Ga naar inhoud

Justforthefun

Users
  • Aantal items

    4
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Profiel

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    leusden
  • Console
    Commodore 64 / P2000T / Amiga

Profile Fields

  • Interesses
    Verzamelen van Commodore of p2000t gerelateerde zaken. Verder retro programming.

Justforthefun's Achievements

Pong

Pong (1/10)

  1. Kijk zo leer je weer eens wat op de zaterdagmiddag.
  2. En ook direct even wat geëxperimenteerd 😁
  3. Hi @Bertus dank je voor je duidelijke uitleg. Nu snap ik ook inderdaad de uitleg op deze pagina (29) beter dat ook met de print chr$ om een kleur te 'kiezen' er één positie op het scherm nodig is. Dit is dus ook zo bij het gebruik van poke om daarmee direct in het scherm geheugen om de kleur om te schakelen voor het volgende character dat je afdrukt.
  4. Sinds een tijdje ben ik ook geïnteresseerd geraakt in de P2000T computer. Bij 'toeval', tja dat zegt een verzamelaar immers altijd, ben ik ook in het bezit van een P2000T en mij wat aan het verdiepen in de history en gebruiksmogelijkheden. Ik verbaas me eigenlijk hoe relatief weinig informatie er online nog beschikbaar is. Dit forum biedt in ieder geval de nodige gegevens of verwijzingen informatie die langzaam aan het verdwijnen lijkt. maar goed, ik ben nu aan het experimenteren met het programmeren op de P2000T en heb behalve de P2000T handleiding en Basic probeerboek voor de P2000T nog niet heel andere documentatie kunnen vinden. Mocht iemand nog documentatie hebben van de basic programmeer taal zelf, dus niet zozeer algemene informatie over programmeren in basic, maar specifiek voor de Basic variant dus van de P2000T basic Interpreter module, dan ben ik erg geïnteresseerd. Een directe vraag die ik heb bijvoorbeeld. Naast de chr$ characters om kleur en positie te bepalen, is er ook een video kleur geheugen locatie waarmee je met poke commando's bijvoorbeeld de kleur van een character op het scherm kunt veranderen ?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...