober 2004 gepost Share 24 oktober 2004 gepost nee, dat is niet wat ik zoek. Hij raakt bevriend met een ander dier, het wordt ook gezegd in de serie. Link naar bericht Delen op andere sites
MarsM 24 oktober 2004 gepost Share 24 oktober 2004 gepost Nee, Bassie is trouwens al vrienden met Adriaan dan. wat heeft het dan te maken met dat ie al met Adriaan bevriend was dan? Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 24 oktober 2004 gepost Share 24 oktober 2004 gepost In Spanje had hij reuze plezier Hij raakte daar bevriend met een stier Link naar bericht Delen op andere sites
Malabar 24 oktober 2004 gepost Share 24 oktober 2004 gepost [..]wat heeft het dan te maken met dat ie al met Adriaan bevriend was dan? Met welk dier raakt Bassie bevriend in 'de Diamant' Omdat *bas* al vrienden met *adriaan* is, kan ie niet meer bevriend raken met Adriaan. [..]In Spanje had hij reuze plezier Hij raakte daar bevriend met een stier Ja, dat is goed! Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 24 oktober 2004 gepost Share 24 oktober 2004 gepost Ok, een hele makkelijke. In welke provincies slaan ze in "de huilende professor" de tent op Link naar bericht Delen op andere sites
Joost 24 oktober 2004 gepost Auteur Share 24 oktober 2004 gepost Limburg en Gelderland (We reizen met het hele circus) Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 24 oktober 2004 gepost Share 24 oktober 2004 gepost Limburg en Gelderland (We reizen met het hele circus) Jouw beurt Link naar bericht Delen op andere sites
Joost 24 oktober 2004 gepost Auteur Share 24 oktober 2004 gepost Aangezien we toch met vragen uit liedjes bezig zijn: Hoe voelt Bassie zich het beste? (zet het liedje er ook even bij) Link naar bericht Delen op andere sites
sjors 25 oktober 2004 gepost Share 25 oktober 2004 gepost Aangezien we toch met vragen uit liedjes bezig zijn:Hoe voelt Bassie zich het beste? (zet het liedje er ook even bij) 'Ik voel me het beste met m'n flodderige pakkie aan' uit het liedje 'Mijn rode neus'... Link naar bericht Delen op andere sites
Joost 25 oktober 2004 gepost Auteur Share 25 oktober 2004 gepost 'Ik voel me het beste met m'n flodderige pakkie aan' uit het liedje 'Mijn rode neus'... Dat is juist! De volgende is voor Sjors! Link naar bericht Delen op andere sites
sjors 26 oktober 2004 gepost Share 26 oktober 2004 gepost [..]Dat is juist! De volgende is voor Sjors! Deze keer een makkelijke vraag... 'Welke drie bekende acteurs die ooit in de series van Bassie & Adriaan speelden, hadden ook een rol in de avonturen van ridder Floris?' Link naar bericht Delen op andere sites
MarsM 26 oktober 2004 gepost Share 26 oktober 2004 gepost Paul Meijer en Frans Kokshoorn? (die speelden volgens mij wel samen in ''kunt u mij de weg naar Hamelen vertellen'' dus kan het ook zijn dat ze in nog een oude serie speelden) Link naar bericht Delen op andere sites
sjors 26 oktober 2004 gepost Share 26 oktober 2004 gepost Paul Meijer en Frans Kokshoorn?(die speelden volgens mij wel samen in ''kunt u mij de weg naar Hamelen vertellen'' dus kan het ook zijn dat ze in nog een oude serie speelden) Eén van die twee is goed! Nu zoek ik er nog twee... Paul Meijer/Frans Kokshoorn - ... - ... Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 26 oktober 2004 gepost Share 26 oktober 2004 gepost [..]Eén van die twee is goed! Nu zoek ik er nog twee... Paul Meijer/Frans Kokshoorn - ... - ... Paul van Gorcum, als de priester in De Byzantijnse Beker Johan Sirag, als piraat in Het Brandende Water Link naar bericht Delen op andere sites
sjors 26 oktober 2004 gepost Share 26 oktober 2004 gepost [..]Paul van Gorcum, als de priester in De Byzantijnse Beker Johan Sirag, als piraat in Het Brandende Water Dat is goed! De volgende is voor Wonderer... Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 26 oktober 2004 gepost Share 26 oktober 2004 gepost We weten allemaal dat Adriaan het in verschillende series over de Crocksons heeft. Bassie echter houdt daar zijn mond over, behalve in een scene. Welke scene is dat? Link naar bericht Delen op andere sites
Lennert 26 oktober 2004 gepost Share 26 oktober 2004 gepost We weten allemaal dat Adriaan het in verschillende series over de Crocksons heeft. Bassie echter houdt daar zijn mond over, behalve in een scene. Welke scene is dat? De scene dat hij zijn jasje wil pakken, die heeft hij in de caravan laten hangen. Hij pakt een stoel zet die op een tafeltje en zegt dan iets als: Zie hier de wereld beroemde stoel acrobaten de crocksons. de in huilende professor dus Link naar bericht Delen op andere sites
keppiej2005 26 oktober 2004 gepost Share 26 oktober 2004 gepost Is dat misschien in het museum van de kroon, als robin het beeldje ziet staan? Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten