_Bigmac_ 14 februari 2004 gestart Share 14 februari 2004 gestart Nou wat vinden jullie van Van der Steen ??. Ik vind het zelf een beetje een raare man. Denk eerlijk gezegt dat hij stiekem een boef is. Link naar bericht Delen op andere sites
Uncle Ar 14 februari 2004 gepost Share 14 februari 2004 gepost Nou wat vinden jullie van Van der Steen ??.Ik vind het zelf een beetje een raare man. Denk eerlijk gezegt dat hij stiekem een boef is. Hij is cool. Rustig type, regelt alles goed en verveelt nooit in een scène. Maar wist je dat hij in het echt ook daadwerkelijk inspecteur/adjudant van de politie is geweest? Link naar bericht Delen op andere sites
_Bigmac_ 14 februari 2004 gepost Auteur Share 14 februari 2004 gepost Nou wat vinden jullie van Van der Steen ??.Ik vind het zelf een beetje een raare man. Denk eerlijk gezegt dat hij stiekem een boef is. Hij is cool. Rustig type, regelt alles goed en verveelt nooit in een scène. Maar wist je dat hij in het echt ook daadwerkelijk inspecteur/adjudant van de politie is geweest? Nee dat is wel een leuk nieuwtje. Link naar bericht Delen op andere sites
Gossie 14 februari 2004 gepost Share 14 februari 2004 gepost En het acteren zit in de familie. Ik heb ook ergens gelezen dat zijn zoon in onderweg naar morgen speelt. Link naar bericht Delen op andere sites
japio 14 februari 2004 gepost Share 14 februari 2004 gepost ik vind hem een beetje zielig. de boeven zijn meerdere keren ontsnapt en hij heeft een clown en acrobaat nodig om ze te vangen. geen beste agent , maar wel een aardige kerel Link naar bericht Delen op andere sites
Gossie 14 februari 2004 gepost Share 14 februari 2004 gepost Ja van der steen is inderaad niet echt een super politie man. Zo zie je maar waar dat B&A een goede afspiegeling van de hedendaagse samenleving is Link naar bericht Delen op andere sites
japio 14 februari 2004 gepost Share 14 februari 2004 gepost in hoeveel series heeft van der steen eigenlijk meegespeeld? de professor en de kroon alleen toch maar? Link naar bericht Delen op andere sites
Gossie 14 februari 2004 gepost Share 14 februari 2004 gepost In de verzonken stad ook eigenlijk een klein beetje omdat b&a met hem telefoneren. Je hoort hem niet je ziet hem niet maar eigenlijk is hij er wel. En natuurlijk bij de diamant. Link naar bericht Delen op andere sites
japio 14 februari 2004 gepost Share 14 februari 2004 gepost In de verzonken stad ook eigenlijk een klein beetje omdat b&a met hem telefoneren. Je hoort hem niet je ziet hem niet maar eigenlijk is hij er wel. En natuurlijk bij de diamant. dat is waar, alleen vind ik het jammer dat ze bij de schatkaart een andere inspecteur hadden. ik vond hem niet leuk. Link naar bericht Delen op andere sites
Uncle Ar 14 februari 2004 gepost Share 14 februari 2004 gepost in hoeveel series heeft van der steen eigenlijk meegespeeld?de professor en de kroon alleen toch maar? Neenee Ook in De Diamant was hij present. Zo ontmoette hij B&A voor het eerst en daar verwijst hij naar in De Verdwenen Kroon als een agent Adriaan gearresteerd heeft. Agent, je hebt de verkeerde te pakken. Dit is Adriaan, die mij al diverse malen geholpen heeft met het opsporen van diamantdieven. Link naar bericht Delen op andere sites
Gossie 14 februari 2004 gepost Share 14 februari 2004 gepost Inderdaad inspecteur de Vries met zijn slaafje waren inderdaad weinig aan. Link naar bericht Delen op andere sites
japio 14 februari 2004 gepost Share 14 februari 2004 gepost Inderdaad inspecteur de Vries met zijn slaafje waren inderdaad weinig aan. ik vind die de vries ook helemaal niet vriendelijk overkomen Link naar bericht Delen op andere sites
_Bigmac_ 14 februari 2004 gepost Auteur Share 14 februari 2004 gepost Inderdaad inspecteur de Vries met zijn slaafje waren inderdaad weinig aan. Ja maar hij heeft B&A nog nooit ergens van verdacht. Link naar bericht Delen op andere sites
Maikotjuh 14 februari 2004 gepost Share 14 februari 2004 gepost Inderdaad inspecteur de Vries met zijn slaafje waren inderdaad weinig aan. ik vind die de vries ook helemaal niet vriendelijk overkomen Ik vind Dick Engelbracht een goed acteur, en vind die Inspecteur wel leuk! Ook zijn dubbelrol als marktkoopman is super... Inspecteur/Adjudant van der Steen is een leuk personage, maar vind hem maar een beetje lui. Hij laat de klusjes liever door B&A opknappen, en zelf zit ie liever achter zijn bureau... Maar ja mss dat dat de taak is van een inspecteur/adjudant Link naar bericht Delen op andere sites
japio 14 februari 2004 gepost Share 14 februari 2004 gepost volgens mij heet hij dick rienstra, dat zag ik van de week in de aftiteling bij de professor Link naar bericht Delen op andere sites
Maikotjuh 14 februari 2004 gepost Share 14 februari 2004 gepost volgens mij heet hij dick rienstra, dat zag ik van de week in de aftiteling bij de professor Zo heet ie natuurlijk ook... Link naar bericht Delen op andere sites
Joost 14 februari 2004 gepost Share 14 februari 2004 gepost Agent / Adjudant / Inspecteur Van der Steen is een prima agent. Hij laat B&A opsluiten in De Diamant, maar twijfelt eigenlijk meteen of ze het wel hebben gedaan, kennelijk weet hij het ook niet zeker. Hij biedt ook netjes z'n excuses aan als de onschuld van B&A is vastgesteld. Trouwens over slaafjes gesproken. Die assistent van Van der Steen in De Verdwenen Kroon komt ook maar sufffig over, een agent is het niet echt. Net of ie z'n tekst staat op te dreunen. Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 14 februari 2004 gepost Share 14 februari 2004 gepost volgens mij heet hij dick rienstra, dat zag ik van de week in de aftiteling bij de professor Je zou af en toe eens op mijn site kunnen kijken. Misschien post je dan geen informatie die iedereen al weet. Er staat enorm veel op, het zou een beetje zonde zijn om dat hier allemaal te gaan herhalen. On Topic: ik vind Adjudant Van der Steen koel. Ben er niet zeker van in welke serie, ik denk toch wel in de Kroon, als ze met z'n drieen de telefoontjes van de Baron krijgen. Tof Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 15 februari 2004 gepost Share 15 februari 2004 gepost Ik vind het ook cool dat hij een liedje meezingt in de diamant Link naar bericht Delen op andere sites
_Bigmac_ 15 februari 2004 gepost Auteur Share 15 februari 2004 gepost Ik vind het ook cool dat hij een liedje meezingt in de diamant Zou je meschien aan dat liedje kunnen komen ??. Dat heb ik volgens mij nog nooit gezien. Lijkt me wel erg grappig . Link naar bericht Delen op andere sites
Baron_van_Neemwegge 16 februari 2004 gepost Share 16 februari 2004 gepost Op de DVD van de diamant staat dat liedje. Inderdaad erg grappig dat ie daarin meezingt. Al klinkt het mij meer als praten op muziek in de oren Link naar bericht Delen op andere sites
randy_roes 16 februari 2004 gepost Share 16 februari 2004 gepost Op de Plaat/CD Avonturen staat het ook. Link naar bericht Delen op andere sites
benafan 20 februari 2004 gepost Share 20 februari 2004 gepost En het acteren zit in de familie. Ik heb ook ergens gelezen dat zijn zoon in onderweg naar morgen speelt. dat zal dan wel de man zijn die hugo van walsum speelt hij heet namelijk in het egt "Robin Rienstra" en de adjudan"t Dick Rienstra dus dat zal zijn zoon dan wel zijn maar vind em niet eg lijkuh maar het moet em dan wel zijn Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 20 februari 2004 gepost Share 20 februari 2004 gepost [..]maar vind em niet eg lijkuh maar het moet em dan wel zijn Dat is hem inderdaad. En je moet eens twee foto's naast elkaar zetten. Ze lijken hartstikke op elkaar. Link naar bericht Delen op andere sites
Maikotjuh 21 februari 2004 gepost Share 21 februari 2004 gepost [..]Dat is hem inderdaad. En je moet eens twee foto's naast elkaar zetten. Ze lijken hartstikke op elkaar. Op IMDB staat het bewijs: http://www.us.imdb.com/name/nm0726293/ Link naar bericht Delen op andere sites
Joostve 21 februari 2004 gepost Share 21 februari 2004 gepost Nou wat vinden jullie van Van der Steen ??.Ik vind het zelf een beetje een raare man. Denk eerlijk gezegt dat hij stiekem een boef is. waar slaat dit op Link naar bericht Delen op andere sites
benafan 23 februari 2004 gepost Share 23 februari 2004 gepost [..]waar slaat dit op ik vind het wel een goeie adjudant beter dan die van de vries dat vind ik opzich niet een stomme vent maar ik vind dat ie niet echt kan acteren maar ja dat is mijn mening Link naar bericht Delen op andere sites
Frey 23 februari 2004 gepost Share 23 februari 2004 gepost [..]ik vind het wel een goeie adjudant beter dan die van de vries dat vind ik opzich niet een stomme vent maar ik vind dat ie niet echt kan acteren maar ja dat is mijn mening Nou, ik vind hem schitterend Link naar bericht Delen op andere sites
Maikotjuh 23 februari 2004 gepost Share 23 februari 2004 gepost [..]Nou, ik vind hem schitterend Me too... Dick Engelbracht is een schitterend acteur. Die rol als marktkoopman is ook Jammer dat je niets meer van hem hoort... Link naar bericht Delen op andere sites
bartje518 23 februari 2004 gepost Share 23 februari 2004 gepost De Vries vond ik juist veel spannender Beter dan Van der Steen, die een beetje sullig overkwam. Link naar bericht Delen op andere sites
Baron_van_Neemwegge 23 februari 2004 gepost Share 23 februari 2004 gepost Op een of andere manier heb ik een voorkeur voor v/d Steen. Hij had zo'n mooi kantoor met een mooie telefoon (Heb een obsessie voor telefoons, lijk *baron* wel ) En ook het "Attentie aan alle wagens..." vind ik altijd prachtig Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 23 februari 2004 gepost Share 23 februari 2004 gepost Op een of andere manier heb ik een voorkeur voor v/d Steen. Hij had zo'n mooi kantoor met een mooie telefoon (Heb een obsessie voor telefoons, lijk *baron* wel ) En ook het "Attentie aan alle wagens..." vind ik altijd prachtig Ik vind Van der Steen ook leuker... De Vries is echt zo'n standaard inspecteur, met zo'n regenjas en een slaafje. De Adjudant had tenminste een uniform en een leger agenten tot zijn beschikking Link naar bericht Delen op andere sites
Baron_van_Neemwegge 23 februari 2004 gepost Share 23 februari 2004 gepost En daarbij heb ik Inspecteur de Vries ook geen liedje horen zingen Dat v/d Steen dat gedaan heeft maakt hem voor mij al meteen een nummer 1 Link naar bericht Delen op andere sites
DarkShine 23 februari 2004 gepost Share 23 februari 2004 gepost Vond ze allebei op hun manier wel leuk, ik bedoel zie je van der Steen al in de kleedkamer van de B&A Boys? Alhoewel ik de Vries nou echt niet 'attentie alle wagens, ga direct naar het museum, 3 inbrekers hebben de kroon gestolen' hoor zeggen. Link naar bericht Delen op andere sites
Maikotjuh 23 februari 2004 gepost Share 23 februari 2004 gepost Vond ze allebei op hun manier wel leuk, ik bedoel zie je van der Steen al in de kleedkamer van de B&A Boys?Alhoewel ik de Vries nou echt niet 'attentie alle wagens, ga direct naar het museum, 3 inbrekers hebben de kroon gestolen' hoor zeggen. De taak van 'van der Steen' in de serie van de Kroon is natuurlijk ook anders, hij is dan Adjudant (In "Bassie en Adriaan en de diamant" (1979) & "Bassie en Adriaan en de huilende professor" (1982) is hij overigens wel inspecteur) Link naar bericht Delen op andere sites
Maikotjuh 23 februari 2004 gepost Share 23 februari 2004 gepost Leuk trouwens dat de 2 acteur dezelfde voornaam hebben: Dick Rienstra & Dick Engelbracht Link naar bericht Delen op andere sites
Maikotjuh 23 februari 2004 gepost Share 23 februari 2004 gepost Het is niet te geloven trouwens maar de beer uit Bollo, Bries en Bondgenoten wordt gespeeld door Dick Rienstra. Hieronder ff een plaatje: De rechtse dus, hij valt bijna niet te herkennen De leader van het programma: http://www.kindertv.org/clips/wmv/bollo ... enoten.wmv Link naar bericht Delen op andere sites
DarkShine 23 februari 2004 gepost Share 23 februari 2004 gepost [..]De taak van 'van der Steen' in de serie van de Kroon is natuurlijk ook anders, hij is dan Adjudant (In "Bassie en Adriaan en de diamant" (1979) & "Bassie en Adriaan en de huilende professor" (1982) is hij overigens wel inspecteur) Daarom zeg ik ook, ze passen allebei op hun manier in de serie's Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 25 februari 2004 gepost Share 25 februari 2004 gepost Diamant: Agent Huilende Professor: Inspecteur Kroon: Adjudant Reis vol verrassingen: Inspecteur Deze man is mijn favo good guy! Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 25 februari 2004 gepost Share 25 februari 2004 gepost Diamant: AgentHuilende Professor: Inspecteur Kroon: Adjudant Reis vol verrassingen: Inspecteur Deze man is mijn favo good guy! Adjudant is tegenwoordig geen politie rang meer. Ik vraag me toch af waarom hij van inspecteur naar adjudant en weer terug gaat. Trouwens, van Agent naar Inspecteur is een behoorlijke stap. Goeie promotie voor hem Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 25 februari 2004 gepost Share 25 februari 2004 gepost [..]Adjudant is tegenwoordig geen politie rang meer. Ik vraag me toch af waarom hij van inspecteur naar adjudant en weer terug gaat. Trouwens, van Agent naar Inspecteur is een behoorlijke stap. Goeie promotie voor hem Misschien heeft ie staat pronken met het oppakken van de diamantdieven, terwijl B&A deze dieven gevangen hadden. Als Van Der Steen gemeld had dat hij er zelf voor gezorgd had, is promotie een logische gevolg (pff kromme zin maar oke) Link naar bericht Delen op andere sites
De Maestro 25 februari 2004 gepost Share 25 februari 2004 gepost Ik vind zowel van der Steen als de Vries geweldig. Van der Steen is iemand die heel betrokken is en B&A steeds helpt (ze hoeven maar te bellen en hij stuurt een heel leger agenten eropuit). De Vries is daarbij een echte inspecteur die gewoon de feiten nakijkt met de handen in zijn zakken en B&A wat meer bescheiden helpt. Trouwens, toen ik vroeger altijd B&A naspeelde was ik altijd de Baron en ik noemde mijzelf altijd Baron van der Steen. Ik dacht dat ik dat zelf had verzonnen, maar het is dus de adjudant die zo heet. Link naar bericht Delen op andere sites
jordy 29 februari 2004 gepost Share 29 februari 2004 gepost De Vries is cker wel coewl heeft er iemand eigenluk een plaatje van deze fijne vent in 1 van de series. Maar adjudant van de Steen is en blijft de leukste vooral die poster in zijn kantoor waarop je de baron vermomd ziet vind ik geweldig en ook dat hij altijd naar Adriaan zijn plannen luisterd is wel grappig Link naar bericht Delen op andere sites
jordy 3 maart 2004 gepost Share 3 maart 2004 gepost heeft iemand nou een plaatje van inspecteur de vries Link naar bericht Delen op andere sites
Maikotjuh 3 maart 2004 gepost Share 3 maart 2004 gepost De Vries is cker wel coewl heeft er iemand eigenluk een plaatje van deze fijne vent in 1 van de series. Maar adjudant van de Steen is en blijft de leukste vooral die poster in zijn kantoor waarop je de baron vermomd ziet vind ik geweldig en ook dat hij altijd naar Adriaan zijn plannen luisterd is wel grappig De vries heeft zo'n poster op zijn kantoor Het lijkt me iig niet dat dat de Baron is op die poster Volgens mij haal je twee namen door elkaar. Dit is *adjudant* van der Steen en dit is Inspecteur de Vries Link naar bericht Delen op andere sites
Drommels 4 maart 2004 gepost Share 4 maart 2004 gepost Ik vind dat Dick Rienstra de rol van Adjudant van der Steen uitstekend heeft gespeeld. Dat is absoluut een goede keus geweest! Link naar bericht Delen op andere sites
jordy 4 maart 2004 gepost Share 4 maart 2004 gepost ow thnq daar is inspecteur de vies!! owja ik ziet het ik vergiste me in die namen Link naar bericht Delen op andere sites
Heer_van_Bartolhoven 4 maart 2004 gepost Share 4 maart 2004 gepost Diamant: AgentHuilende Professor: Inspecteur Kroon: Adjudant Reis vol verrassingen: Inspecteur Deze man is mijn favo good guy! Misschien kan Wonderer aan Adriaan vragen of dat geen foutje is, ze krijgt met haar charmes toch altijd antwoord Volgens mij is dat gewoon een slordigheidsfoutje, dat hij in de Reis vol Verrassingen weer inspecteur is Link naar bericht Delen op andere sites
wonderer 4 maart 2004 gepost Share 4 maart 2004 gepost [..]Misschien kan Wonderer aan Adriaan vragen of dat geen foutje is, ze krijgt met haar charmes toch altijd antwoord Volgens mij is dat gewoon een slordigheidsfoutje, dat hij in de Reis vol Verrassingen weer inspecteur is Ik kan het proberen, maar ik heb het idee dat het zo gedaan is omdat de rangen van de politie veranderden... Hij is waarschijnlijk in adjudant veranderd vanwege de verwarring met De Vries, maar tegenwoordig bestaan er geen adjudanten meer, dus misschien was die rang vlak voor Amerika eruit gegooid en moesten ze weer terug naar inspecteur. Link naar bericht Delen op andere sites
rancho 28 maart 2004 gepost Share 28 maart 2004 gepost Hij kon in ieder geval niet zo goed playbacken. hij nam ook de plannen van B&A niet zo serieus. Voor de rest was het wel een goede. Ik had ook op een site gelezen dat zijn zoon in onderweg naar morgen speelt. Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten