TMP 3 oktober 2004 gestart Share 3 oktober 2004 gestart Hier kunnen we verder dicussieren over Bassie & Adriaan en de Verdwenen Kroon ! Het laatste bericht uit het vorige topic: Oké ander onderwerp over de Kroon dan. Deze serie begint meteen al met een spannende achtervolging. En ik vindt deze inbraak leuker dan in "De Diamant". Hier nog even de oude topics: Deel 2:http://forum.bassieenadriaan.nl/viewtopic.php?t=411 Deel 1:http://forum.bassieenadriaan.nl/viewtopic.php?t=23 Link naar bericht Delen op andere sites
Ricardo25 14 oktober 2004 gepost Share 14 oktober 2004 gepost Wat ik bijv. ook een hele leuke scene in "De Kroon" vindt is dat als *bas* *adriaan* & *robin* in het museum zijn en dan gaan kijken naar Circusbeeldjes en dat ze dan een beeldje van The Crocksons (zichzelf) zien, en dat je dan *adriaan* hoort zeggen: Fantastisch nummer was dat. Je ziet de heimwee in z'n ogen. Link naar bericht Delen op andere sites
sansemans 14 oktober 2004 gepost Share 14 oktober 2004 gepost Wat ik bijv. ook een hele leuke scene in "De Kroon" vindt is dat als *bas* *adriaan* & *robin* in het museum zijn en dan gaan kijken naar Circusbeeldjes en dat ze dan een beeldje van The Crocksons (zichzelf) zien, en dat je dan *adriaan* hoort zeggen: Fantastisch nummer was dat. Je ziet de heimwee in z'n ogen. Ik vond dat altijd stom dat hij dat zei. Net zo'n eigendunk Link naar bericht Delen op andere sites
Ricardo25 14 oktober 2004 gepost Share 14 oktober 2004 gepost Nou eigendunk vindt ik een groot woord. Je moet er de humor van in zien. Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 14 oktober 2004 gepost Share 14 oktober 2004 gepost in de series geven ze wel een link naar the crocksons, maar Bassie is in de series de vriend van Adriaan en niet zijn broer Link naar bericht Delen op andere sites
MarsM 14 oktober 2004 gepost Share 14 oktober 2004 gepost Dat in de series steeds links naar de Crocksons gegeven worden is soms een beetje onduidelijk; zoals bij Europa in Spanje zegt *adriaan* dat hij opgetreden heeft met een acrobatenduo genaamd the Crocksons. Maar in Amerika hoor je Siegfried en Roy duidelijk zeggen ''das sind doch die Crocksons'' terwijl *adriaan* *bas* daar lopen. Het komt echter over alsof Bassie de ene keer wel bij de Crocksons zat en de andere lijkt het alsof Adriaan in zijn eentje daar deel van uitmaakte Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 14 oktober 2004 gepost Share 14 oktober 2004 gepost in de series geven ze wel een link naar the crocksons, maar Bassie is in de series de beste vriend van Adriaan en niet zijn broer Anders krijg ik weer ongewenste gedachten Ik vind die links erg leuk, alleen insiders kunnen het snappen, da's tof. Link naar bericht Delen op andere sites
Twice 17 oktober 2004 gepost Share 17 oktober 2004 gepost Wonderer, op jouw site staat dit: Stopwoordjes Baron van Neemwegge: Drommels, drommels en nog eens drommels! Altijd weer die vervelende clown en die irritante acrobaat. En als ik ze te pakken krijg, dan zal ik ze, dan zal ik ze! Stommeling, uilskuiken, bal gehakt, frikadel, zak patat (en verder snackbar-voedsel) Luister. Ik zeg: LUISTER! Hou toch eens op met jullie geleuter! Batjeboe (2x in de Kroon) Alles lijkt me voor zich spreken maar dat laatst... Batjeboe? Kun je mij een tijd op de DVD of zo aangeven waar hij dat zegt, ik heb het nog nooit gehoord Link naar bericht Delen op andere sites
