djkoelkast 2 oktober 2014 gestart Share 2 oktober 2014 gestart Arcadehallen, ze zijn er niet heel veel meer in Nederland. Die er zijn zijn vooral gefixeerd op gokken en gokspelletjes zoals op de kermis en hebben dan een klein aanbod aan arcadekasten staan. Flipperkasten en Photoplaykasten zie je ook steeds minder. In dit topic lijkt het me leuk als je melding maakt (+ mogelijk foto) als je een arcadehal of arcadespel hebt gevonden. Zet de plaats even dik gedrukt zodat het makkelijker terug te vinden is. Afgelopen weekend in Zandvoort Center Parcs Zandvoort: Kleine arcadehal in het centrum van Center Parcs, publiekelijk toegankelijk. Heeft een aantal sit down cabinets (o.a. Ferrari F355 Challenge, Fast & Furious motor racing), 2 flipperkasten (Pirates of the Caribbean, Indiana Jones (versie 4), beiden van Stern) en voor de rest vooral gokspelletjes. Prijzen meestal 1 euro per game, behalve Air Hockey, gebogen versie, (onderste via de link) 2 euro per game (9 punten/3 minuten). Daarnaast een apart gedeelte met gokautomaten. Circus Zandvoort: Redelijk ruim opgezette arcadehal met bioscoop (bovenste verdieping), gokautomaten (2 aparte gedeeltes op de middelste verdieping), spiegelhallen (2 stuks aan de achterzijde) en amusementshal (benedenverdieping). Veel 2-player games. Geen flipperkasten 2 Air Hockey-tafels (waterproof, rechte versie) Mario Kart 2 player cabinet 4-player linked Daytona USA 2 Ms Pacman/Galaga in 1 cabinet (moderne versie, groot 25" beeld ipv 19") Electric Chair Dance Dance Revolution Spel waarbij je moet dansen met video op de vloer Helft is ingericht voor gokspellen (kermis-achtig) Veel spellen € 0,50 - € 1,00 per spel, werkt met munten die je via een automaat kunt wisselen Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 2 oktober 2014 gepost Share 2 oktober 2014 gepost Best aardige arcadehal nog! Wel akelig rustig op die foto's, het zou bijna begrijpen waarom arcadehallen verdwijnen. Hoe werkt die stoel precies? Vaak in de buurt van het strand kom je nog wel wat plekken met arcadelkasten tegen, zoals bijv. in Scheveningen. Ik was laatst in Sluis (Zeeuws-Vlaanderen) en bij Toversluis aldaar hadden ze ook een Game Kingdom met een aantal games (Sega Rally, Let's Go Jungle Deluxe , nog een aantal multiplayer racers, air hockey (eveneens gebogen versie), grijpmachines, ballen gooien, etc.). Ik denk een stukje kleiner dan wat Zandvoort te bieden heeft, maar toch was ik aangenaam verrast. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 2 oktober 2014 gepost Auteur Share 2 oktober 2014 gepost Best aardige arcadehal nog! Wel akelig rustig op die foto's, het zou bijna begrijpen waarom arcadehallen verdwijnen. Hoe werkt die stoel precies? Vaak in de buurt van het strand kom je nog wel wat plekken met arcadelkasten tegen, zoals bijv. in Scheveningen. Ik was laatst in Sluis (Zeeuws-Vlaanderen) en bij Toversluis aldaar hadden ze ook een Game Kingdom met een aantal games (Sega Rally, Let's Go Jungle Deluxe , nog een aantal multiplayer racers, air hockey (eveneens gebogen versie), grijpmachines, ballen gooien, etc.). Ik denk een stukje kleiner dan wat Zandvoort te bieden heeft, maar toch was ik aangenaam verrast. Dit was overdag in een vrij rustig weekend (relatief weinig toeristen), dus dat zal e.e.a. verklaren. Op zich best ruim, maar weinig ècht interessante kasten. Veel gokspul, dat is jammer. Ziet er leuk uit, maar je kunt alleen tokens winnen en daarmee kun je van die kermisprijzen 'kopen'. Die stoel heb ik niet geprobeerd, maar op Youtube is e.e.a. te vinden: Ik denk niet dat het ècht veel stroom geeft, vooral trilt en daarbij kleine schokjes doet ofzo. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
jeugdmemories 2 oktober 2014 gepost Share 2 oktober 2014 gepost (aangepast) In vogelpark Avifauna en in Scheveningen vind je ook nog een Arcadehal. EDIT: Scheveningen was dus al vermeld. 2 oktober 2014 aangepast door jeugdmemories Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 2 oktober 2014 gepost Share 2 oktober 2014 gepost In vogelpark Avifauna en in Scheveningen vind je ook nog een Arcadehal. EDIT: Scheveningen was dus al vermeld. Ohja, ik ging vroeger altijd naar Avifauna (via de gratis illegale manege-ingang) om daar te gamen. De laatste keer dat ik er was een aantal jaar geleden stelde het niet zoveel meer voor, en was onderhoud hard nodig. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 2 oktober 2014 gepost Share 2 oktober 2014 gepost In het centrum van Utrecht waren tot voor kort ook nog een aantal arcadekasten bij Smith & Jones, waaronder 4 aan elkaar aangesloten cabines met Sega Rally 3, dat was heel vet! Helaas kwam ik er net achter dat de zaak failliet is en dat die kasten zijn verkocht: http://www.faillissementsdossier.nl/veiling/17292/pool-en-gaming-center-smith-jones-te-utrecht.aspx Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Naomi 2 oktober 2014 gepost Share 2 oktober 2014 gepost Het Bonami spelComputer museum heeft een apart gedeelte met allemaal arcade kasten Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Deemster 2 oktober 2014 gepost Share 2 oktober 2014 gepost Circus Zandvoort is tof! Ik kom er af en toe even racen Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Dexx 2 oktober 2014 gepost Share 2 oktober 2014 gepost in Austerlitz is nog een arcade hal (pyramide van Austerlitz dus) niet heel groot, wel grappig dat het gewoon in een natuurgebied ligt in Vlissingen heb je de Carrousel nog.. ook een dikke grote hal, helaas te ver weg voor mij.. enne.. in er is in Veenendaal ook nog een Arcade hal, maar die is privé de mijne dus. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 2 oktober 2014 gepost Auteur Share 2 oktober 2014 gepost Welkom op Retroforum! En leuk dat je zelf ook een arcadehal hebt Ik heb zelf ook een soort privémuseum, maar dan met retro computers. Niets van schaal, het is mijn zolderkamer die vol staat en is niet toegankelijk voor publiek Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Dexx 2 oktober 2014 gepost Share 2 oktober 2014 gepost Bedankt!! best cool om zoiets te hebben hoor, heb d'r dus 6 staan... een echte mini arcade hal..kan geen foto's neerzetten, de site bugged ontzettend op mijn pc Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 2 oktober 2014 gepost Auteur Share 2 oktober 2014 gepost Foto even goedgezet, normaal klik je op het fototje in de editor en plak je de url, dan moet het werken, ook op de ipad Met welke browser heb je die problemen op je pc? Ik zie wel een heel erg Japanse kast, is dat een beetje het genre wat jou interesseert? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Dexx 3 oktober 2014 gepost Share 3 oktober 2014 gepost Bedankt maar weer de problemen zijn er met IE11, zelfs in compatible modus... de game op de foto is Pop'n music, 100% Japans.. verder staan er nog: Keyboardmania 3rd mix Beatmania 7th Mix Sega New Astro city met Parodius DA! Namco Cyber Lead met Tekken 3 en een Neogeo cab met een hele zooi aan vette games een aantal stonden ook bij de Retro Game Experience in Hilversum. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 3 oktober 2014 gepost Auteur Share 3 oktober 2014 gepost Probeer het eens met Chrome, ik hoor wel vaker dat IE11 problemen geeft. Wij zijn zoals je waarschijnlijk wel weet ook op de Retro Game Experience geweest voor een reportage, topic staat in evenementen. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Dexx 3 oktober 2014 gepost Share 3 oktober 2014 gepost probeer vanavond Safari op de mac uit, dat moet goed gaan.. enne.. ja, dat weet ik was vet he? maarre nu weer on topic dan maar andere arcade hallen... ehm, in Renesse is ook nog een hal die heet FUNHOUSE oja, PM me maar als je nog wat wil weten. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 3 oktober 2014 gepost Share 3 oktober 2014 gepost In Drievliet in Den Haag is een flinke arcadehal met onder andere airhockey, bulldozer en een sit down-cabinet van Out Run Quote Link naar bericht Delen op andere sites
T42 2 december 2014 gepost Share 2 december 2014 gepost Het Bonami spelComputer museum heeft een apart gedeelte met allemaal arcade kasten daar staat nu ook een bowling ally van bally die ooit van mij was maar ik heb mijn eigen arcade hal en 2x perjaar sta ik met een stukje in de jaarbeurs Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Dexx 27 februari 2015 gepost Share 27 februari 2015 gepost Newsflash: in Tilburg gaat hall of of game de boel verbouwen, ik ben benieuwd wat er voor moois komt Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Dexx 30 juni 2015 gepost Share 30 juni 2015 gepost de hal in Tilburg bestaat gewoon niet meer.. game over. het bonami spelcomputer museum is nu ook verhuist naar Zwolle.. veel mooier en veel groter nu Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 30 juni 2015 gepost Auteur Share 30 juni 2015 gepost http://www.faillissementsdossier.nl/nl/faillissement/1045404/hall-of-game-b-v.aspx Het was dus geen verbouwing Zo zonde Een kleine € 50.000 omzet in 2013 Bijna een ton schuld Als ik het goed lees Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Dexx 30 juni 2015 gepost Share 30 juni 2015 gepost ach ja, het was te verwachten.. weinig kennis van de apparaten daar, de neogeo had een scherm die op knappen stond.. echt jammer nu iets leuks.. heb m'n collectie weer een beetje uitgebreid. wat ik er nu bij heb is: Darius Gaiden (Taito F3) Bubble Memories (Taito F3) Outrun 2 SP upright kast.. en wat neogeo games zoals: Neo Drift out en nog een hele bende je zou het met eigen ogen moeten zien Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 30 juni 2015 gepost Auteur Share 30 juni 2015 gepost Dat is zonde. Er zou meer door liefhebbers gemaakt moeten worden (zoals bij Bonami), dan heb je minder commerciële druk er achter staan. Maar dan moet je wel eigen kapitaal hebben (of al een redelijke verzameling) Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Dexx 30 juni 2015 gepost Share 30 juni 2015 gepost ja maar goed, binnenkort ga ik weer naar games & computers (bonami Extreme) om wat te doneren Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 30 juni 2015 gepost Share 30 juni 2015 gepost Dat is zonde. Er zou meer door liefhebbers gemaakt moeten worden (zoals bij Bonami), dan heb je minder commerciële druk er achter staan. Maar dan moet je wel eigen kapitaal hebben (of al een redelijke verzameling) Dat is inderdaad wel flink verbeterd sinds de laatste keer dat ik er over hoorde. Het leek mij persoonlijk in den beginne maar een beetje een pocherige bedoening daar maar er werken weldegelijk gewoon mensen met passie. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
funtime_arena 7 september 2015 gepost Share 7 september 2015 gepost (aangepast) Hi, we love Arcade Games too. We are from germany but here there are only a few arcade games and pinballs. we have always travel to the netherlands or belgium to play in arcades. On our YouTube Channel we show some videos from our trips to this nice places. also we do videos of playing claw machines. Please check out Arcade Mega Jackpot Win - Playstation 4! The Wizard Of Oz Coin Pusher & Redemption Games Arcade FunTime #01 - Spin Me Wheel! Arcade FunTime #02 - Big Bass Wheel Redemption Game Claw Machine Wins #01: Elmo & Co. Claw Machine Wins #02: Minion, Yoshi & Co. 7 september 2015 aangepast door funtime_arena Quote Link naar bericht Delen op andere sites
funtime_arena 14 september 2015 gepost Share 14 september 2015 gepost New videos:NBA Hoops Basketball Whack N Win! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 14 september 2015 gepost Share 14 september 2015 gepost I personally don't think spamming your video's in here is the right way to go. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
dennismark 21 september 2015 gepost Share 21 september 2015 gepost er is laatst een pinball "museum" (gewoon een flipperhall) geopend in rotterdam. 5 euro voor 1 uur 10 euro voor 3 uur 16 euro voor een dagpas als ik het goed kan herineren. genoeg kasten om te spelen en geweldig personeel. http://dutchpinballmuseum.com/ Quote Link naar bericht Delen op andere sites
funtime_arena 6 oktober 2015 gepost Share 6 oktober 2015 gepost Check our new video. in this clip we play a redemptiongame called "monster drop" Quote Link naar bericht Delen op andere sites
samba-boy 6 oktober 2015 gepost Share 6 oktober 2015 gepost (aangepast) I personally don't think spamming your video's in here is the right way to go. If you'd interact with the rest this forum has to offer, that would be much more appreciated than just dropping by to drop your video's. But that's just me. 6 oktober 2015 aangepast door samba-boy Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Dexx 6 december 2015 gepost Share 6 december 2015 gepost If you'd interact with the rest this forum has to offer, that would be much more appreciated than just dropping by to drop your video's. But that's just me. zou het een spambot zijn??? ik heb niks met die ticket redemption (kermis attracties) games als ik Arcade hoor denk ik gelijk aan de 80/90's en wat Japan allemaal nog heeft, ben dit jaar daar nog geweest.... kanonnen!! wat was dat vet! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 7 december 2015 gepost Share 7 december 2015 gepost Geen idee, iig iemand die van eenrichtingsverkeer houdt (wel zenden, niet willen participeren). Ik was zelf 2 weken geleden weer in Toversluis. Toch even een paar potjes Let's Go Jungle gespeeld, blijft een tof spel met z'n tweeën: En verder veel geluk gehad met coins pushen, want we konden zo ongeveer die hele winkel leeg 'kopen' met de behaalde punten. Allemaal nutteloze rotzooi mee 'gewonnen' Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 10 december 2015 gepost Auteur Share 10 december 2015 gepost In Egmond aan Zee in het hotel Zuiderduin staat dit: In Utrecht in food spot vind je dit: + nog een shuffletafel (Yellow Submarine) en een dubbele racer. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Dexx 15 december 2015 gepost Share 15 december 2015 gepost In Egmond aan Zee in het hotel Zuiderduin staat dit: photo_2015-12-10_12-55-17-W800.jpg In Utrecht in food spot vind je dit: + nog een shuffletafel (Yellow Submarine) en een dubbele racer. DSC_0153-W800.jpg DSC_0154-W800.jpg cool er zijn dus toch wat kleine "Arcade hallen" in NL Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 15 december 2015 gepost Auteur Share 15 december 2015 gepost Ja, je moet ze wel goed zoeken, maar daarom is het leuk als iedereen dit topic bijwerkt als 'ie wat tegenkomt. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Hinse 15 december 2015 gepost Share 15 december 2015 gepost Food Spot kende ik nog niet, zit ook op een vrij centrale plek naast de A2. Binnenkort eens checken als ik er langs kom! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Dexx 13 februari 2016 gepost Share 13 februari 2016 gepost in groningen is nieuwe arcade geopend!!! naam: it's Playtime (wel lekker toepasselijk) Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 13 februari 2016 gepost Auteur Share 13 februari 2016 gepost in groningen is nieuwe arcade geopend!!! naam: it's Playtime (wel lekker toepasselijk) Klinkt goed, waar precies? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Dexx 14 februari 2016 gepost Share 14 februari 2016 gepost Klinkt goed, waar precies? hier!: Oude Ebbingestraat 48, 9712HL Groningen trouwens, heb mijn prive arcade ook een update gegeven er staat nu een Atari Paperboy uit 1984, het spel dat is kleine jongen voor het eerst gespeeld heb in de arcade hal, letterlijk ook de eerste keer in een arcade hal toen Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 14 februari 2016 gepost Auteur Share 14 februari 2016 gepost Ik hoop dat het het haalt! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Dexx 14 februari 2016 gepost Share 14 februari 2016 gepost Ik hoop dat het het haalt! yes!, ik ook Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Dexx 28 maart 2016 gepost Share 28 maart 2016 gepost zo, ben vrijdag bij de arcade hal in groningen wezen kijken de hal is echt netjes en mooi ingedeeld en er is ruimte voor meer, heb 1 van de eigenaren gesproken en heb begrepen dat de extra verdieping boven aangevuld wordt Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 28 maart 2016 gepost Auteur Share 28 maart 2016 gepost Klinkt goed! Als je er nog eens komt maak wat foto's Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Dexx 28 maart 2016 gepost Share 28 maart 2016 gepost Klinkt goed! Als je er nog eens komt maak wat foto's ze hebben een Facebook pagina.. hoop dat het werkt anders zoek je me ook maar op, ik heb een profiel foto met rood en witte letters met game taito station erop. https://www.facebook.com/Its-Playtime-922898434490518/?fref=ts Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 28 maart 2016 gepost Auteur Share 28 maart 2016 gepost Het ziet er veelbelovend uit! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Dexx 7 juni 2016 gepost Share 7 juni 2016 gepost veel belovend, weet nog geeneens of ze nog bestaan.. geen activiteit op de FB pagina.. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 7 juni 2016 gepost Auteur Share 7 juni 2016 gepost veel belovend, weet nog geeneens of ze nog bestaan.. geen activiteit op de FB pagina.. Tea Stamhuis 16 april om 1:22 Jay, ik ben de 250e liker! Vandaag voor het eerst langs It's Playtime geweest, en ik vind dit echt AWESOME. Zodra ik eens echt tijd heb zal ik de flipperkasten en SEGA-arcades maar eens komen testen : Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Martijntje 7 juni 2016 gepost Share 7 juni 2016 gepost Hallo allemaal, Ik ben een maandje gelden gaan zoeken online naar arcadehallen in Nelderland. Had kort daarvoor de Playtime Groningen bezocht en dat smaakte naar meer. Kwam onder andere door jullie forum-topic veel meer hallen tegen en het Bonami-museum. Thanks! In Bonami te Zwolle heb ik 10 foto's gemaakt. Zal ik er een paar van uploaden? Heb zelf een collectie gemaakt op een aparte site genaamd LetsCollect. Daar kan je door filters en andere opties een handig overzicht maken. Wat vinden jullie van de collectie? Missen jullie nog een locatie of een filter/info in de collectie? Link naar collectie hier: https://www.letscollect.com/all/arcadehallen-in-nederland/martijn Noot: Per item kan ik 350 tekens tekst invoeren. Ook kan ik 1 link neerzetten voor een website, 1 voor een Facebook pagina, en 1 locatie waar je naar kan navigeren. Groet, Martijn Quote Link naar bericht Delen op andere sites
djkoelkast 7 juni 2016 gepost Auteur Share 7 juni 2016 gepost Leuk, ik zie ook dat er wat foto's zijn overgenomen. De kasten in Foodspot Utrecht zijn op de benedenverdieping, een paar staan aan het begin, de rest achteraan, naast de New York Pizza geloof ik, maar het kan niet missen. Het is 1 gebouw met meerdere verdiepingen en op elke verdieping 1 of meer eettenten. Je kunt de foto's in dit topic uploaden, ook altijd leuk om te zien! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Martijntje 10 juni 2016 gepost Share 10 juni 2016 gepost (aangepast) Goed dat je het zegt. De foto's waren handig omdat ik er zelf nog niet ben geweest. Mocht iemand er bezwaar op maken, dan zal ik die foto uiteraard verwijderen. Ik zal meer info zetten bij het onderdeel van de Foodspot in de collectie. Deze of volgende maand hoop ik TonTon te bezoeken in Amsterdam. Foto's hieronder van bezoek aan Bonami te Zwolle in mei 2016: Speciale Atari opstelling. Meen dat dit tijdelijk is. Richting dezelfde Atari-hoek. Maar nu vanaf andere kant van het pand. En natuurlijk de Arcade kasten. Pand is immens. Staan iets van 20 kasten. Waaronder deze toffe tafels waar je met meerdere kunt zitten en spelen. Super combinatie van PacMan op Scherm en flipperkast waar je deel van het spel speelt Telescoop spel (scherm zie je als je door de kijker kijkt Mario Flipperkast was nog niet speelbaar 10 juni 2016 aangepast door Martijntje Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.