schandebakker 17 oktober 2004 gepost Share 17 oktober 2004 gepost Dat zegt ie onder ander in die scene dat de *baron* zegt ''Dat is een ontdekking Japie'' en de de scenes die erop volgen van : ''Waar heb jij die speedboot verborgen?'' Link naar bericht Delen op andere sites
rancho 17 oktober 2004 gepost Share 17 oktober 2004 gepost Hij wordt i.i.g. gebruikt als Japie in het oor van de Baron fluistert dat hij een onderzeeër heeft klaar staan volgens mij. Link naar bericht Delen op andere sites
Goffe de Boer 18 oktober 2004 gepost Share 18 oktober 2004 gepost De Schatkaartl, De Kroon en de VZ Stad hebben al een derde topic! Het is wel duidelijk dat over deze serie's het meeste te vertellen is. Link naar bericht Delen op andere sites
Twice 18 oktober 2004 gepost Share 18 oktober 2004 gepost De Schatkaartl, De Kroon en de VZ Stad hebben al een derde topic! Het is wel duidelijk dat over deze serie's het meeste te vertellen is. Jaa het leukste boeventrio Link naar bericht Delen op andere sites
MarsM 18 oktober 2004 gepost Share 18 oktober 2004 gepost Dat zegt ie onder ander in die scene dat de *baron* zegt ''Dat is een ontdekking Japie'' en de de scenes die erop volgen van : ''Waar heb jij die speedboot verborgen?'' Zegt de Baron daar niet eerder iets van chapeau (frans woord voor prachtig/geweldig)?? Ik weet wel dat de Baron Batjeboe zegt bij het begin van aflevering 6 als japie net terugkomt van het klaarzetten van de rode auto Link naar bericht Delen op andere sites
Goffe de Boer 18 oktober 2004 gepost Share 18 oktober 2004 gepost [..]Zegt de Baron daar niet eerder iets van chapeau (frans woord voor prachtig/geweldig)?? Ik weet wel dat de Baron Batjeboe zegt bij het begin van aflevering 6 als japie net terugkomt van het klaarzetten van de rode auto En bij het klaarzetten van de speetbood. Link naar bericht Delen op andere sites
MarsM 18 oktober 2004 gepost Share 18 oktober 2004 gepost [..]En bij het klaarzetten van de speetbood. Ja, maar ik zei dus, daar zegt hij volgens mij chapeau en geen batjeboe Link naar bericht Delen op andere sites
TMP 18 oktober 2004 gepost Auteur Share 18 oktober 2004 gepost De Schatkaartl, De Kroon en de VZ Stad hebben al een derde topic! Het is wel duidelijk dat over deze serie's het meeste te vertellen is. De huilende professor is ook aan deel 3 bezig, maar daar heeft nog niemand gereageerd, maja beetje erg off-topic, niet...? Ja, maar ik zei dus, daar zegt hij volgens mij chapeau en geen batjeboe Volgens mij zegt hij daa rook chapeau, maar ik weet het niet helemaal zeker. Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 18 oktober 2004 gepost Share 18 oktober 2004 gepost [..]Volgens mij zegt hij daa rook chapeau, maar ik weet het niet helemaal zeker. Ik weet niet hoe jullie chapeau uitspreken, maar dat wordt sjapo uitgesproken. En *baron* zegt weldegelijk iets met oe achteraan, en ik herinner me ook wel altijd dat ij patjeboe of batjeboe zegt Link naar bericht Delen op andere sites
MarsM 18 oktober 2004 gepost Share 18 oktober 2004 gepost De Baron zegt in aflevering 6: *japie* Baas ik heb een leuk karretje gepikt en hij staat op zijn plaats! *baron* Uitstekend! Batjeboe! (met het vingertje in de lucht ) Maar bij dat stuk met de speedboat: *baron* Chapeau Japie! Dat is een ontdekking, dat kunnen wij heel goed gebruiken! Dus de Baron zegt wel Batjeboe, maar NIET op het moment met de speedboat Link naar bericht Delen op andere sites
Twice 18 oktober 2004 gepost Share 18 oktober 2004 gepost De Baron zegt in aflevering 6: *japie* Baas ik heb een leuk karretje gepikt en hij staat op zijn plaats! *baron* Uitstekend! Batjeboe! (met het vingertje in de lucht ) Maar bij dat stuk met de speedboat: *baron* Chapeau Japie! Dat is een ontdekking, dat kunnen wij heel goed gebruiken! Dus de Baron zegt wel Batjeboe, maar NIET op het moment met de speedboat Kun je een tijd van de DVD geven? Link naar bericht Delen op andere sites
MarsM 19 oktober 2004 gepost Share 19 oktober 2004 gepost 1.43 aflevering 6 2.15.30 met de speedboot , maar nu ik het bij nader inzien aan het luisteren ben lijkt het inderdaad zo dat de baron daar ook batjeboe zegt stomme ik dacht altijd dat hij iets van chapeau zei, terwijl ik de kroon al 56 keer gezien heb Link naar bericht Delen op andere sites
schandebakker 19 oktober 2004 gepost Share 19 oktober 2004 gepost Nee, je hebt gelijk dat zegt hij echt niet. Link naar bericht Delen op andere sites
Twice 19 oktober 2004 gepost Share 19 oktober 2004 gepost 1.43 aflevering 62.15.30 met de speedboot , maar nu ik het bij nader inzien aan het luisteren ben lijkt het inderdaad zo dat de baron daar ook batjeboe zegt stomme ik dacht altijd dat hij iets van chapeau zei, terwijl ik de kroon al 56 keer gezien heb 2.15.30 1.43.10 zegt de baron beide Batjeboe... Ik ken heel dat woord niet joh... Link naar bericht Delen op andere sites
benafan 19 oktober 2004 gepost Share 19 oktober 2004 gepost [..]2.15.30 1.43.10 zegt de baron beide Batjeboe... Ik ken heel dat woord niet joh... k weet et niet zker maar volgens mij zegt hij dit pak je boem alleen dan aan elkaar Link naar bericht Delen op andere sites
MarsM 19 oktober 2004 gepost Share 19 oktober 2004 gepost Bij dat stuk uit aflevering 6 (1.42) lijkt het inderdaad net alsof hij Pak je boem zegt alleen slaat dat bij de verdwenen kroon nergens op. Maar dat was mij ook opgevallen. Alleen bij dat stuk met de speedboot hoor je wel heel duidelijk dat het geen pak je boem kan zijn. Link naar bericht Delen op andere sites
benafan 19 oktober 2004 gepost Share 19 oktober 2004 gepost Bij dat stuk uit aflevering 6 (1.42) lijkt het inderdaad net alsof hij Pak je boem zegt alleen slaat dat bij de verdwenen kroon nergens op. Maar dat was mij ook opgevallen. Alleen bij dat stuk met de speedboot hoor je wel heel duidelijk dat het geen pak je boem kan zijn. zo was mijn eerste indruk dat hoor ik namelijk altijd Link naar bericht Delen op andere sites
Twice 20 oktober 2004 gepost Share 20 oktober 2004 gepost [..]k weet et niet zker maar volgens mij zegt hij dit pak je boem alleen dan aan elkaar Haha, er is alleen geen handige harry bij en daarnaast klopt dat ook niet in hetgeen wat hij zegt... Link naar bericht Delen op andere sites
benafan 20 oktober 2004 gepost Share 20 oktober 2004 gepost [..]Haha, er is alleen geen handige harry bij en daarnaast klopt dat ook niet in hetgeen wat hij zegt... het klinkt zo meer niet Link naar bericht Delen op andere sites
Joost 20 oktober 2004 gepost Share 20 oktober 2004 gepost Ik dacht ook soms dat hij 'pak je boem' zei en dan heel snel, maar dat zou inderdaad gezien de serie wel wat raar zijn. Het zal wel een stopwoordje zijn dat *baron* gebruikt om zijn verbazing te uiten. Link naar bericht Delen op andere sites
MarsM 21 oktober 2004 gepost Share 21 oktober 2004 gepost Ja, maar hij zegt het alleen in de Verdwenen Kroon 2 keer. Bij de Verzonken Stad bijvoorbeeld gebruikt hij bij zijn verontwaardiging gewoon ''Drommels!'' (bijv. als B2 hem opbelt dat B&A op het terras zitten, en wanneer hij merkt dat ze het uit het busje ontsnapt zijn) Link naar bericht Delen op andere sites
allememaggies 21 oktober 2004 gepost Share 21 oktober 2004 gepost Batjeboe is ook alleen maar in de Kroon te horen, in de overige series niet. Tis zeker een woord dat heel kort maar "in" is geweest. Link naar bericht Delen op andere sites
Twice 21 oktober 2004 gepost Share 21 oktober 2004 gepost Batjeboe is ook alleen maar in de Kroon te horen, in de overige series niet.Tis zeker een woord dat heel kort maar "in" is geweest. idd, weet iemand de precieze vertaling? Link naar bericht Delen op andere sites
Lennert 21 oktober 2004 gepost Share 21 oktober 2004 gepost Toen ik het klokhuis keek, zag ik dat de kroon van B&A echt heel mooi is gemaakt, hij lijkt echt heel erg op de echte kroon van willem II dit is namelijk een plaatje van de echte Link naar bericht Delen op andere sites
benafan 21 oktober 2004 gepost Share 21 oktober 2004 gepost hij is echt goed nagemaakt alleen die van B&A die is wat meer goudkleuriger Link naar bericht Delen op andere sites
Twice 21 oktober 2004 gepost Share 21 oktober 2004 gepost hij is echt goed nagemaakt alleen die van B&A die is wat meer goudkleuriger ja en een stuk nepper Link naar bericht Delen op andere sites
Wazeggie 21 oktober 2004 gepost Share 21 oktober 2004 gepost Dat goud maakt de kroon voor kinderen wel meer overdoen als een geweldig duur voorwerp. Maar de wat oudere kijkers hebben al snel door dat het aan de neppe kant is Overigens toch wel een mooi apparaat als je hem zo ziet staan in het museum. Link naar bericht Delen op andere sites
Goffe de Boer 22 oktober 2004 gepost Share 22 oktober 2004 gepost Dat goud maakt de kroon voor kinderen wel meer overdoen als een geweldig duur voorwerp. Maar de wat oudere kijkers hebben al snel door dat het aan de neppe kant is Overigens toch wel een mooi apparaat als je hem zo ziet staan in het museum. Maar Martijn Passchier bewaart hem ook goed. Link naar bericht Delen op andere sites
Malabar 30 oktober 2004 gepost Share 30 oktober 2004 gepost Hoe zit het met de achtergrondmuziek van de Arcade-band van de Kroon. Is deze al nabewerkt of nog origineel? Link naar bericht Delen op andere sites
Goffe de Boer 1 november 2004 gepost Share 1 november 2004 gepost Hoe zit het met de achtergrondmuziek van de Arcade-band van de Kroon. Is deze al nabewerkt of nog origineel? De arcade band van "De Verdwenen Kroon" heeft Smorenburgmuziek. En hoe weet ik dat? Ik heb een paar maanden geleden Frey gemaild. Dus ik heb het niet van me zelf. Link naar bericht Delen op andere sites
kas 9 januari 2005 gepost Share 9 januari 2005 gepost [..]De arcade band van "De Verdwenen Kroon" heeft Smorenburgmuziek. En hoe weet ik dat? Ik heb een paar maanden geleden Frey gemaild. Dus ik heb het niet van me zelf. Heeft Frey die band bij de V&D gekocht? Als dat het geval is dan zit er wel een Arcade-hoes omheen, maar de videobanden zelf zijn van Bridge. (heb hem zelf ook namelijk) Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 9 januari 2005 gepost Share 9 januari 2005 gepost [..]Heeft Frey die band bij de V&D gekocht? Als dat het geval is dan zit er wel een Arcade-hoes omheen, maar de videobanden zelf zijn van Bridge. (heb hem zelf ook namelijk) Het ging over de Arcade dubbelbox van 2000. Die heb ik bij de Maxis gekocht. Link naar bericht Delen op andere sites
Goffe de Boer 10 januari 2005 gepost Share 10 januari 2005 gepost Ik heb de Verdwenen Kroon zelf in Bridge (2001). Maar de normale arcade versie zit daar wel een arcade logo op aan het begin ? Link naar bericht Delen op andere sites
Goffe de Boer 10 januari 2005 gepost Share 10 januari 2005 gepost Ik zag gisteren ook iets vreemds. Bij 'De volgende keer bij Bassie & Adriaan' het nastukje van afl. 3. Deed *japie* een andere scéne. Op de dvd zij hij. *japie* Daar komen die Bassie en Adriaan baas! baas! ! Bij het nastukje *japie* Daar komen die Bassie en Adriaan snel de baas waarschuwen en snel. Link naar bericht Delen op andere sites
Willem 10 januari 2005 gepost Share 10 januari 2005 gepost Ik zag zaterdag ook iets geks in aflevering 1 van de kroon. Namelijk als Adriaan wegrijdt om boodschappen te doen, en Bassie hem na zwaait,kopt Lara de bal in het doel. Dan zegt Bassie:dat is nou flauw Lara !.Op de CNR band uit '92 zegt Bassie dit:dat is nou gemeen Lara !.Beetje vreemd dat ze in de nabewerking 'gemeen' door 'flauw' hebben vervangen. Link naar bericht Delen op andere sites
Malabar 10 januari 2005 gepost Share 10 januari 2005 gepost En in de nabewerkte versie is de bal nep, maar in de CNR versie is het wel een echte bal die je voorbij ziet komen, als ik me goed herinner. Link naar bericht Delen op andere sites
Y J 10 januari 2005 gepost Share 10 januari 2005 gepost En in de nabewerkte versie is de bal nep, maar in de CNR versie is het wel een echte bal die je voorbij ziet komen, als ik me goed herinner. Ja, klopt, in de nabewerking is het nep. Het lijkt mij dat dat een camera repititie was. Link naar bericht Delen op andere sites
MarsM 10 januari 2005 gepost Share 10 januari 2005 gepost En het is al helemaal vreemd dat ze plotseling de verdwenen kroon gaan uitzenden . Is de schatkaart nu gewoon gestopt / afgebroken ofzo? Link naar bericht Delen op andere sites
Malabar 10 januari 2005 gepost Share 10 januari 2005 gepost De Schatkaart was afgelopen na aflevering 14. Link naar bericht Delen op andere sites
MarsM 10 januari 2005 gepost Share 10 januari 2005 gepost Okee... mischien heb ik iets gemist ofzo, maar op 1 en 2 januari zond nickelodeon in het weekend toch echt zaterdag en zondag nog afleveringen van de schatkaart uit... namelijk aflevering 10, aflevering 10, aflevering 8 en aflevering 10. (kijk ook in het schatkaart topic) Dus die laatste afleveringen kunnen nooit zijn uitgezonden als ze dit weekend met de kroon zijn begonnen (afl 1 tm 4) Link naar bericht Delen op andere sites
Malabar 10 januari 2005 gepost Share 10 januari 2005 gepost Ik heb zaterdag aflevering 14 gezien, en toen aflevering 1 van de Kroon, de vorige weken heb ik niet gekeken. Link naar bericht Delen op andere sites
MarsM 10 januari 2005 gepost Share 10 januari 2005 gepost haha... nou dat is dan duidelijk.... ze hebben de helft niet uitgezonden van de schatkaart (iig niet aflevering 9, 11, 12 en 13 ). Er klopte bij de schatkaart uitzendingen al de hele tijd niks van, maar dit zal wel ''een foutje'' geweest zijn, omdat in 1 weekend ook al drie keer aflevering 10 voorbij kwam. Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten